Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2023.07.30 0 1 56433

És hogy állunk az M6-ról levezetett forgalommal, mondjuk az M8-51-(52-53) viszonylatban? Mert ott több fuldoklósan szűk keresztmetszet és alkalmatlan útminőség is van addig, míg a forgalom újra rátalál mondjuk az M5-re.

Előzmény: Gyurma73 (56428)
dimelo Creative Commons License 2023.07.30 0 0 56432

Kis időutazás... A beszélgetés 16 éve volt,

Jelenleg kényelme 3 éves kivitelezési határidő van 34 km-re

Az M30-on 57 km épült 3 év alatt-

ezért lehet következtetni. a hátralévő 2 szakasz (61 km) 2032-ig készülhetne el.

ha minden gördülékenyen megy.

 

Így a full M4 (amelynek első szakasza 1974-ben épült meg Albertirsa-Cegléd között a 4-es főút elkerülő szakaszaként 2×1 sávon.) 58 évig épül-

Előzmény: Jared- (56431)
Jared- Creative Commons License 2023.07.30 0 0 56431

De hát épül az M4 is.

Nyilvàn sokkal gyorsabban kellett volna megépiteni, de most màr talàn látszik az alagút vége.

Előzmény: dimelo (56430)
dimelo Creative Commons License 2023.07.30 0 0 56430

2007-ben amikor még az M43-nak csak tervei voltak, beszélgettem egy minisztériumi fejessel a hálózatról. Amikor az M4-et tárgyaltuk, azt mondta, hogy az a legnagyobb baj, hogy túl hosszú...

Amikor legközelebb személyesen találkoztunk, már elkezdődött az M6 építése. Megjegyeztem, hogy

ugye, hogy lehet 170 km-t egyben építeni... Azt felelte: a Toller-baleset miatt döntöttek így.

Na és akkor az M4?  és itt jön a lényeg, azt válaszolta: az M43 csak 57 km-es...

 

Tudom, ez régi példa, de 2010 után ezt a szemléletet megideológizálták:

Modern Városok Program és felborult a szakmai konszenzus...

 

Csak tudnám, hogy mitől fontosabb M49 Szatmárnémeti, mint Nagyvárad (Kolozsvár)?

vagy M44 Nagyszalonta.

 

Mert kevesebbet kell építeni a határig?

 

 Mint a régi viccben: addig faragta-faricskálta a botot, hogy már rövid lett.

Erre azt mondta: Nem baj, fogpiszkálónak még jó lesz!

Előzmény: zirtz (56427)
adiaboli Creative Commons License 2023.07.30 0 0 56429

Ezt nyilván mi is tudjuk, de ez így önmagában kevés akkor, ha többet is ki lehetne hozni belőlük.

Ennek megfelelően soha nem is azzal indokolták a megépítésüket, hogy majd az "M6-ra hordják rá a forgalmat", hanem azzal, hogy ezek nyugat-keleti összekötő hidak lesznek.

Hát nem azok, hanem - mint írod - jelenleg "mindössze" (bár nem vitatom a fontosságát) egy észak-déli főkapcsolatra rákötő csápocskák.

Előzmény: Gyurma73 (56428)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.29 -2 0 56428

Azok a hidak az M6 ra hordják rá a forgalmat.

 

Előzmény: zirtz (56427)
zirtz Creative Commons License 2023.07.29 0 4 56427

Értelmetlen dolognak tartom ezeket a gyorsforgalmi útépítéseket az országhatárig, miközben lassan 20 éve készen van a Szent László híd Szekszárdnál és a Pentele híd Dunaújvárosnál, de azóta sem épültek ki a hidak nyugat-kelet irányú útkapcsolatai. Ez így pénzkidobás. Közben még épül egy híd Kalocsánál és tervezik azt Mohácsnál...

Románia (Temesvár) felé viszont indokolt lenne az Apátfalva-Csanád közötti Maros-híd megépítése az M49 helyett.

