Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trotter66 Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28251

XD

Előzmény: Törölt nick (28250)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28250

Persze, azért irtam:)

 

Előzmény: ClaasMan (28249)
ClaasMan Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28249

Ha lesz ilyenem, tudnál ebben a kérdésben segíteni? Köszönöm

Előzmény: Törölt nick (28248)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28248

Nem, adattáblán a gyári szám

Előzmény: ClaasMan (28247)
ClaasMan Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28247

Szia!

 

Már úgy érted hogy a csapágy gyári számra (tehát megbontás után)?

Előzmény: Törölt nick (28246)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28246

A szervíz alvázszámra tudja, én csak gyáriszámra.

Előzmény: ClaasMan (28245)
ClaasMan Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28245

Sziasztok!

 

Tudnátok Nekem segíteni abban hogy a GS 1,5 dci (106Le)-knél pontosan melyik tartományban van (lehet) probléma a hajtókar csapágyakkal? Nem tudom hogy ez motorkód, alvázszám, vagy motorszám tartományban volt-e jellemző hiba?

 

Köszönöm előre is!

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28244

Két érdekesség III-as Scenic + Nokia E52 - GPS témában: bluetooth-tal eddig nem volt hang a navigációhoz. Egészen véletlenül a Médialejátszó bekapcsolt állapotban volt, majd ezután indítottam el a navigációt, és megszólalt a kedves női hang! :-D (Eddig kábel kellett hozzá, elvileg a Renault kompatibilitási listáján sem szerepel a telefon). Ennek örülök!

 

Más, hol található a GS III-ban a pollenszűrő? Az istennek nem találom...

Trotter66 Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28243

Na, ma kaptam egy check emission feliratot.... :))  A kocsi egyébiránt - ahogy az elvárható  - szépen megy, megáll stb.

 

Kap egy adag üzatisztítót, meg egy Clip-et. 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28242

OFF Nem mellékesen (egy kis reklám a cégemnek és az R9M-nek):

 

A BorgWarner kapta a PACE-díjat
A BorgWarner az alacsony nyomású
kipufogógáz-visszavezető (EGR)
technológiát alkalmazó turbófeltöltőjéért
2012-ben elnyerte az Automotive News
PACE-díját. A BorgWarner legújabb
áttöréseinek köszönhetően a feltöltési
technológia és a turbófeltöltőalkatrészek
védőbevonatai területén, az
autógyártók jelentősen fokozhatják az
üzemanyagok gazdaságosságát,
csökkenthetik az emissziót, és
javíthatják a dízelmotorok reagálását. A
2005 óta elnyert hat PACE-díjjal, három PACE Innovatív Partnerkapcsolati Díjjal és egy PACE
Környezetvédelmi Díjjal, a BorgWarner az egyik legtöbb díjjal kitüntetett cég a PACE díjazási
történetében.

 

ON

Előzmény: v__tibor (28241)
v__tibor Creative Commons License 2012.05.31 0 0 28241

:-)

Gondolom, a részecskeszűrő állapotát figyeli és ha szennyzett, akkor nem engedi leállítani (erősebb hajtás), de biztos sok paraméter konstellációját összegzi ...

Előzmény: Törölt nick (28240)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28240

Szia! :-D Üdv akkor itt.

Őszintén szólva fene se érti ezt a start-stop-ot: én induláskor egyelőre kikapcsolom, nem lövöm korán a töltényt el, jó lesz későbbre is (értsd: a gyár által saccolt ciklust inkább minél később érjem el)...:-; Ha tudom, hogy olyan helyre érek, ahol több mint 20 mp-et kell majd állni a pirosnál, akkor még mielőtt odaérnék, visszakapcsolok. És akkor le is áll.

Ha klíma megy, akkor is leáll. :-D

Ha viszont magasabb sebességgel hajtottam előtte, pl. beérek városba, kapok egy pirosat, akkor nem áll le. (start-stop természetesen aktiválva)

Most tehát ez vagy meg van faszán programozva (erre tippelek), vagy rosszul működik (francia autónál simán lehet...)

 

A fogyasztásommal hadd dicsekedjek egy kicsit: legutolsó tankolásom óta 5,4-es az átlagom, ebben van egy 600 km-es 1-es, 3-as út (Tatabánya - Miskolc, oda-vissza) (full) tetőbox-szal, 6 fővel (jó, 2+4...), klímával, megengedett sebesség +10%. 7500 km van az autóban.

Szerintem ez király! Ez már szinte termeli a gázolajat. :-DDDDDD

Előzmény: v__tibor (28236)
DAndras79 Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28239

A kézifék kioldás nálam igy megy:

Motort leállitom, ezután egyesbe rakom, és a fékpedált benyomva tartva gyújtást adok (start gomb), és ezután kioldom a kéziféket.

