Reggel munkábamenet kigyorsításkor egy durranást követő erős sziszegést, majd traktorhang szerű motorzajt tapasztaltam. Azt gondoltam hogy az előttem menő kamion kapott defektet, de sajna az én autómból jött a zaj. Miután meggyőződtem hogy nincs veszély sem az autómra,se a többi közlekedőre óvatosan elautóztam a közel lévő munkahelyig majd onnan a rönó szervízbe. Nemrég hívtak hogy az egr szelep fém csöve szakadt szét amiből természetesen csak gyári van, 40 e magasságában, plusz a munkadíj.
Hát voltam már boldogabb is. :-(
A tükröket úgy tudod behajtani, hogy a "nulla" álláshoz képest 180 fokban eltekered a kapcsolót ami a bal ajtón van. Mindegy merre, körbe forog.
Ajtó legyen csukva, ha nyitott állapotban teszed, akkor azt követően behajtja ha becsuktad és értelem szerűen kihajtja amikor nyitod.
Sejtettem a közöst a neved és a kombájnok között:), de nem lehet tudni soha:)
Gart a géphez, balesetmenteset hozzá.
tükörbehajtás, ha bármely irányban elfordítod a hátsó ülések felé lévő egyetlen pöttyre - azaz a kocsi fara irányába. Én célszerünek tartom használaton kívűl a kikapcsolt, azaz előre középre néző állásban tartani.
Hát igen, Én (Mi) is GS tulajok lettünk :-). A Renault-s ismerősünk közreműködésével sikerült szert tennünk egy volt HP-s cégautóra. 2006.12. havi, 1,5 dci, ezüst metál, Expression felszereltség, 116e km, végig vezetett szervizkönyv, gépen végignéztük az előéletét, még izzócserére, klímatisztításra is márkaszervizbe vitték, sőt téligumi szettet ami egy telet futott is a Renault-nál vették. Sajnos csak 5 személyes, de a tuti, és leinformálható előéletért, és a kocsi általános állapotáért (sok autót megnéztem az utóbbi 3-4 hónapban, erre szervizkönyv, és ismerős nélkül is azt mondtam volna hogy valós a 116e km benne) ezért cserébe feláldoztuk ezt a (nem feltétlenül szükséges) "extrát".
Soha nem volt Renault-m, de így az első pár km után marhán tetszik az autó, kényelmes, baromi nagy (Én is 198 cm vagyok!). Korábban betekintve egy Scenic-be soha nem tetszett az eltolt műszeregység, most már egyre jobban. Sajnos tudom hogy azért számíthatok majd (remélem csak apróbb) kellemetlenségekre. Hasonló területen dolgozok, csak éppen hiperszuper traktorok, elsősorban motor, és elektronika (CAN-BUS hegyek :-) bajaival küzdök nap mint nap, tehát ismerős lesz a szituáció.
Most kapott egy szervizt, decemberben meg megy műszakira akkor cseréltetek vezérlést. Amennyit mi használjuk kb. akkor lesz benne 120e km, bár ennél megnéztük és 160e-nél írja a vezérlést, de a tűzzel nem játszunk :-).
Biztos lesznek majd még kérdéseim a tisztelt fórumtagokhoz, így előre is köszönöm a segítséget. Mindjárt lenne is egy:
A tükörbehajtást (parkoláskor) hogyan tudom előidézni? A srác mutatta a szalonba, de még a legelső megtekintéskor, és nem jegyeztem meg. A kezelésit gyorsan átfutottam, de nem találtam benne így elsőre.
Ha nem magad cseréled az alkatrészt (és szerintem motortartó baknak nem fogsz a ház előtt, a járdán nekiesni), akkor az alkatrész beszerzését bízd a szerelődre. Ha ugyanis valami gebasz van, az alkatrészbolt és a szerelőd bőszen egymásra fognak mutogatni, és a végén neked fog sok pénzbe kerülni...
A szerelők különben is sokkal nagyobb kedvezményt kapnak az alkatrészek árából, mint amit egyszeri vásárlóként te valaha is ki tudsz harcolni, így inkább érdemes azt megbeszélni vele, hogy a kedvezményből mennyit ad át neked.
