Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zoltan1967 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41054

A tapasztalatom , hogy 1-ben van. Csőszegecs fogja össze az elektronikát és a szelep részt.

Előzmény: Gergo.bgy (41053)
Gergo.bgy Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41053

Az utóbbi hozzászólásom képe nem az én képem, azt a cliodci.net-ről linkeltem. Egyébként mi tartja össze a két részt? Mert én ahogy kicsavartam a 3 csavart, már egyből nagyon könnyen lejött az a bordásnak kinéző házrész, de a többi bennmaradt a házban. Ugye a videókon meg leírásokon úgy láttam/olvasta, hogy kihajtod a 3 csavart, kihúzod egybe az egészet, kitiszítítod, majd vissza. Meg is lepődtem, hogy nálam nem így alakult, szóval vissza is szereltem úgy ahogy van, még jobban utána nem nézek a dolgoknak. A cliodci.net-en meg azt mondták az egyik hozzászólónak - akinek épp az volt a gondja, h nem egybe jött ki -, h a 65 lovasnak két részből áll a EGR szelepe.

 

Van vkinek ezirányú tapasztalata?

Előzmény: zoltan1967 (41052)
zoltan1967 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41052

Az elég nagy baj, hogy kettőbe jött ki. Ha már csinálod a vas csövet is pucold ki ami az Egr-hez megy.

Előzmény: Gergo.bgy (41049)
zoltan1967 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41051

Klimagáz nyomás érzékelő. De ettöl nem indul nehezen. Izzitó gyertyák? Befecsfej?

Előzmény: tomchyb (41045)
hant90 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41050

Megpróbálom ezt az etanolos dolgot. Mondjuk van kb. 30l benzin az autóban, majd rátöltök tíz liter etanolt. (Majd jól megrángatom a kormányt, hogy összerázódjon.) Gondolom valahol Pécsett lehet kapni, még nem néztem. És utána mindenképp megejtek egy szűrő cserét.

  Ha már csere: ti olajat milyen időközönként cseréltek? A könyvben 30.000 km-t javasolnak, de nekem mindenki azt mondja, hogy 10.000 km-enként cseréljem. Én így is csinálom (Castrol Magnatec 10W-40).

  A gyújtással én, mint laikus mit tudok csinálni? Nem rég cseréltem a gyertyákat, tehát az jó. Lehet, hogy azóta van ez a gondom? (Ezt most magamtól kérdezem.) Hm. Igen, lehet, de ez inkább véletlen. A könyv által javasolt gyertyát vettem, igaz nem champion, de "ugyanolyan" -mondták a Bárdi autónál.

Előzmény: hant90 (41041)
Gergo.bgy Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41049

Úgy néz ki, h a 65l-as dCi-nek két részből van az EGR szelepe, de a házban lévő is kiszedhető óvatosan, m törékeny. (forrás: http://www.cliodci.net/viewtopic.php?f=8&t=241&start=50)

 

 

wartburger Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41048

Én nem agyalnék ennyit, simán lehet akksi hiba. Egy 9 éves akksi bármikor kimúlhat. Ha viszont kicseréled (és ez egy éven belül meg fog történni) rögtön kiderül, hogy akksi vagy önindító hiba és lehet, hogy megkíméled magad felesleges önindító javítgatástól. Az én akksim 8 éves volt, csak egy picit lassabban forgatta a motort és már nem indult be.

Előzmény: Smoothhood (41032)
KTsk Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41047

Előfordulhat. Lehet, hogy a szűrő csatlakozásánál szivárgot, mert nem tudott a szűrőn átmenni a benzin?  Hm... Lehet.

Előzmény: Törölt nick (41044)
KTsk Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41046

Ilyenkor érdemes egy kis denaturált szeszt is adni az üzemanyagba, a "vizes" problémák elkerülése érdekében. Meg lehet próbálni az etanolt is, az is kitisztítja az üzemanyag-rendszert. Én 3:1 arányban kevertem, majd kb. 600Km után kicseréltem a szűrőt.

