gondolt-e már valaki arra, hogy a géptetőre belülre elhelyezze az oda passzoló gyári borítást-szigetelést? a mi táljánk mezítelen, gondolom a dízelekbe raktak ilyen takarót, jól gondolom-e? és valóban passzol-e egy a benzinesbe? mibe kerülhet egy ilyen szigetellés egy bontóban?
Nekem 1.4 16V az autóm. Én tavasztól őszig fele-fele arányban jártam etanolal és benzinnel mindenféle átalakítás nélkül. Nálam így felesben kb. 15%-al fogyasztott többet az autó (főleg városban használom). Csak aztán elkezdték emelgetni az etanol árát nálunk Vecsésen fölment 260 fölé is literenként, és így a benzin-etanol árkülönbség már csak 80 Ft körül volt. A másik dolog meg az, hogy télen hidegindítási nehézségeket okoz az etanol a nem erre átalakított autókban.
Viszont most néztem, hogy újra 249.9 egy liter etanol, a benzin meg ugye 354 körül jár szerdától. Így télidőben, fagyokban is gond nélkül indul az autó, ha kb. 1/5 etanol van 4/5 benzinben.
Most találtam az egyik diesel szereléssel és tuningolással foglalkozó cég honlapján.
Elgondolkodtató.Most már értem miért mondták nekem a Renault szervizben hogy amikor jelezte a magyarországi renault az anyavállalat felé hogy sok a hiba a Delphivel szerelt 1,5dci injektorokkal,akkor azt irták a franciák hogy europában csak nálunk van ez a jelenség és biztos mindenki "kannázik".
""
Delphi
Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.
Egy hátránya van.
NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!
A probléma:
A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező.
A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert.
Itt jöjjön a közhely:
Két féle delphi rendszerrel szerelt motor van. Amelyik spénes és az, amelyik majd lesz.
Az elmondható, hogy a Renault 1,5 dci van legjobban kitéve a problémának.
A Ford TDCI szivattyúi tovább bírják. Az olcsóbb hús jelen esetben a Renault.
A delphi injektorok javítása viszont nyitott kapu. Van hozzá alkatrész és technológia.
Hibák:
Magas résolaj:
Fúvóka, illetve a hidraulikus kapcsolószelep hiba. A kapcsolószelep okosabb, jobb megoldás mint a bosch golyófészkes, nyomópálcás rendszere.
Túl kevés-túl sok szállított mennyiség:
Fúvóka illetve a hidraulikus kapcsolószelep hiba.""
Kéne kis segitség : Ma egy kis reccsenést hallottam amikor jött fel az elektro ablakom....nos azóta fel nem viszi csak LE a motorja. szóval motor müxik le viszi gombal de fel nem ÉS kézzel simán vihető fel-le az ablak minden plusz nélkül. de le azért nem esik szerencsére mert akkor bajban lennék.....
lehetséges hogy csak kiakadt valami ??? mielött nekiesek jó lenne tudni mire számítsak mivel tényleg minimálisat használom a kocsit..
Holnap du. már meg tudom mondani, milyen álapotban volt az önindító.
Csak egy észrevétel még. Nekem, amikor kezdett behalni a gyári aksim, akkor sosem csinált ilyet, csak a végén már nagy hidegben alig tudta tekerni. Ez tekeri, ha éppen tekeri. :) Holnap szétszedi a villanyos szerelő, azt meglátjuk.
Szia!A hiba nálam is jelentkezett.Relé volt a ludas.Nem kell új relét vásárolnod elég,ha egy ügyes kezű műszerés szétszedi lecsiszolja a "beégést " és jó lesz .
Új vagyok itt a fórumon, és segítségre lenne szükségem, már próbáltam rákeresni, de nem találtam az eddigi hozzászólásokban - bár nem tudtam mindet elolvasni. :)
2001-es, 1,4-es, 75LE, benzines Thaliáról van szó, menet közben elkezdett cirpelni, zúgni, először szakaszosan, aztán folyamatosan az index kapcsolókar felől egy hang, ami indexhasználatra, illetve elakadásjelzőre elhallgatott, de már gyújtás ráadásakor is azonnal elkezd szólni.
