Keresés

Részletes keresés

tibitrain Creative Commons License 2010.01.14 0 0 17730
Az ívek hosszát több kis egyenes szakasz összegéből kapod meg. Ha a vonalzót megnyitod ott két lehetőség van, 1. line 2. path. Az elsővel csak egy egyenes szakaszt a másikkal útvonalat tudsz mérni. Közelits rá az ívre és minél több pontjára kattincs rá, az iv kezdetétől a végéig. nem tól szép köriv lesz mert kicsit szögletes lesz igy de nem tudok jobbat.
Előzmény: Kisember87 (17729)
Kisember87 Creative Commons License 2010.01.14 0 0 17729
Azt szeretném kérdezni, hogy kanyart, ívet hogy tudok kiszámolni mert a google earthban csak egyeneseket, lehet mérni a vonalzóval. De hogy hogy tudom lemérni a kanyarokat, arra eddig még nem jöttem rá. Ha valaki tudna nekem segíteni azt nagyon szépen meg köszönöm.
bvemetro Creative Commons License 2010.01.14 0 0 17728
Területit állítsd vissza magyarra BVE 2-ben nem kell állítgatni, csak a 4-esben. Azt próbáld még ki, hogy ha egy adott pálya-jármű kombináció elindul, akkor az a jármű működik-e a többi pályával is. Illetve a működő pályát próbáld ki az összes járművel is (ne csak a saját pályájukon). Lehet hogy sok olyan pálya és/vagy járműved van, amik hibásak valamiért.
Előzmény: mödanszié (17727)
mödanszié Creative Commons License 2010.01.13 0 0 17727
Számítógépen átállítva, csak a nyelvi file angol egyesült királyság, más nem. A cseh bve oldalról bve2 -ben, középkék szín, letöltve pálya, majd a hozzávaló mozdony. A pálya a route könyvtárba, a mozdony a train-ba helyezve, megfelelően kicsomagolva. A pályát meg tudom nyitni, azaz kiválasztani, ott három lehetőség közül bármelyiket a mozdonyával összekombinálva, az eredmény rögtön a run time error subscript out of range. Más mozdonnyal sem megy se ez se a többi, egyedül a londoni metro megy még akár nem odaillő robosztus mozdonyokkal is, na meg a magyar párosítások kifogástalanul üz.
Ha valaki tud helpelni kérném, hogy tegye meg, mert tetszene a program, de négy nap után írd és mondd látástól vakulásig kerestem a megoldásokat, de kezdem feladni. kösssz!
mödanszié Creative Commons License 2010.01.13 0 0 17726
A számítógépen átállítottam, ha arra gondolsz, de változatlanul ezeket az üzeneteket dobálja ki, pedig csak a saját mozdonyaival próbálom a pályákat. Köszi előre is
mödanszié Creative Commons License 2010.01.13 0 0 17725
Amikor a bve2- re rátelepítettem azt az átméretező progit, abban csak magyar nyelv van, de lehet, hogy nem jól értelmezlek, vagy nem is ott kell átállítani. Köszi a gyors választ, de még ebben is segíthetnél. Köszi előre is
tibitrain Creative Commons License 2010.01.13 0 0 17724
1. Területi beállítások át van állítva angolra?
2. Lehet hogy a pályában lévő mozdony nem fut az aktuális bve verzión.
Előzmény: mödanszié (17723)
mödanszié Creative Commons License 2010.01.13 0 0 17723
Légyszi segítsen már valaki!
Több napom ráment már és nem boldogulok főleg a külföldi pályák és mozdonyok telepítésénél írja ki ezt a hibaüzenetet: Run time error Subscript out of range.
Odafigyelek a verziókra is csak a 2.6 oshoz bányászom a pályákat és a mozdonyokat és csak a saját pályájukon futtatnám őket, de 10 ből 9 szer ezt az üzit kapom. A magyar pályák működnek, és kb 2 külföldi, de ezért keményen megdolgoztam 4 napon keresztül, még enni sem nagyon ettem. Köszönöm annak aki megszán infoval.
bvemetro Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17722
a 430-as objektum a kétoldali, a 431-es az egyoldalú verzió
Előzmény: bvemetro (17721)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17721
Igen, de az egyiket úgy csináltam meg objektumként, hogy az egyik oldalán a kezdete van, de ha 180 fokkal elforgatod, akkor meg a feloldása. Emellett a pályában van egy másik aminek csak a kezdete van. Elég lenne a "kétoldali" verzió is.
Előzmény: Peti817172M (17720)
Peti817172M Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17720
Azért van külön lassújel kezdete meg vége tábla, mert a kezdete sárga, a vége fehér.
Előzmény: bvemetro (17709)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17719

