A 266-osok (és valamennyi később is kisablakosnak maradt NDK típus) ablakkiosztása megegyezik a magyar kivitellel. Bár a 255-ösök asszem végig felváltva nyitható-nem nyitható kivitelben készültek, de magyar példány is van/volt bőven ilyen.
Fél-OFF: le lett már írva párszor, hogy a trilex az nem híd, hanem felni. Abból is csak az, ami három részre van osztva (illusztráció). Tehát ez például NEM trilex...
Tudtommal valamennyi NDK-s 260-ason, 280-ason 1/2 részben nyitható a GKV ablakán kívül a baloldali 3. és utolsó ablak. Amíg 1/3-os ablakok voltak, addig a bal 5. és 280-asoknál a pót bal 3. volt nyitható. 263-asokon a nagyablakok közül a bal 1-3-5-6 és a jobb 2-4 volt nyitható. A 250-255-256 típusok a hirtelenjében összeguglizott fotók tanulságai alapján többnyire a belföldiekkel megegyező ablakokkal készültek. A 266-osokról fogalmam sincs.
Viszont ebből adódóan a következőt kérdezném: Mi a különbség a '43 és a '47 között? (Tipp: A '43-ban az ablakok fele(?) teliablak, míg a '47-ben az összes 1/2-es elhúzható...)
És akkor még a 260.43-asokat nem is említettük (bár nem tudom, hogy került-e vissza Magyarországra, 280.03 viszont biztosan), ott vannak még a mozambiki exportból visszamaradt Kaposos 260.47-esek, a DUD-600-féle és CLY-s extrákról nem is beszélve...