Szerintem meg igenis az autó hibája,illetve a rendszer gyártójáé hogy olyan országokba is vigan eladják ahol tudják hogy nem felel meg a gázolaj ottani minősége.
Illene legalább figyelmeztetni vásárláskor a vevőket hogy ilyen meg olyan adalékokkal javitsanak a dolgon,nem pedig a szervizben széttárt karokkal szajkózni hogy azért szart be az injektor mert biztos kannázik a tulaj.Na nálam ez verte ki legjobban a biztositékot.
Legalább a Mercedes elismeri a rendszer gyengeségét.
Na mindegy.Az biztos hogy én tanultam ebből és soha többet Delphivel szerelt dci motor.
Amúgy magával az autóval maximálisan elégedett vagyok.8 éves és tulajdonképp semmi baja nem volt az injektorokon kivűl.Viszont azok húzós tételek és ráadásul nálam valószínűleg a cikkben leirt szivattyú hiba lehet,mert a zsír új injektorok nem birtak ki csak 20000 km-t.Most vagyok dilemmában hogy megint beruházzak-e injektorokra vagy szabaduljak a kocsitól.
Mondjuk úgy látszik mégsem csak a magyar gázolajjal van a probléma...
"Világszerte ennél is magasabb az érintett autók száma..."
Mondjuk egy kicsit más a Merci hozzáállása a dologhoz:
"a központ hivatalos levélben kér elnézést a tulajdonosoktól, illetve figyelmességről is tanúbizonyságot tesz: az érintettek körülbelül 200 euró értékű szervizcsekket kapnak kárpótlásul."
Ahogy azt Kisfitti is megírta, egymással szemben van a két gomb a csatlakozón, azt kell egyszerre nyomni és közben húzni lefelé a szűrőről.
Ha koszos persze nehezebben lehet összenyomni, érdemes elötte kissé letakarítani ( így a csőbe sem kerül véletlenül a koszból, ami hasznos :-) ).
Én is emelés nélkül csináltam és sikerült.
A gyertyáról hát nem tudom, csak ismételni tudnám magamat, elvileg persze jónak kell lennie másik márkának is, mégis azt mondják ( nem márkaszervíz :-) ) hogy a gyárit tegyük bele ( EYQUEM RFN58LZ )
Az a gyanúm, hogy az index-et is vezérlő időzítős automatika panelen vagy annak csatlakozóinál lesz a bibi. Ez az egység a motorteret nyitó kar felett található, kb. a fényszóró magasságát állító szabályzó mögött. Ezen a NYÁK-on van az index zümmere (csipogója) is. Nálam csipog, ha megy az index, nálad lehet, hogy más hangja van.
Tade15: nem újonnan vettem, de annyira körbe lett mérve, és annyira egyértelműen egyben van az autó, hogy 99%-osan kizárható a töröttsége. és volt már olyan benzines rönóm, ami '96-ban volt 5milla (persze azt sem újonnan vettem :-) ), és abban sem volt géptetőtakaró gyárilag, tudom, mert amikor az volt aktuális, rákérdeztem a rönónál és ők mondták, hogy tényleg nem kell lennie benne gyárilag. meg fogok próbálni beszerezni egyet, köszi az infókat
Köszönöm a gyors választ, sajnos műszerészt nem találtam, így nem tudtuk nagyon szétszedni a relét, kipróbáltuk a kontaktjavító spray-t, ami kicsit javított a helyzeten, enyhült a zörgés hangereje. Viszont a Fer-Vill-ben találtunk relét 1600 Ft-ért (igaz, nem az autótípusra kellett rákérdezni, mert arra rögtön rávágták, hogy olyan biztos nincs, hanem a relén lévő cikkszámot beazonosítva találták meg a kellőt), így inkább cseréltem.
A probléma megoldódni látszott, ám úgy kb. 10 km megtétele + egy éjszaka állás után elkezdett megint hangokat adni, ám most olyan, mintha indexelnék, miközben nem is, de csak egy-két kattanás hallható menet közben, illetve menet közben hébe-hóba elkezd gyorsan kattogni, mint amikor indexelnék, de nem működik valamiért, úgy, hogy hozzá sem érek a karhoz. Ilyenkor a relédoboz is "mocorog".
