Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Biga Cubensis Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5264
Az én váltómnak semmi baja. (Az melyik is?)
Előzmény: testa (5263)
testa Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5263

Figyelem a topic-ot, ez a sok váltó probléma...

Biga Cubensis Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5262
Tisztelt nyöszörgős Puntós tulajdonosok!

Örömmel értesítek mindenkit, hogy a Fiat Nyöszörgés és Ciripelésügyi Szakosztálya 2 év megfeszített munkával, madár és delfinbiológusok segítségét is kikérve, a következő eredményre jutott:

A) gyenge ciripelés: becézgetés, "debazijó ez a kocsi" szavak hiánya. A fedélzeti számítógép eddig nem dokumentált AI modulja generálja a hangokat, kikapcsolt audio rendszer mellett is. Sajnos a tervezője elhunyt autóbalesetben.

B) Erős nyöszörgés, recsegés: Ez már az autó vezérlőelektronikájához tartozik, egy hibakereső diagnostics rutin hozhatja létre, sajnos a tervező halála miatt (Isten nyugosztalja) a pontos hibakódokat nehéz visszafejteni, mert az a ciripelésben található meg delfinhang kulcsokkal titkosítva. De nagy eredmény, hogy meglévő vagy jövőbeli sérülés esetén hallhatjuk. Az egyik szőke hölgy az üzletkötőktől felvetette, hogy az Puntók tudatalattija is kiválthatja ezt a hangot, ezt bizonyítani látszik az a tény, hogy egyre több tulajdonosunk jelzi a problémát.

(A hölgyet azonnal áthelyeztük az AI modul fejlesztőrészlegére.)

Felfigyeltünk arra, hogy leengedett ülésekkel gyakoribb a nyöszörgés. Ez arra utalhat, hogy a Punto AI modulja kikövetkeztette, hogy az üléslehajtást nagy súlyú teher behatolása követi. Ez kiváltja az autó természetes védekezőmechanizmusát. (A Fiat a népszerű kisteher modelljeit ajánlja erre az esetre.)

köszönöm türelmüket,

Darázs Boldizsár, SPQR

vjozso Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5261
Új bug: recsegő-ropogó kormány...
Egyszer csinálta pár napja, parkolóba beálláskor, azóta semmi. A kormányoszlop felől a szervó környékéről jött a hang.
VinyO Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5260
Így van!
Csodákra képes ám a szilikon...csak az a baj, hogy ideiglenes megoldás ez is...de azért én is szoktam operálni vele;o)
Előzmény: Cgo 146 (5258)
LoGten Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5259
Ezeket olvastatok mar (uj JTD)?

http://totalcar.hu/rhirek/?main:2002.09.24.&103892

http://totalcar.hu/rhirek/?main:2002.09.18.&103306

Cgo 146 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5258
a sogor minden 2-3000 km utan szilikonozza a hatso lengescsillapitokat, az nyikorog neki.
Előzmény: MC Szasza (5257)
MC Szasza Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5257
Csatlakozok a nyöszörgő Puntósok táborához, éljen-éljen-hurrá! :-) Néhány napja a 3 hónapos ótónk elkezdett hátul nyikorogni, nyöszörögni az útegyenetlenségeken. Én is a Varshi által leírt technikát alkalmaztam: párom a volánhoz ém meg hátramásztam, csomagtartó kipakol, kalaptartó le. És sajna baromira nem találom, mi nyöszörög, nem az ülés, nem a kalaptartó, nem a pótkerék, nem a subwofer, semmit nem találtam. Gyanúm szerint a alulról jön, a futómű/felfüggesztés környékén lesz valami. Hát ebből szerelő lesz, úgy látom, mert én ennél jobban nem fogom szétkapni a garanciális kocsit.
Varshi Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5256
Biga Cubensis:

> Igen tisztelt méltóságos zörgésvadász úr!

