Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gallo Creative Commons License 2011.07.26 0 0 8457

Ahol csinaltak mit mondanak? Ott kerdeznem mindenkepp.

Előzmény: baal (8456)
baal Creative Commons License 2011.07.26 0 0 8456

urak kérdésem volna:

lexus rx300-as, a váltóolajhűtőnél csöpögött az olaj.

megcsinálták, feltöltötték, azóta kettesbe váltásnál akkorát ránt, hogy majd leszakad a fejem.

mi lehet a baj?

berci 2 Creative Commons License 2011.07.18 0 0 8455

sziasztok ! tud valaki valamit a suzuki swift II MMT váltóról valamit ? ez ilyen félautomata azt hiszem . milyen megbizható ez ? nem egy vadulósan vezetek , tök normálisan . köszi a válaszokat

napoli008 Creative Commons License 2011.07.18 0 0 8454

Nincs mit, de azért érdekelne majd a fejlemény.

Előzmény: A4B5'96 (8453)
A4B5'96 Creative Commons License 2011.07.18 0 0 8453

Köszi!

Előzmény: napoli008 (8452)
napoli008 Creative Commons License 2011.07.17 0 0 8452

Akkor olyan 7,5 átlagra lehet számítani. Ha picit óvatoskodik a gazda akkor 6-6,5 ha tolja neki akkor 8-9 liter is lehet a fogyasztás.

 

A váltóról meg annyit, hogy ha most vettétek akkor nagyon gyorsan visszavinni a kereskedőnek és rejtett hibára, vagy szavatosságra hivatkozva kiszedni belőle egy váltófelújítás összegét aki akár fél milkára is rúghat!!!!

Előzmény: A4B5'96 (8449)
Goodman Creative Commons License 2011.07.16 0 0 8451

Hat ez nem mostanaban volt, passzolom, de szerintem ha beviszed egy markaszervizbe, alvazszam alapjan csak meg tudjak mondani hogy vonatkozik-e ra a visszahivas, es mennyi az annyi..

Előzmény: srb (8445)
A4B5'96 Creative Commons License 2011.07.16 0 0 8450

Az mit jelent, hogy komolyabb baja lesz? Esetleg váltócsere?

Előzmény: A4B5'96 (8449)
A4B5'96 Creative Commons License 2011.07.16 0 0 8449

Ja, igen bocsi, PD TDI motorral van

Előzmény: napoli008 (8448)
napoli008 Creative Commons License 2011.07.16 0 0 8448

Komolyabb gond lesz! Nem csak az olaj miatt csinálja:(

Ha elárulod, hogy milyen motor van benne pontosítani tudjuk a fogyasztás mértékét:) "6-20l":)))

Előzmény: A4B5'96 (8446)
409 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 8447

Nagyobb.

6-20liter

Előzmény: A4B5'96 (8446)
A4B5'96 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 8446

Helló mindenkinek!

 

Vett az ismerősöm egy 2002-es galaxit, automataváltóval.. :(
Hazafelé hoztuk Nyíregyházáról, mikor is cseréltünk autót, beültem a Galaxyba, és csodálkozom, h nincs 5. sebesség, rángatatva veszi be az első 4 sebességet. Pedig, mikor kipróbáltuk(ott helyben) semmi baja nem volt , rendesen működött.. A váltó olaj 55.000 kilóméter óta volt cserélve.. Elég, ha azt cseréljük? Vagy nagyobb baja van? 
És kb ekkora kasznival klíma nélkül menniynek kéne lenni a fogyasztásnak? 

srb Creative Commons License 2011.07.13 0 0 8445

Kedves Goodman,

 

A Renault-topicban írtad, pár évvel ezelőtt:

 



"En meg elokerestem a visszahivasokat a valtohoz, ugyanis mondta kollegam, hogy S80 nal (Abban is ilyen AISIN valto van) a Volvo tud a tipushibas szelepekrol, es neki 5 forintba (!) kerult az alkatresz, ezen felul munkadijat szamoltak csak fel amikor bement hogy rangat a valto. "

Tudsz erről további részleteket mondani? pl. hogy csinálta a kollégád, milyen TSB-re kell hivatkozni, ha felhívja az ember a szervizt? Ui. a Volvóm automata váltója mostanában pont ilyen rángatós tüneteket produkál, és nem mondom, h nem érdekelne ez a bónusz lehetőség :)

 

Köszi előre is!

