Érdekes, hogy az egyöt dCi-ről nem emlékezett meg a mester, viszont az egykilencesről meg igen. Ti hallottatok már az egykilences ilyenfajta meghibásodásáról? (Lsd:cikkben) Vagy csak itt a topicban több egyötös tulaj jelzett turbóhibát?
Nálam speciel a diag. erre azt írta, hogy elektromos gázpedál, nyomásszabályozó szelep, turbó fail van. Ehhez képemst egy 200 forintos vákuumcső csere megoldotta a dolgot, mint már korábban írtam.
Ennyi alapján én valamelyik vákuumcső repedését igazolnám.
Nézd végis a motor tetején lévő vákuumcsövek állapotát és szoros csatlakozását az elemekhez. Ha jól emlékezem van vagy 4-5 darab.
Lehet, hogy valamelyik felpuhult és ott időnként ereszt. Csere és a probléma megolást nyert. Nem hinném, hogy turbó, az, ha bedöglik hirtelen nem lesz jó utána.
Volt, hogy nekem sem ment, tehat nem mukodott!
Sok helyre vittem mar turbot akartak csereltetni velem meg markaszervizben is.
Aztan elvittem gondoltam utoljara elviszem egy masik varosban lebo markaba is....
A szaki tudta hova nyuljon es a turbo nyomas szabalyozo csatija vagy le volt csuszva vagy kontaktos volt...
Azota tokeltesen mukodik...
Újabb ok, amiért nehéz lesz jó áron eladni az autót: Dacia Lodgy Suzuki áron.
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2012/05/25/fillerekert_osztjak_a_csaladi_daciat/?utm_source=tc_topic&utm_medium=cikk&utm_campaign=Forum
Hát ezaz , de nem lehet hallani , hogy a turbo "sipolo" hangja lenne , nem ugrik meg az autó , és alig akar menni , de a kijelzö szerint viszont kevset eszik ...ilyenkor mi lehet ?
Segitséget szeretnék kérni , van egy 2004.04.havi scenicünk és áramtalanitás után nem megy a turbó!!!
Ez , hogy lehetséges , vagy miért ? Egyszer már volt nálla ilyen , de akkor leáramtalanitottam , és utánna jó volt vagy 1 évig , de most a szüröcsere miatt le kellett venni a sarut és utánna nem ment a turbó..Párszor probálkoztam már ma áramtalanitással , de kb 5 böl 1 x ment a turbó , de az autó ujrainditása után már megint nem ....valaki tudna segiteni? Holnap mennénk balatonhoz ... valakinek volt már ilyen ???Mitöl lehet , hogy nem megy a turbó???? elöre is köszike , hali
Ma terveztem volna egy SCIII-t a RH oldalán, kapásból vacak színek voltak, lelombozott, végül kék lett:)
AZtán szerintem ciki, hogy függönylégzsák csak akkor kapható ha veszek biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzést is:) 90.000 -t, de csak ekkor vehetek ülséfűtést is.... Tudom valami hülye technológiai megoldás, azért érdekes...
Kijelző ezek szerint nem ir ki semmit, nem villog, nem világít. Azt még nézd meg a következő reggeli indításkor, hogy bármely szimbólum tovább világit mint eddig, pl katalizátor.
"Hát ez részünkről csak totózás ha nincs pontos leirás:)"
Azért már én is néztem egy párszor , mármint próbáltam, nem csak az elmondottakra hagyatkozom. Ma reggel a kézi pumpával keményedésig feltöltöttem a rendszert, nem forgatta annyi ideig a , de messze nem vagyok vele elégedett. Az akkus beméretést ma megnézetem, aztán többet tudok majd. De azért köszönöm ;-)
Szia! A nehezen indulás csak az elmúlt időszakban van , bár a feleségem közlekedik a kocsival mindig, Ő panaszkodik a nehezen való indulásra. Az akksit azt még nem nézettem meg, lehet hogy merülőben van és azért indul nehezebben? Megpróbálom....
Próbáld ki az egyik reggelen, hogy még indítás előtt a motortéri fekete kézi pumpával (olyan mint a régi vérnyomásmérőkön) kb fél percig feltöltöd a rendszert (lehet bátran pumpálni) ... ha olyan lesz mint azelőtt, akkor itt kell a szűrő környékén keresgélni ...
Hosszabb állás alatt valahol elengedi (nem a külvilágba) a gázolajat a szűrő környékén, a szűrő csatlakozásai körül lehet talán valami. Tapasztaltam anno hasonló jelenséget az előző dCi autómnál. Ilyenkor tovább tart neki felszívni az üzemanyagot ...
Hm. Amennyire meg tudom ítélni, a léptetőmotor kissé lejebb van, és oda racsnisvillás is kell, meg mozgatni is három csavart. Nem hinném, hogy ha le lehetne nyúlni oda valahogy és akkor még erőt is ki kell fejteni.
Egyébként mi az az izé, amit kihúzott az ipse? Előtétellenállás lenne?