Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

napoli008 Creative Commons License 2011.07.18 0 0 8454

Nincs mit, de azért érdekelne majd a fejlemény.

Előzmény: A4B5'96 (8453)
A4B5'96 Creative Commons License 2011.07.18 0 0 8453

Köszi!

Előzmény: napoli008 (8452)
napoli008 Creative Commons License 2011.07.17 0 0 8452

Akkor olyan 7,5 átlagra lehet számítani. Ha picit óvatoskodik a gazda akkor 6-6,5 ha tolja neki akkor 8-9 liter is lehet a fogyasztás.

 

A váltóról meg annyit, hogy ha most vettétek akkor nagyon gyorsan visszavinni a kereskedőnek és rejtett hibára, vagy szavatosságra hivatkozva kiszedni belőle egy váltófelújítás összegét aki akár fél milkára is rúghat!!!!

Előzmény: A4B5'96 (8449)
Goodman Creative Commons License 2011.07.16 0 0 8451

Hat ez nem mostanaban volt, passzolom, de szerintem ha beviszed egy markaszervizbe, alvazszam alapjan csak meg tudjak mondani hogy vonatkozik-e ra a visszahivas, es mennyi az annyi..

Előzmény: srb (8445)
A4B5'96 Creative Commons License 2011.07.16 0 0 8450

Az mit jelent, hogy komolyabb baja lesz? Esetleg váltócsere?

Előzmény: A4B5'96 (8449)
A4B5'96 Creative Commons License 2011.07.16 0 0 8449

Ja, igen bocsi, PD TDI motorral van

Előzmény: napoli008 (8448)
napoli008 Creative Commons License 2011.07.16 0 0 8448

Komolyabb gond lesz! Nem csak az olaj miatt csinálja:(

Ha elárulod, hogy milyen motor van benne pontosítani tudjuk a fogyasztás mértékét:) "6-20l":)))

Előzmény: A4B5'96 (8446)
409 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 8447

Nagyobb.

6-20liter

Előzmény: A4B5'96 (8446)
A4B5'96 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 8446

Helló mindenkinek!

 

Vett az ismerősöm egy 2002-es galaxit, automataváltóval.. :(
Hazafelé hoztuk Nyíregyházáról, mikor is cseréltünk autót, beültem a Galaxyba, és csodálkozom, h nincs 5. sebesség, rángatatva veszi be az első 4 sebességet. Pedig, mikor kipróbáltuk(ott helyben) semmi baja nem volt , rendesen működött.. A váltó olaj 55.000 kilóméter óta volt cserélve.. Elég, ha azt cseréljük? Vagy nagyobb baja van? 
És kb ekkora kasznival klíma nélkül menniynek kéne lenni a fogyasztásnak? 

srb Creative Commons License 2011.07.13 0 0 8445

Kedves Goodman,

 

A Renault-topicban írtad, pár évvel ezelőtt:

 



"En meg elokerestem a visszahivasokat a valtohoz, ugyanis mondta kollegam, hogy S80 nal (Abban is ilyen AISIN valto van) a Volvo tud a tipushibas szelepekrol, es neki 5 forintba (!) kerult az alkatresz, ezen felul munkadijat szamoltak csak fel amikor bement hogy rangat a valto. "

Tudsz erről további részleteket mondani? pl. hogy csinálta a kollégád, milyen TSB-re kell hivatkozni, ha felhívja az ember a szervizt? Ui. a Volvóm automata váltója mostanában pont ilyen rángatós tüneteket produkál, és nem mondom, h nem érdekelne ez a bónusz lehetőség :)

 

Köszi előre is!

Rita

Előzmény: Goodman (8424)
C20NE Creative Commons License 2011.07.12 0 0 8444

Nem, de attól még széthullhat ez meg az :-)

Előzmény: 409 (8443)
409 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 8443

Az lehet, de ez nem a váltó baja. :-)

Előzmény: C20NE (8440)
MM. Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8442

Mondjuk az én 20 éves automatamba is kivan ez már védve, van egy külön szolenoid ami ha előremegy az autó nem engedi a hátrameneti fokozat bekapcsolását.

