Tudnátok Nekem segíteni abban hogy a GS 1,5 dci (106Le)-knél pontosan melyik tartományban van (lehet) probléma a hajtókar csapágyakkal? Nem tudom hogy ez motorkód, alvázszám, vagy motorszám tartományban volt-e jellemző hiba?
Két érdekesség III-as Scenic + Nokia E52 - GPS témában: bluetooth-tal eddig nem volt hang a navigációhoz. Egészen véletlenül a Médialejátszó bekapcsolt állapotban volt, majd ezután indítottam el a navigációt, és megszólalt a kedves női hang! :-D (Eddig kábel kellett hozzá, elvileg a Renault kompatibilitási listáján sem szerepel a telefon). Ennek örülök!
Más, hol található a GS III-ban a pollenszűrő? Az istennek nem találom...
OFF Nem mellékesen (egy kis reklám a cégemnek és az R9M-nek):
A BorgWarner kapta a PACE-díjat A BorgWarner az alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezető (EGR) technológiát alkalmazó turbófeltöltőjéért 2012-ben elnyerte az Automotive News PACE-díját. A BorgWarner legújabb áttöréseinek köszönhetően a feltöltési technológia és a turbófeltöltőalkatrészek védőbevonatai területén, az autógyártók jelentősen fokozhatják az üzemanyagok gazdaságosságát, csökkenthetik az emissziót, és javíthatják a dízelmotorok reagálását. A 2005 óta elnyert hat PACE-díjjal, három PACE Innovatív Partnerkapcsolati Díjjal és egy PACE Környezetvédelmi Díjjal, a BorgWarner az egyik legtöbb díjjal kitüntetett cég a PACE díjazási történetében.
Gondolom, a részecskeszűrő állapotát figyeli és ha szennyzett, akkor nem engedi leállítani (erősebb hajtás), de biztos sok paraméter konstellációját összegzi ...
Őszintén szólva fene se érti ezt a start-stop-ot: én induláskor egyelőre kikapcsolom, nem lövöm korán a töltényt el, jó lesz későbbre is (értsd: a gyár által saccolt ciklust inkább minél később érjem el)...:-; Ha tudom, hogy olyan helyre érek, ahol több mint 20 mp-et kell majd állni a pirosnál, akkor még mielőtt odaérnék, visszakapcsolok. És akkor le is áll.
Ha klíma megy, akkor is leáll. :-D
Ha viszont magasabb sebességgel hajtottam előtte, pl. beérek városba, kapok egy pirosat, akkor nem áll le. (start-stop természetesen aktiválva)
Most tehát ez vagy meg van faszán programozva (erre tippelek), vagy rosszul működik (francia autónál simán lehet...)
A fogyasztásommal hadd dicsekedjek egy kicsit: legutolsó tankolásom óta 5,4-es az átlagom, ebben van egy 600 km-es 1-es, 3-as út (Tatabánya - Miskolc, oda-vissza) (full) tetőbox-szal, 6 fővel (jó, 2+4...), klímával, megengedett sebesség +10%. 7500 km van az autóban.
Szerintem ez király! Ez már szinte termeli a gázolajat. :-DDDDDD
Új tulajként egy valószínuleg igen csak láma kérdés: hogyan lehet elérni, hogy az autó kézifék behúzás nélkül álljon, leállt motorral (tehát kvázi lehessen tologatni a kocsit üresben - nem beindítási céllal)?
Tetézve: lehet olyan, hogy a kormányzár se zárjon be? Vagy az már non plus ultra, és különben is minek? :)
A fórumon keresve csak ezt találtam: "Kézifékoldásra nekem ez jött be 2007 év 1,5 DCI kulcsnélküli: Motor megy kézifék behúz, majd kienged de közben kihúzva tartod a kézifék"kart" miközben a stop gombbal leállítod a gépet."
Ez nekem eléggé nem életszagúnak, drasztikusnak tunik, még ha muködik is!
A gépkönyv szerint:
Na itt meg elvesztettem a fonalat: kétszer bekeretezett rész. A motor újraindításáról sehol sem volt szó, ráadásul 4-gyel jelölt gomb nincs is az ábrán (persze sejthető, hogy a ledet tartalmazó középső gombról van szó).
Hali!
Enyimé is akkortájt meg-megnyösszent, mostanában mintha nem hallanám ...
De vissza is kérdeznék: a start/stop neked ebben a melegebbekben rendesen működik? Nekem mintha többször leállt akkor mikor éppen csak plusszok voltak, pedig még a klímát mellőzöm ... Most csak néha és szinte csak akkor ha tojáshéjjal vezetek ... Mondjuk nem taposom azért szét, 5-6 közt van az átlag ...
1.6dCi III-as Grand Scenic váltója "nyikorog" főleg 2-3-4 fokozatokban (valami gumi lehet, csak idegesítő), 7500 km után, ez normális dolog, típushiba, esetleghamarosan megadja magát? Jó tanácsaitokat szívesen veszem.
A 2007-es 1,9-es grandom már megint "megette" a toronycsapágyakat!2 éve cserélték a márkaszervízben, és most megint "zuhog" az eleje! Ezek szerint a gyári alkatrész nem megoldás?van valakinek hasonló tapasztalata?Ezt 2 évente (60000km)be kell kalkulálni?
