Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

adam21F Creative Commons License 2012.05.21 0 0 28102

Sziasztok!!

 

 

Van egy 2006os scenicünk (1.5dci 105 le) és elég régóta olyat csinál ,hogy a gázpedál nyomást nem érzékeli. Tehát nyomjuk a gázt az autó gyorsul majd egyszer csak megtorpan mintha felengedtük volna a gázpedált pedig az továbbra is le van nyomva.Ilyenkor el kell venni a gázt majd újra ráadni. Előzéskor eléggé veszélyes tud lenni. Az autóban ~230e km van de ezt már 150ezernél is csinálta. Találkozott már valaki hasonlóval, és ha igen mi volt a ludas?

stevie-w Creative Commons License 2012.05.21 0 0 28101

Nekem ez a márka eddig bevált. Nem várok nagy csodát, csupán ezt láttam ár/érték/minőség/ és lehet hogy hülyeség de jó hírnév alapján a befutónak.

 

 

A Michelin márkával semmi baj nincs, sőt, de az ecogumi műfaja szerintem zsákutca, még akkor is, ha éppen a Misi az egyik úttörője.

 

Egyszerűen nem éri meg forintra váltani a biztonságot. Az összes általam ismert ekoguminak van valami nyűgje (Pirelli Cinturato-sorozatt, Brigi Ecopia-sorozat, Conti EcoContact-sorozat, Misi Energy-sorozat).

 

Alapvetően a nagy márkák komfortgumijait tartom jó választásnak egy Scénicre (Brigi Turanza, Conti PremiumContact, Michelin Primacy, Goodyear Optigrip), de ha kisebb a keret, egy tisztességes másodmárka is jó lehet (Kléber, Fulda, Falken, Hankook stb).

 

Előzmény: earthy (28097)
Lacika 1.9 Dci Creative Commons License 2012.05.21 0 0 28100
A biztonsaggal semmi gond nincs.
Az autot is imadom, de ami teny az teny.
Mind kulfoldi mind hazai forumokon panaszkodnak erre a hibara es tenyleg nagyon muanyag.
A markaszervizeket, mindig csak dicserem, de az a 13 oras munkaido es a javitasi ktg sem piskota:(
Előzmény: Törölt nick (28099)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.21 0 0 28099

Igy könnyű, hogy a következő utcában laksz:)

 

Lacika 1.9 Dci
Szamomra kiabranditonak tunik, ha nezem a keszitett kepeket.
Annak idejen a kinder tojasban voltak ilyen alkatreszek, amiket ossze kelkett rakni.

Nono láttad már az első lökös alatti ütközőt, nem pléhből van, ráadásul töréstesztje már az első szériának 5* volt azóta csak javult a technika.

Előzmény: Trotter66 (28094)
Don_Quijote_de_la_Mancha Creative Commons License 2012.05.21 0 0 28098

Mindig használd a biztonsági övet! 

Előzmény: nagymalac70 (28096)
earthy Creative Commons License 2012.05.21 0 0 28097

Köszönöm a válaszotokat!

 

Stevie-w! Úgy értettem az "első a biztonságot", hogy mióta megvan a boci a tulaj ezt a nyári gumit használta :(, és évek alatt -bár a futófelülete még jó lenne- elöregedett. Tavaly nyáron vettem az autót, idén már nem merem végigfutni a nyarat az öreg gumival.

 

Az ADAC teszteket, és egyéb leírásokat áttanulmányozva jutottam erre a döntésre a Michlein Energy saver GRNX-el kapcsolatban, és bár a vizes úton kompromisszumos, összességében mégiscsak jónak ítélték, illetve ezzel összhangban a  tavaly vásárolt szintén Michlein Alpin4 91T téli gumikkal  is elégedett voltam. Nekem ez a márka eddig bevált. Nem várok nagy csodát, csupán ezt láttam ár/érték/minőség/ és lehet hogy hülyeség de jó hírnév alapján a befutónak.

