Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Exdaewoozoli Creative Commons License 2010.12.14 0 0 41082

Nekem gyárilag van benne. 1,4 16V 2002.

Előzmény: plömplöm (41081)
plömplöm Creative Commons License 2010.12.14 0 0 41081

gondolt-e már valaki arra, hogy a géptetőre belülre elhelyezze az oda passzoló gyári borítást-szigetelést? a mi táljánk mezítelen, gondolom a dízelekbe raktak ilyen takarót, jól gondolom-e? és valóban passzol-e egy a benzinesbe? mibe kerülhet egy ilyen szigetellés egy bontóban?

Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2010.12.14 0 0 41080

Helló!

 

Kiszámoltad megéri-e? Mert én igen.

Benzin esetén a fogyasztást 8 l/100 km-ben feltételeztem.

Etanol esetén + 15%, azaz 9,2 l/100km

Árdiferencia: ~100 Ft/l

Tankméret: ~50 l, amiből 10 liter etanol.

 

Egy tank benzinnel tehát megteszel 625 km-t. Ennek költsége: 50 l * 354Ft/l = 17700 Ft.

Egy tank "vegyes" benzinnel megteszel 543 km-t. Ennek költsége: 40 * 354 + 10 * 250 = 16660 Ft.

Ahhoz hogy 625 km-t tegyél meg 57,5 liter "vegyes" benzin kell. Ennek költsége: 46 * 354 + 11,5 * 250 = 19159 Ft.

 

Megéri?

Előzmény: szabeszka (41079)
szabeszka Creative Commons License 2010.12.14 0 0 41079

Nekem 1.4 16V az autóm. Én tavasztól őszig fele-fele arányban jártam etanolal és benzinnel mindenféle átalakítás nélkül. Nálam így felesben kb. 15%-al fogyasztott többet az autó (főleg városban használom). Csak aztán elkezdték emelgetni az etanol árát nálunk Vecsésen fölment 260 fölé is literenként, és így a benzin-etanol árkülönbség már csak 80 Ft körül volt. A másik dolog meg az, hogy télen hidegindítási nehézségeket okoz az etanol a nem erre átalakított autókban.

 

Viszont most néztem, hogy újra 249.9 egy liter etanol, a benzin meg ugye 354 körül jár szerdától. Így télidőben, fagyokban is gond nélkül indul az autó, ha kb. 1/5 etanol van 4/5 benzinben.

Előzmény: greyhead (41076)
gessztenye1 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 41078

Nem véletlen öntözünk sokan motorolajat a tankba.

Előzmény: hevizms (zsakfos) (41077)
hevizms (zsakfos) Creative Commons License 2010.12.14 0 0 41077

Most találtam az egyik diesel szereléssel és tuningolással foglalkozó cég honlapján.

Elgondolkodtató.Most már értem miért mondták nekem a Renault szervizben hogy amikor jelezte a magyarországi renault az anyavállalat felé hogy sok a hiba a Delphivel szerelt 1,5dci injektorokkal,akkor azt irták a franciák hogy europában csak nálunk van ez a jelenség és biztos mindenki "kannázik".

 

""

 

Delphi

 

Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.

 

Egy hátránya van.

NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!

 

A probléma:

A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező.

A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert.

 

Itt jöjjön a közhely:

Két féle delphi rendszerrel szerelt motor van. Amelyik spénes és az, amelyik majd lesz.

 

Az elmondható, hogy a Renault 1,5 dci van legjobban kitéve a problémának.

A Ford TDCI szivattyúi tovább bírják. Az olcsóbb hús jelen esetben a Renault.

 

A delphi injektorok javítása viszont nyitott kapu. Van hozzá alkatrész és technológia.

 

Hibák:

 

Magas résolaj:

Fúvóka, illetve a hidraulikus kapcsolószelep hiba. A kapcsolószelep okosabb, jobb megoldás mint a bosch golyófészkes, nyomópálcás rendszere.

 


Túl kevés-túl sok szállított mennyiség:

Fúvóka illetve a hidraulikus kapcsolószelep hiba.""

greyhead Creative Commons License 2010.12.14 0 0 41076

Bocs, ezt hogy érted? Újdonsült talicskás vagyok, 1,2 16V-vel. Lehetne bele etanolt tenni minden átalakítás nélkül?

Előzmény: szabeszka (41072)
mzdude Creative Commons License 2010.12.14 0 0 41075

Ha lefelé engeded az ablakot, akkor meg tudod fogni? Mármint úgy, hogy nyomod a gombot, hogy húzza le, de kézzel megtartod az ablakot ott, ahol van.

Előzmény: knova15 (41074)
knova15 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 41074

Hali

 

Kéne kis segitség :  Ma egy kis reccsenést hallottam amikor jött fel az elektro ablakom....nos azóta fel nem viszi csak LE a motorja.   szóval motor müxik le viszi gombal de fel nem ÉS kézzel simán vihető fel-le az ablak minden plusz nélkül.   de le azért nem esik szerencsére mert akkor bajban lennék.....