:o))

.
> Rettentően hálás lennék, ha pár zörgésvadászati tapasztalatot megosztana velem és a kedves
> fórummal

Nos, mint írtam, a percegés-tücsök mutáns a legrosszabb. De az általános megoldás minden esetben az alábbi:

1. Pontosítani kell a zaj helyét (pl. valaki hátraül, nyomogatja ott a kárpitot/ülést/műanyagokat, ahol sejti/hallja a zajt, és ha elhalkul/megszűnik, akkor ott lesz!)

2. Hozzáférni a problémához (kárpitot vagy műszerfalat leszedni, ülés felhajtani, stb. -> szerszámok néha nem ártanak)

3. Megállapítani a _pontos_ problémát=zajforrást (pl. melyik két műanyag érintkezik, vagy az ülés melyik része érintkezik zajosan a kárpit melyik pontjával)

4. Megszüntetés (percegő részek kibélelése, illeszkedési helyekre kenőanyag felvitele - minden a probléma tükrében)

Ez sokszor csak próbálgatással, "iterációs úton" hoz eredményt. De _megéri_ próbálgatni!

.
Ajánlom figyelmedbe amúgy egy írásomat, amit a Stilo fórumon követtem el Zajvadászat kapcsán, és a Stilo HP-re is felkerült.

http://www.sreter.hu/csiga/kieg/tanacsok/tanacsok9.html

Minden jót;
Varshi

Előzmény: Biga Cubensis (5244)
Varshi Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5255
Biga Cubensis:

> "A Punto JTD jelű 1,9 literese 80 lóerős, de már 1500-as fordulatszámon nyújtja a
> 196 Nm csúcsnyomatékot. (...)"

Van egy tuningolt JTD a Punto hómpédzsen is, valami 7 sec alatt gyorsul 100-ra. Odaveri a HGT-t is!
Hiába na, feltöltött motort mindig is könnyebb volt tuningolni.

Előzmény: Biga Cubensis (5248)
Varshi Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5254
1-esből 2-esbe nekem is szarakodott a váltó. Cseréltek rajta már "kirojtosodott" bowdent is, meg mittomén mit... talán végül az egész váltót is?
Nem emlékszem már. Vissza lehet keresni itt a fórumban. Kicsit jobb így, de távolról sem vagyok vele elégedett.

Illetve csak voltam, mert azóta a kocsit már édesapám vezeti. Szerinte jó. Tény, hogy ha lassabban vált az ember, sokat javul a helyzet, de nekem pl. pont akkor volt kínom vele mindig, mikor a leggyorsabban kellett volna váltanom: magas fordulaton, kigyorsításoknál.

.
> Ti 1-esbol 2-esbe valtaskor (...) vagy direktbe athuzzatok?

Igen, ezt hívják 1-esből 2-esbe kapcsolásnak. :o)
Ha közben üresbe teszed, az már nem az...

Előzmény: LoGten (5246)
LoGten Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5253
Ahhhh, 350 remek.
Na asszem annyira nem is recseg mar. :)
Vegulis meg mukodik. :)
Akkor talan megvarom mig teljesen galyra megy.
Előzmény: Cgo 146 (5251)
LoGten Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5252
VinyO!

Ok, megnyugodtam. Termesztesen en is igy szoktam, csak mar kezdtem ketelkedni, hogy lehet hogy en vagyok a bena.

Magamon konnyebb valtoztatni mint az auton. :)

Kuplung nelkul meg eszembe se jutott valtani, de ezt talan kihagynam. :)

Előzmény: VinyO (5249)
Cgo 146 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5251
nekem az Alfaba valami 450000-et emlegettek, gondolom a Punto megvan 350-bol is :)
Előzmény: LoGten (5246)
Biga Cubensis Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5250
Itt is van egy-két vélemény angolul:

http://www.carsfromitaly.com/fiat/index.html

(Models/Punto)

Pl: Great car! The JTD engine is a wonderful engine. You don't realise you're driving a diesel (Kazan, Belgium)

Előzmény: sam_oldok (5245)
VinyO Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5249
Hali LoGten!

