Az első videó sem tartotta fordulaton, ő egyszerűen csal lepadlózta kikapcsolt kipörgésgátlóval.Képzelj el egy manuál rajtprogramot:).Mindjárt belinkelem, hogy mire gondolok.
Ez pl.: elméletileg ugyanolyan autó, kicsit fordulatról indulva. Kb. az én másik videóm is ilyen, leszámítva azt, hogy tovább tartottam start előtt fordulaton, keresve azt a pontot, mikor még nem kapar el helyben. Ja, az időeredmény ugyanannyi, mint nálam.
Ez pedig elméletileg ugyanaz a motor, mint a charger-ben (csak 9 lóerővel kevesebb), de olybá' tűnik, hogy jobban hangolt váltóval. Bár, ez meg nem nagyon tapad be... Viszont, első kerék hajtás!
Jut eszembe, mikor 2 éve a ford escappel készítettem gyorsulási videót, ott el tudtam rajtolni kb. 4 ezerről is, nem pörgött ki előtte a kerék. Gondolom azért, mert az első kerekes volt. 4x4-el sem lehet gond, hátsó kerekessel meg nyilván megvan a trükkje, ha van.
80-120: elsőben már nem forog ott, 2.-ban meg ennyi a fordulat... Sajna rosszul eltalált váltó kiosztással ez a v6 ennyit tud (olvasgattam utána, mindenhol lehúzzák... a 8 sebességest viszont dicsérik hozzá). Ezért nem minden a lóerő, hisz annál az autónál bőven vannak olyan tartományok, ahol a Bravo "halálra verné" a maga 150 (172 :-)) lovával.
A charger a nyomatékát, amely 350 Nm körül van, 4800-on adja le. Onnan nem lehet rajtolni (0-ról), mert már rég forog(na) a kerék. Jó, mikor elindulna, nyilván betapadna, s vesztene sebességet, de igazi 0-100 lenne az? Nem tudom...
Mivel privát adatokkal nem élünk vissza, így csak szimplán "boy"-ként szólítalak meg, tedd elé a többit... :-))
Szóval, az a kályhás nyilván sokkal jobban megy, még a Bravo sportnál is, ezen nincs is mit ragozni, én csak a túlzásoddal nem értettem egyet, mert azért nem egy pagani zondáról beszélünk. :-D
Az automatával van valamekkora fordulatról rajtolós videóm is, ugyanennyi az eredmény. Illetve, nyilván, ha 40-50-el forgó kerékkel rajtolnék 4500-as fordulatról, akkor lehetne jobb az idő (?) (de az már 40-100 lenne, nem 0-100 :-D). Amikor a kint élő, sok éve automatákat vezető haverom ment vele egy 0-100-at (közben én videóztam), ő fordulatról indult, helyben forgó kerekekkel, s az lett 8,5-9 mp, nem is volt érdemes kikockázni pontosan. Lehet, ő is rosszul csinálta, nem vitatom. Én úgy indultam vele fordulatról, hogy még tudta tartani a fék, de ugyanúgy 7,9 lett a vége... Egyébként, a gyári (vagy mért) adatok közt fürkészve 7,5-8,6-ig eléggé szór a szaksajtó. Tehát átlagosat mentem vele.
Multiplám egyik alufelni garnitúráját értékegyeztetéssel elcserélném 16"-os Bravo 2 lemezfelnire esetleg alura is. Az se baj, ha gumi is van rajta, de kizárólag téli mintázatú érdekel 205/55 méretben. A felni paraméterei: 7 1/2Jx17 H2 ET 31.5. Jelenleg téli gumik vannak rajta, 2db. 2010-es Falken és 2db nagyon jó mintázatú, de 2001-es Bridgestone. Köszönöm, hogy elolvastátok.
Jó is hogy írtál, mert majdnem elfelejtettem megnézni a videókat.
Szóval a rajt kapcsán, bár nincs sok rutinom az autómatával, de látszik hogy a fordulat hiányzik, ahogy a 80-120-nál is. Ahogy eléri a neki megfelelőt nagyon megy. Nem épp úgy kell vele gyorsítani mint egy 1,4 turbo benzinnel.
A váltó nyilván családiasra van hangolva, meg amúgy is egy lomha valami a nálunk megszokotthoz képest.
1.Ez azért nagyon elnáspángolja a Sportot is.120-140 egyenlő 3 másodperc, az durva, látszik, hogy ott az erő.
2.Automatával mindig fordulatról rajtolunk, fék-gáz egyszerre és akkor nincs az első 2-3 másodpercben ez az erőtlen vonaglás, amit a videón keresztül is ki lehet hallani.
(A traktor akkor megy 6,4-et, ha manuálban 2.-ból indulok és 2500on forgatom.Ugyanis ott a kisebb turbo vége és jön a nagy.)
ez igaz. nekem felhivtak a figyelmemet arra hogy ha lehet ne bikazzam( lattak a csomiban a kabeleket).elszalhat az elektronika. igazabol nem a bravot bikaztam vele hanem az amcsi vasat..annak meg kb mindegy :-)
benzines volt?? a regiek 290 majd 310 ill 340 LE voltak.dieselben nemtudom de olyan 310 korul volt :-)bar ritkan latni 4.2 inkabb a 4.0 de teny hogy szedi a talpat
Nem a legfrissebb kasztnis a8 volt, hanem a még egy kicsit kerekített. Nem teljesen voltam / vagyok vele tisztában, milyen paraméterekkel bírt, csak annyit tudtam, hogy 4.2 v8, quattro, automata. Akkor utánaolvastam, s úgy találtam, hogy vmi 330 (?) paci, 650 Nm.