Rita

Előzmény: Goodman (8424)
C20NE Creative Commons License 2011.07.12 0 0 8444

Nem, de attól még széthullhat ez meg az :-)

Előzmény: 409 (8443)
409 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 8443

Az lehet, de ez nem a váltó baja. :-)

Előzmény: C20NE (8440)
MM. Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8442

Mondjuk az én 20 éves automatamba is kivan ez már védve, van egy külön szolenoid ami ha előremegy az autó nem engedi a hátrameneti fokozat bekapcsolását.

Előzmény: 409 (8438)
C20NE Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8441

Akkor nekem szerencsém volt. Csak a halálfélelmet kellet leküzdenem, hogy jön a kereszteződés és nem találom a kupplungot, de azon a Granadán akkora taposó volt a bal oldalon, hogy "elvétettem" a féket :-)))

Előzmény: 409 (8437)
C20NE Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8440

Ha van holtjátéka a hajtásnak, plusz lógnak a motortartó bakok, csúnyát koppan.

Előzmény: 409 (8438)
jó hír Creative Commons License 2011.07.08 0 0 8439

"Igy nem tortenhet baj"

 

ez a lényeg.   :-)

Előzmény: gallo (8436)
409 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8438

"Automatánál ha ellenirányt kapcsolsz (pld. D- ből R- be teszed), meg kell várnod amíg teljesen megáll a kocsi! Ellenkező esetben a rossz szokásodnak köszönhetően hamar váltófelújítás lesz a vége, ami többszázezer Ft!!!"

 

Mi történik a váltóval, ha nem várja meg a teljes megállást??

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (8429)
409 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8437

"Kb. 10 perc megszokni, ha kézin tanultál"

 

Sok lesz az! :-D  A magam részéről a második "kuplungolás" után egy életre megjegyeztem, hogy mennyire kemény a szélvédő. :-// Elsőre is kemény volt, de másodikra..... Igaz, ez még a biztonságiöves világ előtt történt.

Előzmény: C20NE (8426)
gallo Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8436

En egyebkent is azt szoktam mondani (es csinalni) hogy MINDIG a feken allni KIVEVE ha menni akarok. Beulestol kiszallasig. Ennyi. Igy nem tortenhet baj.  

Előzmény: jó hír (8435)
jó hír Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8435

"vezeted egy hétig és már soha nem kell más..."

 

ez könnyen lehet...

 

még egy pici kiegészítés a többiek által nagyon jól leírtakhoz: az én szaromat csak úgy lehet indítani, ha a fékre lépek,... ha áll a kocsi és váltani akarok akkor is fékezni kell...valamint leállításnál P ben kell lenni(természetesen állóhelyben), mert nem áll le, és nem lehet kivenni a kulcsot sem...ez már újabb figura, a régi szarjaimon ilyen még nem volt...

 

arra vigyázz, hogy ha lehet robotizált váltóst ne vegyél (használtan még merciben sem)

véleményem szerint.

 

 

automata mindörökké!

amen!

Előzmény: dexi66 (8425)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8434

Én sem.

Persze van kapcsolható összkerék- hajtásom, felezőm és differenciálzáram is.

Nem tudom, hogy miért is  kellene másodikból indulnom...

:-)

Előzmény: gallo (8433)
gallo Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8433

Meg eletemben nem indultam semmilyen csuszos uton 2-esben, vagy hopihevel, vagy ilyesmivel. Ellenben megtanultam kezelni a pedalokat :)

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (8432)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8432

"Ott csak a téli fokozat (hópihe?) segít, ami eleve 2-ből indít."

 

Már amelyik váltón van ilyen fokozat.