 

Te melyik gumit látod legjobbanak a Bocira?

 

Weboldal válasza alapján megnéztem a könyvet, 15-ös felnihez csak T sebességindexet ír, csak a 205/55, illetve 205/60 R16-oshoz írja a H és V sebességet. Ennek ellenére ugye akár 91H, vagy 91 V is szerelhető a 195/65 R15-re UGYE?

 

Stevie-w! Írtam mail-t.

Előzmény: stevie-w (28091)
nagymalac70 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 28096

Sziasztok!

 

Érdeklődnék hogyan lehet a biztonságiőv vissza jelzés csipogó hangját kikapcsolni.

Természetesen nem álandóra.

Néha jó lenne amikor pár utcányit megyek, hogy ne keljen becsatolnom magam.

Lacika 1.9 Dci Creative Commons License 2012.05.21 0 0 28095

Utolag minden szep:-)
Szamomra kiabranditonak tunik, ha nezem a keszitett kepeket.
Annak idejen a kinder tojasban voltak ilyen alkatreszek, amiket ossze kelkett rakni.
Nagyon muanyag:(
Bocsanat, ha barkit megsertenek, de nekem is ilyen autom van:-)

Mennyivel kellene szamolnom, ha raszanom magam?
Előzmény: Trotter66 (28094)
Trotter66 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 28094

Háát, így utólag nem is olyan vészes, főleg, hogy Zoli csinálta, én csak kotnyeles voltam, meg segítettem illeszteni az elemeket, patentokat..... :DDD

Előzmény: Lacika 1.9 Dci (28093)
Lacika 1.9 Dci Creative Commons License 2012.05.21 0 0 28093
Sziasztok,

Ahhh nem jutok gep kozelbe, de olvasok, amint lehet...

Trotter66, Weboldal en is csatlakozom az en fogaskerekem is evek ota kattog:-)
Neha mar nagyon idegesit, de latva a lenti munkafolyamatot megijeszt.

Mas: igertem egr tisztitasarol hasznos infot, kepeket. Sajnos a folyamat megalt, mert talaltunk egy csavart amihez, csak ugy ferunk hozza, ha hatulrol bontjuk a kipufogorendszert:(
Lehet mi neztuk be, de igy kesik a projekt.

A lemezeles a Weboldal altal belinkelt video alapjan azonban mukodik, ahoz bontani nem nagyon kell.
stevie-w Creative Commons License 2012.05.20 0 0 28092

Stevie-w profi a kérdésben majd ő megmondja:)

 

 

Szeretnéd, ha a lottón is így bejönne, mi?

 

>-)

Előzmény: Törölt nick (28090)
stevie-w Creative Commons License 2012.05.20 0 0 28091

Bár a tavalyit még felraktam, úgy döntöttem első a biztonság. Michlein Energy Saver GRNX abroncsot tervezek venni, 195/65R15 mérteben.

 

 

Az Energy Saver pont nem a biztonságáról nevezetes, hanem a hosszú futásteljeítményről, és -- mint a neve is mutatja -- az alacsony gördülési ellenállásról.

 

Nagy csodát nem érdemes várni, városban a bocid 1-2 decivel, országúton valamivel többel, 2-3 decivel tud kevesebbet fogyasztani (mert országúton a gördülési ellenállás nagyobb tétel, mint városban).

 

Az Energy Saver vizes úton azonban kompromisszum.

 

 

Végignéztem az összes hivatalos forgalmazó árlistáját, és elbizonytalanodtam. A téli gumim (Michlein Alpin4) 91T terhelési/sebességindexű, maradjon ez a nyáriban is, vagy gondolkodjak 91H, vagy 91 V sebbességindexben.

 

 

Teljesen elég a T-s.

 

 

Úgysem megyek 190-el, úgyhogy elég lenne a T-s is, vagy jobb a bőséges ráhagyás, és jobb ha H, vagy V jelzésűt vegyek 210-240 Km/h.

