Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Ugyan arról beszélünk , a garancia. Az hogy így hagyta el a gyárat, azért erre volt már példa más drágább termékre, de a telefonnal is előfordult nem. A készüléket csak számla ellenében cserélték ki vagy javították meg a garanciális feltételek teljesülése esetén. A gyáró meg szab egy feltételt és annak meg kell lennien. De erről beszéhetünk még tovább, de ugyan ide fogunk jutni. Szerintem ha lett volna beüzemelés ami ugye gyártói előírás, akkor lehet hogy egyből kicserélték volna, de ha nem mit az előbb írtakból is lehet hogy ez derül ki, akkor jelezted volna a beüzemelőnek és akkor cserélték volna ki ingyen és bérmentve. Szerintem ez egyszerű és logikus. De lehet ezt tovább fokozni, de minek. De nem vagyunk egyformák.
De egyépként ez érdekes történet, mert szerintem ha valaki vesz egy új autót annak eszébe se jutna, hogy a kötelező szervizekre ne vigye el a kocsiját, hogy ne legyen rá garancia.
A gázkazánokra is csak akkor adnak garanciát ha hivatalosan beüzemelik és érvényeyítik a garanciát, ami valóban 10-15 perc alatt megva, és fizetsz rá legalább 25.000.- ft. Ez volt nálam is mielőtt át álltam faelgázosítóra.
Sőt mielőtt faelgázosító mellett döntöttem, még az öntötvas kazán is beüzemelés köteles.
Dehát ez van!
Volt egy ismerősöm, aki egy emlékezetem szerint HERCZ pellet kazánt akart venni. A gyári gépkönyben az volt leírva, hogy csak akkor van garancia a fent leirtakon túl ha svájci DIN + pelletet használnak benne. Na ezt tartsa be valaki:))
Biztonság kedvéért megnézem az én kazánom U lemezét is. :)))
az u alaku lemezemnek el sem szabadott volna hagynia a gyarat ilyen merethibasan :)
32cm szeles, a sin ami tartja pedig 31. Szoval fel-fel centi tartotta uj koraban
mar akkor is furcsallottam, hogy elhuzom egyik iranyban es kiesik, de gondoltam nem fog az ott mozogni
hat birta vagy 2 honapig
azota lemerettem egy ujat az 33cm
es ehhez miert is kell a beuzemeleshez kotott garancia?
ha valami merethibas gyari szar azt ki kell cserelni nem kotozkodni, hogy nem lett beuzemelve meg hol vetted
ha be sem szereltetem es ugy szolok, hogy gond van akkor se cserelik ki mert nincs beuzemelve hisz epp csak kibontottam :))
erdekes egy garancia
persze en voltam a hulye, hogy akkor nem eroltettem es hasznalni kezdtem a merethibas lemezzel, nem szamitottam ra hogy az onnan le fog pottyanni
amikor lepottyangatott akkor 31,5cm lett a hotol es a 2,5-2,5cm-re eleg nehez volt viszajatszani, a 3. leeses utan meguntam es visszanyomattam presgeppel minden deformaciojat es a peremet is 33ra, most jo, de lesz helyette masik
a tobbi dolog mar csak hab volt a tortan ami szinten ellenem szolt mert sztem nincs senkinek rajtam kivul interface aki nem szervizes
Ha nem volt a (azt hiszem 25-ös a tiéd) kazánodhoz alsó samott lap, akkor írj. Garban pótoljuk. Kell a címed, gyszám, beüzemelés delye helye, és a beüzemelő kiléte.
A címet tudod.
Mellesleg nem gondolom, hogy a beüzemelőd ilyen szőrösszívű lenne.
