na most végeztünk ilyennel "faviba 1.6 motor abs-kormányszeró -légzsák beépítés"1:motortaró bak 5 csavaros ,hűtő és csövei is cserés , ha mpi-ről cserélsz akkor légszűrőház kipuf rendzszer katalizátor után jó a kábelcsatlakozó szénszűrő mellett ok de itt az immo párosítás mivel a motorvezérlőben van kódolva.A cseremotor esetén célszerű vezérműszíjat,vízpumpát feszítőt cserélni ami kb 20-40 e ft+olaj és egyébb sallangok.Ha mocit akarsz bontóból hátasd dobsz pl motor nyuszkán 80 pengő,motorvezérlő 30 pengő és szívósor-köteg-generátor ára ...csillagos ég Ennek akkor érdemes nekifognod ha sikerül neked is kintről egy törött de felhasználható donort szerezni de akkor is beleszald az autó árán kívül min 50 be itt csak az eladott bontott anyagokon tudsz kereskedni de én pl az 5 szinte hibátlan ajtót váltót és egy hibátlan központis komlett köteggel ellátott 136B favi motort se bírtam eladni 2 hónap alatt.
Ne hari, de a galvanizalt kaszni, ha nem serul eleg sokaig allja a sarat, az 1.1-es Trabim kuszobe 6 ev alatt ketszer cseres volt, ne beszeljunk a hatso ajtorol (ez kombi volt). A favi jobban rohadhat...
hát azért nem teljesen igaz a különbség, mert mint írtam teljesen újjáépített autó volt. Az apja boltos, de azelőtt autószerelő volt. mindent cseréltek. 5fokozatú váltó volt benne.
annyira jó kis járgány volt, aztán ahelyett hogy megtartotta volna magának odaadta a lányának.
annak meg csak megszületni volt nehéz, eddig mindent megkapott az élettől.
úgyhogy a fábia valóban 5 fokozatú, de rozsdál is. a papundekli meg nem.
Eszi az olajat, fogy a hűtővizem, habos az olaj az olajsapkában elég csörgő zörgő hangja van. Sok kilóméteres autó ez már. Nem szeretnék rá sokat költeni. Az a helyzet hogy egy motor felújítás tuti sokba kerülne. A régi Skoda 130-asom is eléggé sokba fájt pedig ahhoz majd mindent megoldottunk haverokkal. Ha kiderülne hogy hengerfej probléma akkor külön egy bontóból szerintem 15 körül biztos lenne egy hengerfej. Akkor már inkább veszek egy "kevés kilóméteres" blokkot és bízok a szerencsémben hogy még jó ideig komolyabb hozzányúlás nélkül elszaladgál.
És ezért vetődött fel az 1.6-os motor. Ha már cserélem akkor lehetne 1.6-os is és akkor abba több a kraft stb... az mondjuk nem 30 ezer huf körül mozog :) kicsivel azért több.
Tudna valaki segíteni? A műszeregység világításánál kétféle izző van, az egyik a hétteret a számlapokat világítja, a másik fajta a visszajelzőket, ezeknek a műanyag része különbözik, a foglalatuk megegyezik vagy az is különböző?
A másodikkal kapcsolatban pedig: Milyen állapotú a motor 28-35-ért, mert teljesen felujítottat ennyiért nem kapsz (de talán még részlegesen felujítottat sem)
Kérdés: 1.3 Mpi feliciába bele szeretnék tenni egy 1.6-os motort. Mennyire nehéz belefabrikálni? Esetleg aki csinált már ilyet vannak-e tapasztalatai hogy milyen buktatói vannak ennek a műveletnek?
Továbbá ha ez mégis nehéz lenne vagy nem kivitelezhető akkor a kérdés hogy reális ár-e egy 1.3 mpi motorért 28-35 e ft???
úgy csörgött a lánc hogy SCOOBY DOO rögtön kisértetért kiáltott volna :) már alapjárat se volt értelmes bonusz képpen hűtőventillátor nyikorog váltó kulissza csukló csere, továbbá kérdem a váltórúd-tengely végén lévő szimmering szerűséget hol lehet kapni
A történet úgy kezdődött, hogy egyik nap hafelé indultam volna de kiderült, hogy alig van élet az akksiban. Miután kolléga segített behúzni, így haza tudtam jutni. Hazafelé vettem észre, ugyanazt amit Te is írtál. Alapjáraton alíg tölt a generátor. Ez megmagyarázza, hogy mivel nincs rendes töltés alapjáratnál, így a reggeli hidegben rövid úton, amikor megy csomó fogyasztó, (pl a fűtőventillátor, a lámpák égnek, és még az ablakfűtés is be van kacsolva) szép lassan lemerültt az akksi és nem volt elég fordulat, hogy rendesen visszatöltsön.