Előzmény: dimelo (56426)
dimelo Creative Commons License 2023.07.28 0 1 56426

Bepunnyadt a fórum:)))

 

Nem teljesen új információ

https://hvg.hu/gazdasag/20230725_Gyorsforgalmi_ut_epul_a_magyarroman_hataron

 

A dokumentumok között található ez a

H A T Á S V I Z S G Á L A T I   L A P

 

I. VERSENYKÉPESSÉG

1. Miként járul hozzá az intézkedés az ország versenyképességének javításához?

 

Nem változik érdemben

 

 2. Az intézkedés hozzájárul a foglalkoztatás növeléséhez?

 

nem

 

IV. FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS

Vannak-e az intézkedésben foglaltaknak jelentősnek ítélt környezeti vagy természeti hatásai?

 

nem

 

HA ÍGY VAN, akkor mi indokolja egyáltalán?

 

 

áprilisi hír

 

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter sajtónyilatkozatában hangsúlyozta, hogy korábbi célkitűzéseik alapján öt évente újabb gyorsforgalmi útkapcsolatot adnak át a két ország között. "Ez sikerült 2015-ben és 2020-ban is. Illetve előkészítés alatt van a 2025-ös siker is, amikorra összekötik a felek a magyarországi M3-as autópályát a Szatmárnémeti körüli gyorsforgalmi úthálózattal. Ma már a 2030-as sikert biztosítottuk, hiszen megállapodtunk a negyedik gyorsforgalmi összeköttetésünkről is" - közölte

 

 

2026-ra csak Ökörítófülpös-ig készül el az M49 I. szakasza

 

Tudjuk már: Petike folyékonyan hazudik

dimelo Creative Commons License 2023.07.25 0 0 56425

Írhattad volna az M3 végét is,

de ha már M7 annak van M70 nyúlványa is. Szezonálisan nagy forgalom

Az M6 142 +393  189 +867 km  között nem éri el a 10 ezret,

de még a 30 km M60 sem,

M6 autópálya Budapest  31440

M4 autóút Pest vármegye 35863

Előzmény: Gyurma73 (56424)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.24 0 1 56424

Minden autópálya forgalma Bp hez közel nagyobb.

Az M7 en sem sokan vannak Letenyénél.

Előzmény: dimelo (56423)
dimelo Creative Commons License 2023.07.24 0 0 56423

Az M6 2010-re megépült az M60-nal együtt, de nincs összevontan átlagolva

 

Ha elvégezzük a súlyozást:

15441x176=2660064

   7532x 31=  233492

13978x207=2893556

 

A Pentele hídtól délre nem éri el a 10 ezres átlagot (Tolna-Baranya)

12 év működés után.

Előzmény: Gyurma73 (56422)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.24 0 0 56422

Az M6 nem is olyan vészes.

Előzmény: dimelo (56421)
dimelo Creative Commons License 2023.07.24 0 1 56421

A hétvége feldobott egy kis "gyöngyszemet"

https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2023/07/egyre-zsufoltabb-az-m0-as-a-deli-szakaszon-mar-szazezer-folott-volt-tavaly-a-napi-atlagos-forgalom 

 

A kigyűjtés nem volt teljeskörű, mert kimaradt belőle az M35, M43, M44, M85, M86, és                         a tranzitnyúlvanyok: M15, M25, M31, M51, M60, M70, M76, M8, M80, M9.

 

Ezért készítettem egy járműegység alapú forgalomnagyság szerinti rangsort:

 

       összes j.egység  összteher személy kisteher  buszok

M0  75842 94838  12335   52675 10147 320   51   

M1   50168 68661  11970   30037   7741 359    6    

M5   38099 51700    8749   23056   5901 326    1    

M31 32045 40220    5337   21319   5205 117    4     

M7   32211 38566    4020   23168   4686  224   8    

M51 32481 36702    2696   25449   4109  130   2     

M3   28549 34616    3880   19662   4780  168   4     

M2   29668 33735    2536   23519   3212  200   2     

M43 17769 26739    5870      8525  3242  111   1     

M15 15230 25574    6713      6431  1847  161  28    

M4   16401 20556    2719    11344  2225    54   3    

M6   15114 18324    2067    10298  2646    76   1  

M30 11628 16068    2909      7047  1598    50   3       

M35 11726 15634    2555      7298  1794    52    1   

M86 10751 14517    2477      7133  1071    38    0    

M70   8498 13606    3298      3846   1221 106    4    

M85 10882 12754    1174       8134  1476   77    0     

M8     8178 10831    1702       5230  1140   70    1      

M60   7532   9320    1140       5900    397   56    0      

M25   8532   9282      476       6937  1078   27    0     

M44   6345   9129    1843       3428  1025   15    1     

M80   4143   5074      613       2995    514    9     0       

M9     4142   4849      454       2895    740   21    0      

M76   3259   4052      406       2164    552  125    0       

 

dimelo Creative Commons License 2023.07.22 0 1 56420

Borzasztóan irritál, hogy a Minisztériumban nem aktualizálták a doksikat a Kormányrendelet beterjesztése előtt.

