Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MM. Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8442

Mondjuk az én 20 éves automatamba is kivan ez már védve, van egy külön szolenoid ami ha előremegy az autó nem engedi a hátrameneti fokozat bekapcsolását.

Előzmény: 409 (8438)
C20NE Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8441

Akkor nekem szerencsém volt. Csak a halálfélelmet kellet leküzdenem, hogy jön a kereszteződés és nem találom a kupplungot, de azon a Granadán akkora taposó volt a bal oldalon, hogy "elvétettem" a féket :-)))

Előzmény: 409 (8437)
C20NE Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8440

Ha van holtjátéka a hajtásnak, plusz lógnak a motortartó bakok, csúnyát koppan.

Előzmény: 409 (8438)
jó hír Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8439

"Igy nem tortenhet baj"

 

ez a lényeg.   :-)

Előzmény: gallo (8436)
409 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8438

"Automatánál ha ellenirányt kapcsolsz (pld. D- ből R- be teszed), meg kell várnod amíg teljesen megáll a kocsi! Ellenkező esetben a rossz szokásodnak köszönhetően hamar váltófelújítás lesz a vége, ami többszázezer Ft!!!"

 

Mi történik a váltóval, ha nem várja meg a teljes megállást??

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (8429)
409 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8437

"Kb. 10 perc megszokni, ha kézin tanultál"

 

Sok lesz az! :-D  A magam részéről a második "kuplungolás" után egy életre megjegyeztem, hogy mennyire kemény a szélvédő. :-// Elsőre is kemény volt, de másodikra..... Igaz, ez még a biztonságiöves világ előtt történt.

Előzmény: C20NE (8426)
gallo Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8436

En egyebkent is azt szoktam mondani (es csinalni) hogy MINDIG a feken allni KIVEVE ha menni akarok. Beulestol kiszallasig. Ennyi. Igy nem tortenhet baj.  

Előzmény: jó hír (8435)
jó hír Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8435

"vezeted egy hétig és már soha nem kell más..."

 

ez könnyen lehet...

 

még egy pici kiegészítés a többiek által nagyon jól leírtakhoz: az én szaromat csak úgy lehet indítani, ha a fékre lépek,... ha áll a kocsi és váltani akarok akkor is fékezni kell...valamint leállításnál P ben kell lenni(természetesen állóhelyben), mert nem áll le, és nem lehet kivenni a kulcsot sem...ez már újabb figura, a régi szarjaimon ilyen még nem volt...

 

arra vigyázz, hogy ha lehet robotizált váltóst ne vegyél (használtan még merciben sem)

véleményem szerint.

 

 

automata mindörökké!

amen!

Előzmény: dexi66 (8425)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8434

Én sem.

Persze van kapcsolható összkerék- hajtásom, felezőm és differenciálzáram is.

Nem tudom, hogy miért is  kellene másodikból indulnom...

:-)

Előzmény: gallo (8433)
gallo Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8433

Meg eletemben nem indultam semmilyen csuszos uton 2-esben, vagy hopihevel, vagy ilyesmivel. Ellenben megtanultam kezelni a pedalokat :)

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (8432)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8432

"Ott csak a téli fokozat (hópihe?) segít, ami eleve 2-ből indít."

 

Már amelyik váltón van ilyen fokozat.

:-)

Előzmény: Törölt nick (8430)
C20NE Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8431

Ne általánosíts!

 

Sok váltó pl. az Aisin-Warner egyes darabjai 3. -ból indul téli üzemben, ugyanakkor van olyan automata, amit ha 2.-be raksz fixen 2-ben üzemel folyamatosan, nem vált egyesbe. Ezt használják téli elindulásnál. És van olyan is amit Te leírtál...

Előzmény: Törölt nick (8430)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8430

Majdnem jó.

De havas csúszós úton semmit nem ér az 1-2. Mert ott pont nem nagy nyomatékra van szükség.

Ott csak a téli fokozat (hópihe?) segít, ami eleve 2-ből indít. A kisebb nyomaték miatt.

Ha csak simán 2-be teszi a lúzer, indításnál simán egyesből (nagy nyomaték) indul, csak nem kapcsol fel 2 fölé.

Ez nagy dagonyában, esetleg lakókocsi plusz emelkedőn jön jól.

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (8429)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8429

Az automata váltó használatáról

(Talán nem lesz haszontalan neked sem.)
:-)


- Beindítod az autót, rálépsz a fékre, és D-be rakod a váltót. Aztán már csak a gázt kell nyomni, és a váltó kapcsolgat  magától.
- Ha megállsz, akkor nyomjad a féket, mert egy kicsit kúszik az autó alapjáraton. A kúszás nem hibája, hanem tulajdonsága!!! :-)
- Piros lámpánál, rövidebb megállásoknál maradhat D-ben, nem kell üresbe kivenni (N).
- A váltókart menet közben nem  piszkálni!
- Hátramenet: álló helyzetben nyomod a féket, és R-be rakod a váltót. Fék felenged, és mehet hátrafelé.

