Az ívek hosszát több kis egyenes szakasz összegéből kapod meg. Ha a vonalzót megnyitod ott két lehetőség van, 1. line 2. path. Az elsővel csak egy egyenes szakaszt a másikkal útvonalat tudsz mérni. Közelits rá az ívre és minél több pontjára kattincs rá, az iv kezdetétől a végéig. nem tól szép köriv lesz mert kicsit szögletes lesz igy de nem tudok jobbat.
Azt szeretném kérdezni, hogy kanyart, ívet hogy tudok kiszámolni mert a google earthban csak egyeneseket, lehet mérni a vonalzóval. De hogy hogy tudom lemérni a kanyarokat, arra eddig még nem jöttem rá. Ha valaki tudna nekem segíteni azt nagyon szépen meg köszönöm.
Területit állítsd vissza magyarra BVE 2-ben nem kell állítgatni, csak a 4-esben. Azt próbáld még ki, hogy ha egy adott pálya-jármű kombináció elindul, akkor az a jármű működik-e a többi pályával is. Illetve a működő pályát próbáld ki az összes járművel is (ne csak a saját pályájukon). Lehet hogy sok olyan pálya és/vagy járműved van, amik hibásak valamiért.
Számítógépen átállítva, csak a nyelvi file angol egyesült királyság, más nem. A cseh bve oldalról bve2 -ben, középkék szín, letöltve pálya, majd a hozzávaló mozdony. A pálya a route könyvtárba, a mozdony a train-ba helyezve, megfelelően kicsomagolva. A pályát meg tudom nyitni, azaz kiválasztani, ott három lehetőség közül bármelyiket a mozdonyával összekombinálva, az eredmény rögtön a run time error subscript out of range. Más mozdonnyal sem megy se ez se a többi, egyedül a londoni metro megy még akár nem odaillő robosztus mozdonyokkal is, na meg a magyar párosítások kifogástalanul üz. Ha valaki tud helpelni kérném, hogy tegye meg, mert tetszene a program, de négy nap után írd és mondd látástól vakulásig kerestem a megoldásokat, de kezdem feladni. kösssz!
A számítógépen átállítottam, ha arra gondolsz, de változatlanul ezeket az üzeneteket dobálja ki, pedig csak a saját mozdonyaival próbálom a pályákat. Köszi előre is
Amikor a bve2- re rátelepítettem azt az átméretező progit, abban csak magyar nyelv van, de lehet, hogy nem jól értelmezlek, vagy nem is ott kell átállítani. Köszi a gyors választ, de még ebben is segíthetnél. Köszi előre is
Légyszi segítsen már valaki! Több napom ráment már és nem boldogulok főleg a külföldi pályák és mozdonyok telepítésénél írja ki ezt a hibaüzenetet: Run time error Subscript out of range. Odafigyelek a verziókra is csak a 2.6 oshoz bányászom a pályákat és a mozdonyokat és csak a saját pályájukon futtatnám őket, de 10 ből 9 szer ezt az üzit kapom. A magyar pályák működnek, és kb 2 külföldi, de ezért keményen megdolgoztam 4 napon keresztül, még enni sem nagyon ettem. Köszönöm annak aki megszán infoval.
Igen, de az egyiket úgy csináltam meg objektumként, hogy az egyik oldalán a kezdete van, de ha 180 fokkal elforgatod, akkor meg a feloldása. Emellett a pályában van egy másik aminek csak a kezdete van. Elég lenne a "kétoldali" verzió is.
OFF "kb. október közepe óta csak a Keleti és a Dózsa kereszteződése között kockaköves (ja meg a Bosnyák tér maradt vesekő-eltávolító), amúgy meglepően sima aszfalt. Nem baj, ennyit elnézünk neked :)"
De az is épp elég kegyetlen ahhoz, hogy nyugodtan elmondhassuk róla, hogy gáz :)
"Villamos mondjuk nem mostanában fog járni rajta (konkrétan soha szerintem, bár a sínt nem bontották el a felújításkor, pl. a Hungária körútnál mégis be van aszfaltozva). Persze 4-es metró is csak a Keletiig lesz egyelőre, Bosnyákig majd egy pár évtized múlva talán. Addig marad a hetes, meg a Veres-Hetes (meg ugyanez 173-mal)."