Az is gáz, hogy a Koncesszióba adott szakaszokról is rendelkeznek...

 

Sose legyél útügyben jóhiszemű :(((

Előzmény: Landsmann_ (56415)
NAR Creative Commons License 2023.07.21 -1 1 56419

Át kell tenni a megyeszékhelyt Nagykanizsára és a probléma megoldódik.

Előzmény: Gyurma73 (56414)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56418

Viszont ezek épülnek a 67 es út talán már idén kész lesz.

Előzmény: radio100jozsi (56417)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56417

Békéscsabára sem megy, mert nincs összekötve az M44 az M5-el.

Meg Kaposvárra sincs még szerintem teljesen kész a 67-es 2*2 nyomúsítása.

Előzmény: Gyurma73 (56414)
zirtz Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56416

Láthatóan leálltak tavasztól a munkák Sármellék, Zalaapáti térségében. 

Előzmény: Gyurma73 (56414)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56415

Nyilvánvalóan tele van pontatlansággal, mert közben meg írták a Berettyóújfalut nyugatról elkerülő utat az M35-től. Tehát már itt nem azonos nyomvonalon fog menni a jelenlegi 47-essel. Mert nem gondolnám, hogy az M35 lehajtójától Berettyóújfalu délnyugati részéig, ahova becsatlakozik az elkerülő, azt 2x2 sávosítanák, plusz még az elkerülőt is megépítenék. M jelzésű utak aligha mennek át lakott településeken. Lehet azok a térképrészletek csak azt demonstrálták melyek azok az útszakaszok, amiket fejlesztenek. Szintén érdekes a Debrecen-Nyíregyháza kétsávúsítása. Nem hinném, hogy Újfehértó belterületén is kiszélesítik az utat. Inkább elkerülik majd, gondolom.

Előzmény: dimelo (56413)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56414

Az M76 osból továbbra sem lesz semmi.

Zalaegerszeg továbbra is az egyetlen megyeszékhely ahova nem megy gyorsforgalmi út.

dimelo Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56413

A 1300/2023. (VII. 19.) Korm. határozat 1, mellékletében felsoroltak 12 projektet,

de hiányzik a DEBKÖZÚT-2 és a DEBKÖZÚT-6 projekt, Lázár kihúzta?

 

A térkép mellékleten a 47.út 2x2 sávosítás a meglévő utat jelöli.

 

Ugyanígy a 4. főút Db-Ny.háza között is. Mi az, hogy R4?

 

M4 Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány – Berettyóújfalu közötti gyorsforgalmi út előkészítése  – Karcag elkerülő előkészítése  2024–2026

 

Ez több, mint figyelmetlenség, ez már felháborító inkompetencia!

Miféle előkészítés, amikor Törökszentmiklós (Nyugat)-Kisújszállás már épül???

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2023/07/jo-utemben-halad-az-m4-es-ujabb-szakaszanak-kivitelezese-galeria

 

 

Előzmény: Landsmann_ (56410)
RadiX Creative Commons License 2023.07.20 0 0 56412

>> A 354. sz. és 33. sz. főút összekötésének I. üteme (354. sz. főút – Vezér utca közötti szakasz).

 

A Vezér utca és a 33. között mintha már meg is lenne az aszfaltburkolat a Domokos Márton úton, nyilván a ThyssenKrupp és a Telekom épületek megközelítése miatt:  https://goo.gl/maps/DoZ8N63GxjWg83W97

Előzmény: Landsmann_ (56411)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 56411

Az rejtély számomra, hogy a 33-as főút debreceni szakasza és a Nyíl utca kapcsolatán mit akarnak fejleszteni. A nyíl utcát pár éve aszfaltozták le, forgalomirányító lámpákat telepítettek és a leggázabb részt, a Nyíl utca, Hadházi út kereszteződést is jelzőlámpával látták el, besoroló sávokat alakítottak ki.  A Nyíl utcát szélesíteni nem lehet, nincs hely.