Előzmény: 409 (8438)
C20NE Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8441

Akkor nekem szerencsém volt. Csak a halálfélelmet kellet leküzdenem, hogy jön a kereszteződés és nem találom a kupplungot, de azon a Granadán akkora taposó volt a bal oldalon, hogy "elvétettem" a féket :-)))

Előzmény: 409 (8437)
C20NE Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8440

Ha van holtjátéka a hajtásnak, plusz lógnak a motortartó bakok, csúnyát koppan.

Előzmény: 409 (8438)
jó hír Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8439

"Igy nem tortenhet baj"

 

ez a lényeg.   :-)

Előzmény: gallo (8436)
409 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8438

"Automatánál ha ellenirányt kapcsolsz (pld. D- ből R- be teszed), meg kell várnod amíg teljesen megáll a kocsi! Ellenkező esetben a rossz szokásodnak köszönhetően hamar váltófelújítás lesz a vége, ami többszázezer Ft!!!"

 

Mi történik a váltóval, ha nem várja meg a teljes megállást??

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (8429)
409 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8437

"Kb. 10 perc megszokni, ha kézin tanultál"

 

Sok lesz az! :-D  A magam részéről a második "kuplungolás" után egy életre megjegyeztem, hogy mennyire kemény a szélvédő. :-// Elsőre is kemény volt, de másodikra..... Igaz, ez még a biztonságiöves világ előtt történt.

Előzmény: C20NE (8426)
gallo Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8436

En egyebkent is azt szoktam mondani (es csinalni) hogy MINDIG a feken allni KIVEVE ha menni akarok. Beulestol kiszallasig. Ennyi. Igy nem tortenhet baj.  

Előzmény: jó hír (8435)
jó hír Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8435

"vezeted egy hétig és már soha nem kell más..."

 

ez könnyen lehet...

 

még egy pici kiegészítés a többiek által nagyon jól leírtakhoz: az én szaromat csak úgy lehet indítani, ha a fékre lépek,... ha áll a kocsi és váltani akarok akkor is fékezni kell...valamint leállításnál P ben kell lenni(természetesen állóhelyben), mert nem áll le, és nem lehet kivenni a kulcsot sem...ez már újabb figura, a régi szarjaimon ilyen még nem volt...

 

arra vigyázz, hogy ha lehet robotizált váltóst ne vegyél (használtan még merciben sem)

véleményem szerint.

 

 

automata mindörökké!

amen!

Előzmény: dexi66 (8425)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8434

Én sem.

Persze van kapcsolható összkerék- hajtásom, felezőm és differenciálzáram is.

Nem tudom, hogy miért is  kellene másodikból indulnom...

:-)

Előzmény: gallo (8433)
gallo Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8433

Meg eletemben nem indultam semmilyen csuszos uton 2-esben, vagy hopihevel, vagy ilyesmivel. Ellenben megtanultam kezelni a pedalokat :)

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (8432)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8432

"Ott csak a téli fokozat (hópihe?) segít, ami eleve 2-ből indít."

 

Már amelyik váltón van ilyen fokozat.

:-)

Előzmény: Törölt nick (8430)
C20NE Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8431

Ne általánosíts!

 

Sok váltó pl. az Aisin-Warner egyes darabjai 3. -ból indul téli üzemben, ugyanakkor van olyan automata, amit ha 2.-be raksz fixen 2-ben üzemel folyamatosan, nem vált egyesbe. Ezt használják téli elindulásnál. És van olyan is amit Te leírtál...

Előzmény: Törölt nick (8430)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8430

Majdnem jó.

De havas csúszós úton semmit nem ér az 1-2. Mert ott pont nem nagy nyomatékra van szükség.

Ott csak a téli fokozat (hópihe?) segít, ami eleve 2-ből indít. A kisebb nyomaték miatt.

Ha csak simán 2-be teszi a lúzer, indításnál simán egyesből (nagy nyomaték) indul, csak nem kapcsol fel 2 fölé.

Ez nagy dagonyában, esetleg lakókocsi plusz emelkedőn jön jól.

