Igen, arra emlékszem, de épp ezért jó ilyen esetben az ObjectViewer, mert az egy gombnyomással megmutatja az origó helyét, szemben a Structure Viewerrel (van még köztünk olyan, aki még azt használja?), így azonnal látszik, ha az origót valaki nagyon elrontja, és hogy akkor hogyan kell a pályába a FreeObj parancsot beírni, hogy látszódjon is! Nekem tehát a lent látható háznak a felső fele látszódna, ha vki a FreeObj parancsban y=0-t adna meg, y=5-el lenne "pont a földön", a 25*25-ösnél pedig y=12.5-nél, legalábbis jelen állapotában, ami persze még nem végleges!
Hogy hol van az objektum origója? Pontosan középen! Miután segítségetekkel (mégegyszer Köszi szépen érette!) kijavítottam a rotate hibáját, kicsit átírogattam, és egy mentés máskénttel a 10*10-es objektumból csináltam egy 25*25-öset is, amit azért még le fogok csökkenteni 25*5*5-ösre, hogy ne legyen már belőle felhőkarcoló a végén, úgy, hogy csak egy egyszerű külvárosi házat akartam építeni! :) Persze teszt a lelke mindennek, úgyhogy már írtam saját részre egy teszt route-ot, amiben ezeket az újonnan írt objektumok elhelyezését tesztelem, hogy ne legyen vele később probléma! ;)
Az utolsó mondathoz egy gyakorlati példa is volt, bizonyos peroncsomagok esetén, amikor tele volt translate-tel az egész, az objektumtárból letöltötte a felhasználó és nézett hogy miért nem helyeződik el a pályában. Aztáán kiderült hogy a felszín alá került (fentről nem volt látható) köszönhetően a brutál megépítésnek.
Persze, egyelőre lehet több részletben is, én a rotate meg a translate parancsok mellőzését javasolnám. Egyrészt ugyanannyira nehezebb így építeni, mint ha már egyből több vertexet használnál, vagyis nem látom ennek a rotate meg translate dolgoknak az előnyét (de azt tudom hogy ki(k)nél láttam először...). A másik hogy áttekinthetetlen az objektum, és ha hibakeresést kérsz valakitől az nem fogja gyorsan megmondani hogy mi lehet a hiba. A harmadik hogy alaposan utána kéne számolni hogy az általad bemásolt objektumnak hol van az origója (vagy lehet hogy Te tudod, én nem számoltam ki, ránézésre nem tudom megállapítani). Az origó meg fontos mondjuk az objektum elhelyezésénél, mert a pályában azt kell megadni. Ha meg jót írsz be, akkor az objektum - köszönhetően a translate és rotate alkalmazásának - előfordulhat hogy tök máshol jelenik meg, és akkor az lesz a segítségkérés, hogy mit rontottál el. Pedig nem is a pályában lesz a hiba, hanem az objektum elkészítés módjában.
Extra.hu-s honlappal rendelkezők, figyelem! 2010 Áprilisától megszűnik az Extrás tárhelyek ingyenessége, így akik nem akarják, hogy honlapjuk ilyen módon törlődjön, azok azonnal váltsanak szolgáltatót, lehetőleg ATW-re, különben pár hónap múlva megszűnhet a honlapotok ez okból kifolyólag!
Köszi, de számomra ez már a következő lépés lesz a begyakorlásban, hogy több Face-t meg Coordinates-t használjak, mindenekelőtt megpróbálom a 0-3-al, enélkül nehezen állna össze a kép a fejemben, izé, az ObjectViewerben :)
Ez teljes mértékben igaz, de pont azért próbálkoztam ilyennel, hogy innentől kezdve már legyen a komplex objektumokban is gyakorlatom, ne csak az egyszerű 1 felületesekben! Mint tudod, gyakorlat teszi a mestert ;)
Köszi. Biztos azért voltak vele problémáim, mert amikor megpróbáltam a leírásod txt-be exportálni - legalábbis a rotate-s részét, akkor a kód helyén vmi kiolvashatatlan zagyvaság jött ki, bár a pdf-ben csak 3 paramétert láttam azon a részen, 4.-et nem...
Éppen próbálkozok lemodellezni egy angyalföldi házat, de valami nem jó benne.
Valaki meg tudná mondani, mit ronthattam el ebben az objektumban, hogy miért nem kocka-szerűen rendeződnek ennek a háznak a középső részei? Tudom h Cube-al is meg tudnám oldani, de most pont h a komplexebb modellek gyártását szeretném betanulni!
Most speciel nem tudok segiteni. A reschangert nem használom és nem is használtam soha. A pályák közül csak a sajátom van a gépemen, a többi említettet nem próbáltam. Az biztos hogy az rw fájl csak bve2 höz jó a bve4 nek csv kell.
