Örömmel értesítek mindenkit, hogy a Fiat Nyöszörgés és Ciripelésügyi Szakosztálya 2 év megfeszített munkával, madár és delfinbiológusok segítségét is kikérve, a következő eredményre jutott:
A) gyenge ciripelés: becézgetés, "debazijó ez a kocsi" szavak hiánya. A fedélzeti számítógép eddig nem dokumentált AI modulja generálja a hangokat, kikapcsolt audio rendszer mellett is. Sajnos a tervezője elhunyt autóbalesetben.
B) Erős nyöszörgés, recsegés: Ez már az autó vezérlőelektronikájához tartozik, egy hibakereső diagnostics rutin hozhatja létre, sajnos a tervező halála miatt (Isten nyugosztalja) a pontos hibakódokat nehéz visszafejteni, mert az a ciripelésben található meg delfinhang kulcsokkal titkosítva. De nagy eredmény, hogy meglévő vagy jövőbeli sérülés esetén hallhatjuk. Az egyik szőke hölgy az üzletkötőktől felvetette, hogy az Puntók tudatalattija is kiválthatja ezt a hangot, ezt bizonyítani látszik az a tény, hogy egyre több tulajdonosunk jelzi a problémát.
(A hölgyet azonnal áthelyeztük az AI modul fejlesztőrészlegére.)
Felfigyeltünk arra, hogy leengedett ülésekkel gyakoribb a nyöszörgés. Ez arra utalhat, hogy a Punto AI modulja kikövetkeztette, hogy az üléslehajtást nagy súlyú teher behatolása követi. Ez kiváltja az autó természetes védekezőmechanizmusát. (A Fiat a népszerű kisteher modelljeit ajánlja erre az esetre.)
Új bug: recsegő-ropogó kormány...
Egyszer csinálta pár napja, parkolóba beálláskor, azóta semmi. A kormányoszlop felől a szervó környékéről jött a hang.
Csatlakozok a nyöszörgő Puntósok táborához, éljen-éljen-hurrá! :-) Néhány napja a 3 hónapos ótónk elkezdett hátul nyikorogni, nyöszörögni az útegyenetlenségeken. Én is a Varshi által leírt technikát alkalmaztam: párom a volánhoz ém meg hátramásztam, csomagtartó kipakol, kalaptartó le. És sajna baromira nem találom, mi nyöszörög, nem az ülés, nem a kalaptartó, nem a pótkerék, nem a subwofer, semmit nem találtam. Gyanúm szerint a alulról jön, a futómű/felfüggesztés környékén lesz valami. Hát ebből szerelő lesz, úgy látom, mert én ennél jobban nem fogom szétkapni a garanciális kocsit.
.
> Rettentően hálás lennék, ha pár zörgésvadászati tapasztalatot megosztana velem és a kedves
> fórummal
Nos, mint írtam, a percegés-tücsök mutáns a legrosszabb. De az általános megoldás minden esetben az alábbi:
1. Pontosítani kell a zaj helyét (pl. valaki hátraül, nyomogatja ott a kárpitot/ülést/műanyagokat, ahol sejti/hallja a zajt, és ha elhalkul/megszűnik, akkor ott lesz!)
2. Hozzáférni a problémához (kárpitot vagy műszerfalat leszedni, ülés felhajtani, stb. -> szerszámok néha nem ártanak)
3. Megállapítani a _pontos_ problémát=zajforrást (pl. melyik két műanyag érintkezik, vagy az ülés melyik része érintkezik zajosan a kárpit melyik pontjával)
4. Megszüntetés (percegő részek kibélelése, illeszkedési helyekre kenőanyag felvitele - minden a probléma tükrében)
Ez sokszor csak próbálgatással, "iterációs úton" hoz eredményt. De _megéri_ próbálgatni!
.
Ajánlom figyelmedbe amúgy egy írásomat, amit a Stilo fórumon követtem el Zajvadászat kapcsán, és a Stilo HP-re is felkerült.