Hát igen, a villamossín kicsit "érdekes" ott mostanában: első két utca közt ott van, másik kettő közte lebetonozták, izé, asztfaltozták, a harmadik kettő közt megint van... Egy kis cikkcakkozás ott a sín. Mi az, hogy "Veres-Hetes"??? :D Na ilyen nevet sem hallottam még, max 7E-t :P :))) ON
persze, esetleg szervezzünk is még pár sztrájkot, hogy legyen idejük dolgozni... vagy a sztrájk az pont munkabeszüntetést jelent? hopp, ezt végig kéne gondolni :)
OFF kb. október közepe óta csak a Keleti és a Dózsa kereszteződése között kockaköves (ja meg a Bosnyák tér maradt vesekő-eltávolító), amúgy meglepően sima aszfalt. Nem baj, ennyit elnézünk neked :) Villamos mondjuk nem mostanában fog járni rajta (konkrétan soha szerintem, bár a sínt nem bontották el a felújításkor, pl. a Hungária körútnál mégis be van aszfaltozva). Persze 4-es metró is csak a Keletiig lesz egyelőre, Bosnyákig majd egy pár évtized múlva talán. Addig marad a hetes, meg a Veres-Hetes (meg ugyanez 173-mal). ON
Igen, úgy is értettem, hogy nem az egész állomásköz 40-es, a kihúzóperonok utáni váltástól kezdve valóban ismét 80 km/h a max engedett sebesség (más kérdés, h onnantól kezdve még az új Metropolis sem tudna a váltóktól kezdve annyira begyorsítani, hogy aztán még korrekt féktáva legyen, max mondjuk 65-ig tudna biztonságosan - miközben az Ev3 csak kb 50-ig, és a 81-es is csak olyan 55-ig - de aztán durván rá kéne fékeznie, hogy a bejárati sárga 50-es jelző sebességéhez igazodni tudjon). És valóban, amikor legutóbb voltam Nagyvárad térnél, akkor láttam is a sárga 4-est a kijárati jelző mellett.
A 67-es villamos esete pedig valóban hasonló, bár az anno '98-ig (vagy meddig, nem emlékszem már rá) közlekedő 44-es villamos is hasonlóan járt ugye...bár ott azért még megvan a sín nagy része, és hát amíg nincs 4-es metró, addig azt a Keleti-Bosnyák teret legalább az pótolhatná valamelyest. De ezt megoldani is jelenleg kb lehetetlen a Thököly út jelenlegi szintén gázos, kockaköves állapotát tekintve...(bár mondjuk anno is ugyanazon mentek a vilik, akk miért ne tudnának most is?)
A forgalomleállítást a metróvonalon pedig biztos meg tudnák a nagy sztrájkok idején oldani, akkor már így is, úgy is bukta van annak, aki BKV-val akar munkába/suliba/stb-be menni, ezeket az alkalmakat kéne a vállalatnak kihasználnia, és akkor még lenne is esély arra, hogy tényleg ne sokáig maradjon már így az az "ideiglenesség"!
Választhatóként próbáltad már? fájl elejére valahova, még a "With Route" elé $Sub(340) =
22178 $Sub(340).freeobj 0;449;1.75;1.80 (a 449-es object a 40-es lassújel tábla, a structure szakaszban ennek megfelelően; a tábla valóságtól eltérően nem a földön van, hanem látható helyen) 22275 $Sub(340).freeobj 0;431;1.75;1.00 $Sub(340).Limit 40;0 22530 $Sub(340).freeobj 0;430;2.25;1.00;180 $Sub(340).Limit 80;0 22647 $Sub(340).freeobj 0;423;1.80;1.80
Na most így él a lassújel. Ha a pálya elején: $Sub(340) = $Chr(59) írsz be, akkor nem. (431-es a pályában lévő V tábla, a 430-as a fordított V, csak úgy van hogy meg kell fordítani, nem is tudom minek van ebből kettő, a 423-as meg a vonathossz jelző) Gothpaladinus: A fentiek szerint így legfeljebb be tudom tenni, aztán mindenki eldönti magának, hogy akar-e lassújelet vagy sem. Még azt is lehet, hogy ha van lassújel, akkor megváltozik a menetrend mondjuk a Deák-Népliget között.
