Bocs a félreértésért, rendkívül nagy segítséget nyújtottál számomra, édesapám jövő héten a férjemmel együttesen megoldják a problémát :) Még egyszer pusszantás Neked :) Melus
Nagyon-nagyon szépen köszönöm a válaszod és azt is köszönöm, hogy nő létemre nem "fikáztál"! Sokat segítettél és hálás vagyok a válaszodért! Üdv: Melus
A váltóolaj leeresztőt a váltó aljában de bal oldalon találod (menetirány szerint). Ha benézel a kocsi alá, akkor kb a féltengely vonalában legalul, oldalról egy 22-es fejméretű csavar. Képem sajnos nincs, és ennél pontosabban nem tudom leírni.
Mivel úgy tűnik, hogy első alkalom, így azt is leírom, hogy a feltöltést a km spirál bevezetésénél tudod megtenni. Van ott egy biztosító lemez, amit egy 9-es fejméretű csavar tart. Ezt kicsvarod, és felfelé kihúzható a spirál, de arra vigyázz, nehogy a maghajtó fogaskerék kicsússzon, és beessen a váltóba (valaki már írta, hogy így járt)
De miért Skoda? De most tényleg... Viszonylag nehéz, de legalább gyenge... Az 1.6-ossal is az a baj, hogy inkább nyomatékos az a motor, de pörögni nem szeret.
Sziasztok Márkatársak! Segítségeteket szeretném kérni! A hozzászólásokat nagyjából végigolvastam váltóolaj csere kérdésben, de azt nem találtam sehol, hogy hol kell leengedni a váltóolajat (házilag szeretnénk cserélni váltóolajat). Esetleg, ha képet is tudnátok mellékelni, nagyon hálás lennék és megköszönném Nektek! Pusszantás Mindenkinek!
Azért ajánlanám a Feliciát mer tény h könnyebb a favorit de a feliciával sokkal könnyebb kanyarodni mivel stabilabb de mivel futóművet lehet módosítani de a feliciába ott az 1.6-os ami ugye legjobb tudomásom szerint a favoritból nem létezik ja és nem mellesleg szerintem olcsóbb is összehozni feliciából összehozni rallygépet.
Hello! Kicseréltem a fesszabot ezzel együtt ugye a szénkeféket is és semmi változás üresen 13.3V világítás 12.8V minden egyéb fogyasztóval meg már 12 sincs a töltésem könyörgöm mondjatok vmi bíztatót mitőőől? köszönöm :D :D
Én arra lennék kiváncsi, hogy a Felicia fűtőradiátora kijön "simán" a helyéről, vagy ki kell-e emelni az egész dobot miatta? Mert azt látom, mintha egy kis rögzítő csavar tartaná a helyén csak. Gyanusan közel van viszont az akkutartó hozzá...
Tisztában vagyunk az anyagiakkal és a hasonló "problémákkal". Versenyeztünk már pár autóval, csak sajnos bezárt az aranybánya, így visszább kell lépnünk kategóriába és egy N-es autót könnyebb fentarrtani mint pl egy A-s Ladát. Nagyon sok Skodás ismerőssel beszéltünk, olyanokkal is akik versenyeztek is velük, viszont aki Feliciával ment az Feliciát építene, aki Favorittal az Favoritot. És mivel itt a súly a lényeg és Suzukikkal vannak a dobokógok a maguk 790 kilójával így nem tudtuk még eldönteni. Rally Spritben szeretnénk indúlni Baranya megyében, nem OB-ba sajnos. Ezért kérdeztem, hogy valaki tud-e olyannal érvelni ami segít a döntésbe.
Ami egy versenyautóban (sok) pénzbe kerül, az nem a széria cucc. Egy ilyen kategóriás épített autó örökös lesz, értsd úgy: az életben nem adod el senkinek. Innentől annál jobb, minél tovább tudod használni.
Lehet, hogy most N1 a célkategória, de ki tudja, lehet hogy tovább akarsz majd lépni, esetleg kis A-ba, vagy F/S csoportba.
Én Felit csinálnék, ahhoz még lehet érdemben jó donorokat kapni, a Favoritok közül erősen porlik már mind (báááár, a vasoxid, illetve a lyuk könnyebb mint a vas, ezzel megvan a kasznikönnyítés :o)))
Felihez továbbá könnyebb párosítani a későbbi fejlesztéseket (VW futóművek, fékek, stb).
Úttartásról, vezethetőségről nem tudok nyilatkozni, mert Favoritot kb. 1-2x vezettem, és a Felit sem versenykörülmények között.
Versenyautó építés elött állunk, de egy nagy gondba(kérdésbe) ütköztünk.