> "A Punto JTD jelű 1,9 literese 80 lóerős, de már 1500-as fordulatszámon nyújtja a
> 196 Nm csúcsnyomatékot. (...)"
Van egy tuningolt JTD a Punto hómpédzsen is, valami 7 sec alatt gyorsul 100-ra. Odaveri a HGT-t is!
Hiába na, feltöltött motort mindig is könnyebb volt tuningolni.
1-esből 2-esbe nekem is szarakodott a váltó. Cseréltek rajta már "kirojtosodott" bowdent is, meg mittomén mit... talán végül az egész váltót is?
Nem emlékszem már. Vissza lehet keresni itt a fórumban. Kicsit jobb így, de távolról sem vagyok vele elégedett.
Illetve csak voltam, mert azóta a kocsit már édesapám vezeti. Szerinte jó. Tény, hogy ha lassabban vált az ember, sokat javul a helyzet, de nekem pl. pont akkor volt kínom vele mindig, mikor a leggyorsabban kellett volna váltanom: magas fordulaton, kigyorsításoknál.
.
> Ti 1-esbol 2-esbe valtaskor (...) vagy direktbe athuzzatok?
Igen, ezt hívják 1-esből 2-esbe kapcsolásnak. :o)
Ha közben üresbe teszed, az már nem az...
Nem gondoltad komolyan ugye ezt a kérdést!?Mármint, hogy hova húzom a kart??Üresbe???Úgy húzom be kettőbe, mint a huzat!Ne viccelj már...ennyire azért nem kéne vigyázni rá...arra való az a vacak, hogy betedd a sebességbe, nem kell vele udvariaskodni.Sőt!Próbáltál már kuplung nélkül váltani...elárulom, hogy RECCSENÉS NÉLKÜL lehet, ha odafigyelsz egy kicsit.
Szerintem egész nyugodtan váltsál rutinból, különösebb odafigyelés nélkül.
"A Common Rail-dízeltechnika diadalútja során itt elsőként ért a kiskategóriába. A Punto JTD jelű 1,9 literese 80 lóerős, de már 1500-as fordulatszámon nyújtja a 196 Nm csúcsnyomatékot. Terhelt autóval, de még lakókocsi vontatmánnyal is
élmény lehet vele autózni"
En hasznaltan vettem a gepet, es felig volt a tank mikor elhoztam. Orultem is neki. :)
Egyebkent most 2 eves a Puntokam (27ekm) es egy kicsit zavar ez a valtasi dolog. Az lehet gond, ha tul gyorsan akarok valtani? Gyorsan tolom/huzom a kart?
Egy valto csere mennyibe faj?
Ti 1-esbol 2-esbe valtaskor visszaengeditek a kart uresbe, vagy direktbe athuzzatok.
Hogy kene ezt szepen?
Hi mindenkinek!
Rendszeres olvasója vagyok a fórumnak. Mostanában tervezek PuntoII vásárlást, de a fantáziámat elsősorban a JTD motoros változat izgatja:-)
Az új ára horror(3,4M az Active felszereltségű), így használtak között keresgélek. Hát ritka, mint a fehér holló.
Vélemények, esetleg tapasztalatok evvel kapcsolatban?
Üdv: Sam
Rettentően hálás lennék, ha pár zörgésvadászati tapasztalatot megosztana velem és a kedves fórummal, ugyanis az autót haamrosan eladjuk (megérkezett Herbert George Thedore) és az új tulaj lehet, hogy nem lesz ily megértő. Onnan gondoltuk, hogy tücsök vagy az autó sajátos kommunikációja, hogy teljesen rapszodikusan csinálja. Van úgy, hogy egy hónapig nem szól hozzánk, aztán újra belekezd. Szerintünk az ülések táján lehet a gond, mert pl. ha lehajtom a hátsó üléseket, akkor többet beszél. Lehet, hogy az új tulajt nem tudjuk meggyőzni, hogy a tücskök nem szeretik a lehajtott ülést.