 

 

Nyugi, a T-sben is van ráhagyás bőségesen :-) A súlyindex feletti X % terheléssel hajtják a gumikat a sebességindexnél Y százalékkal magasabb sebességgel, és így kell kibírnia az abroncsnak károsodás nélkül W percet, hogy megkapja a sebességindexet. (Asszem X = 20%, Y = 20%, W = 30 perc, de ebben most nem vagyok biztos.)

 

 

A 91-es terhelésindex 615-kg teherbírással az ugye rendben van?

 

 

A súlyindex okés.

 

Ha még nem kötelezted el magad egy webáruháznál sem, akkor dobj egy mailt, és adok árakat gumikra.

 

Előzmény: earthy (28088)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.20 0 0 28090

A könyv 7. oldalán mindháromra ir választ, vezető ajtón is van egy táblázat. Stevie-w profi a kérdésben majd ő megmondja:)

 

 

Trotter

Köszi, irtam is:)

Előzmény: earthy (28088)
Trotter66 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 28089

Persze, hogy hallani, dolgozik a rendszer, mint a három motor, azt hiszem annyi van benne, ha jól láttam a legózás közben. Sétáltatja a komp.

 

Válaszoltam a mélre. :)

Előzmény: Törölt nick (28087)
earthy Creative Commons License 2012.05.20 0 0 28088

Sziasztok! Tanácsotokat kérném, mióta olvasom a fórumot erről nem esett szó. 1.6 benzines Scenic II-mre szsretnék nyári gumit venni. Bár a tavalyit még felraktam, úgy döntöttem első a biztonság. Michlein Energy Saver GRNX abroncsot tervezek venni, 195/65R15 mérteben. Végignéztem az összes hivatalos forgalmazó árlistáját, és elbizonytalanodtam. A téli gumim (Michlein Alpin4) 91T terhelési/sebességindexű, maradjon ez a nyáriban is, vagy gondolkodjak 91H, vagy 91 V sebbességindexben. Úgysem megyek 190-el, úgyhogy elég lenne a T-s is, vagy jobb a bőséges ráhagyás, és jobb ha H, vagy V jelzésűt vegyek 210-240 Km/h. Árban nem jelentős a különbség. Hogy látjátok, van tapasztalatotok? A 91-es terhelésindex 615-kg teherbírással az ugye rendben van?

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.20 0 0 28087

Ami benne volt, az is dettó, ugyanaz, Valeo médincsájna.

Na basszus, ettől féltem, azt hittem egyik jobb mint a másik, de ua. a kaki.

 

Egyébként ez azzal a baj, hogy nincsen benne végálláskapcsoló, a terhelésre áll le, így aztán a műanyag fogaskerekek kapják az ívet.

Valószínűleg igaz, de én ezen még nem gondolkodtam:)

A kényelmi dolgokat megeszi a fene:), ha már erről beszélünk, neked is úgy tesz az indításkor, hogy hallani más helyen a lapátok "alaphelyzetbe" állítását halkan?

 

Irtam neked mailt.

Előzmény: Trotter66 (28086)
Trotter66 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 28086

Ez a gyári Valeo, médincsájna.  Mármint az új, aminek a dobozképét betettem.

 

Ami benne volt, az is dettó, ugyanaz, Valeo médincsájna.

Magyarán mindegy, hogy hol veszed, a márkaszervizben is ezt kapod. Médincsájna. :)))

 

Egyébként ez azzal a baj, hogy nincsen benne végálláskapcsoló, a terhelésre áll le, így aztán a műanyag fogaskerekek kapják az ívet. Minden egyes gyújtásnál oda vissza teker, ha kell, ha nem, innen tudja a kényelmi komp, hogy hol áll a lapát. Ha leveszed a gyújtást elfelejti.  Ha lenne benne végálláskapcsoló örök élet meg egy napig tartana. max a motor szénkefe lenne a gyenge pont.

 

Egyébként van egy titkos tippem számodra, de azt majd magánba.

