OFF kb. október közepe óta csak a Keleti és a Dózsa kereszteződése között kockaköves (ja meg a Bosnyák tér maradt vesekő-eltávolító), amúgy meglepően sima aszfalt. Nem baj, ennyit elnézünk neked :) Villamos mondjuk nem mostanában fog járni rajta (konkrétan soha szerintem, bár a sínt nem bontották el a felújításkor, pl. a Hungária körútnál mégis be van aszfaltozva). Persze 4-es metró is csak a Keletiig lesz egyelőre, Bosnyákig majd egy pár évtized múlva talán. Addig marad a hetes, meg a Veres-Hetes (meg ugyanez 173-mal). ON
Igen, úgy is értettem, hogy nem az egész állomásköz 40-es, a kihúzóperonok utáni váltástól kezdve valóban ismét 80 km/h a max engedett sebesség (más kérdés, h onnantól kezdve még az új Metropolis sem tudna a váltóktól kezdve annyira begyorsítani, hogy aztán még korrekt féktáva legyen, max mondjuk 65-ig tudna biztonságosan - miközben az Ev3 csak kb 50-ig, és a 81-es is csak olyan 55-ig - de aztán durván rá kéne fékeznie, hogy a bejárati sárga 50-es jelző sebességéhez igazodni tudjon). És valóban, amikor legutóbb voltam Nagyvárad térnél, akkor láttam is a sárga 4-est a kijárati jelző mellett.
A 67-es villamos esete pedig valóban hasonló, bár az anno '98-ig (vagy meddig, nem emlékszem már rá) közlekedő 44-es villamos is hasonlóan járt ugye...bár ott azért még megvan a sín nagy része, és hát amíg nincs 4-es metró, addig azt a Keleti-Bosnyák teret legalább az pótolhatná valamelyest. De ezt megoldani is jelenleg kb lehetetlen a Thököly út jelenlegi szintén gázos, kockaköves állapotát tekintve...(bár mondjuk anno is ugyanazon mentek a vilik, akk miért ne tudnának most is?)
A forgalomleállítást a metróvonalon pedig biztos meg tudnák a nagy sztrájkok idején oldani, akkor már így is, úgy is bukta van annak, aki BKV-val akar munkába/suliba/stb-be menni, ezeket az alkalmakat kéne a vállalatnak kihasználnia, és akkor még lenne is esély arra, hogy tényleg ne sokáig maradjon már így az az "ideiglenesség"!
Választhatóként próbáltad már? fájl elejére valahova, még a "With Route" elé $Sub(340) =
22178 $Sub(340).freeobj 0;449;1.75;1.80 (a 449-es object a 40-es lassújel tábla, a structure szakaszban ennek megfelelően; a tábla valóságtól eltérően nem a földön van, hanem látható helyen) 22275 $Sub(340).freeobj 0;431;1.75;1.00 $Sub(340).Limit 40;0 22530 $Sub(340).freeobj 0;430;2.25;1.00;180 $Sub(340).Limit 80;0 22647 $Sub(340).freeobj 0;423;1.80;1.80
Na most így él a lassújel. Ha a pálya elején: $Sub(340) = $Chr(59) írsz be, akkor nem. (431-es a pályában lévő V tábla, a 430-as a fordított V, csak úgy van hogy meg kell fordítani, nem is tudom minek van ebből kettő, a 423-as meg a vonathossz jelző) Gothpaladinus: A fentiek szerint így legfeljebb be tudom tenni, aztán mindenki eldönti magának, hogy akar-e lassújelet vagy sem. Még azt is lehet, hogy ha van lassújel, akkor megváltozik a menetrend mondjuk a Deák-Népliget között.