mikor rakerdeztem, valami tuzbiztonsagi meg ilyen dumakkal probaltak megetetni, de ez csak vicc, sokszor van akcio, hogy tele tank, meg ilyesmi - az autot atadas elott mossak, polirozzak, letakarjak, stb - boven beleferne. Es milyen kin, hogy a zsir uj autoval kigurulok a szalonbol es megyek is tankolni - rogton kiadas. Talan nem veletlen, h az adott szerviznek sajat kutja van :(((
> ugyanilyen tema: gondolom ti is ures tankkal vettetek at az uj autotokat... Mi a Punto +
> Alfaert >6 milliot raktunk le, es egyutt kaptunk kb. 5 liter benzint a tankba...
Höhö. Amikor én átvettem a kocsit, mondták a kereskedésben (mindenkinek ezt mondják), hogy az első benzinkútig elég benzin van benne. Nekem külön hozzátették, hogy ha lehet, azért inkább balra induljak, mert járt mág úgy valaki, hogy jobbra indult, és ott csak valami 5 km után van kút, és nem jutott el odáig... :-/
> A mi Puntócskánk is eléggé zörög, inkább ciripel. Már megszoktuk, és realizáltuk, hogy az
> autónk vagy így beszélget, vagy egy tücsök költözött bele.
Jééézusom, én azt utálom a legjobban! Zörögjön-csörögjön inkább, mert akkor tudom, hogy esetleg komolyabb baj van ill. nagyon nem stimmel két műanyag elem találkozása, és le kell vadászni. Nem pedig csak illesztési hiba, ahová amúgy csak egy papírlap férne be, de az viszont kellene oda. :-(
A percegés a legrosszabb! Szinte lehetetlen megszüntetni, vagy néha akár csak behatárolni is! A nagyobb hangot adó zörgéseket könnyebb lokalizálni és megszüntetni -> tapasztalat.
az utobbi idoben a Michelin also kategorias gumijai MEGAGAGYIK voltak :((( Persze ettol meg erzesre lehetett jobb, mint a GY. Nehez eset, sporolas rulez :(((
ugyanilyen tema: gondolom ti is ures tankkal vettetek at az uj autotokat... Mi a Punto + Alfaert >6 milliot raktunk le, es egyutt kaptunk kb. 5 liter benzint a tankba...
Ebben tulajdonképpen igazad is van. Csak azért vitatkozok mégis, mert nekünk volt egy Corsánk előtte, amin Michelin akármilyen gumik voltak, és körökkel jobb volt. Azért is tűnik fel, mert a Corsa sem különb a Puntónál, de ugyanott ugyanúgy hajtva sajna ez már visít.
Az autószerelők terén nem vagyok ennyire jól tájékozott. :)
Testa,
Nem a Goodyear név a lejáratás. A minőség. Nézz meg egy-két összehasonlító gumi tesztet. Tudnak meglepetéseket okozni. Sajnos neves cégek is dobnak piacra gyatrább gumikat, és viszonylag névtelenek jobbat. Ez persze általában a kivétel nem a szabály.
Amit a spórolásról írtál azt aláírom, igazad van.
Szóval nekem ez főleg a Corsa-Michelin páros után csalódás, egyébként talán fel sem merült volna.
Fiatowner
A mienkben is recsegett, aztán egy az egyben kicsréték az egész váltót. Akkor az sem volt idősebb. (Illetve most 2 éves, csak többet megyünk vele.)
De ne gondoljátok, hogy én most itt navalyogni akarok, alapvetően szeretem a gépet, csak a lelkendezés gyorsan előtör az elején, aztán apróságolat is észrevesz már az ember.
en is beallnek a sorba: a puntommal (IIes) annyi gond volt csak, hogy nem szerette, ha beletoltak valakit, vagy amikor ot nyomtak bele egy meretes vonohorogba.