A szerelő szerint 90%, hogy index relé a gond, de lehet, hogy az indexkapcsoló is bejátszik.
Nektek mi a tapasztalatotok ezzel kapcsolatban?
Illetve, hol lehet Bp-en ehhez a típushoz normál áron index reléhez jutni, ha tényleg erről van szó, mert a nagykerek azt mondják, nekik nincs.
Előre is köszönöm a segítséget, nagyon várok egy jó tanácsot!
A WD-40 ötféle problémát old meg egyszerre. Kenőhatása megszünteti a mozgó alkatrészek nyikorgását, minden apró résből kiszorítja a vizet, és elejét veszi a korróziónak. Elősegíti a beázott motorok beindítását, továbbá kilazítja a beragadt, berozsdásodott, megszorult alkatrészeket. Ezen túlmenően megtisztítja a felületeket a zsírtól, kátránytól, rozsdától és egyéb szennyeződésektől.
NAGYON KÖSZÖNÖM! Mihelyt ráérek (egy-két nap) feltétlenül megnézem. De a benzin szűrőt is kicserélem. Szerintetek meg tudom csinálni magam? (Az olajat pl. én cserélem.) Úgy tudom a benzinszűrőt a jobb hátsó keréknél kell keresni. Gondolom két bilincs tartja.
Mint mondtam ugyan ezekkel a tünetekkel. Normál módon haladtam, hirtelen mintha nem kapott volna benzint az autó, hiába nyomtam a pedált nem ment.. mire lehúzódtam lefulladt. aztán vagy beindult, vagy nem. erős benzinszag jött az utastérbe.
a váltó tetején keresd a jeladót (linkelt oldalon pontosan mutatja hol találod) csatlakozót lehúz, jeladót lecsavarozod, kitisztítod, befújod wd40-el a jeladó csatlakozóját és a vezeték csatiját is. vissza szereled és minden frankó lesz.
TéLászló! Leírnád röviden, hogy ezt hogy csináljam? (A felsőholtponti jeladó kenését.) Köszi! Megírná valaki, hogy lehet a régi hozzászólások közt keresgélni? Úgy rémlik, mintha valahol már fényképet is láttam volna a fhj-ról. Most elkezdtem elolvasni az elejétől a fórumot, de a 40.000 bejegyzés végigolvasásával nem hiszem, hogy idén végzek.
Nem annyira törékeny az szerintem, bár mint írtam nekem egyben van az egész. és így azért sokkal könnyebb kiszedni, van fogás rajta, legelőször jött ki nehezebben, de akkor full korom volt az egész...
Ami most benne van az Mobil 1 Rally Formula 5W50, előtte Elf Evolution SXR 5W40 volt benne mindig, ez az olaj az utóbbi 15e Km-re van benne. Eddig 5 olajcsere volt benne, 4x az Elf, és most legutoljára a Mobil1.
15000 km-ként cserélem az olajat, ez kb 1 éves futásteljesítménye a kocsinak, nemsoká 90000 lesz benne (kb Január/Február) és megint ezt az olajat fogom belerakni.
Az utóbbi hozzászólásom képe nem az én képem, azt a cliodci.net-ről linkeltem. Egyébként mi tartja össze a két részt? Mert én ahogy kicsavartam a 3 csavart, már egyből nagyon könnyen lejött az a bordásnak kinéző házrész, de a többi bennmaradt a házban. Ugye a videókon meg leírásokon úgy láttam/olvasta, hogy kihajtod a 3 csavart, kihúzod egybe az egészet, kitiszítítod, majd vissza. Meg is lepődtem, hogy nálam nem így alakult, szóval vissza is szereltem úgy ahogy van, még jobban utána nem nézek a dolgoknak. A cliodci.net-en meg azt mondták az egyik hozzászólónak - akinek épp az volt a gondja, h nem egybe jött ki -, h a 65 lovasnak két részből áll a EGR szelepe.