- Automatánál ha ellenirányt kapcsolsz (pld. D- ből R- be teszed), meg kell várnod amíg teljesen megáll a kocsi! Ellenkező esetben a rossz szokásodnak köszönhetően hamar váltófelújítás lesz a vége, ami többszázezer Ft!!!
- Utána álló helyzetben fékkel D-be, és mehet az előre.
- Parkolás: tedd N-be vagy P-be a váltót. Az N az üres, a P az üres+reteszelés (nem gurul el az autó).
- Ha még nem vezettél automatát, a bal lábadat gyűrd be az ülés alá!!! :-)  Igen kellemetlen tud lenni egy reflexből történő kuplungolás, általában ilyenkor a féket találja el a bal láb!!! :-)
- Ja, és a váltókaron van egy gomb, N-ből R-be, R-ből P-be, P-ből máshova, ill. D-ből 3-2-1-be csak akkor tudsz váltani, ha ezt közben benyomod.
- Esetleg leállítás után ha az indítókulcsot ki akarod venni, akkor is nyomni kell a féket bizonyos típusoknál.

- A hagyományos automatát nem kell váltogatni!! Indulsz D-ben, mész D-ben, majd a végén megállsz... és P.
- A 2 és 1 számmal jelzett fokozat az iszonyat emelkedőre és a szörnyű havas útra való, pont azért, hogy ne váltson feljebb és legyen erő...
- Az is igaz, hogy a kombinált váltót természetesen lehet kéziként is használni, amikor egyenként váltogatod a sebességeket, de ez nem ua. azzal, mintha D-ből pakolnád 2-be 1-be, vagy onnan vissza.

/Copyright by Spooner & Trebitsch/

Előzmény: dexi66 (8427)
gallo Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8428

Ha friss jogsival automatat veszel (amivel semmi problena, megszokod konnyen) akkor idorol idore ulj at azert valaki kezivaltosba, mert elveszted a keveske rutinodat a kuplung-gaz-valto haromszoggel es adott esetben, ha muszaj lenne kezivaltost vezetned (veszhelyet, kolcsonkocsi stb), problemad lehetne. Miutan kialakul a kello rutin a kezivaltossal, mar nem felejted el soha, barmennyit automatazol is.

Előzmény: dexi66 (8425)
dexi66 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8427

Az nem rossz mert a kuplung igencsak zavar egyelőre ( most tanulok vezetni, egy órán voltam :-)) Viccet félretéve, attől függetlenül hogy tényleg zavar a kuplung jelenleg, azért kérdezem mert azok az autók amelyek tetszenek és amilyet majd szívesen vennék elég nagy számban eleve automata váltóval jöttek ki annak idején ( mercedes w123, w116 ).

Előzmény: C20NE (8426)
C20NE Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8426

Kb. 10 perc megszokni, ha kézin tanultál a bal lábadra ráülsz a jobbal vezetsz, megszokod, hogy kúszik, vezeted egy hétig és már soha nem kell más...

 

-szerintem-

Előzmény: dexi66 (8425)
dexi66 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8425

Ha kéziváltós autóval tanulok meg vezetni ti utána javasoljátok első autónak rögtön egy automata váltós megvételét? Lehetnek ebből esetleg gondok? Esetleg érdemes előtte pár órát venni automata váltós autóval? Mennyi idő megszokni ha valaki átül kézi váltósból automata váltós autóba?

Goodman Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8424

Ugyanilyen váltót javítottak nekem, van forrásuk szeleptömbre, korrektek: http://www.automatavalto.eoldal.hu/

Előzmény: Baboslev (8423)
Baboslev Creative Commons License 2011.06.21 0 0 8423

SZIASZTOK!

 

 

Renault Laguna 3.0 v6 SUI1 automata váltója, ami egy aisin 50-5 ös, olyan ami az s80-as volvokba való, visszaváltásnál üt elsősorba 3- 2 be és akkor, ha jó meleg van , hideg időben hibátlanul működik......hibatároló kiolvasása csúszást jelez a 2-3 és a 3-4 fokozatok között, eddig vészprogram még nem kapcsolt be.

 

Állítólag szeleptömböt kell cserélni, vagy felújítani, ehhez tudnátokszerelőt ajánlani?

 

Szerelőktől pedig ajánlatokat szeretnél kérni munkadíj+felújítás vagy minkadíj+csere....

 

baboslev@gmail.com

 

Köszönöm

bossery Creative Commons License 2011.06.17 0 0 8422

Szerintetek váltóhiba lehet, hogy 4000-es fordulat felett nem húz az autó?

pl. előzésnél viszzavált 2-be, motor felpörög 5000-re, majd nem pörög tovább, hanem 5200-nél felvált a váltó 3-ba, kicsit megindul, majd rögtön 4-be és nem gyorsultam semmit....padlózva 6000 felett kéne felváltania...

ill. amit még észrevettem, lejtőn elveszem a gázt és enyhe rángások jönnek elő, torpanások, fordulatot a motor tartja...

