Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Hiszen jelenleg van 10:22-kor szombat-vasárnap és 8:22-kor vasárnap? Akkor jelenleg jó a vonat? Vagy nem?
Az új szerint a 10:22-es szűnik meg. :(((
Amúgy nem értem, hogy ha pl. hétköznap a délutáni órákban sok vonat lejön Fsztmiklósra, és ott is alszik, akkor miért nem onnan indulnak másnap reggel? Miért mennek fel szerelvényként Pomogyba, ha úgyis rajtuk van a személyzet??? Miért nem visz némelyikük (egy kivételével) utasokat?
Farád-Fertőszentmiklós-Boldogasszony (Frauenkirchen). Ok: egy rokonunk van ott az idősek otthonában.
"A 731 legalsó része tényleg vacak."
A 9-es most tényleg 0 az én részemről. Jó persze nem a magyarokhoz alakítják a menetrendet, meg nem is ahhoz a 8-10 szerencsétlenhez aki reggel megy át dolgozni vonattal.
Idáig volt 10:26-kor vonat Nezsidernek, azzal eltudtam menni vasárnap, tudom nem volt sohasem tömve, megértem ha nemjön át. A 8:22-essel meg mivel gondolom, hogy menetrendváltástól nem fog vasárnap közlekedni továbbra sem a 9920 és busz sincs, így marad a kocsi. 7,5 Eurokat meg nem dobok ki, hogy elkerüljek Kismarton fele.
Ha a 731-es ígymarad akkor megint kocsival járhatok át, vagy kerülhetek jópénzért Kismartonnak. :( Remélem az EZ nem úgy lesz mint most a papíron, mert annak semmi értelme.
A cikkben több alaptévedés is van: (Hivjátok már a tisztelt lap figyelmét erre.)
Miota leányvállalata a GySEV a MÁV-nak? Illekve kinek az anyavállalata a MÀV:
ahonnan anyavállalata vissza kíván vonulni
...a MÁV többségi tulajdonában lévő társasághoz Ez melyik társaság?
A GySEV a magyar állam tulajdona s nem pedig a MÁV-é. Ez eléggé köztudott és alapvetö különbség. Szégyen, hogy ezt egy ilyen babérokra törekvö ujságban nem tudják.
Köszönet rg7 Topiktársnak a cikkért, én nem tudtam megszerezni. A GYSEV-vel kapcsolatos fontos hírekről szól.
2006.10.25-én a Világgazdaságban megjelent egy cikk "A GYSEV-nek is kell Cargo" címmel.
A GySEV-nek is kell Cargo
FUVAROZÁS. A MÁV Zrt. Sopron-Szombathely vonalának 2002as megszerzése után ez év végén a Szombathely-Szentgotthárd szakaszt is átveszi a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt (GySEV). Mérlegeli a MÁV Körmend-Zalalövő vonalának átvételét is, de azok a szakaszok is érdeklik, ahonnan anyavállalata vissza kíván vonulni. Emlékezetes, hogy a Szombathely-Szentgotthárd vonal vagyonkezelői joga a gazdasági miniszter döntése nyomán kerül a MÁV többségi tulajdonában lévő társasághoz. Az indoklás szerint azért, mert miközben az anyacégnek nincs pénze az 54 kilométeres szakasz felújítására, a GySEV-nek van. Ráadásul bevételhez is jut az állami vasúttársaság a vonal menti ingatlanok és eszközök átadásából. „A beruházás 15-16 milliárd forintba kerül, de ennek csak egy részét fizetné önerőből a társaság” - tájékoztatta lapunkat Szabó András, a GySEV igazgatóságának elnöke. A fejlesztéshez a cég szeretne uniós pályázati pénzt szerezni és a Nemzeti fejlesztési terv adta forráslehetőséget is kihasználni. A beruházás műszaki tervei már készen vannak, 2007 első negyedében várhatóan beadhatók a pályázatok. A pénz önerős része tőkeemelés formájában érkezik az osztrák tulajdonosoktól (az osztrák államnak közel 39, a szintén osztrák Speditions Holdingnak közel 7 százaléka van a társaságban). A körülbelül 2,5 milliárd forintos tőkeemelésre azért van szükségük a külföldi tulajdonosoknak, hogy megtarthassák jelenlegi hányadukat a GySEV-ben. A Szombathely–Szentgotthárd vonal eszközeinek apportáfása miatt máskülönben a MÁV javára eltolódnának az arányok. Szomszédunknak egyébként is érdeke a magyar-osztrák szakasz fejlesztése. A beruházások 2007-2008-ban indulhatnak Szabó András reményei szerint. A munka során villamosítják, nagy (óránként 100 kilométeres) sebességű és teherbírású vonatok közlekedtetésére teszik alkalmassá a szakaszt. A Speditions Holding már gondoskodott a szakasz kihasználásának évi kétmillió tonnás, azaz mintegy 30 százalékos növeléséről. A Bécs és Graz közötti teherszállításokat tereli a magyarországi szakaszra. Bár ez az útvonal 40-50 kilométerrel hosszabb a közvetlen ausztriainál, a kerülő megéri, mert miközben az ausztriai hegyek között csak két mozdony képes felvontatni a teherkocsikat az emelkedőkőn, a magyarországi kerülővel elég egy mozdonyt a szerelvény elé csatolni. Korábbi hírek szerint a személyszállítás is előnyét látja a vonal átvételének, mert az utasok Bécs és Graz felé átszállás nélkül jutnak majd el. A Sopron–Szombathely felújítása és villamosítása a társaságnak 3 milliárd forintjába került. A szakaszon óránként 60 kilométeresnél nagyobb sebességű vonatok is közlekedhetnek. A pálya felújításával megnőtt a vonal áteresztőképessége, a korábbinál nagyobb személy- és áruforgalmat téve lehetővé. A társaságnál kiemelt fejlesztési irány a logisztika, arra támaszkodva meg akar jelenni a Balkán piacán is. A MÁV-val közös vasúti rendező pályaudvarokban, a fővárosi BILK-terminálban vagy a székesfehérvári Logisztár Kft-ben lévő érdekeltségén keresztül déli irányú cél vonatokat szervez a nagyobb megrendelőkhöz. E törekvésében kiemelt szerepe van a soproni logisztikai központnak, amely eddig is a kelet-nyugati áruszállítás észak-déli forgatókorongjával számított - emlékeztetett Szabó András. Megrendelései teljesítése érdekében a társaság folyamatosan korszerűsíti és bővíti járműparkját. Tavaly év végén öt Taurus mozdonyt bérelt a használatban lévő 37 mozdony mellé az osztrák ÖBB-től. Ez évi tervében újabb öt vétele és bérlése szerepelt, öt éven belül pedig további öté. A múlt évben húsz használt személykocsi-szerelvényt vásárolt a Deutsche Bahn-tól, majd a saját műhelyében felújította. További szerelvények vagy tizenöt elővárosi motorvonat vásárlását is fontolgatja.