2008 novembere óta van ott, papíron ideiglenes. Kábé annyira, mint hogy a 67-es villamos ideiglenesen szünetel (az más kérdés hogy a fél villamosvonal már le van betonozva), illetve a most bezárt vasúti vonalakon is ideiglenesen szünetel a személyszállítás. Ha elmész a NVT kijáratához, akkor a "földön" látod is a sárga "4"-es táblát, a sárga ideiglenes a fehér az állandó lassújel (egyébként nem a teljes állomásközben van a lassújel, hanem nagyjából csak a kihúzó peronjával megegyező hosszban + utána még 60-70 méter). A másik feléhez: szerintem is ott fog maradni még jó sokáig, mert egyrészt a pálya eléggé szét van esve (víz bomlasztja szét a betonaljat), azonkívül a helyreállításához a forgalmat pár napra le kéne állítani, amit nem vállal be a bkv. A bkvfigyelő blog oldal metrós szakmai topicjában nemrég leírták a pálya állapotát.
Minden megtett 25 méternél eltűnik a vonat mögött a pálya, megszűnik létezni (Lásd még: Track Viewer). Így az az objektum, amelynek origója a már elhagyott 25 méteres blokkban volt, elvész. Viszont a még meg nem haladott 25 méteres blokkoknál elhelyezett objektumok teljes pompában látszódnak. A BVE-nek, mint csak vezetőállásból nézhető vonatszimulátornak nincs arra szüksége, hogy az elhagyott részek megtartásával terhelje a memóriát (így sem túl "gyors program").
Ezért. Csak persze ez kedvezőtlenül hat a pályaépítésre. Talán a BVE5 másképp lesz ezzel. :)
Én beraktam saját célra, és OpenBVE-ben se borul jobban a menetrend, mint a valóságban. Mondjuk nálam még a Kálvinos lassújelek is benne vannak a pályában :)
Igy az ut a lerakási ponttól hátrafelé lesz 25 méterrel, tehát 25 méterrel később kezd el letenni őket. Sajnos a bve ilyen. Ha az előbbi módszerrel csinálod, vagyis előre 25 méterre akkor mielőtt a végére érsz valamiért eltünteti. Épits mindent "visszafelé" amit csak lehet, ugy ahogy most irtam. Tehát ami +25 volt az legyen a 0, ami a 0 volt az legyen -25 nél. Csak majd a lerakásnál figyelj erre, a tényleges helyétől 25 méterrel később tedd le.
Lemaradt a hsz-em másik fele, na akkor mégegyszer:
Ideiglenes?!? Nekem az a másfél év közel háromszor ennyinek tűnt már, sőt az ideiglenes jelző sem tűnik valami reálisnak, egészen addig, amíg nem jön a 2-es metró 2003-2007-es felújításához hasonlóan a 3-as metró hamarosan induló mintegy tízéves teljes rekonstrukciója! Na addig (pontosabban a felújítás befejezéséig) azt a 40-est már el nem veszik onnét szerintem...
És még mielőtt valaki azt hinné: nem, nem pesszimista, hanem realista gondolkodás alapján gondoltam erre, mert az ottani pályarész jelenlegi állapotában - közel 25 éve épült pályarész lévén, amit azóta se "frissítettek" - ezt nem nagyon hinném, hogy biztonságos lenne újra engedélyezni! Addig örüljünk, amíg nem kerül ugyanilyen helyzetbe a Deák tér-Nagyvárad tér közti szakasz!
Bár, van egy kis problémám. Mégpedig az, hogy amikor elérek az objektum (aszfalt) végére addigra eltűnik. Ennek mi lehet az oka? Az aszfalt objektumom a 0-ás síntől balra -6 méterre van.
Ideiglenes?!? Nekem az a másfél év közel háromszor ennyinek tűnt már, sőt az ideiglenes jelző sem tűnik valami reálisnak, egészen addig, amíg nem jön a 2-es metró 2003-2007-es felújításához hasonlóan a 3-as metró hamarosan induló mintegy tízéves teljes rekonstrukciója! Na addig (pontosabban a felújítás befejezéséig) azt a 40-est már el nem veszik onnét szerintem...