Bocsi az előzőért.

Na szóval, ment válasz!!

Előzmény: Törölt nick (17718)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17718

 

maztro Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17717
Szia! A válaszom megérkezett (de legalábbis elküldve).
Előzmény: Törölt nick (17716)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17716
Üdv!
Maztro!
Küldtem egy levelet Neked a 3-as villamossal kapcsolatban, az itt megadott e-mail címedre.
bubu88 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17715
"Mi az, hogy "Veres-Hetes"??? :D"

nem nézel stand-up comedy-t.... hiba... :)
na, OFF vége
Előzmény: Gothpaladinus (17714)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17714

OFF
"kb. október közepe óta csak a Keleti és a Dózsa kereszteződése között kockaköves (ja meg a Bosnyák tér maradt vesekő-eltávolító), amúgy meglepően sima aszfalt. Nem baj, ennyit elnézünk neked :)"

De az is épp elég kegyetlen ahhoz, hogy nyugodtan elmondhassuk róla, hogy gáz :)

 

"Villamos mondjuk nem mostanában fog járni rajta (konkrétan soha szerintem, bár a sínt nem bontották el a felújításkor, pl. a Hungária körútnál mégis be van aszfaltozva). Persze 4-es metró is csak a Keletiig lesz egyelőre, Bosnyákig majd egy pár évtized múlva talán. Addig marad a hetes, meg a Veres-Hetes (meg ugyanez 173-mal)."

Hát igen, a villamossín kicsit "érdekes" ott mostanában: első két utca közt ott van, másik kettő közte lebetonozták, izé, asztfaltozták, a harmadik kettő közt megint van... Egy kis cikkcakkozás ott a sín. Mi az, hogy "Veres-Hetes"??? :D Na ilyen nevet sem hallottam még, max 7E-t :P :)))
ON

Előzmény: bubu88 (17711)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17713
Na és ha esetleg a sztrájkelleneseknek kéne odamenniük a sztrájkoló társak helyett elvégezni a dolgot, na meg persze a főnökségnek? :)))
Előzmény: bubu88 (17712)
bubu88 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17712
persze, esetleg szervezzünk is még pár sztrájkot, hogy legyen idejük dolgozni... vagy a sztrájk az pont munkabeszüntetést jelent? hopp, ezt végig kéne gondolni :)
Előzmény: Gothpaladinus (17710)
bubu88 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17711
OFF
kb. október közepe óta csak a Keleti és a Dózsa kereszteződése között kockaköves (ja meg a Bosnyák tér maradt vesekő-eltávolító), amúgy meglepően sima aszfalt. Nem baj, ennyit elnézünk neked :)
Villamos mondjuk nem mostanában fog járni rajta (konkrétan soha szerintem, bár a sínt nem bontották el a felújításkor, pl. a Hungária körútnál mégis be van aszfaltozva). Persze 4-es metró is csak a Keletiig lesz egyelőre, Bosnyákig majd egy pár évtized múlva talán. Addig marad a hetes, meg a Veres-Hetes (meg ugyanez 173-mal).
ON
Előzmény: Gothpaladinus (17710)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17710