:-)

Előzmény: Törölt nick (8430)
C20NE Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8431

Ne általánosíts!

 

Sok váltó pl. az Aisin-Warner egyes darabjai 3. -ból indul téli üzemben, ugyanakkor van olyan automata, amit ha 2.-be raksz fixen 2-ben üzemel folyamatosan, nem vált egyesbe. Ezt használják téli elindulásnál. És van olyan is amit Te leírtál...

Előzmény: Törölt nick (8430)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8430

Majdnem jó.

De havas csúszós úton semmit nem ér az 1-2. Mert ott pont nem nagy nyomatékra van szükség.

Ott csak a téli fokozat (hópihe?) segít, ami eleve 2-ből indít. A kisebb nyomaték miatt.

Ha csak simán 2-be teszi a lúzer, indításnál simán egyesből (nagy nyomaték) indul, csak nem kapcsol fel 2 fölé.

Ez nagy dagonyában, esetleg lakókocsi plusz emelkedőn jön jól.

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (8429)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8429

Az automata váltó használatáról

(Talán nem lesz haszontalan neked sem.)
:-)


- Beindítod az autót, rálépsz a fékre, és D-be rakod a váltót. Aztán már csak a gázt kell nyomni, és a váltó kapcsolgat  magától.
- Ha megállsz, akkor nyomjad a féket, mert egy kicsit kúszik az autó alapjáraton. A kúszás nem hibája, hanem tulajdonsága!!! :-)
- Piros lámpánál, rövidebb megállásoknál maradhat D-ben, nem kell üresbe kivenni (N).
- A váltókart menet közben nem  piszkálni!
- Hátramenet: álló helyzetben nyomod a féket, és R-be rakod a váltót. Fék felenged, és mehet hátrafelé.

- Automatánál ha ellenirányt kapcsolsz (pld. D- ből R- be teszed), meg kell várnod amíg teljesen megáll a kocsi! Ellenkező esetben a rossz szokásodnak köszönhetően hamar váltófelújítás lesz a vége, ami többszázezer Ft!!!
- Utána álló helyzetben fékkel D-be, és mehet az előre.
- Parkolás: tedd N-be vagy P-be a váltót. Az N az üres, a P az üres+reteszelés (nem gurul el az autó).
- Ha még nem vezettél automatát, a bal lábadat gyűrd be az ülés alá!!! :-)  Igen kellemetlen tud lenni egy reflexből történő kuplungolás, általában ilyenkor a féket találja el a bal láb!!! :-)
- Ja, és a váltókaron van egy gomb, N-ből R-be, R-ből P-be, P-ből máshova, ill. D-ből 3-2-1-be csak akkor tudsz váltani, ha ezt közben benyomod.
- Esetleg leállítás után ha az indítókulcsot ki akarod venni, akkor is nyomni kell a féket bizonyos típusoknál.

- A hagyományos automatát nem kell váltogatni!! Indulsz D-ben, mész D-ben, majd a végén megállsz... és P.
- A 2 és 1 számmal jelzett fokozat az iszonyat emelkedőre és a szörnyű havas útra való, pont azért, hogy ne váltson feljebb és legyen erő...
- Az is igaz, hogy a kombinált váltót természetesen lehet kéziként is használni, amikor egyenként váltogatod a sebességeket, de ez nem ua. azzal, mintha D-ből pakolnád 2-be 1-be, vagy onnan vissza.

/Copyright by Spooner & Trebitsch/

Előzmény: dexi66 (8427)
gallo Creative Commons License 2011.07.07 0 0 8428

Ha friss jogsival automatat veszel (amivel semmi problena, megszokod konnyen) akkor idorol idore ulj at azert valaki kezivaltosba, mert elveszted a keveske rutinodat a kuplung-gaz-valto haromszoggel es adott esetben, ha muszaj lenne kezivaltost vezetned (veszhelyet, kolcsonkocsi stb), problemad lehetne. Miutan kialakul a kello rutin a kezivaltossal, mar nem felejted el soha, barmennyit automatazol is.

Előzmény: dexi66 (8425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!