Még nem tudtam a szerelővel egyeztetni, de úgy tűnik, ez nem teljesen csak relé, ugye?
Ha valakinek van ötlete, tapasztalata, akkor szívesen venném! :)
Ha leveszed belülről az ajtó burkolatát, akkor eléggé szembeötlő lesz az ablakemelő mechanika. :)
Nekem annak idején ott jött szét, ahol az a bowdenes/fémspirálos rész a motorhoz csatlakozik. Esélytelen volt javítani, kellett szerezni másikat. Mondjuk szerencsém volt, mert a jobb első ment szét. Bal elsőt nem kaptam volna, mert mindenkinek az romlik el először, és olyan a bontóban sincs.
Nekem egy 2007-es Thaliám van 1.2 16V. A problémám az, ha kb. -3 -5 fokra csökken a hőmérséklet, akkor a rádió nem müxik. Az aksiról leveszem a sarut és megy.
A rádió biztijét hiába veszem ki az nem segít. Nincs valami egyzserűbb megoldás a rádió újraindításának? Nincs fogam minden reggel motorháztetővel kezdeni.
Lefelé nem tudom megfogni leviszi a motor simán erőből.....de felfelé halott és kézzel amúgy megy le fel ha akarom...szal nem a legbiztosabb most kinthagyni :S
Megtaláltam a jeladót! És azt hiszem rá is jöttem, mi a baj. Nem rég cseréltem a hőgombát (ami ott van egy kicsivel a jeladó fölött), és biztos, hogy a szűk hely miatt elnyomtam a csatlakozót. Most igyekeztem erősen a helyére nyomni, és egy kicsit várok. Ha nem lesz gond, akkor tisztítását egyelőre hanyagolom (legalább a tavaszig). Még egyszer: köszönöm.
Ennél a csatlakozónál csak be kell nyomni az oldalán azt a kis téglalapot, és kihúzni a tömlőt? Én próbáltam benyomni, de nem sikerült, igaz nem nagyon mertem erőltetni, meg nem is nagyon fértem hozzá, csak úgy felemelés nélkül aláfeküdtem.
A gyertya, amit a Champion RC87YCL helyett adtak: NGK BKR6EZ.
Sajnos látatlanba berendelte a cuccokat a srác a valeo önindítóhóz, de ezen nem valeo van.. :(
Viszont megkérdeztem, hogy mit tud a km óra gebaszról
Azt mondta már vagy 20 db. rönyóban cserélte a jeladót, azóta jó. Szét is szedett 2-t. És valami forrasztás válik le, és hol kap jelet, hol nem. Azt is mondta, hogy Hall-os jeladó, és négyzet jeleket ad. 16 K újonnan, megpróbálok értekezni Lángos haverral, ő oda adja a kedvezményét.
10% e85-tel talán nem lesz a többletfogyasztás 15%, de lényeg a lényeg, az én számításaim szerint, ami 100% benzinnel 7.8l/100km; feles keveréssel +10%; 347.- és 250.- Ft-os árakkal; 30000.-Ft 100%-os benzinárköltséggel havi ~1600F-ot spórolhatnék. ennyit nem ér meg pld a hidegindításos köszörülés, ami ha az akksi élettartamából elvesz egy évet, akkor már pont bszhatom is a nyereséget, sőt. 10%-os E85-nek meg végképp semmi értelmét nem látom. akkor érheti meg az E85, ha valaki annyit megy az autóval, hogy visszajön az átalakító ára. azaz nagyjából ugyanott tartunk, mint a gázzal, nem?
Ha pedig vidékre megyek akkor felesben nekem kb. csak 8-10%-al eszik többet, mint tiszta benzinnel.
Persze ez is lábfüggő, nyilván etanollal kicsit lustább, nem kell ugyanazt a gyorsulást elvárni tőle mint benzinnel, főleg magas fordulaton kisebb az ereje.