 

Jut eszembe:

Mindenkinek ajánlom figyelmébe a régi Thalia Club honlapját. Sok érdekeset, jót lehet ott találni. Tegyétek be a kedvencek közzé, mert bármikor jól jöhet.

http://80.249.168.50/thaliaklub/12_index.html

Jó böngészést!

Előzmény: hant90 (41041)
tomchyb Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41045

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Barátomnak 1.5dci Thaliája van és indítás után folyamatosan világít az izzítás visszajelző. Szervizben kiütötték, egy darabig nem is jött elő, de pár hét után ismét. Azóta nehezen is indul hidegben. A hibakód ez volt: 106B, Nyomásellenőrző a hűtőkörben (szakadás/pozitív zárlat), állandó hiba. Esetleg van valakinek tippje, hogy mi a hiba forrása? Mert a szerelő (több is), nem tudta megmondani, mert szerinte minden rendben van...

 

Köszi

Üdv:

T.

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41044

Nálam is benzinszag volt, annyi különbséggel, hogy nekem nem állt le, csak rángatott.

Előzmény: KTsk (41043)
KTsk Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41043

Ha benzinszag volt, akkor nem valószínű, hogy a szűrővel volt a gond. Inkább a gyújtással lehetett valami.

Előzmény: hant90 (41041)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41042

Ilyen jó hazai üzemanyag mellett már 60, de én inkább 30ezrenként cserélem, mióta nekem is eltömődött a tavasszal, pedig kb. 45.ekm volt a szűrőben.

Előzmény: hant90 (41041)
hant90 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41041

Tudna valaki segíteni? Az autót naponta használom, az elmúlt három hétben kb. ötször játszotta el (teljesen véletlenszerűen) a következőt: Menet közben észrevettem, hogy le akar fulladni, hiába nyomom a gázt, nem történik semmi. Olyan, mintha kifogyott volna az üzemanyag. Félreállok, mire leálltam, már le is fulladt a motor. Próbálom indítani, 8-10 próbálkozásra sem történik semmi, legfeljebb enyhe benzin szag az utastérben. (Az önindító forgat rendesen, de a motor csak nem "kapja el".) Aztán egyszer csak (néhány keresetlen kifejezés után) beindul, és mintha mi sem történt volna: napokig megint semmi gond vele.
Gondoltam rá, lehet, hogy ki kellene cserélni az üzemanyagszűrőt? 1.4-es 8 szelepes Thalia, 7 éves, 130.000 km-rel. A könyv szerint 240.000 km-nél kell cserélni. Ti is így gondoljátok?

zolika1971 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41040

Hali.Megtaláltam a címet.Az év elejéig most már kihúzom,aztán keresni foglak,időpontért.Egy ilyen javítás kb. mennyi ídő?Amit irtál árat az db/kulcs,vagy csak az egyik kucsot kell megcsinálni  és többet nem lesz ilyen gondom?

Előzmény: UnitedParcelService (41008)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41039

Valaki meg tudja nekem mondani, hogy a dci clio km.jeladója megeggyezik-e a thalia 1,4 16v jeladójával?

Köszi!

Gergo.bgy Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41038

 

Üdv,

 

EGR (AGR) szelep tisztítására adtam a fejem. A gondom a következő: leszedtem a nemtudommit, nevezzük bordás háznak

 

 

, de a maga a szelepnek a többi része a házban maradt.

 

 

Ahogy kilazítottam a csavarokat, egyből elvált. Vagy ez thaliánál ilyen? Vagy kicsit meg kell ütögetni ezt a részt,

 

 

akkor elenged, és kitudom húzni a többi részt is? Köszi ;)

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41037

Tudtommal létezik valami rágcsálóriasztó spray, ami állítólag távol tartja az ilyen kis dögöket a kocsitól, legalábbis az egér nyest stb ellen.

Az olajra visszatérve, bár nekem benzines a kocsim, de azt én is észrevettem , hogy az utolsó cserénél nem evolutiont, hanem excelliumot tetettem bele, és nekem is elalszik szinte azonnal, sőt meleg motornál, már akkor is amikor éppen elindúlna, de még csak az önindító hajt. A boltban a srác szerint ennek köze lehet a szűrőhöz is, most mann-t kapott, előtte meg valami occót.