Igen, úgy is értettem, hogy nem az egész állomásköz 40-es, a kihúzóperonok utáni váltástól kezdve valóban ismét 80 km/h a max engedett sebesség (más kérdés, h onnantól kezdve még az új Metropolis sem tudna a váltóktól kezdve annyira begyorsítani, hogy aztán még korrekt féktáva legyen, max mondjuk 65-ig tudna biztonságosan - miközben az Ev3 csak kb 50-ig, és a 81-es is csak olyan 55-ig - de aztán durván rá kéne fékeznie, hogy a bejárati sárga 50-es jelző sebességéhez igazodni tudjon). És valóban, amikor legutóbb voltam Nagyvárad térnél, akkor láttam is a sárga 4-est a kijárati jelző mellett.

A 67-es villamos esete pedig valóban hasonló, bár az anno '98-ig (vagy meddig, nem emlékszem már rá) közlekedő 44-es villamos is hasonlóan járt ugye...bár ott azért még megvan a sín nagy része, és hát amíg nincs 4-es metró, addig azt a Keleti-Bosnyák teret legalább az pótolhatná valamelyest. De ezt megoldani is jelenleg kb lehetetlen a Thököly út jelenlegi szintén gázos, kockaköves állapotát tekintve...(bár mondjuk anno is ugyanazon mentek a vilik, akk miért ne tudnának most is?)

 

A forgalomleállítást a metróvonalon pedig biztos meg tudnák a nagy sztrájkok idején oldani, akkor már így is, úgy is bukta van annak, aki BKV-val akar munkába/suliba/stb-be menni, ezeket az alkalmakat kéne a vállalatnak kihasználnia, és akkor még lenne is esély arra, hogy tényleg ne sokáig maradjon már így az az "ideiglenesség"!

 

Na jó, befejezem az OFF-olást ezzel részemről...

Előzmény: bvemetro (17708)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17709
Választhatóként próbáltad már?
fájl elejére valahova, még a "With Route" elé
$Sub(340) =

22178
$Sub(340).freeobj 0;449;1.75;1.80
(a 449-es object a 40-es lassújel tábla, a structure szakaszban ennek megfelelően; a tábla valóságtól eltérően nem a földön van, hanem látható helyen)
22275
$Sub(340).freeobj 0;431;1.75;1.00
$Sub(340).Limit 40;0
22530
$Sub(340).freeobj 0;430;2.25;1.00;180
$Sub(340).Limit 80;0
22647
$Sub(340).freeobj 0;423;1.80;1.80

Na most így él a lassújel. Ha a pálya elején:
$Sub(340) = $Chr(59)
írsz be, akkor nem.
(431-es a pályában lévő V tábla, a 430-as a fordított V, csak úgy van hogy meg kell fordítani, nem is tudom minek van ebből kettő, a 423-as meg a vonathossz jelző)
Gothpaladinus:
A fentiek szerint így legfeljebb be tudom tenni, aztán mindenki eldönti magának, hogy akar-e lassújelet vagy sem. Még azt is lehet, hogy ha van lassújel, akkor megváltozik a menetrend mondjuk a Deák-Népliget között.
Előzmény: Peti817172M (17705)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.11 0 0 17708
2008 novembere óta van ott, papíron ideiglenes. Kábé annyira, mint hogy a 67-es villamos ideiglenesen szünetel (az más kérdés hogy a fél villamosvonal már le van betonozva), illetve a most bezárt vasúti vonalakon is ideiglenesen szünetel a személyszállítás. Ha elmész a NVT kijáratához, akkor a "földön" látod is a sárga "4"-es táblát, a sárga ideiglenes a fehér az állandó lassújel (egyébként nem a teljes állomásközben van a lassújel, hanem nagyjából csak a kihúzó peronjával megegyező hosszban + utána még 60-70 méter). A másik feléhez: szerintem is ott fog maradni még jó sokáig, mert egyrészt a pálya eléggé szét van esve (víz bomlasztja szét a betonaljat), azonkívül a helyreállításához a forgalmat pár napra le kéne állítani, amit nem vállal be a bkv. A bkvfigyelő blog oldal metrós szakmai topicjában nemrég leírták a pálya állapotát.
Előzmény: Gothpaladinus (17702)
maztro Creative Commons License 2010.01.11 0 0 17707
Valamiért:

