Mondjuk az én 20 éves automatamba is kivan ez már védve, van egy külön szolenoid ami ha előremegy az autó nem engedi a hátrameneti fokozat bekapcsolását.
Akkor nekem szerencsém volt. Csak a halálfélelmet kellet leküzdenem, hogy jön a kereszteződés és nem találom a kupplungot, de azon a Granadán akkora taposó volt a bal oldalon, hogy "elvétettem" a féket :-)))
"Automatánál ha ellenirányt kapcsolsz (pld. D- ből R- be teszed), meg kell várnod amíg teljesen megáll a kocsi! Ellenkező esetben a rossz szokásodnak köszönhetően hamar váltófelújítás lesz a vége, ami többszázezer Ft!!!"
Mi történik a váltóval, ha nem várja meg a teljes megállást??
Sok lesz az! :-D A magam részéről a második "kuplungolás" után egy életre megjegyeztem, hogy mennyire kemény a szélvédő. :-// Elsőre is kemény volt, de másodikra..... Igaz, ez még a biztonságiöves világ előtt történt.
En egyebkent is azt szoktam mondani (es csinalni) hogy MINDIG a feken allni KIVEVE ha menni akarok. Beulestol kiszallasig. Ennyi. Igy nem tortenhet baj.
még egy pici kiegészítés a többiek által nagyon jól leírtakhoz: az én szaromat csak úgy lehet indítani, ha a fékre lépek,... ha áll a kocsi és váltani akarok akkor is fékezni kell...valamint leállításnál P ben kell lenni(természetesen állóhelyben), mert nem áll le, és nem lehet kivenni a kulcsot sem...ez már újabb figura, a régi szarjaimon ilyen még nem volt...
arra vigyázz, hogy ha lehet robotizált váltóst ne vegyél (használtan még merciben sem)
Sok váltó pl. az Aisin-Warner egyes darabjai 3. -ból indul téli üzemben, ugyanakkor van olyan automata, amit ha 2.-be raksz fixen 2-ben üzemel folyamatosan, nem vált egyesbe. Ezt használják téli elindulásnál. És van olyan is amit Te leírtál...
- Beindítod az autót, rálépsz a fékre, és D-be rakod a váltót. Aztán már csak a gázt kell nyomni, és a váltó kapcsolgat magától. - Ha megállsz, akkor nyomjad a féket, mert egy kicsit kúszik az autó alapjáraton. A kúszás nem hibája, hanem tulajdonsága!!! :-) - Piros lámpánál, rövidebb megállásoknál maradhat D-ben, nem kell üresbe kivenni (N). - A váltókart menet közben nem piszkálni! - Hátramenet: álló helyzetben nyomod a féket, és R-be rakod a váltót. Fék felenged, és mehet hátrafelé.
- Automatánál ha ellenirányt kapcsolsz (pld. D- ből R- be teszed), meg kell várnod amíg teljesen megáll a kocsi! Ellenkező esetben a rossz szokásodnak köszönhetően hamar váltófelújítás lesz a vége, ami többszázezer Ft!!! - Utána álló helyzetben fékkel D-be, és mehet az előre. - Parkolás: tedd N-be vagy P-be a váltót. Az N az üres, a P az üres+reteszelés (nem gurul el az autó). - Ha még nem vezettél automatát, a bal lábadat gyűrd be az ülés alá!!! :-) Igen kellemetlen tud lenni egy reflexből történő kuplungolás, általában ilyenkor a féket találja el a bal láb!!! :-) - Ja, és a váltókaron van egy gomb, N-ből R-be, R-ből P-be, P-ből máshova, ill. D-ből 3-2-1-be csak akkor tudsz váltani, ha ezt közben benyomod. - Esetleg leállítás után ha az indítókulcsot ki akarod venni, akkor is nyomni kell a féket bizonyos típusoknál.
- A hagyományos automatát nem kell váltogatni!! Indulsz D-ben, mész D-ben, majd a végén megállsz... és P. - A 2 és 1 számmal jelzett fokozat az iszonyat emelkedőre és a szörnyű havas útra való, pont azért, hogy ne váltson feljebb és legyen erő... - Az is igaz, hogy a kombinált váltót természetesen lehet kéziként is használni, amikor egyenként váltogatod a sebességeket, de ez nem ua. azzal, mintha D-ből pakolnád 2-be 1-be, vagy onnan vissza.
