De ez szerepel ahogy mondod csak nem tudom ezt most hogy akkor hova is kössem.mert az uch-nál csak 2 vezeték van 1 nyitó és és záró sőt középen is csak 3 vezeték van ugyan ez nyitó+záró + test.Akkor az ajtóban keressem meg a 3 vezetéknek megfelelőket?
Egy kis segítséget szeretnék kérni.nekem egy Reault thália tipusú gépjárművem van 2005-ös és most vásároltam egy ceasar CT-204UR tipusú riasztót de a központi zárra valahogy nem sikerül bekötnöm.Elvileg rajz alapján a központi zárat az uch vezérli 2 kábelen 1 nyitás és egy zárás.de ennek a risztónak 3-3 vezetéke van.Valaki tudja hogy van ez?
Az hogy az autó CAN rendszerű avagy nem, biztonsági szempontból mindegy.
Jelen esetünkben ez csak annyit jelent, hogy egy analóg riasztó, csak egy CAN modul segítségével építhető be.
Az általad felsorolt készülékek közt egyetlen egy, ami a mi részünkről fontos lehet..
A Magicar távirányítós készülék, míg a többit, az autó a gyári távirányítója kezeli.
Az előbbi jobb megoldás, az utóbbiak gyengék, -legalábbis védelmi szempontból.
Viszont,
Az általad nézett Magicar távindításos,
VW konszernnél ezt a funkciót tessék elfelejteni!
-és ráadásul nem CAN rendszerű..... :-)
Persze van neki Can típusa is…… ;-)
A Magicar egy relatív jó készülék, annak akinek, az általa nyújtott többlet szolgáltatásokra szüksége van.
Ezek olyanok mint pl a jármű belső hőmérséklete, az akku feszültségének távolról való ellenőrzése, parkolási idő kijelzése, netán közeledésre nyíló központi zár kezelése..
El kellene dönteni, hogy riasztót szeretnél, távirányításút avagy RFID-s, avagy indításgátlót.
Míg a riasztók általában az utastérben a műszerfal alá vannak beszerelve, addig bizonyos indításgátlók akár a motortérbe is beszerelhetőek, így ezek védelmi értéke nagyságrendileg több / jobb…
Csak egy amatőr kérdésem lenne. 1998-as Honda Civicembe valamiféle META System riasztó van indításgátlóval. Többet nem tudok róla, így vettem az autót. Távirányítós ami zárja a központi zárat és élesíti a riasztót. A műszerfal tetején a szélvédő tövében van egy saját kis visszajelző LEDje is és a kesztyűtartó mögött valami központi egysége (kis fekete doboz) rengeteg ki-be kábellel. Na most tudom hogy ez így hülye kérdés lesz, de eddig 2 éven át jól működött és egyszer csak nem reagált a távirányítóra, azóta semmi. Cseréltem elemet a táv-ban, de semmi. Most kulccsal tudom nyitni a központi zárat, de a riasztót nem tudom bekapcsolni soha. Mi romolhat el ilyenkor egyik napról a másikra? Van valami tipikus amire rá tudnék nézni vagy tudna valaki segíteni valamiben?
az érdekelne milyen nem pager-es riasztót célszerű beépíttetni?
RFIDset, CAN-BUSosat, vagy valami egyszerűt?
Kezdjük azzal, van e értelme esetünkben a riaszónak.....???
Azt, hogy mikor, és milyen riasztónak van értelme, megpróbálom érthetővé tenni, és címszavakban összefoglalni a tudnivalókat.:
Mi úgy szoktuk ezt behatározni, hogy ha a jármű parkolási szokásainak a legalább a 60-70%-ban a tulajdonos halló és cselekvő távolságán belül parkol a jármű, akkor van értelme a riasztónak!
Ezeknek megfelelően, ha riasztóra van szükségünk, akkor a következő lehetőségek közül lehet az esetek túlnyomó részében választani:
- Rendelünk gyári riasztót az új autónkhoz. Az biztos hogy tökéletesen és "feltehetően" a legkevesebb problémával fog együtt dolgozni gépjárművünkkel, de ezzel el is mondtunk mindent a jót a tulajdonságairól. A védelmi értéke viszont sajnos közelít a nullához. Gondoljunk bele. Naponta általánosságban 20 autót lopnak el. Ezek nagy részében ha más nem, is de gyári távirányítós központi zár van. És kinyitják ezeket.... Ha ki tudják nyitni, akkor ez azt jelenti, hogy az erre a rendszerre csatlakoztatott riasztót is fel oldották volna. ...
- Akár a jármű gyári távirányítójára integrált utólagos riasztó is beépíthető, aminek azért valljuk meg, nem sok értelme van, mivel a gyári távirányító nem védelmi eszköz, illetve típus ismerete alapján egy egyszerű konfekcióvá válik, és ha a gyárit feltörik, akkor oda az arra csatolt riasztó is…
- Vagy netán egy utólagos távirányítós riasztót tudunk beépíteni. Ennek egy fokkal több értelme van, mert mivel nem a gyári rendszerre csatlakozik, így a kódrendszere nem teljesen egyértelmű, így a feltörése isnagyobb „szakértelmet” kíván, DE sajnos ez sem lehetetlen.
Vagy válsztunk olyan riasztót ami nem távirányítóval rendelkezik, így a kódrendszerüket nem is lehet feltörni, ezáltal ezen készülékek már védelmi értékkel is rendelkeznek, szemben az előzőekben felsorolt riasztó társaikkal!
Nálunk ezen fajtából jelenleg két típusú készülék áll rendelkezésre:
Vagy ha a parkolási szokásaink értelmetlenné teszik a riasztó beépítését, akkor érdemesebb Motortérbe épített RFID Transponderes Indításgátló irányában elindulni.
valaki véletlenül nem tud kisegíteni egy HD NT898D/LJ064 riasztó bekötési rajzával? régebben volt már autóban, utána kivettem pihentettem, most ismét beépíteném egy másik autóba, de a hozzá kapott leírást sehol sem találom :(
Egy végtelenül egyszerű autóriasztót szeretnék „összerakni”
Az egészet egy rejtett kapcsolóval lehetne ki és bekapcsolni.
Tehát kellene hozzá egy kapcsoló, egy mozgásérzékelő, és valamilyen idő relé féleség.
A terv az, hogy bekapcsolom, és kb öt másodperc után, annyi idő alatt kiszállok a kocsiból aktiválódik a cucc, valami késleltetlés kell, hogy ki és beszálláskor ne kezdjen el egyből riasztani.
Vásároltam egy Fiat Punto gépkocsit, amiben ven egy Eurocar 125 P 1.1 típusú risztó. Meg van a gyáriszáma, csak a távirányítót nem adták hozzá. Milyen távirányító kell hozzá? Illetve hogy tudom azt megnézni táv nélkü, hogy egyáltalán működik e?
Tudom be kell majd "tanítanom" az új távirányítót, persze ha tudni fogom a biztonsági kódot. Alapesetben 1,2,3,4 a kód?
Az indításhoz (én még nem kötöttem be ilyet, és nem akarok okoskodni!) kell még egy BY-PASS modul is az immo miatt! Ill. relézni kell az indítómotort is.