Minden megtett 25 méternél eltűnik a vonat mögött a pálya, megszűnik létezni (Lásd még: Track Viewer). Így az az objektum, amelynek origója a már elhagyott 25 méteres blokkban volt, elvész. Viszont a még meg nem haladott 25 méteres blokkoknál elhelyezett objektumok teljes pompában látszódnak.
A BVE-nek, mint csak vezetőállásból nézhető vonatszimulátornak nincs arra szüksége, hogy az elhagyott részek megtartásával terhelje a memóriát (így sem túl "gyors program").

Ezért. Csak persze ez kedvezőtlenül hat a pályaépítésre. Talán a BVE5 másképp lesz ezzel. :)
Előzmény: tibitrain (17703)
Peti817172M Creative Commons License 2010.01.11 0 0 17706
Most már nálam is csak a Nagyvárados lassújel van a pályában :)
Előzmény: Peti817172M (17705)
Peti817172M Creative Commons License 2010.01.11 0 0 17705
Én beraktam saját célra, és OpenBVE-ben se borul jobban a menetrend, mint a valóságban. Mondjuk nálam még a Kálvinos lassújelek is benne vannak a pályában :)
Előzmény: bvemetro (17698)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.11 0 0 17704

Oké, értem, sikerült. :)

 

Előzmény: tibitrain (17703)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.11 0 0 17703
Ird át a vertex részben a Z értéket -25 re igy:

vertex -3,0,-25
vertex 3,0,-25
vertex 3,0,0
vertex -3,0,0

Igy az ut a lerakási ponttól hátrafelé lesz 25 méterrel, tehát 25 méterrel később kezd el letenni őket.
Sajnos a bve ilyen. Ha az előbbi módszerrel csinálod, vagyis előre 25 méterre akkor mielőtt a végére érsz valamiért eltünteti. Épits mindent "visszafelé" amit csak lehet, ugy ahogy most irtam. Tehát ami +25 volt az legyen a 0, ami a 0 volt az legyen -25 nél. Csak majd a lerakásnál figyelj erre, a tényleges helyétől 25 méterrel később tedd le.
Előzmény: Törölt nick (17701)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.11 0 0 17702

Lemaradt a hsz-em másik fele, na akkor mégegyszer:

 

Ideiglenes?!? Nekem az a másfél év közel háromszor ennyinek tűnt már, sőt az ideiglenes jelző sem tűnik valami reálisnak, egészen addig, amíg nem jön a 2-es metró 2003-2007-es felújításához hasonlóan a 3-as metró hamarosan induló mintegy tízéves teljes rekonstrukciója! Na addig (pontosabban a felújítás befejezéséig) azt a 40-est már el nem veszik onnét szerintem...

 

És még mielőtt valaki azt hinné: nem, nem pesszimista, hanem realista gondolkodás alapján gondoltam erre, mert az ottani pályarész jelenlegi állapotában - közel 25 éve épült pályarész lévén, amit azóta se "frissítettek" - ezt nem nagyon hinném, hogy biztonságos lenne újra engedélyezni! Addig örüljünk, amíg nem kerül ugyanilyen helyzetbe a Deák tér-Nagyvárad tér közti szakasz!

Előzmény: Gothpaladinus (17700)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.11 0 0 17701
Bár, van egy kis problémám. Mégpedig az, hogy amikor elérek az objektum (aszfalt) végére addigra eltűnik. Ennek mi lehet az oka? Az aszfalt objektumom a 0-ás síntől balra -6 méterre van.
Előzmény: Törölt nick (17699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!