Miután kicseréltem a fesz szabályzót, sokat javult a helyet. Szerintem próbáld meg Te is, csak 1500 ,- HUF és 10 perc
Sajnos az alapjárat ingadozást nem oldotta meg, így az még hátra van, de legalább van töltés rendesen.
Egy szóval sem említettem, hogy más volna a szervíz intervallum de azt írtam, hogy saját tapsztalat, mint ahogy azt is, hogy a 30ezer HUF ár a (a 15 ezres szervízre) a Fabia-ra vonatkozik, mindezt egy budapesti szervízben.
Amúgy a felicia időszakos szervíz árairól nem sokat tudok, mert azt magam csinálom.
Másnak nyilván más tapasztalati vannak. Én budapesti vagyok, így budapesti (szervíz)árakat ismerek és azt ugye mindannyian tudjuk, hogy a vidéki és budapesti szervíz árak közt jelentős különbségek vannak.
Sziasztok! 98 1,3 mpi alapjárati gondokkal kínlódok pár hónapja, de még nem jutottam el szerelőhöz diagnosztikára. Fojtószelep tisztítva, trafó új, fogyasztás 6,2 átlag, motorolaj-adalék, benzin-adalék van benne, benzinszűrő-hőpatron nyáron cserlve.
Most észrevettem, hogy ha megy a világítás, az alapjárat ingadozással egy ütemben halványul-erősödik a műszerfal világítása. Ebből a generátor fesz. jeladóra gondolok, hogy akár az is okozhatja az ingadozást. ???
egy ismerős leányzó most vált meg a 4 ütemű trabant kombijától. az apja tavaj teljesen felújíttatta neki. ez a kis ...leány járt vele fél évet és azt mondja nekem: már annyiba van hogy nem éri meg tartani elfogom adni...
Semmivel nem nagyobb a szervíz intervallum mint a feliciának.
amikor vettem 1500km volt benne.
a feliciánál is úgy volt hogy 15000km vagy 1 év volt a kötelező szervíz.
vagyis vagy minden évben 1x 3 éves koráig vagy 15000km-ként.
én egerben vettem. és oda is hordtam szervízbe mert a miskolci skoda 2x olyan drága volt+ ha át tudták az embert vágni akkor úgy megvágtak hogy csak na.
a 15000km nél miskolcon 25ezret mondtak egerben 12 volt. (olajcserével amit én vittem)
miskolcon mobil1 olajat akartak beleszámlázni pluszban de ebből is 5 litert amikor szóvá tettem hogy full szintetikus olajat és ebből 5 litert ne számoljanak mert egyrészt nem ez kell másrészt nem ennyi akkor a hapsi bement a raktárba és hallottam hogy azt mondja: gyere már mert van itt egy ürge aki nem hagyta magát átbaszni.
amikor kijött a szervizes én csak annyit mondtam: nem csak nem hagyom magam átbaszni de a fülemre is jól hallok sőt most azonnal elmegyek innen az autóval és megcsináltatom máshol a kötelező szervízt.
úgyhogy elmentem egerbe ott 12ezer volt.
a 30.000-es 18ezerbe került. ezzel a 3 éves szervíz is meg lett csináltatva. úgyhogy onnan már nem vittem márkaszervízbe.
ill. 60000-nél szlovákiába de akkoriba még megérte átjárni úgyhogy alkatrésszel és átvizsgálással együtt fizettem vagy 8000ft-ot.
90.000km-nél szintén szlovákban voltam szervizeltetni akkor cseréltettem a vezérműláncot.
(mondjuk a szlovákok röhoögték hogy a hülye magyar 90ezernél láncot cserél.)
Igen, ettől megszűnt a lötyögés, csak vigyázz mert van kisebbmeg nagyobb fajta, nem tudom pontosan, de nekem a nagyobbat adták (nem tudom eredetileg az melyikhez van), a kisebb a jó.
Amíg veszi a sebességéket addig nyugodtan mehetsz vele. Más kérdés, hogy engem pl idegesített a kopogás, meg a mindig máshol hevergető váltókar. Amúgy nem nagy ügy kicserélni, a komplet rudazat 15-16 ezer fabatka
Lóg a váltórudam kotyog a kar. Emellett kizárólag hidegebb időben sebességben ha lelépek a gázról akkor fémes kotyogás jön alulról. Rájöttem hogyha lefele nyomom a váltókart, kicsit rátartok akkor nem zörög. Eléggé kopott a rudazat gondolom hidegben összemegy valami gumi alkatrész. Lehet ezzel így még menni?