Alapesetben szépen, rántásmentesen és pontosan vált, kivéve a fenti esetet, illetve dugóban, kis gáznál 2-be rántással csak....gyanús valami, de nem tudom, hogy motor e vagy váltó....motornál semmit nem veszek észre, olyan mintha a nyomatékot nem vinné át a váltó az útra....

ronin. Creative Commons License 2011.06.16 0 0 8421

Sziasztok!!Keresek DJY-os ( vw sharan 1,9 tdi 110le ) sérült váltót!!!Vagy bontott 5.et hozzá!!!

rip001 Creative Commons License 2011.06.09 0 0 8420

Szia! 2.0-s a Toledom. Kérdésem, hogy vállalod-e a cserét is? Ha igen, akkor mennyiért?

Köszi

 

Rip001

Előzmény: Váltódoki (8418)
263.1 Creative Commons License 2011.06.08 0 0 8419

Sziasztok!

 

Bizarr dolog történt az automata váltómmal. Tegnap semmi baja, ma egyszer csak úgy döntött, hogy a 3-ast, 4-est nem hajlandó váltani! 1,2, hátramenet tökéletes, amikor a 3. következik kidobja üresbe, és felpörög a motor. Semennyi nyomatékot nem visz át, bármilyen motorfordulatnál lassul az autó. Felemelt kerékkel ,terhelés nélkül sem váltja. Próbáltam lejtőn felgyorsulni, hátha a 4. megvan, de az sincs. A váltások helyén, vagy a karral próbálgatva mintha be akarná váltani, kb. fél másodpercre majdnem beveszi a sebességet, de utána teljesen üresbe kerül. Ha visszalassul a 2.-nak megfelelő sebességre, visszaváltja oda, és megy. Ha "L"-be rakom, persze lehet vele haladni.

 

1991-es Mercedes 124-es 300TD(kombi szívó), rengeteg km. Olajszint kicsit kevés volt, rátöltöttem, pontosan ugyanolyan maradt a viselkedése. Olaj, szűrő rég lehetett cserélve, de a hibajelenség előtt sosem csúszott, mindig normálisan működött. Talán a 3., 4. így utólag visszagondolva sokszor kicsit odacsapósan váltott, nem olyan finoman mint az 1., 2.

 

 

Találkozott már valaki ilyennel? Ha igen, mi a megoldás?

 

Van másik váltóm, de nincs kedvem cserélni, ha nem muszáj.

 

Várom a válaszokat, köszönöm!

Váltódoki Creative Commons License 2011.06.08 0 0 8418

Szia!

Valami a 4-esnél széthullott. Ezt érzi és azért vészüzemmódba teszi.

Ha 1.8as vagy 2.0 benzin, akkor tudok adni ilyen váltót, 60eFtért turbinával, ha adod a régit.

Ettől olcsóbban tuti nem javítja senki...

0620 330 0810

Előzmény: rip001 (8413)
rip001 Creative Commons License 2011.06.06 0 0 8417

Bp. XI.-ker Gazdagréten vagyok. Ha tudsz valakit ajánlani azt nagyon köszönöm.

 

rip001

Előzmény: napoli008 (8416)
napoli008 Creative Commons License 2011.06.03 0 0 8416

Sajnos mivel nem öngyógyúló típus mindenképpen kell valamit kezdeni vele. Hibatároló kiolvasása lehetséges ezen a típuson?

Helyileg merre tanyázol? Csak azért, hogy hátha valaki tud egy megbízható szakit feléd.

Előzmény: rip001 (8415)
rip001 Creative Commons License 2011.06.02 0 0 8415

Piktogram nincs. Szerintem mert ez egy elég öreg autó. És mit lehet csinálni ezzel a vészüzemmel?

 

rip001

Előzmény: napoli008 (8414)
napoli008 Creative Commons License 2011.06.02 0 0 8414

Szerintem vészüzembe rakja magát és azért nem enged feljebb kapcsolni.

A műszerfal közepén a piktogram mit mutat? Esetleg villog? Az kérdezem ahol a sebességi fokozatokat mutatja.

Előzmény: rip001 (8413)
rip001 Creative Commons License 2011.06.02 0 0 8413

Hali!

 

A következő jelenség lett mindennapos az 1991-s Seat Toledo aut. -al. Indítás, berakom D-be, minden OK. Elindulok 1->2->3 rendben vált le-fel. Azonban ha gyorsítok és elérkezne az a pont ahol 4-t kéne kapcsolni nem történik semmi. Marad 3-ban, de ezt követően már vissza sem vált, ha kézzel kell kapcsolgatni le-fel.

 

Ha valaki tudja mi lehet a gond, pls írjon!

 

köszönöm

 

rip001

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!