Látod a hozzáállásoddal és a lázító stílusoddal van itt a baj. Mindíg a telefonokkal példálózol, hol ott a kettőt még szerintem elméletben sem lehet összahsonlítani. A beüzemelőm azt monda ha jól olvastad a beírásomat ingyen frisíti , nem ingyen és kiszállási díjjért. Egyébként nem vagyok teljesen analfabéta ezekhez a dolgokhoz. HA most jelen pillanatban jólműködik a kazán a régi programmal akkor miért frissítsek állandóan, mert változtatnak rajta olyan dolgokat ami lehet hogy az én fűtési rendszeremhez nem is kell, szerintem ennek semmi értelme. Ha meg garis javításról van szó az is teljhesen ingyenes, és nem kerül még kiszállási díjba sem. Szerintem ha valakinak mindenképpen új szoftver kell azt is ingyen kapja, ha felveszi a beüzemelővel a kapcsolatot. A kocsidba is mindíg új motort építesz, ha az adott típusban újabb megoldásokat alkalmaznak. Az hogy leállították a hozzáférést a programokhoz, szerintem az a programfejlesztő szive joga, lehet hogy ezzel akarja elkerülni a feltöltéssel kapcsolatos hibákat, mertv nem mindenki ilyen ügyes és hozzáértő mint te.:)) Tudom, hogy a frissítés elméletileg egyszerű, de minek ha nem szükséges. Szerintem ezen nem kellene eggyit rugozni. Visszaolvasva a hozzászólésaidat eddig neked is jól működött a kazánod, és meg voltál vele elégedve, de felvilágosítottak arról, hogy nincs gari és elkezted erőlteni a frissítés témát, azóta meg teljesen kiborultál. Az U alakú profilodat is szerintem gariba kicserélték volna, és akkor most nem csinálnád ezt a hisztit. Neharagudj nem akartalak megbántani a hozzászólásommal:))).
Inkább osszuk meg egymással az építő jelleggű tapasztalatainkat, és ezzel segítsünk másokat, ami ennek a fórumnak a lényege.
gondolom te a telefonod szoftveret sem frissited mert meg vagy elegedve azzal ahogy megkaptad, nem is erdekel, hogy esetleg az uj verzioban uj funkciokat raktak bele vagy uzembiztosabb a keszulek vagy barmiben jobb lenne.
vagy azt is elviszed a szervizbe ahol ingyen megcsinaljak ugyan, de semmi sincs ingyen mert az ido penz, el kell vinni aztan visszamenni erte, sot ha messze van akkor a mai benzinarak mellett az se olcso
ha otthol frissitesz a hivatalos gyari frissitovel akkor agarancia ugyanugy megmarad
ha valakinek ingyen megfrissitik garanciaban a kazanjat az sincs ingyen mert kiszallasi dij is van ami nem keves.
miert faj az barkinek, hogy en nem vagyok analfabeta es meg tudom oldani magam is 40euro beruhazassal
es nem arulom a szoftvert, sot meg az eszkozt se adom oda senkinek
na mindegy ez van
de ha tenyleg beszuntetik az sw hozzaferest a kazan tulajdonosoknak akkor ugysem lesz ra mar tobbet szuksegem es felajanlom a forumon minden vigas tulajnak aki keri, hogy korbepostazzuk
Ezek szerint te az egyszerű dolgokat szereted, ezért jársz biciklivel, nem autóval mert az tul van elektronizálva, és ottkon is kézzel mossátok a koszos holmikat, mert az automata mosogép is anyon elektronizált és elromolhat:))). Bocs nem akartalak megbántani, de ezt nem hagyhattam ki.
Azért szerintem nem baj az, hogy itt a XXI században korszerűsítik a vegyestüzelést, és szerintem nem hátrány inkább előny az elektronizáltság. A kátrányosodás elle pedig a Vigas belő tűztere be van vonva egy védőréteggel ami megakadályozza a kátrány káros hatásait. Ha vizes fával fűtesz akkor lehet neked bármilyen kazánod kátrányosodni fog.
megoldom en jotallas nelkul is a problemammat es meg mindig kevessebbe van mintha fizettem volna a beuzemelesert
egyebkent szivesen intezi a szamla kibocsatoja is az ugyemet mert egy jo baratom de nem vagyok raszorulva
itt most az sw elerhetoseg letiltason pattant ki a haboru, mindentol megfosztjak az embert ami neki jar a penzeert annak is aki nem uzemeltette be, mert megvette nem keves penzert es ezert a penzert hasznalni is akarja a leheto legjobban
Elkezdett érdekelni a dolog. Nálam szakszerű beüzemelés volt, a garijegyen is alá van írva.