 

lehetséges hogy csak kiakadt valami ???   mielött nekiesek jó lenne tudni mire számítsak mivel tényleg minimálisat használom a kocsit..

 

 

thx

kisfitti Creative Commons License 2010.12.13 0 0 41073

Holnap du. már meg tudom mondani, milyen álapotban volt az önindító.

Csak egy észrevétel még. Nekem, amikor kezdett behalni a gyári aksim, akkor sosem csinált ilyet, csak a végén már nagy hidegben alig tudta tekerni. Ez tekeri, ha éppen tekeri. :) Holnap szétszedi a villanyos szerelő, azt meglátjuk.

Előzmény: Smoothhood (41032)
szabeszka Creative Commons License 2010.12.13 0 0 41072

Emberek, megint érdemes lesz lassan etanolozni, most hallom hogy megint emelik a benyát, már több mint 110forint a különbség az E85- B95 között. 

csipke021 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 41071

Szia!A hiba nálam is jelentkezett.Relé volt a ludas.Nem kell új relét vásárolnod elég,ha egy ügyes kezű műszerés  szétszedi lecsiszolja a "beégést " és jó lesz .

Előzmény: anilia (41070)
anilia Creative Commons License 2010.12.13 0 0 41070

Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon, és segítségre lenne szükségem, már próbáltam rákeresni, de nem találtam az eddigi hozzászólásokban - bár nem tudtam mindet elolvasni. :)

 

2001-es, 1,4-es, 75LE, benzines Thaliáról van szó, menet közben elkezdett cirpelni, zúgni, először szakaszosan, aztán folyamatosan az index kapcsolókar felől egy hang, ami indexhasználatra, illetve elakadásjelzőre elhallgatott, de már gyújtás ráadásakor is azonnal elkezd szólni.

 

A szerelő szerint 90%, hogy index relé a gond, de lehet, hogy az indexkapcsoló is bejátszik.

 

Nektek mi a tapasztalatotok ezzel kapcsolatban?

Illetve, hol lehet Bp-en ehhez a típushoz normál áron index reléhez jutni, ha tényleg erről van szó, mert a nagykerek azt mondják, nekik nincs.

 

Előre is köszönöm a segítséget, nagyon várok egy jó tanácsot!

 

Black11 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 41069

Helló!

 

Nem bilincs, hanem két "nyomógombos" gyorscsatlakozóval van a cső rögzítve.

Igen, a jobb hátsó kerék elött van kicsit a kocsi hossztengelye felé.

Ha levetted a csöveket szintén a kocsi hossztengelye felé húzva tudod a helyéről kivenni a szűrőt.

Amúgy milyen "ugyanolyan" gyertyát adtak a Bárdinál?

Több különböző helyről is azt hallottam hogy ha nem a "gyári" ( Champion vagy Eyquem ) gyertya van benne az is tud érdekes dolgokat művelni.

 

Üdv: Blacky

 

Előzmény: hant90 (41066)
TéLászló Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41068

Idézet:

 

A WD-40 ötféle problémát old meg egyszerre. Kenőhatása megszünteti a mozgó alkatrészek nyikorgását, minden apró résből kiszorítja a vizet, és elejét veszi a korróziónak. Elősegíti a beázott motorok beindítását, továbbá kilazítja a beragadt, berozsdásodott, megszorult alkatrészeket. Ezen túlmenően megtisztítja a felületeket a zsírtól, kátránytól, rozsdától és egyéb szennyeződésektől.

Előzmény: szabeszka (41067)
szabeszka Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41067

WD-40 helyett nem Kontakt-spray-vel kellene inkább befújni a csatikat?

Előzmény: TéLászló (41065)
hant90 Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41066

NAGYON KÖSZÖNÖM!
Mihelyt ráérek (egy-két nap) feltétlenül megnézem. De a benzin szűrőt is kicserélem.
Szerintetek meg tudom csinálni magam? (Az olajat pl. én cserélem.) Úgy tudom a benzinszűrőt a jobb hátsó keréknél kell keresni. Gondolom két bilincs tartja.

Előzmény: TéLászló (41065)
TéLászló Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41065

http://www.gumomegane.eoldal.hu/cikkek/muszaki-kisokos/felso-holtponti-jelado

 

Nekem is 1,4 8 szelepes thaliam volt.

Mint mondtam ugyan ezekkel a tünetekkel. Normál módon haladtam, hirtelen mintha nem kapott volna benzint az autó, hiába nyomtam a pedált nem ment.. mire lehúzódtam lefulladt. aztán vagy beindult, vagy nem. erős benzinszag jött az utastérbe.

 

a váltó tetején keresd a jeladót (linkelt oldalon pontosan mutatja hol találod) csatlakozót lehúz, jeladót lecsavarozod, kitisztítod, befújod wd40-el a jeladó csatlakozóját és a vezeték csatiját is. vissza szereled és minden frankó lesz.