A berettyóújfalui nyugati elkerülő is oké, az amúgy is az M47 része lenne, hiszen az M35 folytatásaként haladna délre. 

354 és a 33-as összekötésének sok értelmét nem látom, hiszen az M35 ott van összekötésként a két út között. Miért kell a másikkal párhuzamosan 2 km-re kiépíteni egy másikat? Talán a Metro miatt, hogy akik a 35-ös úton mennek oda, azoknak ne a kelljen a városon keresztül menni, vagy a 354-esen az M35-ig kerülni. Mondjuk lehet ennél lenne fontosabb projekt. A 35-354-M35-33-as úti szakasz díjmentesen használható jelenleg is. 

Előzmény: Landsmann_ (56410)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.07.20 0 0 56410

110 milliárd forintot meghaladó értékű debreceni közlekedési fejlesztésekről döntött a kormány - Debrecen hírei, debreceni hírek | Debrecen és Hajdú-Bihar megye hírei - Dehir.hu

 

 
A kormányhatározatokban a következő fejlesztések szerepelnek:

A 4. sz. főút (R4), Debrecen és Nyíregyháza közötti szakasz négynyomúsításának előkészítése, kiviteli terv készítésével bezárólag.
A 4. sz. főút Debrecen, Kassai út fejlesztésének előkészítése, kiviteli terv készítésével bezárólag.
A 4. sz. főút Rakovszky utca - Ótemető utcai csomópontjának kapacitásbővítő fejlesztése.
A 48. sz. főút, Vámospércsi út kapacitásbővítő fejlesztésének I. üteme, a Hétvezér - Budai Nagy Antal utcai csomópont komplex fejlesztése.
A Debrecen, 4814. jelű út, Vágóhíd utcai vasút feletti híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztésének előkészítése, kiviteli terv készítésével bezárólag.
Berettyóújfalu nyugati elkerülő előkészítése.
Az M4 Törökszentmiklós (nyugat) – Püspökladány – Berettyóújfalu közötti gyorsforgalmi út előkészítése – Karcag elkerülő előkészítése.
A 47. sz. főút Berettyóújfalu – Békéscsaba közötti szakasz 2×2 sávos közúti kapcsolat kialakítása [M4 gyorsforgalmi út (Berettyóújfalu) –M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) M47
A Debrecen, Szoboszlói út – Külsővásártér csomópont fejlesztése.
A 33. sz. főút Debrecen, Nyíl utca fejlesztésének előkészítése.
A Mandolás utca hiányzó szakaszának megépítése.
A 4. számú főút és a 49101. jelű út közötti közúti kapcsolat előkészítése.
A Balmazújvárosi út – Füredi út – Csigekert utca – Szabó Lőrinc utca csomópont átépítése.
A Debrecen-Józsa északi tehermentesítő út (M35 autópálya – 35. sz. főút között).
A 35. sz. főút Debrecen-Józsa – 354. sz. főút közötti szakasz 2×2 sávra történő fejlesztés – a tervezésre biztosítottak van forrás.
A 354. sz. és 33. sz. főút összekötésének I. üteme (354. sz. főút – Vezér utca közötti szakasz).
A Füredi út – Böszörményi út csomópont fejlesztése.
A Kishegyesi út 2×2 sávosra bővítése, különszintű csomóponttal (előkészítés).
A Kishegyesi út 2×2 sávosra bővítése, különszintű csomóponttal (megvalósítás).