Olvasgattam a fórumon hogy a néha-néha előjövő alapjárati rázkódás (2005 ös 1.5 dci 60 kw) a jobb oldali motortartó miatt szokott előforulni. Kérlek segítsetek, ez lehet az?
Segítséget szeretnék kérni magyar nyelvű scenic ii javítási útmutató letöltéséhez. Ha valakinek megvan, akkor nagyon megköszönném. Cserébe tudok adni angol nyelven sok mindent scenic ii höz.
Kb 1 hónapja voltam itt, klíma problémával...
Hol van ez a klíma érzékelő kontakt?
Amúgy van más bajom is néha, csak megoldódik vagy nem érdekes.
Pl. hol kapok mikrokapcsolót az ajtóba? Már csak 1 megy a négyből...
Sziasztok, olvasva az elmúlt időszak eseményeit nem is tudom mérjék-e előhozakodni az én problémámmal.
Ami perpill zavaró az a babafigyelő tükör zörgėse. Szerintem egy darab szivacs vagy bármi rugalmas anyag megoldaná, de nem szívesen esnek neki úgy, hogy nem tudom hogyan lehet kiszedni majd szétszedni roncsolás mentesen.
Azért ne legyél szomorú, nyolc hónappal ezelőtt jártál erre:), más a kezét összeteszi, ha nincs havonta gondja:)
Ezt csak azért néztem meg, mert arra voltam kíváncsi volt e gondod a klímával, befeccsel. Hasonló hibát tapasztalt már cartárs, bár ott szakaszosan nem üzemelt neki:
"Nekem 1.5 dci-m van, 106LE-ős, és szintén kaptam "Check injection" feliratot, és a tempomat nem működött ilyenkor, majd néha véletlenszerűen megjavult. Ezt a hibát a klímaérzékelő kontaktja okozta, ugyanis ugyanaz a komputer felügyeli a klímát, mint a befecskendezést"
Sziasztok!
Sajna nem tudok hosszú időre megszabadulni a Scenic szeszélyeitől.
A legújabb:
Nem megy a tempomat, a speedlimit meg igen, gombokat veszi.
Ha átrakom tempomatra akkor semmit sem csinál, majd idővel kiírja hogy fault.
Van ötletetek?
Remélem, hogy van még 1-2 éve az akksinak, ha meg eljön az idő úgyis olyat lesz az utód, amit hirtelen kapok bele, csak legyen legalább 640A-es.
Én egyébként nem gondoltam, hogy egy kuriózumnak számító akksit tesznek a gyárban bele, de úgy tűnik, hogy a 70Ah/720A mégiscsak annak számít, de jó tudni, hogy -stevie linkje alapján- azért lehet ilyet is találni.
Ez az akksi 70Ah, 720 A-es. Na, ilyet nem találok sehol. A 70 Ah-s akksik 630-640-680A indító áramúak általában, ami meg tudja a 720A-t azok méretben sokkal nagyobbak.
Nem tudom, mekkora a hely a dízelben. Ez befér vajon?
Sajnos azt nem tudom hol kapsz ilyen akksit,de jelzem az enyém már 6 éves múlt ugyanolyan akksival,mint a Tied.Eddig semmi gond,de én is kiváncsian várom mit javasolnak a kollégák.
Mostanában sokszor került szóba az akkumulátor. Az miénkben még az eredeti Renault feliratos Varta akksi van, gyártási dátumát tekintve két hónap múlva öt éves lesz. Bár semmi gondom nincs vele, a telet is nagyon jól bírta, de ahogyan stewie-w is írta az "elektromenyország"-ba előbb-utóbb neki is lesz egy meghívója.
Ez az akksi 70Ah, 720 A-es.
Na, ilyet nem találok sehol. A 70 Ah-s akksik 630-640-680A indító áramúak általában, ami meg tudja a 720A-t azok méretben sokkal nagyobbak.
A motrio oldalon, amit hozzá ajánlanak, cikkszám szerint az egy tök vicces 50Ah/600A-es, a 70 Ah--s ott is csak 620A-t tud.
Létezik, hogy ilyen akksit nem fogok tudni már venni hozzá, ha ez egyszer jobblétre szenderül?
Egyáltalán milyen akksi kell egy 1.5 dci 106 Le autóba?