Ja, és ezt még 20-25 fokon is tapasztaltam , nem csak most a hidegben.

Előzmény: Anonymus23 (41033)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41036

:-)

Előzmény: hant90 (41029)
KTsk Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41035

Sziasztok!

Az olajnyomás hidegben hamarabb növekszik, ha az olaj "keményebb", ami hidegben kenés szempontjából nem biztos, hogy jó. A szalon 10W-40 -es olajat töltött, én 5W-40-est használok, ami nálam sokkal jóbban bevált /-20°C, csillag-garázs/. Hidegindításkor sokkal jobb a kenése, könnyebben forgatja még az önindító is a motort.

Előzmény: Anonymus23 (41033)
SGN Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41034

Helló!

 

Melyik volt a régi olaj és melyik az új? Nekem is kb 1-1,5 sec alatt alszik ki az olajnyomás lámpa az ELF Evolution SXR 5W40 olajjal! Ha leírnád neked melyik vált be az nagyon tuti lenne! Köszi, cső....

Előzmény: Anonymus23 (41033)
Anonymus23 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41033

Tegnap estére lefagytak a dolgok nálunk is, és jégtelelnítés után elindultam, mikor már melegedett egy picit elindítottam az ablaktörlőt, azaz csak akartam :D, a bal oldali egy pillanat torpanás után megindult, viszont a jobboldali az szépen ottmaradt lefagyva. Nah mondom vagy a csavar engedett megint, vagy hajoltak a vasak, de szerencsére csak a lefogó 13-as csavar engedte el, meghúztam, megint minden működik.

 

Nyüszögés, ciripelés, fütyülés:

Nekem is nyüszög ciripel hidegben, innen onnan furcsa zajok jönnek, de a legtöbb bemelegedés után elmúlik.

 

A nyüszögés, nyikorgás: én azt vettem észre, hogy nekem a legtöbb ilyen zaj a két "A" oszlop belső takaró műanyag elemétől jön. Már számtalanszor megfogadtam, hogy leszedem, és gumiánnal, vagy szivacsos kétoldali ragasztóval jól kipárnázom, de mindig elmaradt még eddig.

 

Fütyölés: nekem nagy hidegben volt az az elmúlt télen, hogy indulás után fütyült, és kb olyan volt a fütyülése, mint a régi Trabantoknál a vacak magnó, amikor a generátor/feszszabályzó belepofázott és a hangszórókól visszajött a motzor fordulatától függő mélyebb-magasabb hang. Viszont itt akkro is hallatszik, amikor nincs bekapcsolva a CD, de viszont mintha erősebb lenne a hangja amikor a CD is be van kapcsolva. mintha hasonló gondok lennének, mitn a régi Trabantomnál :), lehet az index csipogó és egyéb alap hangjelző (világítsás) csipogóján jön vissza ugyanez, akkor viszont ezzel is valami elektromos gond lehet...

 

Még egy:

Tegnap felöntöttem az ablakmosó tartályt fagyállóval, és ahogy felemeltem a motorháztetőt: csörgés, mint amikor leesik róla valami. Elkezdtem a  sötétben zseblámpával keresgélni, hogy mi lehetett az, és megint találtam két kiberhelt mogyorót az ablakomosó tartály szájánál, oda gurultak be. Na mondom a köcsög mókus megint visszatért, és csinálja nekem itt a fesztivált, ha megint bemegy a mogyoró a ventilátorhoz. Még a morzsát is megtaláltam, amit a kis köcsög hagyott a kajálás után, mert nem használt szalvétát... Szerencsére körömnyomokat még nem találtam a lakkozáson. Nem tudom elképzelni, hogy miért az én kocsimat nézte ki a kis szemét, mivel a céges parkolóban (egy kisebb erdő mellett van) az enyémen kívül van még legalább 40-50 autó...

