Szerintetek a magyar An-2x gépet láthattam ma Budapest, XVII. ker, Rákoskeresztúr felett? (A pontos típust sajna nem tudom, de SZVSZ egy Antonov volt.) Szürke katonai gép egy lágcsavarral a szárnyán. Úgy tünt, épp akkor szállt fel Ferihegyről, mert távolodott, de lehet, hogy azért távolodott, hogy rá tudjon fordult a leszállópályára. (Lehetne fényképem is, ha nem lenne szervízben a gép. d:-( )
Eddig nem így volt? Az internetes MALÉV menetrendben régen egy biz. időszakkal előre mutattak mindent, most már csak adott napi gépek vannak fent. Meg kell várni az éjfélt, hogy hajlandóak legyenek felrakni! :-((( Az LRI-nél meg (bár régóta nem néztem) már nem is működik, pedig még ott van a link. És a másnapi menetrendet sose frissítették! :-D
Vannak egyéb menetrend-javaslataitok?
Üdv: Kopi
Ezek szerint igen! Azt nem értem, hogy egész nap Trieste van kiirva és aztán indulás előtt fél órával atírják LIPQ-ra. Mi ennek az értelme?
Milyen géppel jött a mai antalyai Pegasus járat?
Szerintem ma késő délután hazamentek a gépek, ha a vendégek tovább maradnak, gondolom mégegyszer értük jönnek holnapután. Az 1-es apronon lezárás lesz június 18-21. között is. Akkor ki jön, nem tudjátok?
Kopi
Az emir holnap 2 géppel fog érkezni először a délelőtt folyamán egy A310 jön amivel a delegáció jön majd, 9 után jönnek, aztán rá pár órára, ha jól emléxm az már délután, jön maga az emir egy A340-el. És holnap után megy vissza, valószínű, hogy ez idő alatt a gépek az ACE hangár elé lesznek tolva.
Üdv
Bandee
macislum,
"mit jelent pontosan a spotter szó?"
- a "spot" szónak igeként és főnévként is számos jelentése van (pl. helyszín, folt). Ami idevágó:
meglát, észrevesz, felismer, "kiszúr"
A "spotter" – egyebek között – a háztetőn hesszelő légvédelmi figyelő volt. Ma már elsősorban a repülőgép megfigyelést kedvtelésként űzők elterjedt angol megnevezése.
Webster Online Dictionary:
"2 : one that looks or keeps watch: as a : one that locates enemy targets b : a civilian who watches for approaching airplanes"
Encyclopćdia Britannica:
- http://search.eb.com/eb/article?eu=118846&tocid=57531&query=spotter
"...Despite the novelties of World War I, World War II produced far more technological innovation. Radar made obsolete the slow and inaccurate older listening devices. Radio communications made great strides, particularly in the very high frequency range. The combination of radar and interference-free very high frequency communications was pivotal in permitting the RAF to resist Hitler's aerial attack and win the Battle of Britain.
Notwithstanding radar sophistication, ground spotters played an important role in filling the gaps between radar coverage. Their messages, forwarded to a plotting centre, were assembled to trace the progress of intruders (tracking)."
Még egy, repüléstörténeti érdekesség:
- http://search.eb.com/eb/article?eu=61653&tocid=0&query=spotter
Piper, William. T.
born Jan. 8, 1881 , Knapps Creek, N.Y., U.S.
died Jan. 15, 1970 , Lock Haven, Pa.
in full William Thomas Piper American manufacturer of small aircraft, best known for the Piper Cub, a two-seater that became the most popular family aircraft. He earned the sobriquet “the Henry Ford of Aviation” for his efforts to popularize air travel.
Piper graduated from Harvard University in 1903 and worked as a construction superintendent until 1914 and as an oil producer from that year. The Piper Aircraft Corporation was founded in 1929. Piper served as its president until his death. He learned to fly in 1931.
In World War II, Piper delivered more than 5,600 Piper Cubs, long popular as a training plane, to the U.S. government for use as special personnel planes, for photoreconnaissance, and as _artillery spotters_. Because of their low landing speed (20 miles per hour [32 km per hour]) and high maneuverability, the Pipers easily eluded enemy fighters.
In addition to the Piper Cub, the company manufactured light to medium-sized aircraft for use as business planes."
---------------------------
Tehát a Piper medvebocsai tüzérségi megfigyelő, felderítő repülőgépként is szolgáltak.
r_b.
T747,
ezt már tegnap is megpróbáltam megköszönni, de az üzenet áldozatul esett az Index szerverének (a gépről vadászott képek URL-jeivel együtt). :(
r_b.
Eurocross: a Crossair-nek két Eurocross színű gépe van, egy RJ-100(HB-IYY) és egy Saab 2000.
Az Eurocross a Basel - EuroAirport szolgáltatásának a fantázianeve, amely különlegesen gyors, 20 perces átszállóidőt biztosít a reptéren. Szintén így hívják a reptéren a Crossair lounge-át, és mindezek miatt a repteret "EuroCross hub"-nak hívják. A Crossair-gépek ezt hirdetik.
Eurotrans(DHL): Mindig vasárnap este jön a hétfő reggel helyett.
Vasárnap este kilenc után láttam leszállni a DHL gépét. Kisé meglepett, mert hétköznap esténként kilenc körül éppen elszállni szoktam látni és reggel hat után szokott megérkezni. Mit tudtok, ez vasárnap így szokott lenni, vagy valami különjárat volt?
Hétfőn délután négy után egy Eurocross – vagy valami hasonló – feliratú Avrot láttam felszállni. Akkortájt ugye a zürichi járat szokott menni. Most akkor ez mi volt? Van köze a Swisshez, vagy a Crossairhoz, netán a Crossair új neve?
Más:
Néhány hete az egyik párhuzamos fórumon egy-két ### eléggé nyomatékosan adott hangot a spotterekkel szembeni ellenszevének. Pedig szerintem ők is azok. Csak nem a nagygépekre vannak rákattanva.
Persze tévedhetek.
Egyáltalán mit jelent pontosan a spotter szó?
Hali,
Plusz még van 1 a319-es is /A7-HHJ/.
Idén a bécsi OPEC-re ezt vetették be.
Tavaly meg a 310-est.
10-es + 19-es Qatar Airways színekben repül,
a 20-as + 40-es pedig government c/s
Volt egy kis félrehallás a jövőheti arab emírről. Szóval nem az Egyesült Arab Emirátusoké, hanem Qatar emírje jön hozzánk 3 napos látogatásra. Neki 1 A340-ese, 1 A310-ese, és egy A320-asa van. (szegény...) Több mint valószínű, hogy nem a 320-assal fog jönni.