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (8429)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8429

Az automata váltó használatáról

(Talán nem lesz haszontalan neked sem.)
:-)


- Beindítod az autót, rálépsz a fékre, és D-be rakod a váltót. Aztán már csak a gázt kell nyomni, és a váltó kapcsolgat  magától.
- Ha megállsz, akkor nyomjad a féket, mert egy kicsit kúszik az autó alapjáraton. A kúszás nem hibája, hanem tulajdonsága!!! :-)
- Piros lámpánál, rövidebb megállásoknál maradhat D-ben, nem kell üresbe kivenni (N).
- A váltókart menet közben nem  piszkálni!
- Hátramenet: álló helyzetben nyomod a féket, és R-be rakod a váltót. Fék felenged, és mehet hátrafelé.

- Automatánál ha ellenirányt kapcsolsz (pld. D- ből R- be teszed), meg kell várnod amíg teljesen megáll a kocsi! Ellenkező esetben a rossz szokásodnak köszönhetően hamar váltófelújítás lesz a vége, ami többszázezer Ft!!!
- Utána álló helyzetben fékkel D-be, és mehet az előre.
- Parkolás: tedd N-be vagy P-be a váltót. Az N az üres, a P az üres+reteszelés (nem gurul el az autó).
- Ha még nem vezettél automatát, a bal lábadat gyűrd be az ülés alá!!! :-)  Igen kellemetlen tud lenni egy reflexből történő kuplungolás, általában ilyenkor a féket találja el a bal láb!!! :-)
- Ja, és a váltókaron van egy gomb, N-ből R-be, R-ből P-be, P-ből máshova, ill. D-ből 3-2-1-be csak akkor tudsz váltani, ha ezt közben benyomod.
- Esetleg leállítás után ha az indítókulcsot ki akarod venni, akkor is nyomni kell a féket bizonyos típusoknál.

- A hagyományos automatát nem kell váltogatni!! Indulsz D-ben, mész D-ben, majd a végén megállsz... és P.
- A 2 és 1 számmal jelzett fokozat az iszonyat emelkedőre és a szörnyű havas útra való, pont azért, hogy ne váltson feljebb és legyen erő...
- Az is igaz, hogy a kombinált váltót természetesen lehet kéziként is használni, amikor egyenként váltogatod a sebességeket, de ez nem ua. azzal, mintha D-ből pakolnád 2-be 1-be, vagy onnan vissza.

/Copyright by Spooner & Trebitsch/

Előzmény: dexi66 (8427)
gallo Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8428

Ha friss jogsival automatat veszel (amivel semmi problena, megszokod konnyen) akkor idorol idore ulj at azert valaki kezivaltosba, mert elveszted a keveske rutinodat a kuplung-gaz-valto haromszoggel es adott esetben, ha muszaj lenne kezivaltost vezetned (veszhelyet, kolcsonkocsi stb), problemad lehetne. Miutan kialakul a kello rutin a kezivaltossal, mar nem felejted el soha, barmennyit automatazol is.

Előzmény: dexi66 (8425)
dexi66 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8427

Az nem rossz mert a kuplung igencsak zavar egyelőre ( most tanulok vezetni, egy órán voltam :-)) Viccet félretéve, attől függetlenül hogy tényleg zavar a kuplung jelenleg, azért kérdezem mert azok az autók amelyek tetszenek és amilyet majd szívesen vennék elég nagy számban eleve automata váltóval jöttek ki annak idején ( mercedes w123, w116 ).

Előzmény: C20NE (8426)
C20NE Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8426

Kb. 10 perc megszokni, ha kézin tanultál a bal lábadra ráülsz a jobbal vezetsz, megszokod, hogy kúszik, vezeted egy hétig és már soha nem kell más...

 

-szerintem-

Előzmény: dexi66 (8425)
dexi66 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8425

Ha kéziváltós autóval tanulok meg vezetni ti utána javasoljátok első autónak rögtön egy automata váltós megvételét? Lehetnek ebből esetleg gondok? Esetleg érdemes előtte pár órát venni automata váltós autóval? Mennyi idő megszokni ha valaki átül kézi váltósból automata váltós autóba?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!