BVE 2: Nem lehet, hogy OpenBve-változatot töltöttél le a vonalból, és nem BVE 2-eset, vagy a szerelvényből? Az szokta ezt okozni...
BVE 4: Csak olyan pályákkal működik rendesen, amik route-jában nincs ékezet, az angol területi beállítások miatt. A budapesti metrókat próbáltad már vele futtatni? Mert előző gépemen én azon nyomtam a hazai metrókat, és hiba nélkül betöltődtek!
RW fájlok: Ez a fájltípus a legalább 5-6 éves pályákat jellemzi, mivel hajdanán, a BVE 1-hez még ebben a formátumban íródtak a pályák, akkor még nem CSV-alapon íródtak: kb 2006-tól kezdve lett csak a CSV általánosítva, de a régebbi pályák, mint pl a KFMboy-féle 2-es metró, amit még 2002-ben írt, még RW-ként kerültek kiadásra.
Alig több, mint 2* gyorsabban mentem, mint lehetne a Bregin :)))
Vezetés közben ez a dalocska jutott eszembe: "Száguldott az első vonat 20 kilométer nagy sebességgel: azt mondták, ez a sebesség a vesét rázza széjjel!" Hát akkor mit mondhatunk a majd' 250-re? :D
Sziasztok! Köszönöm Tibitrainnak és a többieknek a segítséget, de még mindig rászorulok! BVE2 már megyeget, de még akad némi problémám! PL: Nem értem hogyha a New York metróvonalakat rápakolom a bve2-re állandóan hibaüzenetet küld. Syntax error és egy csomó file felsorolás. Elindul a szimulátor, de nem a vonat fülkéjében ülünk, hanem a sínen és ha nem akarom, hogy elgázoljon a metro, akkor valakinek ki kellene segíteni a vonat alól. Még a reschargét is emlegeti a hibaüzenetek között, de csak ezeknél a vonalaknál. Érdekes hogy rescharge nélküli BVE kettőben minden megy és nem kell a síneken várjam a végzetem.
Második problémám a BVE4- el van. A válaszok megkönnyítése érdekében leírom, hogy mindenre figyelek, a ketteshez ketteseket töltök a négyeshez négyeseket és a négyesnél átállítom a nyelvi beállításokat. A vonalakat a saját pályáikkal használom és a saját könyvtáraiba telepítem. A gondom a négyessel az, hogy egyedül a hozzá csomagolt japán pálya megy, azon kívül, írd és mond semmit nem tudtam rajta elindítani. Hol ezt keres hol azt. Néha még azt sem értem, hogy rw file-k vannak a routesben csv helyett. Jó lenne ha egyszer lenne egy szájbarágós magyarázat ezekhez a programokhoz, mert az egyszerűsége mellett állítom, hogy a photoshoppot és a vegas filmszerkesztő használatát, ami professzionális szintű, előőbb elsajátítottam.
Megértő és megszánó segítőtársaimnak előre is köszönöm!!!!!!!!
Igen gyakorlatilag ezért is tettem fel ezt a kis cikket ide, hogy megnézhesétek ti is hogy mire képes egy MFAV szerelvény, utasokkal ráadásul. Semmi pánik, semi tülekedés hogy elhagyák a szerelvényt inkább továbra is beszálnak a MFAVba. :)
Mamutsegg, a szigetujfalu villamosodhoz van egy páyla építéséne története.doc file. Abban le van írva valami, arról hogy hogy oldottad meg a felsővezeték kérdést, miszerint, hogy követi le pontosan a felsővezetéked a síneket az ívekben. Ezt ha eltudnád Nekem mondani azt megköszönném!
A másik kérdésem: A TW6000-res és az ICS-k áramszedője nincsenek egy magasan az Open BVEben. Míg az ICS pont feléri a vezetéket, a banáné elmaradt 1 méterrel. Hogy oldjam meg azt akkor ha mindkét villamosból lesz/van a pályámban??
OFF Igen van, nem kevés, de a Te hozzászólásaidon inkább ideges leszek. Például most is, kiteregeted más magánéletét, hogy miért nem fórumozik. Vasutasadam majd elmondja, ha akarja, hogy miért nem lesz gépközelben a többihez meg nincs köze senkinek. Szerintem elég parasztság volt tőled, függetlenül attól, hogy semmi szégyellni való nincs benne. De ezt se fogod fel, inkább ha valaki hozzád szól, ami neked nem tetszik, akkor mintha meg se hallanád, vagy inkább paraszt módon megpróbálsz poénkodni. ON