Ha friss jogsival automatat veszel (amivel semmi problena, megszokod konnyen) akkor idorol idore ulj at azert valaki kezivaltosba, mert elveszted a keveske rutinodat a kuplung-gaz-valto haromszoggel es adott esetben, ha muszaj lenne kezivaltost vezetned (veszhelyet, kolcsonkocsi stb), problemad lehetne. Miutan kialakul a kello rutin a kezivaltossal, mar nem felejted el soha, barmennyit automatazol is.
Az nem rossz mert a kuplung igencsak zavar egyelőre ( most tanulok vezetni, egy órán voltam :-)) Viccet félretéve, attől függetlenül hogy tényleg zavar a kuplung jelenleg, azért kérdezem mert azok az autók amelyek tetszenek és amilyet majd szívesen vennék elég nagy számban eleve automata váltóval jöttek ki annak idején ( mercedes w123, w116 ).
Ha kéziváltós autóval tanulok meg vezetni ti utána javasoljátok első autónak rögtön egy automata váltós megvételét? Lehetnek ebből esetleg gondok? Esetleg érdemes előtte pár órát venni automata váltós autóval? Mennyi idő megszokni ha valaki átül kézi váltósból automata váltós autóba?
Renault Laguna 3.0 v6 SUI1 automata váltója, ami egy aisin 50-5 ös, olyan ami az s80-as volvokba való, visszaváltásnál üt elsősorba 3- 2 be és akkor, ha jó meleg van , hideg időben hibátlanul működik......hibatároló kiolvasása csúszást jelez a 2-3 és a 3-4 fokozatok között, eddig vészprogram még nem kapcsolt be.
Állítólag szeleptömböt kell cserélni, vagy felújítani, ehhez tudnátokszerelőt ajánlani?
Szerelőktől pedig ajánlatokat szeretnél kérni munkadíj+felújítás vagy minkadíj+csere....
Szerintetek váltóhiba lehet, hogy 4000-es fordulat felett nem húz az autó?
pl. előzésnél viszzavált 2-be, motor felpörög 5000-re, majd nem pörög tovább, hanem 5200-nél felvált a váltó 3-ba, kicsit megindul, majd rögtön 4-be és nem gyorsultam semmit....padlózva 6000 felett kéne felváltania...
ill. amit még észrevettem, lejtőn elveszem a gázt és enyhe rángások jönnek elő, torpanások, fordulatot a motor tartja...
Alapesetben szépen, rántásmentesen és pontosan vált, kivéve a fenti esetet, illetve dugóban, kis gáznál 2-be rántással csak....gyanús valami, de nem tudom, hogy motor e vagy váltó....motornál semmit nem veszek észre, olyan mintha a nyomatékot nem vinné át a váltó az útra....
Bizarr dolog történt az automata váltómmal. Tegnap semmi baja, ma egyszer csak úgy döntött, hogy a 3-ast, 4-est nem hajlandó váltani! 1,2, hátramenet tökéletes, amikor a 3. következik kidobja üresbe, és felpörög a motor. Semennyi nyomatékot nem visz át, bármilyen motorfordulatnál lassul az autó. Felemelt kerékkel ,terhelés nélkül sem váltja. Próbáltam lejtőn felgyorsulni, hátha a 4. megvan, de az sincs. A váltások helyén, vagy a karral próbálgatva mintha be akarná váltani, kb. fél másodpercre majdnem beveszi a sebességet, de utána teljesen üresbe kerül. Ha visszalassul a 2.-nak megfelelő sebességre, visszaváltja oda, és megy. Ha "L"-be rakom, persze lehet vele haladni.
1991-es Mercedes 124-es 300TD(kombi szívó), rengeteg km. Olajszint kicsit kevés volt, rátöltöttem, pontosan ugyanolyan maradt a viselkedése. Olaj, szűrő rég lehetett cserélve, de a hibajelenség előtt sosem csúszott, mindig normálisan működött. Talán a 3., 4. így utólag visszagondolva sokszor kicsit odacsapósan váltott, nem olyan finoman mint az 1., 2.
Találkozott már valaki ilyennel? Ha igen, mi a megoldás?
Van másik váltóm, de nincs kedvem cserélni, ha nem muszáj.
A következő jelenség lett mindennapos az 1991-s Seat Toledo aut. -al. Indítás, berakom D-be, minden OK. Elindulok 1->2->3 rendben vált le-fel. Azonban ha gyorsítok és elérkezne az a pont ahol 4-t kéne kapcsolni nem történik semmi. Marad 3-ban, de ezt követően már vissza sem vált, ha kézzel kell kapcsolgatni le-fel.