Nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek a tanácsot, rengeteget segítettetek!!!
Minden elismerésem a tiétek!!!
Mindkettőt kipróbáltam, de Tibi amit írtál. Nekem az csak úgy lett jó, hogy ha a legutolsó .Railend parancs 25 méterrel távolabb van, mint az elötte lévők.
Igen, mondjuk erre én is gondoltam, csak még nem volt szerencsém élőben találkozni vele, mert nem tudom, mikor, s merre jár, hogy lekaphassam, lehetőleg álló helyzetben. Ha mozogni látnám, akkor baj lenne, mert elég "érdekes" képek készülnének úgy róla, az biztos :D
Bonyolult dolgot kértél a zárójelek között, mert mind a BKV-nak, mint a MÁV-Startnak a saját bemondóprogramjai teljesen privátak, nincs belőlük letölthető, terjeszthető változat. Így sajnos csak az marad, h a más által lejátszott bemodást felveszed diktafonnal, MP3/4 lejátszóval, vagy valami hangrögzítős eszközzel. Amúgy más ilyenkor azt csinálja, hogy elindítja a Microsoft Sound Recorder, alias Hangrögzítő című programot, rányom a piros kitöltésű körre, elkezd valamit bemotyogni a mikrofonjába, mondjuk "üdvözöljük utasainkat, az első megálló az xyz utca", majd ráklattyint a fekete dobozra, majd a save menüpontra, és elmenti...
Női bemondáshoz meg keress egy szerinted jól beszélő csajt (ha van, akkor a szerelmedet :)), oszt bírd rá, hogy bemondja ezeket neked, te meg azokat a fent említett hangfelvevő eszközök valamelyikével titkon rögzíted, aztán otthon bemásolod a PC-dre, kialakítod a megfelelő formátumot és minőséget, s ha szükséges, levágsz néhány az alapfelvételbe került üres részt, aztán elmented WAV formátumban, és mehet is a pályába. Meg is van oldva a női bemondás. ;)
Először is kell hozzá egy jobbos váltó ami jobbra áll -a képen a legalsó- , kell egy jobbos váltó ami egyenesen áll -átkötő váltók a kép közepén- , kell egy balos váltó ami balra áll -visszatérő váltó, kép teteje- , kell még egy jobbos ív -156 méter sugarú, vagy x-offszet 2 méter- Az ívet is a szviccsel tudod megcsinálni.
With structure .rail(0) egyenes.b3d .rail(1) ivjobb156.b3d ; ez a jobbos ív .rail(10) uressin.b3d ; ez az üres sin
.freeobj(1) vjobbjobb.b3d ; ez a váltójobb jobbra áll .freeobj(2) vjobbegy.b3d ; ez a váltójobb egyenesen áll .freeobj(3) vbalbal.b3d ; ez a váltóbal balra áll
;visszaértél. A szelvényszámokat modositsd ahogy neked jó. A váltók készitésénél az x-offszet 2 méter legyen, az ív is 2 méteres vagy 156 sugaru. Igy a két vágány 4 méterre lesz egymástól. Ha valami nem stimmel kérdezz. Jó munkát.
Letöltöttem a víziók metrót, nagyon szuper, meg minden... egy kérdés: szándékoltan van sötét az utastérben, vagy csak valami bug? (nem fikázás akar lenni, csak érdeklődöm).
Abból kiindulva, hogy a két vágányod között 4 méter a tengelytávolság, és feltételezve, hogy ezen a szakaszon a vágányok alapértelmezett objektuma üres (magyarán magát a vasúti pályát freeobj-ként fekteted le), a következőt javaslom (alulról fölfele haladva):
Ha így csinálod, akkor a vonat még "csattogni is fog a kitérőkon", mind az elején, amikor az 1-es vágány eltávolodik a 0-tól, mind a végén, amikor visszazár "alá". Ha a csattogást a közbenső kitérőnél is hallani akarod, akkor 75 méternél indíts még egy vágányt (railstart 2;-2;0), és 100 méternél zárd le a 0 alatt (railend 2;0;0). Arra ügyelj, hogy a kitérő objektumokat az elején és a végén is arra a vágányra fektesd, amelyik "egyenes" (tehát az 1-esre). Ha a 0-ra raknád, akkor bizonyos szögben el kellene fordítanod, egyszerűbb nem vesződni ezzel.
Hát, a falu vagy község honlapján (csomor.hu) meg lehet tekinteni ezzel kapcsolatos hivatalos adatokat PDF-ben, a "Csömör számokban" résznél (vagy hogy is hívják azt a menüpontot), egész meglepő dolgokat olvastam ott, megnézhetnéd Te is!
Hát, mutass egy M44 objektumot, ami szürkés átfestésű (szemléltető kliphez keresd ki YouTube-on agora136 "Hév szállítás" című videóit, azon jól látszik), és ami felhasználható külső nézethez is!
Nem biztos, hogy választ kapsz erre a kérdésedre, én is a beilesztettem egy képet, ha vissza olvasol, látni fogod de már nem érkezetrá válasz, mert senki nem tudot abban segíteni.
1.: OK, akkor a következő frissítésben már Bobó lesz az alapszerelvény a kistarcsai szakaszon, és akkor arról a részről leveszem a felsővezeték nagy részét. 2.: Annyi volt csak benne az ellentmondás, hogy olyan szövegkörnyezetben írtad, mintha a videó nem a valóságot mutatná, hanem az is fiktív lenne. 3.: Akkor esetleg mit szólnál ahhoz, hogyha a Cinkota alsó előtti ívtől kezdve az egész pályát még 100-150 méterrel meghosszabbítanám? 4.: Az igaz, hogy Csömör állomás északi felétől kicsit lejt a település északabbi része felé, de azért én inkább fasort tennék be a lejtős töltés helyett, nyilván az is közrejátszott a látható rész rövidségében! OFF: 5.: Falu vagy nagyközség? Egy másik Csömörön lakó ismerősöm, Kovács "Tücsi" Mihály (MR2-es füleknek, illetve Galaktikát olvasóknak is ismerős lehet) a Netidők című rádióműsor egyik asszem 2007-es adásában, amikor Bóly polgármestere adott nekik telefoninterjút, akkor mondta azt, hogy "én egy kis _faluban_, Csömörön lakom". De mondjuk szerintem mindegy, ki hogy hívja, nem sok különbség van falu és község közt, max lakók száma és a foglalkozások térhetnek el komolyan, de más nagyon nem. De erről ne nyissunk vitát. ON
Bvemetro, nagyon hasznos oldalt találtál, ez még jól fog jönni szerintem párunknak.
Lenne egy kérdésem:
Ha a kitérőt úgyszeretném megoldani, hogy nem rá vezetném a mellettünk elindított sínre, hanem, csak egyszerűen a egy vágányból kettő lenne, és nem lenne mellettünk semmilyen sín, hiszen annak helyére mennénk.
Szemlétetem egy rajzzal,hátha jobban érthetőbb:
Tehát:
Megpróbáltam érthetően lerajzolni Paint-el, remélem érthető mire akarok kilyukadni. :)
Letöltöttem a HÉV-et, és szerintem egész jó , bár én legtöbbször Sashalom és Örs Vezér Tere között szoktam utazgatni, de biztos arra megy a Hév amerre te csináltad :).