Nagyváradnál azért nem tettem bele, mert ideiglenes lassújel, ki tudja mikor szedik le. Ha egy ilyen ideiglenes lassújel kikerül, akkor azért nem fogok külön pályát kitenni, illetve ha leszedik, akkor amiatt sem fogok másnap kitenni egy anélküli verziót. Attól meg most tekintsünk el, hogy lassan 1,5 éve ott van (nem tudhattam 1 évvel ezelőtt hogy meddig lesz ott), de a múltkori párnapos kálvinos 25-ös lassújelek miatt se tettem ki új pályát. Nem cél hogy az ideiglenes lassújeleket napra pontosan lekövesse a játék. Ott én normálisan 67-tel mentem, ahogy elvileg kellene. A valóságban meg nem igényel menetrend módosítást az ilyesmi, igaz az openBVE-ben át kellene írni.
A játék indulás ideje így tényleg erős, én is kapkodtam a nézettel, egyebekkel. A váltót elvileg tartalmazza a menetrend, ha nem keresztben indulnál, akkor papír szerint hamarabb kellene kikapcsolnod.
Én most átírtam a betöltési időt egy perccel indulás elé, mert 10 másodperc kissé kevés volt, hogy beállítsam a nézetet, és ajtót zárjak. Egyelőre még nem próbáltam ki. Másik probléma ugye, hogy keresztben indulunk, így nem lehet gyorsítani, míg le nem értünk a váltóról, addig meg max. 20-30-ra lehet felgyorsulni. Én is feszített ütemben nyomtam amúgy azt, amiről bemásoltam az értékelést.
Olyan texturát szerezz amin mindkét sáv látszik a felezővonal is. Innen sok jó texturát tudsz letölteni: http://www.cgtextures.com/ Reg nélkül is lehet.
Egy kérdésem azért lenne a pályával kapcsolatban: Nagyvárad kihúzónál miért nincs Újpest-KőKi irányban 40 km/h-s korlátozás és ahhoz igazított menetrend?
Ugyanis amit én feltettem eredményt az Újpest-KőKiről, abban ott a valósághoz hasonlítva 40-ig gyorsítottam úgy, hogy előtte a Nagyvárad térnél teljesen tökéletesen álltam meg (se késés, se továbbhaladás), a Népligetnél viszont már 33 mp volt emiatt a késésem, és egészen a Határ útig nem tudtam behozni ezt a késést, pedig ezután nyomtam neki tövig a menetet az összes megállóközben, mindegyik megálló közt közel 80-al mentem (Pöttyös utcánál aztán vészfék is kellett, és még úgy is csak éppen hogy sikerült jól megállni, de persze ott volt emiatt egy-két "elégedetlenek az utasok" szöveg, ha megnézitek az eredményt)!
ON
Látom, trendi topik lett a metrózások eredménye, már vagy 8 eredményt lehet látni, egész örömteli, hogy ezzel kapcsolatban is összemérhetjük tudásunkat, megéri, talán jobb, mint a VKV megoldása erre! :)
Én nem a kerület mentén számoltam hanem egy 50 * 50 es négyzet jobb alsó sarkából induló körszelet a bal felső sarkába ér. Nem irta hogy a kerület mentén 50 méter. Lehet hogy egy 50 * 50 es kereszteződésbe akarja a villamost vezetni...
Egy M2 normál eredmény. Az elején jó pár megállás el lett szúrva, a vonal második felében viszont már kifejezetten azt figyeltem hogy jó helyen álljon meg. Az a kijátszható tényező, hogy "laza" a menetrend, és ha a valóstól eltérően mindenhol max sebességgel megyünk, akkor a végén elég csorogni a megállás helyénél, hogy pontos legyen a megállás. Még akkor is ha 5-10 másodperc késés van, a bónusz 15 pontért megéri... Egyébként a menetrend is más, eredetileg úgy számoltam, hogy a vonat indulása a vonat megmozdítása, az openBVE-ben viszont az ajtózárást tekinti annak. Így mindig volt 5-10 mp késés, de a menetrend átírásával ez is javítható...
A Switch is 5 méteres darabokban rakja le a 25 méteres sínszakaszt. Az 50 méter 90 fok alatt meg miért 50-es sugarú kör? Én az előbbit úgy írtam, ha a kör kerületén haladunk 50 métert (a jármű is képzeletben a kör kerületén halad), akkor 31 körülinek kell lennie az ívsugárnak.