A gyári csere nem egy olcsó játék, 2 éve volt 80000Ft!!
Más:Én egyébként motoröblítőt (Winns) használok minden második olajcsrénél, csak betöltöm, járatom 5 percig, és olaj leenged, szűrő cserél, és sokáig tiszta az olaj!
A szerelőm modja, hogy érezni a leengedett olajban a szemcsés sarat!
Köszönöm a kimerítő választ. Most akkor azt kellene megnézetni hogy zárlatos-e az akksi? Miután nem indult a kocsi, kicseréltem egy másikra. A lemerültet feltettem töltőre, és feltöltötte. Ha feltölti akkor még lehet az zárlatos?
Sziasztok.Olajcsere előtt szeretném átmosatni a motort valamilyen olcsó olajjal Az új olajszűrőt mikor tegyem fel,az átmosatás előtt,vagy utána amikor már az Elf megy bele?Köszi.
Van akinek meg tudják mondani mi a baj, van akinek nem. Akkor minek van szakszervíz? Ha ők nem tudják mi lehet a probláma akkor mi honnan tudjuk? És akkor ki orvosolja azt?
Én azért felmenteném a szerelőket egy kicsit....
Minél durvább egy hiba, annál egyszerűbb megjavítani. A szerelők számára a legegyszerűbb rájönni a "miért nem indul?" jellegű hibákra.
A legszivatósabbak ezek az apróságok, az "innen jön egy kis zaj," és a "néha, amikor..." kezdetűek.
Az akksiproblémák leggyakoribb oka maga az akksi :-) Az akksi egy jól diagnosztizálható jószág, viszonylag gyorsan eldönthető, hogy él-e még. Ha megdöglött, akkor csere, és évekig megint nem lesz vele gond. A mai modern akksik tipikusan cellazárlattal halnak meg, egyik pillanatról a másikra. (A cella aljában a természetes elhasználódás következtében akkorára nő az iszap szintje, hogy az rövidre zárja az adott cellát.)
Ha az akksi rendben van, a következő lépés a töltés diagnosztikája, generátor, feszültségszabályozó, stb. Ide tartozik az extrém használat kiszűrése: ha valaki kizárólag rövid távokon, sok hidegindítással használja az autót, akkor előfordulhat, hogy a hibátlan töltőrendszer sem képes feltölteni a hibátlan akksit, mert egyszerűen nincs rá ideje.
És még egy dolog: a mai autók akksijai gyakran kétségbeejtően alulméretezettek gyárilag. A Renault pont nem gáz, a benzines Scénic-ben az 55Ah akksi nagyjából rendben van (bár a benzines Lagunák 65 Ah-sat kapnak), de pl. a VW simán betesz egy 44 Ah-s ceruzaelemet a nagyobb, jól felszerelt autóiba is, oszt' jónapot.
Ha az akksi is oké, meg a töltőrendszer is, akkor kezdődik a fejvakarás. A motor leállítása után egy darabig egy pár fogyasztó még szívja az akksit, ez teljesen üzemszerű (a vezérlő kompjúterek lecsukják magukat, mentegetnek, reléket mozgatnak, illetve bizonyos áramköröket készenlétben tartanak, készülve egy esetleges gyors újraindításra). A nyugalmi szintet csak pár perc múlva éri el az autó. De ekkor is maradnak fogyasztók, amik folyamatosan vagy időnként csinálnak valamit. Ezt kellene a szerelőnek megtalálnia, és eldöntenie róla, vajon az meríti-e az akksit annyira, hogy egy éjszaka alatt leszívja. Adott esetben egy órát szobrozhat multiméterrel a kezében, szemét a mutatón tartva, és amikor az megmozdul, pár másodperce van kitalálnia, éppen mitől mozdulhatott meg...
Az én autómnál van egy gyanús jel: egyszer észrevettem, hogy leállítás után jóval is egyszer-egyszer bekapcsolt a hűtőventillátor. Ezen a nyomon el tudunk indulni.
Mi van a fórum is megbolondult? Beírom a szöveget, katt a küldésre, erre kiírja hogy nem tartalmaz a hozzászólás szöveget. Hát már minden megbolondul?
Tehát olvasgatom a hozzászólásokat, és mindenkinek máshogy jön elő az akksis lemerülés. Van akinek meg tudják mondani mi a baj, van akinek nem. Akkor minek van szakszervíz? Ha ők nem tudják mi lehet a probláma akkor mi honnan tudjuk? És akkor ki orvosolja azt? Most mindig vigyek magammal plusz egy akksit bárhova megyek?
Igen....1.6 benzin. El akartam indulni és mindig leállt. Csak folyamatos gázadàsnál ment. Amig elèrtem a szerelöhöz néztek az emberek! jobb sarok a gázon, jobb lábújjhegy a féken, bal láb kuplung. szép kaland volt. Most hogy mindenkinek lemerűlt az akksija az enyém is igy tett!!! Fertöző!!!! Rámértek akksi jó, töltést kap(valami leszívja) ?????