Előzmény: Törölt nick (28085)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.20 0 0 28085

Nem egyről beszélünk, ez motorvédő, a lökhárítóra a koptató és az alső takarója rá van szegecselve. A motortakaró 3 első csavarja fogja össze a lökössel, amiröl Trotter cartárs ir.

 

Trotter

Mikor irtam - mert kimentem egy pár percre bagózni - nem néztem a képes hsz-d ezért kérdeztem. Gyári érdekelt volna, ám ugyanez van meg nekem is, igy majd megnézem az alapján:) Azért már nem csodálkozom a made in Kinán:), gyári beszerelt az milyen volt?

Előzmény: Happy555 (28082)
Trotter66 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 28084

Persze, Lángos, vagy Unixos van, melyik kell? A gyári a képek között a dobozon olvasható.

Előzmény: Törölt nick (28079)
Trotter66 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 28083

Normális, az egyben van az elejével, azon "áll", ha leteszed a földre. Mögötte/mélyebben van a három rögzítőcsavar.

Előzmény: Happy555 (28082)
Happy555 Creative Commons License 2012.05.19 0 0 28082
Köszönöm szépen a kimerítő választ!
Az Elsőre gondoltam.
Jobban hangzana a kartelvédő leszedésével, viszont az nekem szegeccsel van rögzítve....
Ez normális?
Előzmény: Trotter66 (28075)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.19 0 0 28081

Nekem mindig az jut eszembe, lesz ebből még autó???

Mi fog eltörni, zörögni összerakáskor:)

 

13 óra munkadija sem piskóta.

Előzmény: szalaics (28080)
szalaics Creative Commons License 2012.05.19 0 0 28080

Szívbe markoló látvány, még így az előtétellenállás javítás után is! Nem  beszélve a 13 óra javítási időről!

 

Előzmény: Törölt nick (28079)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.19 0 0 28079

nekem évek óta kattog, beszéltem már én is Zoltánnal róla, de mindig halogatom:), ennél kevesebb szerelgetős, de teljesen vak megoldás is létezik, egyik kép amit te is emlitettél, alulról:

 

A gyári norma szerinti szerelés egyik képe:) :

 

Mivel egyforma az autónk, leirod a cikkszámot, ne kelljen keresnem:)

Előzmény: Trotter66 (28077)
Trotter66 Creative Commons License 2012.05.19 0 0 28078

Néhány kép az alkatrészről és a foghíjas fogaskerékről, klikk a képre.

 

Előzmény: Trotter66 (28077)
Trotter66 Creative Commons License 2012.05.19 0 0 28077

És akkor az e heti szerelgetés:

 

Külső-belső terelőlemez léptetőmotorjának cseréje:

 

Történt ugyanis, kedden, hogy indítást követően a műszerfal kormány feletti részéről kb. 10 sec időtartam alatt hangos kattogás hallatszott. Gyors tesztet követően kizárásos alapon a léptetőmotor hibáját véltem azonosítani, melyet Zoltán_1967 meg is erősített.

 

Gyors netes keresést követően 9000.- HUF-os listaáron (a kedvezményes árat nem írom, mindenkinek más-és más)  találtam is megfelelő darabot, azonban a szereléshez Zoltán_1967 segítségét vettem igénybe.  Nos nemcsak a lustaságom miatt, de mivel én még nem szereltem szét a műszerfalat, így aztán idő és típusismerethiányában a jó bevált módszert alkalmaztam, szerencsére Zoli a szomszéd várban lakik, kis túlzással három háztömbnyire, és a bajban mindíg lehet rá számítani, így aztán meglátogattam.  Jól döntöttem, nem egyszerű a műtét, pedig annak látszik, ugyanis ez a léptetőmotor nagyon el van dugva a szélvédő aljánál a klímavezérlés bal felső sarkában.  Igazán csak tapintással lehet matatni.