DE se nem keresztbe vannak lrakva a samottéglák az u aljában, sem az egész alja nincs kipakolva samottal. Ez így hiba? Hagyjam, aztán ha baj van, akkor hívjam a beüzemelőt? Vagy egész egyszerűséggel csak azt fogja mondani, hogy átrendeztem, kiszedtem, így nincs gari???
Családomban több ilyen készülék működik van közte régi ill. új Ak 3000. Mindenki nagyon meg van vele elégedve, ezért is döntöttem úgy, hogy vásárolok itthoni kereskedőtől egy Vigas LC, ami január óta tökéletesen üzemel puffer nélül szobatermosztáttal motoros ESBE-vel, 1. 34 programmal. Fel sem merült bennem, hogy frisítsem 1.35 re. BEszéltem a beüzemelőmmel, aki elmondta nekem, nem azért jelennek meg új programok, mert a régiek rosszak lennének. Mivel a Vigas egész európában árulják más országokbban felvetődött igényeket teszik bele egy új verzióba, de inkább ez az expanderes vezérlésekre igazak. Az 1.35 a parázstartás funkción finomítottak. Azt monda a beüzemelő, ha kérem természetesen telepíti nekem az új verziót ingyen, bérmentve.
Rákérdeztem a garanciális dolgokra, és azt mondta, ha gyártási hiba lenne a készüléken akkor ők a központi szervizen keresztül értesülnek erről és gariba javítják a dolgokat szintén ingyen. Szerintem ez igy korekt. Eddig se nálam sem pedig ismeretségi körömben erre nem volt szükség. Nem értem, hogy mi a problémája vagdalkozik itt mindennel.
Nekem pedig eszembe se jutna saját magamnak programit frissíteni, ezért van a garancia ( már akinek van ugye ), meg a szerviz. Ezért írja elő a garis beüzemelést minden gyártó, de még az atmosnál is vannak garanciális feltételek. Ezért kell fizetni a garanciális beüzemelésért. Nálam a beüzemelés nem csak egy aláírásból állt. Átnézték a bekötést, a kéményt, a kazánt, begyújtottak, kérdésekre kimerítő választ adtak, ez legalább nálam 2-3 órát vett igénybe, és a felmerült kérdésekre a továbbiakban is válaszoltak, válaszólnak telefonon.
Van egy ismerősöm akinek legalább 6 éves a Vigasa, és csak most cserélt benne fuvókát.
Én a Vigast csak ajánlani tudom mindeninek, nálam illetve barátaimnál tökéletesen működik. Ügyelni kell a fa nedvességtartalmára, meg a kazán tisztítására, ennyi.
Egyépként egy megrakással ami kőris és némi fenyőhulladék elmegy 12-14 órát, kátrányosodás szinte elenyésző.
Ezért sem értem T. bollazoli fikázódását a kazán iránt. Szerintem be kell tartani a gyártói előírásokat és minden jól fog működni, nem azért fizetek egy készülékért több százezer ft-ot, hogy magam frissítsek, meg szereljeg, ezért van a szervíz. Ha új autót vesz az ember abba se saját maga szervizeli mert akkor elveszti a garit, és akkor bosszankodik mint forumozó társam.
