Akkor olyan 7,5 átlagra lehet számítani. Ha picit óvatoskodik a gazda akkor 6-6,5 ha tolja neki akkor 8-9 liter is lehet a fogyasztás.
A váltóról meg annyit, hogy ha most vettétek akkor nagyon gyorsan visszavinni a kereskedőnek és rejtett hibára, vagy szavatosságra hivatkozva kiszedni belőle egy váltófelújítás összegét aki akár fél milkára is rúghat!!!!
Hat ez nem mostanaban volt, passzolom, de szerintem ha beviszed egy markaszervizbe, alvazszam alapjan csak meg tudjak mondani hogy vonatkozik-e ra a visszahivas, es mennyi az annyi..
Vett az ismerősöm egy 2002-es galaxit, automataváltóval.. :( Hazafelé hoztuk Nyíregyházáról, mikor is cseréltünk autót, beültem a Galaxyba, és csodálkozom, h nincs 5. sebesség, rángatatva veszi be az első 4 sebességet. Pedig, mikor kipróbáltuk(ott helyben) semmi baja nem volt , rendesen működött.. A váltó olaj 55.000 kilóméter óta volt cserélve.. Elég, ha azt cseréljük? Vagy nagyobb baja van? És kb ekkora kasznival klíma nélkül menniynek kéne lenni a fogyasztásnak?
"En meg elokerestem a visszahivasokat a valtohoz, ugyanis mondta kollegam, hogy S80 nal (Abban is ilyen AISIN valto van) a Volvo tud a tipushibas szelepekrol, es neki 5 forintba (!) kerult az alkatresz, ezen felul munkadijat szamoltak csak fel amikor bement hogy rangat a valto. "
Tudsz erről további részleteket mondani? pl. hogy csinálta a kollégád, milyen TSB-re kell hivatkozni, ha felhívja az ember a szervizt? Ui. a Volvóm automata váltója mostanában pont ilyen rángatós tüneteket produkál, és nem mondom, h nem érdekelne ez a bónusz lehetőség :)
Mondjuk az én 20 éves automatamba is kivan ez már védve, van egy külön szolenoid ami ha előremegy az autó nem engedi a hátrameneti fokozat bekapcsolását.
Akkor nekem szerencsém volt. Csak a halálfélelmet kellet leküzdenem, hogy jön a kereszteződés és nem találom a kupplungot, de azon a Granadán akkora taposó volt a bal oldalon, hogy "elvétettem" a féket :-)))
"Automatánál ha ellenirányt kapcsolsz (pld. D- ből R- be teszed), meg kell várnod amíg teljesen megáll a kocsi! Ellenkező esetben a rossz szokásodnak köszönhetően hamar váltófelújítás lesz a vége, ami többszázezer Ft!!!"
Mi történik a váltóval, ha nem várja meg a teljes megállást??
Sok lesz az! :-D A magam részéről a második "kuplungolás" után egy életre megjegyeztem, hogy mennyire kemény a szélvédő. :-// Elsőre is kemény volt, de másodikra..... Igaz, ez még a biztonságiöves világ előtt történt.
En egyebkent is azt szoktam mondani (es csinalni) hogy MINDIG a feken allni KIVEVE ha menni akarok. Beulestol kiszallasig. Ennyi. Igy nem tortenhet baj.
még egy pici kiegészítés a többiek által nagyon jól leírtakhoz: az én szaromat csak úgy lehet indítani, ha a fékre lépek,... ha áll a kocsi és váltani akarok akkor is fékezni kell...valamint leállításnál P ben kell lenni(természetesen állóhelyben), mert nem áll le, és nem lehet kivenni a kulcsot sem...ez már újabb figura, a régi szarjaimon ilyen még nem volt...
arra vigyázz, hogy ha lehet robotizált váltóst ne vegyél (használtan még merciben sem)
Sok váltó pl. az Aisin-Warner egyes darabjai 3. -ból indul téli üzemben, ugyanakkor van olyan automata, amit ha 2.-be raksz fixen 2-ben üzemel folyamatosan, nem vált egyesbe. Ezt használják téli elindulásnál. És van olyan is amit Te leírtál...
- Beindítod az autót, rálépsz a fékre, és D-be rakod a váltót. Aztán már csak a gázt kell nyomni, és a váltó kapcsolgat magától. - Ha megállsz, akkor nyomjad a féket, mert egy kicsit kúszik az autó alapjáraton. A kúszás nem hibája, hanem tulajdonsága!!! :-) - Piros lámpánál, rövidebb megállásoknál maradhat D-ben, nem kell üresbe kivenni (N). - A váltókart menet közben nem piszkálni! - Hátramenet: álló helyzetben nyomod a féket, és R-be rakod a váltót. Fék felenged, és mehet hátrafelé.
- Automatánál ha ellenirányt kapcsolsz (pld. D- ből R- be teszed), meg kell várnod amíg teljesen megáll a kocsi! Ellenkező esetben a rossz szokásodnak köszönhetően hamar váltófelújítás lesz a vége, ami többszázezer Ft!!! - Utána álló helyzetben fékkel D-be, és mehet az előre. - Parkolás: tedd N-be vagy P-be a váltót. Az N az üres, a P az üres+reteszelés (nem gurul el az autó). - Ha még nem vezettél automatát, a bal lábadat gyűrd be az ülés alá!!! :-) Igen kellemetlen tud lenni egy reflexből történő kuplungolás, általában ilyenkor a féket találja el a bal láb!!! :-) - Ja, és a váltókaron van egy gomb, N-ből R-be, R-ből P-be, P-ből máshova, ill. D-ből 3-2-1-be csak akkor tudsz váltani, ha ezt közben benyomod. - Esetleg leállítás után ha az indítókulcsot ki akarod venni, akkor is nyomni kell a féket bizonyos típusoknál.
- A hagyományos automatát nem kell váltogatni!! Indulsz D-ben, mész D-ben, majd a végén megállsz... és P. - A 2 és 1 számmal jelzett fokozat az iszonyat emelkedőre és a szörnyű havas útra való, pont azért, hogy ne váltson feljebb és legyen erő... - Az is igaz, hogy a kombinált váltót természetesen lehet kéziként is használni, amikor egyenként váltogatod a sebességeket, de ez nem ua. azzal, mintha D-ből pakolnád 2-be 1-be, vagy onnan vissza.
Ha friss jogsival automatat veszel (amivel semmi problena, megszokod konnyen) akkor idorol idore ulj at azert valaki kezivaltosba, mert elveszted a keveske rutinodat a kuplung-gaz-valto haromszoggel es adott esetben, ha muszaj lenne kezivaltost vezetned (veszhelyet, kolcsonkocsi stb), problemad lehetne. Miutan kialakul a kello rutin a kezivaltossal, mar nem felejted el soha, barmennyit automatazol is.
Az nem rossz mert a kuplung igencsak zavar egyelőre ( most tanulok vezetni, egy órán voltam :-)) Viccet félretéve, attől függetlenül hogy tényleg zavar a kuplung jelenleg, azért kérdezem mert azok az autók amelyek tetszenek és amilyet majd szívesen vennék elég nagy számban eleve automata váltóval jöttek ki annak idején ( mercedes w123, w116 ).
Ha kéziváltós autóval tanulok meg vezetni ti utána javasoljátok első autónak rögtön egy automata váltós megvételét? Lehetnek ebből esetleg gondok? Esetleg érdemes előtte pár órát venni automata váltós autóval? Mennyi idő megszokni ha valaki átül kézi váltósból automata váltós autóba?