 

Naszóval:

 

Váltószoknya kipattint, kulisszatakaró kipattint, vészvillogó és zárógomb kiszed, kulisszatakaró eltesz. Rádió kiszed, csatik lehúzva. Középkonzol csavarok kiszed, konzol óvatosan kiemel. A bal alsó sarkánál lévő csavar kiold. Bal oldali rekesz kinyit, a lámpamagasságállító stb. kapcsolórész kipattint. csati széthúz. Automata kézifék rögzítőcsavarja kiold, kiszed, csati széthúz. Az "A" oszlop alján lévő műanyagtakaró leszed, a konzolmcsavarok körbe lebont, elem kiszed eltesz. UHC (kényelmi comp) helyéről kiszed, egy metrikus marha hosszú csavar van a felső részénél derékszögben a kasztnival. Comp arrébtesz. Mögötte lévő elektronika elhelyez, hogy beférjen az ember keze a célterületre. érdemes aláfekve megtekinteni, hogy mit kell csinálni.  Csak bal kézzel lehet és teljesen vakon kioldani a két hozzáférhető csavart. A harmadik nem hozzáférhető, így aztán, reccs. Utána bontható a maradék is.

 

Visszaszereléskor be kell játszani a fogaskereket a helyére, mert tutira nem úgy állt meg, mint ahogy az újé áll.  Ezt követően össze kell legózni, mindazt, amit szétszedtél.

 

Én személy szerint azt ajánlom, hogy csak az álljon neki, akinek van erre egy-másfél napja, mindenki más vigye szakemberhez, aki már csinált ilyet, egyben javasolom Zoltán_1967 szakértelmét és rutinját erre a célra.

 

Mint megtudtam a Renault technológiája erre az egész műszerfal kibontása. 13 óra rezsidíjért. Igaz így kijön a harmadik csavar is, és vissza is megy.  Nekem elég innentől a kettő is, ami benne van. :)))  Nagyjából egy órás műtéttel.

 

Azóta csend honol és működik minden.

 

Ezúttal is köszönet Zolinak.

 

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.19 0 0 28076

Vártam, hogy melyik kell neki:)

Előre H11 kell hárta meg a hagyományos:)

Igazából az elsőt akna, rámpa esetén ki lehet cserélni lököd szedés nélkül is, karter takaró le és annyi:)

 

Előzmény: Trotter66 (28075)
Trotter66 Creative Commons License 2012.05.19 0 0 28075

Ködlámpa izzócsere:

 

Első: az első "lökhárítóelemet" kell lebontani, erre van felszerelve a két ködlámpa.

tehát: a kocsi alján van három darab 10-es kulcsnyílású csavar. A két első dobbetétben van kettő-kettő darab hatlapfejű 7-es kulcsnyílású csavar. (ha utángyártott van benne, akkor 8-as)

A zárhíd előtt van kettő kisebb torx, és egy nagyobb torx csavar és négy darab középkihúzós patent.  Ha minden csavar kint van a tetejét felfele óvatosan meghúzni, majd leakasztani. Ezt követően az oldalakat is kiakasztani, óvatosan letenni a veled szemben lévő BAL oldalt a földre, majd a jobb oldalon a ködlámpa csatiját széthúzni. Egész elejét leállítani az aljára. 

 

A ködlámpák kettő-kettő csavarral vannak rögzítve, ha ki akarod szedni, ha nem, akkor helyben is ki lehet cserélni az izzót. Viszont, szvsz, ha már lent van, cseréld ki mind a kettőt.

 

Hátsó:

 

A csomagtartófedelet kinyitni, a lámpák tartócsavarjait kicsavarni, a lámpatestet kiemelni, majd a csatit lehúzni. Panelt kiakasztani, szükséges izzót cserélni, esetleg pormentesítés.

 

Előzmény: Happy555 (28073)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.19 0 0 28074

Első vagy hátsó?

Előzmény: Happy555 (28073)
Happy555 Creative Commons License 2012.05.19 0 0 28073
Sziasztok!
2006-os grandomban a ködlámpához vajon milyen típusú izzó kellhet, és honnan kell bontani a cseréhez?
Előre is köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!