 

 

Előzmény: _Zsolesz_ (28237)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28238

Szasz:)

Próbálj meg olyan leirást találni ahol a képeken nem autómata a váltó:)

Automata kártyám van én gyujtást adok rá ha kormányzárat akarom oldani, a kézifékre meg

-kar meghúz 2

-elenged

-gomb 1-3 megnyom kar ujra kihúz és megtart!!! hamar elengedésnél behúz, kormány zár :)

-motor leállít.

 

Előzmény: _Zsolesz_ (28237)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28237

Szervusztok!
 
Új tulajként egy valószínuleg igen csak láma kérdés: hogyan lehet elérni, hogy az autó kézifék behúzás nélkül álljon, leállt motorral (tehát kvázi lehessen tologatni a kocsit üresben - nem beindítási céllal)?

Tetézve: lehet olyan, hogy a kormányzár se zárjon be? Vagy az már non plus ultra, és különben is minek? :)


A fórumon keresve csak ezt találtam: "Kézifékoldásra nekem ez jött be 2007 év 1,5 DCI kulcsnélküli: Motor megy kézifék behúz, majd kienged de közben kihúzva tartod a kézifék"kart" miközben a stop gombbal leállítod a gépet."
 
Ez nekem eléggé nem életszagúnak, drasztikusnak tunik, még ha muködik is!

 

A gépkönyv szerint:

 

Na itt meg elvesztettem a fonalat: kétszer bekeretezett rész. A motor
újraindításáról sehol sem volt szó, ráadásul 4-gyel jelölt gomb nincs is az
ábrán (persze sejthető, hogy a ledet tartalmazó középső gombról van szó).

 

Szóval, hogy is van ez? :)

 

Üdv': _Zsolesz_

 

v__tibor Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28236
Hali!
Enyimé is akkortájt meg-megnyösszent, mostanában mintha nem hallanám ...
De vissza is kérdeznék: a start/stop neked ebben a melegebbekben rendesen működik? Nekem mintha többször leállt akkor mikor éppen csak plusszok voltak, pedig még a klímát mellőzöm ... Most csak néha és szinte csak akkor ha tojáshéjjal vezetek ... Mondjuk nem taposom azért szét, 5-6 közt van az átlag ...
Előzmény: Törölt nick (28231)
Katica1 Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28235

Na, lekopogom. Remélem most jó lett az autó.

Nem okoskerék volt, hanem az üzemanyag szivattyú hol működött, hol nem. Meg is voltak égve a csatik, mert nagy áramot vett fel.

Erre 2 nap múlva lemerült az aksi. :) Ezen nem csodálkoztam, mert még a gyári volt benne, ami most lett volna 6 éves a következő hónapban.

Előzmény: Katica1 (27930)
stevie-w Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28234

A szerelőm modja, hogy érezni a leengedett olajban a szemcsés sarat!

 

 

Akkor ideje rendes olajszűrőt használni :-)

Előzmény: apa75 (28230)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28233

http://94.23.31.9/WD150AWP/WD150Awp.exe/CTX_2764-4-aaOHXwKMiu/_P_MODAL_/SYNC_1646001468

Már a tiedhez is lehet kapni Motrioban, ami lényegesen olcsóbb.

Előzmény: apa75 (28230)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28232

Ha érzel magadban egy ksi bátorságot nem nehéz otthon cserélni, sőt nem is kell az egészet. Valahol még kép is van róla.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=98865971&t=9098903

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=100013197&t=9098903

Előzmény: apa75 (28230)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28231

Sziasztok,

1.6dCi III-as Grand Scenic váltója "nyikorog" főleg 2-3-4 fokozatokban (valami gumi lehet, csak idegesítő), 7500 km után, ez normális dolog, típushiba, esetleghamarosan megadja magát? Jó tanácsaitokat szívesen veszem.

(Ide írtam, mert a III-as fórum döglött)

apa75 Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28230

Üdv Urak!

 

A 2007-es 1,9-es grandom már megint "megette" a toronycsapágyakat!2 éve cserélték a márkaszervízben, és most megint "zuhog" az eleje! Ezek szerint a gyári alkatrész nem megoldás?van valakinek hasonló tapasztalata?Ezt 2 évente (60000km)be kell kalkulálni?

A gyári csere nem egy olcsó játék, 2 éve volt 80000Ft!!

 

Más:Én egyébként motoröblítőt (Winns) használok minden második olajcsrénél, csak betöltöm, járatom 5 percig, és olaj leenged, szűrő cserél, és sokáig tiszta az olaj!

A szerelőm modja, hogy érezni a leengedett olajban a szemcsés sarat!

tothjo2 Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28229

Köszönöm a kimerítő választ. Most akkor azt kellene megnézetni hogy zárlatos-e az akksi? Miután nem indult a kocsi, kicseréltem egy másikra. A lemerültet feltettem töltőre, és feltöltötte. Ha feltölti akkor még lehet az zárlatos?

lackalo Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28228

Sziasztok.Olajcsere előtt szeretném átmosatni a motort valamilyen olcsó olajjal Az új olajszűrőt mikor tegyem fel,az átmosatás előtt,vagy utána amikor már az Elf megy bele?Köszi.

stevie-w Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28227

Van akinek meg tudják mondani mi a baj, van akinek nem. Akkor minek van szakszervíz? Ha ők nem tudják mi lehet a probláma akkor mi honnan tudjuk? És akkor ki orvosolja azt?