nem vagyok hulye erre magamtol is rajotem, hogy ha keresztbe forditom a teglakat akkor nem fuj ki kozotte, legalabbis nem abban az iranyban :)) de a keresztbe forditas utan is ugyanaz volt a szitu szinte, neha ha beneztem a gazosito reszbe az u alaku lemez vizszintes resze sargan izzott, azt vartam mikor cseppen el :) Elvileg holnapra kesz lesz az uj lemezem 5os anyagbol es rendelek egy 250x500as samottot is, az egesz meglesz kb 5ezerbol. szoval nem egy nagy osszeg, es talan tobb gondom nem lesz a kazannal
És Ön szerint kedves Zoltán, mi lenne a regisztráció menete. Ki és hol, regisztrálna, egy több kézen, ide-oda számlázott, követhetetlenül dokumentált kazánnál?
Erre találták ki az üzembe helyezést, ami csak egy igen csekély rétegnek okoz gondot. Igaz a tapasztalat azt mutatja, hogy ezeken a helyeken a beszereléssel is vannak némi problémák.
Hangsúlyoznom kell. A kötelezett (remélem tudja a szó jelentését?) minden jótállásba tartozó javítást elvégez, de ahhoz fogyasztóvá kell válnia a vevőnek. Mert a kettő között lényegi differencia van.
Aztán a telefonos példa.
Tudjuk mit "operálnak" akik tudnak a telefonokkal, de ott nincs semmi, ami befolyásolná a működését, leszámítva az akkumulátor töltöttségi szintjét. Tehát a példa enyhén rossz!
Megjegyzem még, hogy az utóbbi hozzászólás csokréta kicsit összevisszának tűnik.
Szedje össze a gondolatait, és csüngünk mindnyájan a "segítőkész, előre mutató, csapat összekovácsoló", mi több ingyenes hozzászólásain.
Tisztelt "bollazoli " ! Szeretném megkérni hogy egy kicsit válogassa meg a közölni szánt gondolatait! Ez eléggé sértö és becsmérelö! De kezdem az elején: ön ha jól emlékszem külföldön vásárolta a kazánt. Ezzel nincs is gond ,mert a Vigas szakszervizeseknek kötelezö ezeket a készülékeket is üzembehelyezni ha megkeresés érkezik feléjük. Más : sajna a nem Magyarországi értékesítésü kazánokra nem érvényesithetö a meghibásodott alkatrészek garanciális cseréje. De ahol lett vásárolva ott felmutatott hivatalos beüzemelési lappal lehet élni a garanciális feltétellel a gyár felé !!! Mert a gyárban kioktatott szakszervizes beüzemelését a világ minden részéröl elfogadják! Szóval ha a te kazánod be lenne hivatalosan üzemelve, akkor a samott tégla megfelelöen lett volna a kazánban elhelyezve és nem olvadt volna meg a tálca. A szakszervizes orvosolta volna ezt a problémát! De küldök képet hogyan kellett volna behelyezned a kazánba! Nem kellene blamálni a készüléket és a szakszervizeseket. Ha nem vagy valamivel tisztában kérdezzd meg a szervizközpontot! De ha pontosabb információra van szükséged akkor hivd fel a régiós szervizeseket és segitenek a problémákban és elmondják a tapasztalatokat . A szoftver frissitésre térve : kb 50 kazán müködését kell felügyelnem. Én értékesitettem , rendszerbe illesztettem, beüzemeltem és karban tartok. Igen az igy emlitett kazánokon dijmentesen végzem el a szükséges programfrissitést!!! Mert itt nem csak a kazánról van szó,hanem a felhasználóval létesitett kapcsolatról is.Minden kazán tökéletesen müködik!(csak megjegyezném hogy nagyon sok idöm és energiám van az uj programok tesztelésében hogy tökéletes legyen mire hozzátok eljut !Amiért nem kapok cserében semmit,mert ez a dolgom!) Bocsánat de egy kicsit hosszúra sikeredett az irásom. 100 szónak is egy a vége : Ha felvetödik a kazánnal és a müködéssel kapcsolatban bármilyen kérdésed, fordulhatsz hozzám is bizalommal hogy megtaláljuk a megoldást a problémádra !.