Előzmény: hant90 (41064)
hant90 Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41064

TéLászló!
Leírnád röviden, hogy ezt hogy csináljam? (A felsőholtponti jeladó kenését.) Köszi!
Megírná valaki, hogy lehet a régi hozzászólások közt keresgélni? Úgy rémlik, mintha valahol már fényképet is láttam volna a fhj-ról. Most elkezdtem elolvasni az elejétől a fórumot, de a 40.000 bejegyzés végigolvasásával nem hiszem, hogy idén végzek.

Előzmény: TéLászló (41059)
KTsk Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41063

Nem cicózz! Kicseréled mindkettőt!  ;-))

Előzmény: dx man (41061)
KTsk Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41062

Sziasztok!

Cserélt már valaki kipufogó tűzkarikát? Mintha ott zörögne, nyikorogna néha, aztán egy ideig csend. Milyen méretűt, vagy típus szerint lehet venni?

dx man Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41061

A hibás kerékcsapágyat egyébként nem is olyan könnyű beazonosítani.

Egyenként megemeltem a hátsó kerekeket, jól megpörgettem, de így nem volt teljesen egyértelmű, hogy melyik a rossz.

Inkább a menet közbeni fülelés segített.

Előzmény: dx man (41031)
dx man Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41060

Szia rámiusz,

 

ennyi idő távlatából van tipped, hogy mitől kezdett elfolyni a hűtőfolyadékod?

Az esetet megelőzően vagy korábban nem volt fagyálló pótlásod, esetleg nem került bele vmi gyengébb képességű folyadék,

ami korróziót és így szivárgást okozhatott?

Elvileg csak a Glaceol RX Type D mehet bele, legalábbis a dCi-be.

 

Előzmény: rámiusz (40715)
TéLászló Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41059

Nekem ilyen a felső holtponti jeladó hibájánál volt. kis wd40 után tökéletes lett.

Előzmény: hant90 (41041)
dx man Creative Commons License 2010.12.12 0 0 41058

Nekem a 65LE-s dCi van és "egyben" van benne az EGR (2002 Alizé).

Első alkalommal 5 évesen lett szétszedve, akkor kormos és olajsaras volt belül, kitisztították.

Egy évre rá én  magam szedtem ki, kíváncsiságból, de akkor egyáltalán nem volt kormos, sőt.

Azért tiszta gázolajjal áttörölgettem, WD40-nel kentem, majd vissza a helyére.

Nem nyúlok hozzá feleslegesen.

Néha adni kell a pofájának autópályán kiló 30-cal, minél hosszabb úton, ettől jó darabig tiszta marad a rendszer.

 

Előzmény: Gergo.bgy (41053)
Anonymus23 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41057

Nem annyira törékeny az szerintem, bár mint írtam nekem egyben van az egész. és így azért sokkal könnyebb kiszedni, van fogás rajta, legelőször jött ki nehezebben, de akkor full korom volt az egész...

Előzmény: Gergo.bgy (41049)
Anonymus23 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41056

Nekem (2004.11 havi 80 lovas dCi) egyben van az egész kompletten. Tudom, mivel elég sokszor szedtem ki.

Szétszedni nem lehetett, mivel ahogy zoltán is írta, nekem is csőszegeccsel van összefogatva.

Namármost véleményem szerint azért ez a szegecs elég komolyan tartotta a cuccost, és szerintem látszana is, ha megrongálódott volna.

Előzmény: Gergo.bgy (41053)
Anonymus23 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41055

Ami most benne van az Mobil 1 Rally Formula 5W50, előtte Elf Evolution SXR 5W40 volt benne mindig, ez az olaj az utóbbi 15e Km-re van benne. Eddig 5 olajcsere volt benne, 4x az Elf, és most legutoljára a Mobil1.

15000 km-ként cserélem az olajat, ez kb 1 éves futásteljesítménye a kocsinak, nemsoká 90000 lesz benne (kb Január/Február) és megint ezt az olajat fogom belerakni.

Előzmény: SGN (41034)
zoltan1967 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41054

A tapasztalatom , hogy 1-ben van. Csőszegecs fogja össze az elektronikát és a szelep részt.

Előzmény: Gergo.bgy (41053)
Gergo.bgy Creative Commons License 2010.12.11 0 0 41053

Az utóbbi hozzászólásom képe nem az én képem, azt a cliodci.net-ről linkeltem. Egyébként mi tartja össze a két részt? Mert én ahogy kicsavartam a 3 csavart, már egyből nagyon könnyen lejött az a bordásnak kinéző házrész, de a többi bennmaradt a házban. Ugye a videókon meg leírásokon úgy láttam/olvasta, hogy kihajtod a 3 csavart, kihúzod egybe az egészet, kitiszítítod, majd vissza. Meg is lepődtem, hogy nálam nem így alakult, szóval vissza is szereltem úgy ahogy van, még jobban utána nem nézek a dolgoknak. A cliodci.net-en meg azt mondták az egyik hozzászólónak - akinek épp az volt a gondja, h nem egybe jött ki -, h a 65 lovasnak két részből áll a EGR szelepe.

 

Van vkinek ezirányú tapasztalata?

Előzmény: zoltan1967 (41052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!