 

 

Én azért felmenteném a szerelőket egy kicsit....

 

Minél durvább egy hiba, annál egyszerűbb megjavítani. A szerelők számára a legegyszerűbb rájönni a "miért nem indul?" jellegű hibákra.

 

A legszivatósabbak ezek az apróságok, az "innen jön egy kis zaj," és a "néha, amikor..." kezdetűek. 

 

Az akksiproblémák leggyakoribb oka maga az akksi :-) Az akksi egy jól diagnosztizálható jószág, viszonylag  gyorsan eldönthető, hogy él-e még. Ha megdöglött, akkor csere, és évekig megint nem lesz vele gond. A mai modern akksik tipikusan cellazárlattal halnak meg, egyik pillanatról a másikra. (A cella aljában a természetes elhasználódás következtében akkorára nő az iszap szintje, hogy az rövidre zárja az adott cellát.)

 

Ha az akksi rendben van, a következő lépés a töltés diagnosztikája, generátor, feszültségszabályozó, stb. Ide tartozik az extrém használat kiszűrése: ha valaki kizárólag rövid távokon, sok hidegindítással használja az autót, akkor előfordulhat, hogy a hibátlan töltőrendszer sem képes feltölteni a hibátlan akksit, mert egyszerűen nincs rá ideje.

 

És még egy dolog: a mai autók akksijai gyakran kétségbeejtően alulméretezettek gyárilag. A Renault pont nem gáz, a benzines Scénic-ben az 55Ah akksi nagyjából rendben van (bár a benzines Lagunák 65 Ah-sat kapnak), de pl. a VW simán betesz egy 44 Ah-s ceruzaelemet a nagyobb, jól felszerelt autóiba is, oszt' jónapot.

 

Ha az akksi is oké, meg a töltőrendszer is, akkor kezdődik a fejvakarás. A motor leállítása után egy darabig egy pár fogyasztó még szívja az akksit, ez teljesen üzemszerű (a vezérlő kompjúterek lecsukják magukat, mentegetnek, reléket mozgatnak, illetve bizonyos áramköröket készenlétben tartanak, készülve egy esetleges gyors újraindításra). A nyugalmi szintet csak pár perc múlva éri el az autó. De ekkor is maradnak fogyasztók, amik folyamatosan vagy időnként csinálnak valamit. Ezt kellene a szerelőnek megtalálnia, és eldöntenie róla, vajon az meríti-e az akksit annyira, hogy egy éjszaka alatt leszívja. Adott esetben egy órát szobrozhat multiméterrel a kezében, szemét a mutatón tartva, és amikor az megmozdul, pár másodperce van kitalálnia, éppen mitől mozdulhatott meg...

 

Az én autómnál van egy gyanús jel: egyszer észrevettem, hogy leállítás után jóval is egyszer-egyszer bekapcsolt a hűtőventillátor. Ezen a nyomon el tudunk indulni.

 

 

Előzmény: tothjo2 (28224)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.30 0 0 28226

Azenyém dizel és a gázpedára se reagál nem pörög fel max 2500fordulatig de egyböl le is áll

Előzmény: sisti007 (28223)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.05.29 0 0 28225

Köszönöm szépen a jó kívánságot! Remélem, hogy tényleg így lesz!

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: DAndras79 (28205)
tothjo2 Creative Commons License 2012.05.29 0 0 28224

Mi van a fórum is megbolondult? Beírom a szöveget, katt a küldésre, erre kiírja hogy nem tartalmaz a hozzászólás szöveget. Hát már minden megbolondul?

Tehát olvasgatom a hozzászólásokat, és mindenkinek máshogy jön elő az akksis lemerülés. Van akinek meg tudják mondani mi a baj, van akinek nem. Akkor minek van szakszervíz? Ha ők nem tudják mi lehet a probláma akkor mi honnan tudjuk? És akkor ki orvosolja azt? Most mindig vigyek magammal plusz egy akksit bárhova megyek?

sisti007 Creative Commons License 2012.05.29 0 0 28223
Igen....1.6 benzin. El akartam indulni és mindig leállt. Csak folyamatos gázadàsnál ment. Amig elèrtem a szerelöhöz néztek az emberek! jobb sarok a gázon, jobb lábújjhegy a féken, bal láb kuplung. szép kaland volt. Most hogy mindenkinek lemerűlt az akksija az enyém is igy tett!!! Fertöző!!!! Rámértek akksi jó, töltést kap(valami leszívja) ?????
Előzmény: Törölt nick (28212)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.29 0 0 28222

Pedig lehet köze hozzá, de te tudod, még EGR szelep is maradhat kitámasztva...

 

stevie-w akkor annak még birnia kellene.

Előzmény: Törölt nick (28220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!