50 méter alatt 90 fok az egy 50 méter sugarú kör. Elvileg lehet de az ívet ha a szviccsel csinálod akkor eléggé csúnya lesz a sinszakaszok összeillesztése. Szviccsel a legkissebb ív 100 150 méter közötti. Neked az 50 métereshez a curve calculatort ajánlom. Ez nem egy 25 méteres sinszakaszt tesz le hanem 5 méteres darabokból kell freeobj ként letenni oda amit a progi megad. most pontosan nem tudom honnan lehet letölteni ezt , nézz utánna. van róla leirás is. Én még nem használtam, de állitólag jo.
Hát ha 50 méter alatt 90 fokot fordul, akkor a kör teljes kerülete 200 méter 360 fok alatt. Kör kerülete: 2 r * 3,14. 200 = 2r*3,14 ebből r = 200 / 2 / 3,14 = 31,847. Vagyis olyan ív kell, ami 31,847 méter sugarú. Ilyen kicsi ívet még nem próbáltam, de Switchcsel mindenképpen "szögletesnek" fog tűnni, illetve illesztési hibák lesznek valószínűleg.
Értem. És akkor objektumot hozzá úgy hozzak létre, hogy egy sima 1 oldalas négyzetet csinálok, és azt pakolom a pályára?
Egyébként tudok olyat csinálni, hogy 50 méter alatt 90 fokot fordul(nak) a sínszál(ak), és ha igen akkor kb. mi az az érték amivel nagyjából ilyet meg tudok valósítani?
Van olyan, amit a pályában is meg kell nézni (mondjuk a fényjelzők Section parancsai jók-e, vagy állomáshangok), meg vonatot is szoktam tesztelni, hogy miképpen halad.
Nem tudom mi bajuk volt az utasoknak, de volt egy-két elszúrt megállás, a legutolsón látszik is, amikor 49 ponttal lehúzott. Szépen lassan léptetéssel szoktam megállni. Egyébként meg ritkán megyek egy teljesen menetet a pályákon, teszteléskor csak néhány állomásnyit szoktam.
Ha legalább 250 méter hosszan szeretnél letenni aszfaltutat, azt a .Wall vagy .Rail paranccsal érdemes betenni a pályába, és akkor nem kell minden 25 méternél újra beírni a .FreeObj-ot (vagy x*25 méterenként, ha mondjuk csak pl 10 méter hosszú az objektum). Ez időtakarékos megoldás lehet!
Te is vezetsz velünk? :) Akkor exportáld te is a pontszámod egy txt-be, oaztán oszd meg velünk az eredményed, és akkor itt mindjárt indíthatunk is egy OpenBve Budapest M3 Magyar Bajnokságot?! ;D
Na, ezzel nekem újat mondtál, hogy csak a játékgépszerű módban jönnek elő játék közben a pontozásbeli változások. Azt hittem, ez örök rejtély marad számomra. Pedig kezdettől fogva érdekelt, hogy hogyan lehet ezt beállítani :-)))
Hát, ha Te is igyekezni fogsz nem hirtelen vészfékezni, ügyelsz a megfelelő sebességkorlátokra, minél pontosabban állsz meg időben és helyzetben egyaránt, és ha a jelzett vontatáslekapcsoló, és fékezéskezdő pontoknál látod el ezen feladataidat, Neked is ilyen jól fog sikerülni! ;)
Valóban így működik ennek pontozása. Viszont ha automatikusan nyíló/záródó ajtajú szerelvénnyel megyünk (mint pl az én MXA-mmal), akkor ezt csak úgy érhetjük el, ha nem hagyjuk megállni a vonatot az érkezési időig, ezt kivitelezni viszont nem kis kihívás, hogy közben a helyzetünk is pontos legyen!
Azta, ez szép eredmény, grat hozzá. Mindjárt én is vezetek egyet, oszt feldobom az eredményt én is. Nagyokat húztál a féken rendszeresen, hogy ilyen gyakran uncsiztak utasaid? :)
Röhögni fogsz: PowerPoint-tal. Dobozok, vonalak, szövegdobozok, kivetít, screenshot, és 16 színes BMP-be elment (lehet olyat is, hogy képként exportálod a diát, de az vagy túl nagy lesz - 24 bites BMP, vagy elgányolja a színeket - a Windows féle béna JPG).
Én a metrókon általában 90%-os eredményt szoktam elérni. De a Sólyomvár, vagy a Királyliget pályán 100% is szokott menni. Tegnap a Sólyomvár-Királyligeten mentem a legújabb BDt vezérlőkocsival, ami Sólyomvárig jó is volt, de onnan kicsit jók kellett gyorsulni Királyligetig. A 100-as vezérlővel végülis 1 perc alatti késéssel értem be, hogy 120 helyett 100-zal mentem.
Kiderült, hogy nem a pálya a rossz, hanem azok a járművek, amelyek panel.cfg verziósak. Betöltés után lefagy az openBVE. Mindez Windows 7 alatt. Van valaki olyan, akinek Win 7-je van, és működik is a panel.cfg verziós vonat? Aminek panel2.cfg-je van (pl. 81-717AVR) az működik.
Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszodat, ezt egyébként feltudom használni 12-es, és 14-es villamos pálya építéséhez, meg elkesztem lemérni a google earthban is az adatokat, hogy minél pontosabb pályát tudjak kiadni a kezzem alól. Így most a villamospályák szerkesztését ellőről kesztem, de ahogy réggeben már írtam kifogom adni bétában idéglenesen, ezzeket a villamos pályákat, és a későbbiek folyamán meg a teljes verziót is. Közben megprobálkozom az 1, 1A villamos pályákkal is de ezt csak a 14-es, és 12-es villamos pályák után fogom kezdeni építeni.
Úgy vettem észre, hogy a korai érkezések kijátszhatóak, ha nézed a menetrendet, vagy felírtad magad elé egy papírra, és előrébb vagy, plusz látható az óra, akkor meg lehet várni az érkezési időt és akkor ajtót nyitni. A program mintha az ajtónyitást venné érkezési időnek, lehet hogy még bónuszt is kapsz érte...
bvemetro azt szeretném kérdezni, hogy amit tegnap belinkeltél a villamos menethosszakról, ezzeket az adatokat úgy kel nézni hogy a villamos megállótábla vonalátol a következő villamos megállótábláig, vagy a járda szegélytől a következő megálló járdaszegélyéig. Remélem hogy érted a kérdésem, de ha nem akkor elnézést a rossz megfogalmazásért.
Én nem szoktam játszani, openbve alatt játékgépszerűen. Én mindig normálban vezetek, mert engem zavar amikor mindig fel jönn a megálóba beérkezve, hogy elégedetlenek az utasok, és ezért -20 pont levonás jár. Egyszer kiprobáltam a játékgépszerű vezetést, de az elég is volt én maradok a normálnál, vagy éppenségel a profinál, legalább nem teszi ki hogy az utasok elégedetlenek, az meg engem hol érdekel, hogy elégedetlenek az utasok vagy sem. Akkár hogy fékezek az utasok állandoan elégedetlenek, ezzeknek semmi nem jó akkár hogy vezet az ember. Még szerencse hogy a való életben nincs ilyen hogy az emberek a metrón hogy utaznak, elégedeten vagy sem, a metróvezetőt meg amúgy se érdekli az emberek hangulata. :)