Nem gondoltad komolyan ugye ezt a kérdést!?Mármint, hogy hova húzom a kart??Üresbe???Úgy húzom be kettőbe, mint a huzat!Ne viccelj már...ennyire azért nem kéne vigyázni rá...arra való az a vacak, hogy betedd a sebességbe, nem kell vele udvariaskodni.Sőt!Próbáltál már kuplung nélkül váltani...elárulom, hogy RECCSENÉS NÉLKÜL lehet, ha odafigyelsz egy kicsit.
Szerintem egész nyugodtan váltsál rutinból, különösebb odafigyelés nélkül.

hali
Vinyo

Előzmény: LoGten (5246)
Biga Cubensis Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5248
"A Common Rail-dízeltechnika diadalútja során itt elsőként ért a kiskategóriába. A Punto JTD jelű 1,9 literese 80 lóerős, de már 1500-as fordulatszámon nyújtja a 196 Nm csúcsnyomatékot. Terhelt autóval, de még lakókocsi vontatmánnyal is
élmény lehet vele autózni"

Egy link részletes teszttel, de sajna németül:

Fiat Punto 1.9 JTD ELX

Előzmény: sam_oldok (5245)
LoGten Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5247
ARPI01!
Nem lehet hogy laza az ekszij?
Előzmény: ARPI01 (5234)
LoGten Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5246
Hali Cgo146!

En hasznaltan vettem a gepet, es felig volt a tank mikor elhoztam. Orultem is neki. :)

Egyebkent most 2 eves a Puntokam (27ekm) es egy kicsit zavar ez a valtasi dolog. Az lehet gond, ha tul gyorsan akarok valtani? Gyorsan tolom/huzom a kart?
Egy valto csere mennyibe faj?

Ti 1-esbol 2-esbe valtaskor visszaengeditek a kart uresbe, vagy direktbe athuzzatok.
Hogy kene ezt szepen?

Előzmény: Cgo 146 (5243)
sam_oldok Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5245
Hi mindenkinek!
Rendszeres olvasója vagyok a fórumnak. Mostanában tervezek PuntoII vásárlást, de a fantáziámat elsősorban a JTD motoros változat izgatja:-)
Az új ára horror(3,4M az Active felszereltségű), így használtak között keresgélek. Hát ritka, mint a fehér holló.
Vélemények, esetleg tapasztalatok evvel kapcsolatban?
Üdv: Sam
Biga Cubensis Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5244
Igen tisztelt méltóságos zörgésvadász úr!

Rettentően hálás lennék, ha pár zörgésvadászati tapasztalatot megosztana velem és a kedves fórummal, ugyanis az autót haamrosan eladjuk (megérkezett Herbert George Thedore) és az új tulaj lehet, hogy nem lesz ily megértő. Onnan gondoltuk, hogy tücsök vagy az autó sajátos kommunikációja, hogy teljesen rapszodikusan csinálja. Van úgy, hogy egy hónapig nem szól hozzánk, aztán újra belekezd. Szerintünk az ülések táján lehet a gond, mert pl. ha lehajtom a hátsó üléseket, akkor többet beszél. Lehet, hogy az új tulajt nem tudjuk meggyőzni, hogy a tücskök nem szeretik a lehajtott ülést.

alászolgálja,
Biga

Előzmény: Varshi (5241)
Cgo 146 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5243
mikor rakerdeztem, valami tuzbiztonsagi meg ilyen dumakkal probaltak megetetni, de ez csak vicc, sokszor van akcio, hogy tele tank, meg ilyesmi - az autot atadas elott mossak, polirozzak, letakarjak, stb - boven beleferne. Es milyen kin, hogy a zsir uj autoval kigurulok a szalonbol es megyek is tankolni - rogton kiadas. Talan nem veletlen, h az adott szerviznek sajat kutja van :(((
Előzmény: Varshi (5242)
Varshi Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5242
Cgo 146:

> ugyanilyen tema: gondolom ti is ures tankkal vettetek at az uj autotokat... Mi a Punto +
> Alfaert >6 milliot raktunk le, es egyutt kaptunk kb. 5 liter benzint a tankba...