A debreceni Déli Gazdasági Övezet kapcsán többek között:
- két ütemben négysávosítják a debreceni déli elkerülő utat, a 481-es főutat – a tervezésre biztosított a forrás
- négysávoisítják a 47-es főutat, illetve a Homokkerti felüljáró és kapcsolódó úthálózat kapacitásbővítése is szerepel a tervek között – a tervezésre biztosított a forrás
- megépítik a debreceni keleti elkerülő utat – a tervezésre biztosított a forrás
- fejlesztik az ivóvízrendszert, a csapadékvíz-, valamint a szennyvíz-elvezető rendszert
- városvédő fásítást végeznek
- javítják Debrecen délnyugati városrészének elérhetőségét
- kialakítják a környezetvédelmi monitoring rendszert
- napelemparkok fejlesztései is szerepel a tervek között
- építenek egy logisztikai és konténerterminált, valamint egy NAV-irodaházat és vámudvart
- csomópontok építését is tervezik, valamint a vasúti infrastruktúra fejlesztését is

 

 

 

Akkor az M47 mégsem került le végleg a napirendről. (M4 Berettyóújfalu és M44 Békéscsaba között) Már csak a nyomvonal kérdés megint. 

dimelo Creative Commons License 2023.07.20 0 0 56409

Értem a humorod, de ennyivel nem lehet elintézni.

 

A helyzet hasonlítható a Cegléd-Albertirsa szakaszhoz,

 

73+235 - 90+859 km Cegléd és Abony (Kelet) között 17,6 km

Duna Aszfalt Kft. kivitelezte nettó 26,3 milliárd forintért.

1,49 milliárd/km 2018-ban.

 

Törökszentmiklós és Kisújszállás között épülő szakasz

34,29 kilométerből 17,5 kilométer új nyomvonal+ 16,8 km 2x1 sav

Összesen 133,9 milliárd Ft

Manapság már 4 milliárd/km az új építés, vagyis 70 milliárd az új szakasz,

de akkor miért kell a fennmaradó 64 milliárd 2x1 sáv építésére?

 

 

Előzmény: Gyurma73 (56408)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.20 0 0 56408

végülis 2 sáv új lesz😃

Előzmény: dimelo (56407)
dimelo Creative Commons License 2023.07.20 0 0 56407

Ezt írtam 2023.06.21-én az 56345. bejegyzésben a magyarepitok.hu M4 tudósításáról.

 

Nézegetve a képeket, csodálkozom, hogy az államtitkárt tájékoztatták-e, hogy:

"A 34,29 kilométer hosszúságú út 25,5 kilométeren új nyomvonalon épül Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,7 kilométeren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg." 

Mintha a Törökszentmiklós elkerülő 6 km-es szakaszát "elfelejtették" volna.

 

Erre most?

https://magyarepitok.hu/utepites/2023/07/jo-utemben-halad-az-m4-es-ujabb-szakaszanak-kivitelezese-galeria

A 34,29 kilométer hosszúságú út 17,5 kilométeren új nyomvonalon épül ki Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,1 kilométeren Törökszentmiklós elkerülőnél és 8,7 kilométeren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.

 

A különbség az, hogy a 25,5 km-t az államtitkár mondta, míg a 17,5 km-t a főépítésvezető.

 

 

Landsmann_ Creative Commons License 2023.07.19 0 0 56406

Az is hülye volt, aki kitalálta ezeket a nyitott kerékpár sávokat olyan utak szélén, amik alapvetően nem így lettek tervezve. Leszűkíti a forgalmi sávot. Nem is lenne nagy baj ha csak személyautók közlekednének. De ahol busz és esetleg még teherforgalom is van, na ott könnyen leugrasztják a bringást a drótszamárról. Én biztos nem érezném magam olyan helyen biztonságban. Meg gondolom még nagyon sokan mások sem, azért bicikliznek továbbra is a járdán. Az a szaggatott vagy folyamatos sárga csík nem sokat véd a bicikliseken. A külön kerékpárutak építését, bővítését viszont teljes mértékben támogatom.Csak ugye vannak helyek, ahol egy külön kerékpárútnak már nincs hely. Akkor jön az ilyen veszélyes szükségmegoldás. 

Előzmény: mzdude (56405)
mzdude Creative Commons License 2023.07.19 0 0 56405

Nálunk van egy ilyen, nem szeretem. Az autók a megengedettnél sokkal gyorsabban mennek, és a nyitott bringasávon térnek ki egymás elől. Közben te meg ott tekersz. Nem az igazi.

Előzmény: RadiX (56400)
RadiX Creative Commons License 2023.07.19 0 0 56404

Az is szép, egyirányú kerékpárút térkőből, csak az egyik oldalon.

Előzmény: MCA-001 (56403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!