Szia!
Nekem a benzinesen van más program, amivel nagyon elégedett vagyok, de nem a fogyasztás miatt, mert az gyakorlatilag változatlan. Érzésem szerint inkább az egységnyi üzemanyagból kínyert mozgási energia lett több. :-)
Teljesítménymérés nála nem volt mikor én voltam (és szerintem most sincs). Viszont az amúgy is javasolt, hogy ha chip-et csinálsz hogy ne ugyan ott méresd ahol készítik a programot. Egy független mérésnél biztosan a tényleges teljesítményt fogod kapni.
dizel ugyben szerencsed van. nem kell mast tenned, mint felvenni vele a kapcsolatot, - megemliteni neki, hogy "tudod a hulye narancs puntos meg a bravos bagazs", mert az jo neked -, elmenni, megkapod a modositast, aztan hazamesz, kozben majd vigyorogsz is, hazaersz es beirod ide, hogy megerte. netan nekem is megirhatod a szeansz idejet, mert erdekelne (2.0 mjet, ugye?).
fogyasztas: nagyban fugg, hogy a nemileg modosult karakterisztikat hogyan autozod ki. valoszinuleg az all kozelebb az igazsaghoz, hogy konnyebb a fogyasztasra gyurni, de szerintem azonos vezetesi stilus mellett nincs szamottevo valtozas, max. 5-10% fogyasztascsokkenes erheto el.
Régota foglalkoztat egy kérdés amit megosztanék veletek.
Sok embertöl hallotam és itt is irták páran hogy chiptuningal jobb a fogyasztás és nem mellékesen jobban megy az autó.
Egy kicsit avatatlan vagyok ebben a témában de a napokban találkoztam egy ismerössel akinek szintén diesel bravoja van (1.6Mjet 120Le)és elmondása szerint chippelve van és közel 1 literrel kevesebb a fogyasztása.
Ez reális lehet?
Egy kicsit hitetlen vagyok ezen a téren de itt is sokan irták hogy müködik és most az ismerős is akinek adok a szavára.
Ha van itt valaki aki othonosan mozog ezen a téren az megoszthatná velem mi hogyen mennyi és miért!:)
Sőt megkérdezném hogy tud e valaki egy megbízható embert aki ért a chippekhez esetleg baranyából de ha máshol van az sem gond!
Tegnap mentem Nyíregyházára és nagyon rázott a kormány. Szerintem a nyárigumit nem centríroztattam.
Kerestem vasárnap is nyitvatartó gumist Nyházán, ez gy 100ezres városban nem megy. Hívtam egy renaultos cimbit ma reggel fél nyolckor, nem tud-e egy gumist. Sms: nem. Öt perc múlva új sms: hívjam fel ezt és ezt a számot! Hívom: menjek oda, kicentrírozza. Saját udvar, ősöreg gépek. Csak haveroknak dolgozik, nem gumis.
Fél óra után kész. PÉNZT NEM FOGAD EL, PEDIG KOMOLYAN FENYEGETŐZTEM!!
Story 2.: mind a négy gumit alaposan megnézte. A balelsőn kb 5cm hosszú, szabálytalan sérülés/repedés.
Nem tudom, sérülés-e, alapvetően finoman vezetk, de, néha... Kitudja?
De a segítős sztori mindenképp megérdemli a megörökítést - szerintem...
Köszi a tippet, az állagát még megnézem. Kiszívok belőle egy kicsit, s megnézem, mennyire csöpög.... :-D
Talán az is benne van, hogy a múltkori szervizem után a próbakör során a szerelő azzal jött, hogy milyen puha a fékem, rendben van-e.... Mindegy, az biztos, h én sem érzem tökéletesnek (önmagához képest). Egyébként is mennem kell szerelőhöz a közeljövőben, mert valahol kifúj a sportdob, vagy környéke. Lassan 5 éves szerkezet, tavaly ősszel már volt újrahegesztve a vége, amikor leszakadt. Most valahol előrébb szökik a gáz.
Szerintem a fékolaj elöregedését hideg olajnál nem érezni a nyomásponton. Valószínű csak elszoktál tőle.
Viszont a fékolajat 2 évente illik cserélni. Ha öreg az olaj forszírozott tempónál a sok fékezés elmelegítheti (ami nálad gondolom nem ritka) és akár be is eshet a pedál. Nézz bele az olaj tartályba, ha víz szerű az olaj akkor már biztos nem a legjobb (nem motorolaj sűrűséget várj, inkább olyan varrógép olaj szerűt).
Cartársak, mintha kicsit felpuhult volna a fékem... Lehet, csak a sok "idegen" autó vezetés közben szoktam el a Bravo-tól, de kb. középállásig bátran benyomhatom a pedált, nem történik semmi drasztikus. A micra féke sokkal idegesebb, és a charger is más volt. Nem tudom, sztem akkor is változott egy kicsit... Mi a teendő? Fékfolyadék szintet már néztem, s az elmúlt 5 évben volt cserélve. Lehet, megint érik egy, vagy azt nem érezném?
Nem igazán azon van a hangsúly, hogy mennyi, hanem csak mindig vissza fog böfögni a sztori, hogy a (150 lovas) Bravo 8,2 sprinttel anno átlagos dinamizmusú családi autóként volt aposztrofálva a szaksajtóban... A 184 lovas, 2 literes dízel kb. ugyanennyivel "igazán jól megy". :-)
Pedig az 1.6-os g-s astrák nem mennek azért olyan rosszul, persze, kizárólag fordulaton. Azon kívül, hogy zabálják az olajat, szerintem rendben vannak. Az egyik haverom 160-170-ig alig szakadt le a 2 lityis megane coupe-m mögött, igaz, én nagyobb súllyal voltam, meg hát nem is tudok vezeni. :-D
Sziasztok!
3 napja melóidőn kívül a Margitszigeten vagyok. Egy piros (tűzoltó színű... ;-) ) G Asztrával közlekedünk, ami hiába 1.6-os, olyan hihetetlenül gyenge, és nyomatékszegény, hogy ha nem én vezetem, nem hiszem el.
Amúgy tényleg helyzet van sajnos. Pár kép van a fácsén. Mobilról nem tudok beilleszteni.
Én is mindig össze húzom a szemöldököm, aztán megnézem a hasonszőrű dízeleket és rá kell jönnöm, hogy nem is rossz az a 8,1 a 2.0 tdi-től. Szerintem a dízel rs-nél a lényeg az rs felszereltségen van, illetve azon hogy az erősebb tdi motort is megveheted amit szerintem egyébként oktáviában nem kapsz meg.
Amúgy én is a tsi motort venném, vagy ha tdi akkor nem rs lenne a köntös.