Höhö. Amikor én átvettem a kocsit, mondták a kereskedésben (mindenkinek ezt mondják), hogy az első benzinkútig elég benzin van benne. Nekem külön hozzátették, hogy ha lehet, azért inkább balra induljak, mert járt mág úgy valaki, hogy jobbra indult, és ott csak valami 5 km után van kút, és nem jutott el odáig... :-/

Előzmény: Cgo 146 (5240)
Varshi Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5241
Biga Cubensis:

> A mi Puntócskánk is eléggé zörög, inkább ciripel. Már megszoktuk, és realizáltuk, hogy az
> autónk vagy így beszélget, vagy egy tücsök költözött bele.

Jééézusom, én azt utálom a legjobban! Zörögjön-csörögjön inkább, mert akkor tudom, hogy esetleg komolyabb baj van ill. nagyon nem stimmel két műanyag elem találkozása, és le kell vadászni. Nem pedig csak illesztési hiba, ahová amúgy csak egy papírlap férne be, de az viszont kellene oda. :-(

A percegés a legrosszabb! Szinte lehetetlen megszüntetni, vagy néha akár csak behatárolni is! A nagyobb hangot adó zörgéseket könnyebb lokalizálni és megszüntetni -> tapasztalat.

Varshi
/minősített zörgésvadász/

Előzmény: Biga Cubensis (5226)
Cgo 146 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 5240
az utobbi idoben a Michelin also kategorias gumijai MEGAGAGYIK voltak :((( Persze ettol meg erzesre lehetett jobb, mint a GY. Nehez eset, sporolas rulez :(((

ugyanilyen tema: gondolom ti is ures tankkal vettetek at az uj autotokat... Mi a Punto + Alfaert >6 milliot raktunk le, es egyutt kaptunk kb. 5 liter benzint a tankba...

Előzmény: privet (5237)
Johny Bravo Creative Commons License 2002.10.01 0 0 5239
Jó a logó, srácok! :)

Forza, Punto! :)

Fuel Creative Commons License 2002.10.01 0 0 5238
Hello!

Gyöki II : koszonjuk a logot. Sztem jo lett nagyon.

Udv:Fuel

Előzmény: Gyöki II (5228)
privet Creative Commons License 2002.10.01 0 0 5237
Hali Cgo 146

Ebben tulajdonképpen igazad is van. Csak azért vitatkozok mégis, mert nekünk volt egy Corsánk előtte, amin Michelin akármilyen gumik voltak, és körökkel jobb volt. Azért is tűnik fel, mert a Corsa sem különb a Puntónál, de ugyanott ugyanúgy hajtva sajna ez már visít.
Az autószerelők terén nem vagyok ennyire jól tájékozott. :)

Testa,

Nem a Goodyear név a lejáratás. A minőség. Nézz meg egy-két összehasonlító gumi tesztet. Tudnak meglepetéseket okozni. Sajnos neves cégek is dobnak piacra gyatrább gumikat, és viszonylag névtelenek jobbat. Ez persze általában a kivétel nem a szabály.
Amit a spórolásról írtál azt aláírom, igazad van.

Szóval nekem ez főleg a Corsa-Michelin páros után csalódás, egyébként talán fel sem merült volna.

Fiatowner

A mienkben is recsegett, aztán egy az egyben kicsréték az egész váltót. Akkor az sem volt idősebb. (Illetve most 2 éves, csak többet megyünk vele.)

De ne gondoljátok, hogy én most itt navalyogni akarok, alapvetően szeretem a gépet, csak a lelkendezés gyorsan előtör az elején, aztán apróságolat is észrevesz már az ember.

Előzmény: Cgo 146 (5177)
Attiska Creative Commons License 2002.10.01 0 0 5236
ARPI01!

Van külön Punto I topic is. :) Hidegen, vagy melegen csinálja?

Előzmény: ARPI01 (5234)
ze_us Creative Commons License 2002.10.01 0 0 5235
en is beallnek a sorba: a puntommal (IIes) annyi gond volt csak, hogy nem szerette, ha beletoltak valakit, vagy amikor ot nyomtak bele egy meretes vonohorogba.

laci

Előzmény: Attiska (5231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!