Nem jutottunk még dűlőre, hogy Felicia vagy Favorit... N1 kategóriába készül, ahol ugye semmilyen teljesítményre hatással lévő tuningot nem lehet végrehajtani,e gyedűl a futóművet lehet megcsinálni csak, ezen kívűl mindennek gyárinak kell lennie.
Nos, nagyon sok rallys szakrétővel konzultáltunk hogy melyik is lenne az igazi. Mivel a motornak is gyárinak kell lennie, mégnagyobb szerepet játszik benne az autó súly... Egy Felicia 920 kg, egy Favorit 830 kg. Viszont van aki mindenképp azt javasolta hogy feliciát, mert jobb a súlyelosztása, jobban kanyarodik. Gondoltam megkérdezem egy hivatalos fórumon, ti melyikbe vágnátok a fejszéteket?
Adott egy Sony autórádió cd. Rálehet kötni erre 3 ohmos ellenállású hangszórót? Az lene itthon. Ha jól tudom 4 ohm a minimum. Mi történhet legrosszabb esetben?
szia, nem beszéllek le róla, de a feliciára rábeszéllek. Tudod az előttem lévők is rendben írták azokat amik úgy is vannak, a feliciának tekintélye van, egy erős férfias vas autó. de ez a matiz. se a chevy se a daewoo nem gyárt oyan jó kocsikat mint a skoda ... nézd meg az idei autóvásárlási lista első 5 helyét. a VW-vel kezdi, skoda a második, vajon miért ... nyílván mert megérdemli. a többit te is tudod, hisz votl már. ehet h jót nem fogsz ki, de vannak . ezért vagyunk hogy segítsünk.
Amit a kolléga kínál 300-ért, az elsőlátásra hibátlan állapotban van. Szép, megkímélt autónak tűnik. Persze látni kellene, de szerintem nem sok km lehet benne.
De a tiéd első látásra sem túl biztató (egy rozsdálgató fehér autó nem sok leendő tulajdonos álma).
Vevő szemmel azt mondanám, hogy ha a piros 300, akkor a tiéd nem ér többet 180 -nál.
Viszont mint márkatárs, azt mondom én is, hogy ne évjárat alapján vegyél autót, hanem állapot szerint. Egy feliciánál a (lökhárítót leszámítva) olyan mindegy már, hogy 2001-est veszel vagy 1997-est...
Van valami ami már évek óta zavar engem. Általában hideg motornál, de van hogy melegen is, kopogást hallok a motortérből. Ezt nem mindig produkálja. Elöször valami alkatrészre gondoltam, de most már aggodom hogy nem e szelep vagy ilyesmi.
Valami tipp?
A vicc az egészben hogy amikor meg akartam mutatni szerelőnek akkor tuti hogy nem csinálta...
végül is mit nem tud amit pl egy felicia nem tudhat? mondjuk a 4 literes fogyasztás.
4 litert fogyaszt viszont cserébe nem is megy.
és ehhez számtalan bónuszt kapsz: szűk autó, rövid gyűrődési zóna, kis csomagtartó, drágáb alkatrészek, messzire már gondolom nem akarsz vele menni, boltba még jó.
de nagy bevásárlást ne csapjatok mert ahhoz utánfutó kell.
165 literes csomagtartó. az nagyon király. ha szeretsz pecázni akkor az autó ideális horgászatra is. ebbe elvileg belefér egy 160kg-os harcsa. -mondjuk csak darálva (egyben nem mert kilógna az autóból és kénytelen lennél piros rongyot rákötni)
szóval nagyon jó a pecához.
mert bár a horgászfelszerelésből csak a csalis doboz és 2db vödör fér be, de ha veszel hozzá tetőcsomagtartót akkor egy (vagy több) normál méretű botot is vihetsz magaddal.
és vígasztaljon a tudta hogy bár a bot nem fér be az autóba még szétszedve sem, de te olyan rádiót vihetsz a tópartra magaddal ami köré egy autó szerű kasznit épitettek hogy esőben is szóljon.
Az autó mérete miatt a tógazda sem szól hogy nem állhatsz le a parthoz. miért is szólna?
hiszen bármit levihetsz ami egy kockás pléden elfér vagy amit egy ilyen pléddel letakarva tudsz tároni.
és még valami! -ha sokallod a fogyasztását rakhatsz bele Lpg-t is.
mondjuk nem nagyot de egy akkora tartály belefér ami egy normál öngyújtó 3 töltésére elég..
Én megválnék Feliciámtól 300.000 ft-ért.Nincs kihasználva és így nincs értelme már megtartanom. Ha érdekel az autó akkor a többit e-mailben(svkaresz@freemail.hu).Patika állapotban van.Elméletileg a következő webcímen 4 képet meg tudsz nézni a kocsiról.:http://indafoto.hu/svkaresz svkaresz@freemail.hu Üdv.:Karcsi