meg csak az kene, hogy 1-2ev alatt vagy mennyi is a "garancia" kilyukadjon a lemez, anyamek kazanja mar 20eves megis megy, mondjuk ezek mar nem fognak annyit birni az is biztos mert akkor meg beleraktak az anyagot most meg fogyasztoi tarsadalom van, garancia ido utan egybol dogoljon meg es vegyen ujat a paraszt mert abbol nem el meg a gyarto ha egy ember egyet vesz egesz eleteben :)
csalodnunk kellett a vigas forgalmazoban, a varosunkban eddig ha faelgazositorol volt szo akkor mindneki azt mondta atmos, en kezdtem rabeszelni az embereket a vigasra, eddig nem is hallottak rola
de tobbet nem fogom az is biztos, sot ha valaki azt akar venni azt is lebeszelem pedig van par ismeros aki most tervezi a vasarlast, sot aposom is most akar venni, de atmos lesz a valasztott azt garantalom, ha ez kell hat ezt kapjak
es mit kaptal a 34ezerert? egy embert aki azt mondta minden fasza es alairta apapirt :) elonyet nem elvezed mert ami tonkre fog menni az ugyis fizetos garancia ido alatt is :)
Én a kazánt magyar hivatalos forgalmazótól vettem! A garanciális beüzemelést is kifizettem!/ha jól emlékszem 34ezer körül, bár ne tettem volna !/Utólag már én se vettem volna ezt a típust inkáb az egyszerübbet. A garanciáról meg annyit hogy a kopó és és elhasználódó darabokat meg kell egyébként is vennem, ha a kazán kilukad akkor pedig pár ezerft-ért megheggesztik!
ha tudnak a hibas konstrukciorol mint ahogy irtad a samott ugyben akkor miert gyartjak valtozatlanul mar jopar eve a kazant??
en fel szezon hasznalat alatt felsoroltam jopar hibat, ok erre nem jottek ra jopar ev alatt??? ha ezeket mar reg tudtak akkor miert adtak el nekem ugyanazt a szart ami mar 5eve is szar volt?
ezert perelhetem en oket mert tudnak a hibarol es tovabbra is aruljak. mert ami mar megvan gondolom azt el kell adni ha konstrukcios hibas is mert kidobni azt nem lehet
par honappal ezelott vasarolt kazanomban miert nem egyben volt a samott ha mar tudnak a hibarol regota??? ne fenyegetozzenek mert egyenlore nekunk van jogunk fenyegetozni, baxameg
tudatosan szart arulni ez am a nem semmi, mert biztos nem en vilagositottam fel oket a dologra, legalabbis remelem mert akkor elegge dilettansok :)
azon se csodalkoznek ha te lennel a fo inditvanyozo az ugyben mert senki mas nem agaskodott a dolog ellen, persze nem mindenki szol hozza a forumhoz aki olvassa azt
senki nem tovabbitja sokszorositja, megosztja, ... a szaros programotokat csak elvezni akarjuk amit megvettunk
karterites, birosag meg lebukas hat ne nevettessek mar ki magukat :))
nokias doozban milliokat lehet osztogatni az orszagban ugy latszik de biztositani a felhasznalonak azt ami jar azt nem
en letoltottem, sot meg is frissitettem es ha kell a telefonszamom is megadom, hogy ne kelljen nyomozniuk a buncselekmeny miatt :)) nevetsegesek vagytok
ha ram gondoltal akkor irjal inkabb konyvet a sajat magad anyagiassagarol mert az internetes forumok arrol szolnak, hogy onzetlenul segitunk a masiknak ha tudunk, nem pedig arrol, hogy minden egyes erdeklodonek bedobjuk, hogy keress meg mert en tudok neked eladni ezt meg azt, ezt reklamnak hivjak es arra mas forumok vannak...