 

Amúgy reggelente ebben a hidegben is indul (csillag-garázs), 2-3 fordulatra elkapja, szép egészséges téli dízelhangja van (értsd:  csattog szépen :DDD). Amit észrevettem, hogy csak megérte a drágább olaj, mert abban a pillanatban elalszik az olajnyomás visszajelző, ahogy beindul a moci, a régi Elf-el, ilyenkor még legalább 1-1,5 másodpercig mindig világított.

Smoothhood Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41032

Sztem is... De mondom... 9 éves varta aksi... Most kimegyek és megmérem megint :-) most elég hideg van... Pöccre indult... Aksi indítás előtt 12,4Volt-on volt. Sztem is önindító lesz... Remélem Kisfitti hamarosan ír...

Előzmény: gessztenye1 (41021)
dx man Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41031

Én most, 102ezernél cseréltettem ki a BH kerékcsapágyat (SNR).

Már vagy 1 hónapja búgott, 60-70km/h sebességnél volt a legerősebb a hangja.

A mínuszban történő reggeli indítás nálam is "traktoros" , de fél perc után normalizálódik a helyzet.

A napokban - szállítás miatt - ki kellett szedni a hátsó ülést, mégegyszer köszi a múltkori leírást a

hogyanjáról. Hali.

Előzmény: ÖregMackó (41024)
szabeszka Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41030

Nekem is nyüszög hidegben a verda, ahogy bemelegszik meg is szűnik ez a hang. Mondjuk én most állok vez. garn. csere előtt, (tavasszal tervezem a cserét), akkor tán kiderül mi a ludas.

Előzmény: Törölt nick (41026)
hant90 Creative Commons License 2010.12.10 0 0 41029

Lulumba!
Köszönöm a segítséged, ma összeszedtem magam, és kicsit erőszakosabban estem neki a csatlakozónak, sikerült szétszedni, és a műanyag  házból kivettem az érintkezőket (igaz visszatenni már nem lehet -eltörött), és közvetlenül rátettem a sarukat a kapcsoló kivezetésére: minden tökéletes!

Sőt azt gondolom a hőérzékelőnél is ugyanez a bajom. A ventillátor folyamatosan megy. Az autóvillamossági szerelő azt mondta: tönkre ment a gomba. Megvettem az újat (5.600Ft), de ugyanaz a helyzet. Ha egy kicsit jobb idő lesz, azt is megpróbálom szétszedni. Érdeklődtem a márka szervízben, hogy lehet-e külön venni ilyen csatlakozókat, de azt mondják csak egy köteg vezetékkel együtt. Még lehet, hogy megpróbálom autóvillamossági boltban, nem tudom.

Még egyszer: köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (41027)
mzdude Creative Commons License 2010.12.10 0 0 41028

Nekem is van ilyen, de nem tudtam rájönni az okára. Kormánytekergetéstől függetlne, fordulatszámmal nem egyenesen arányos, és csak kb. 5 fok alatt jelentkezik. Majd amikor végleg kipurcan az a valami, akkor megtudjuk, mi volt az. :)

Előzmény: feribá2 (41022)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.10 0 0 41027

Most így séróból meg nem mondom milyen a színe, de ami rámegy csatlakozó a kapcsolóra, az abban levő érintkezőt hajtogattam ki anno.

Előzmény: hant90 (41017)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.10 0 0 41026

A hidegebb idő úgy látszik "tréfát" űz többünkből is. A múlt héten jelentkezett nálam, hogy "nyüsz-nyüsz..." elvittem szerlőhöz, persze nem csinálta, de pl. neki is az új laguna gt-n elkezdett a hidegben nyüszögni a szíj... Az elmúlt 1-2 nap melegebb időjárására nálam elmúlt ez a hang.

Tudom most nem kéne leírnom , mert elkiabálom, de nálam még nincs hangja a kerékcsapágynak(159ekm.). (kop-kop-kop)

Előzmény: ÖregMackó (41024)
nagya2 Creative Commons License 2010.12.10 0 0 41025

Hali!!

Hegyre mászásnál lehet a víz, mert az érinkező a tüzfal felé néz!!

Fütyülő kormányszervó, hát igen lehet olaj.

Csapágyat cseréld.

Üdv Nagya

Előzmény: ÖregMackó (41024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!