2008 novembere óta van ott, papíron ideiglenes. Kábé annyira, mint hogy a 67-es villamos ideiglenesen szünetel (az más kérdés hogy a fél villamosvonal már le van betonozva), illetve a most bezárt vasúti vonalakon is ideiglenesen szünetel a személyszállítás. Ha elmész a NVT kijáratához, akkor a "földön" látod is a sárga "4"-es táblát, a sárga ideiglenes a fehér az állandó lassújel (egyébként nem a teljes állomásközben van a lassújel, hanem nagyjából csak a kihúzó peronjával megegyező hosszban + utána még 60-70 méter). A másik feléhez: szerintem is ott fog maradni még jó sokáig, mert egyrészt a pálya eléggé szét van esve (víz bomlasztja szét a betonaljat), azonkívül a helyreállításához a forgalmat pár napra le kéne állítani, amit nem vállal be a bkv. A bkvfigyelő blog oldal metrós szakmai topicjában nemrég leírták a pálya állapotát.
Minden megtett 25 méternél eltűnik a vonat mögött a pálya, megszűnik létezni (Lásd még: Track Viewer). Így az az objektum, amelynek origója a már elhagyott 25 méteres blokkban volt, elvész. Viszont a még meg nem haladott 25 méteres blokkoknál elhelyezett objektumok teljes pompában látszódnak. A BVE-nek, mint csak vezetőállásból nézhető vonatszimulátornak nincs arra szüksége, hogy az elhagyott részek megtartásával terhelje a memóriát (így sem túl "gyors program").
Ezért. Csak persze ez kedvezőtlenül hat a pályaépítésre. Talán a BVE5 másképp lesz ezzel. :)
Én beraktam saját célra, és OpenBVE-ben se borul jobban a menetrend, mint a valóságban. Mondjuk nálam még a Kálvinos lassújelek is benne vannak a pályában :)
Igy az ut a lerakási ponttól hátrafelé lesz 25 méterrel, tehát 25 méterrel később kezd el letenni őket. Sajnos a bve ilyen. Ha az előbbi módszerrel csinálod, vagyis előre 25 méterre akkor mielőtt a végére érsz valamiért eltünteti. Épits mindent "visszafelé" amit csak lehet, ugy ahogy most irtam. Tehát ami +25 volt az legyen a 0, ami a 0 volt az legyen -25 nél. Csak majd a lerakásnál figyelj erre, a tényleges helyétől 25 méterrel később tedd le.
Lemaradt a hsz-em másik fele, na akkor mégegyszer:
Ideiglenes?!? Nekem az a másfél év közel háromszor ennyinek tűnt már, sőt az ideiglenes jelző sem tűnik valami reálisnak, egészen addig, amíg nem jön a 2-es metró 2003-2007-es felújításához hasonlóan a 3-as metró hamarosan induló mintegy tízéves teljes rekonstrukciója! Na addig (pontosabban a felújítás befejezéséig) azt a 40-est már el nem veszik onnét szerintem...
És még mielőtt valaki azt hinné: nem, nem pesszimista, hanem realista gondolkodás alapján gondoltam erre, mert az ottani pályarész jelenlegi állapotában - közel 25 éve épült pályarész lévén, amit azóta se "frissítettek" - ezt nem nagyon hinném, hogy biztonságos lenne újra engedélyezni! Addig örüljünk, amíg nem kerül ugyanilyen helyzetbe a Deák tér-Nagyvárad tér közti szakasz!
Bár, van egy kis problémám. Mégpedig az, hogy amikor elérek az objektum (aszfalt) végére addigra eltűnik. Ennek mi lehet az oka? Az aszfalt objektumom a 0-ás síntől balra -6 méterre van.