Én az ATW-s tárhelyemen az összes fájlt a gyökérmappába tettem, így egyszerű bármikor leszedni onnét mindent egyben, Neked is ajánlom ezt a módszert! ;)
(Hű, mostanában mennyire nem OpenBve a téma az én objektumépítési tanulmányomon kívül...)
igen, valószinűleg ez lesz, nincs más megoldás. Csak nem akartam szedegetni visszarakni, de... Én is gondolkoztam külföldi free tárhelyen regelni, de angol tudás hijján nehéz...
Szerintem egyik free tárhely se tökéletes. Nekem megint vacakol a cjb. pedig jó lenne ha helyrejönne mert formatálni kellett a gépem és nincs meg az eredeti oldal sablon. Arra se emlékszem honnan töltöttem le. Kereshetem megint... :)
"Mit gondoltál, azok az objektumok vajon hogyan fognak elkészülni?" Úgy gondolta, hogy még az építés elején ezek egy részét megszerzi tőlem, de szerencsére nem sikerült átküldenem.
Extra.hu-soknak: Egy embernek tudok adni 2Gb tárhelyet szimulatorklub.hu aldomainnel, ha kell:) De amúgy ingyenes tárhelyszolgáltatót ne Magyarországon keressetek, mert esélytelen normálisat találni. Max akkor, ha veszel egy domaint és igénybe veszel ingyenes tárhelyet(Pl. Newhosting, Nextarhely). Én külföldiből a Byethost.com -t ajánlom, 5Gb tárhely reklám nélkül.
Amúgy ezek a képek inkább "kulisszának" alkalmasak, mint 1-1 konkrét objektum textúráinak, sőt inkább ajánlott is így felhasználni. A képeket szépen összeollózod 1 nagy képbe, összeigazgatva, egymáshoz méretezve. Az egészet meg ráhúzod egy téglalapra. Előny: nem kell számolgatni, komplex objektumokkal szenvedni, látványra szebb, több helyet "elfoglalsz" egyből, és ehhez mindössze 2 téglalapot kell egymáshoz rakni 90fokos szögben
Jelen pillanatban valóban egy szabályos kocka az alakja, de éppen ezen fogok majd mindenféle általam eddig még nem próbált "tweak-et" alkalmazni, hogy aztán majd más objektumoknál ez majd ne legyen probléma!
Na meg a hó. Most pont az szakad itt a fővárosban s környékén már vagy 2 órája, és pl Gödön már talán fél méternél is magasabb a hószint. Ez a ház szép hófehér lesz így belülről, ha most még nem lenne olyan! :D
Úgy írod, mintha ezzel egyedül lennék... Pedig vannak ilyen BVE-pályaépítők rendesen, nézz csak szét a neten, hány ilyen pályaépítőre akadsz! Legalább 2-3-ra rajtam kívül biztosan fogsz igen rövid időn belül! Ráadásul azok még ennyire se foglalkoztak a témával, mint most én, aki már éppen próbálok belejönni!
Kisebb gond is nagyobb legyen annál az egy szem reklámkeretnél, amit az ATW odatesz... Lényeg az, hogy elegendő tárhelyt ad, hogy ez még mindig ingyenes, és hogy az Extrával szemben az ATW eddig sem nagyon törölgetett olyan ingyenes oldalakat, amik már nagyon rég frissültek vagy amin valami más apróság volt (gondolok itt Pre-zli oldalaira, meg pl a BVE Pluszra)!
Persze, így lesz siker. Kívánok is neked nagyon sokat. Csak azt furcsálom, hogy belevágsz egy pályaépítésbe, de fogalmad sincs hogy hogyan kell egy b3d fájlt megírni. Fiktív pályánál nem függ össze a kettő, mert azt meg lehet építeni a számtalan, feltöltött objektumokból. De úgy tudom, te egy valós pályát kezdtél építeni, és ott elengedhetetlen a saját objektumok beépítése. Nem hinném hogy találnál pont olyan objektumokat, ami az adott pályádhoz kell. Mit gondoltál, azok az objektumok vajon hogyan fognak elkészülni? Majd megcsinálja valaki neked? Előbb állni tanulj meg és csak azután járni. Beépítetted a félkész pályád, oda nem illő objektumokkal, aztán ha majd megtanulsz sajátot építeni akkor majd cserélgeted kifelé őket? Nem is tudom, lehet úgy a jó ahogy te csinálod. Én se vagyok tökéletes... :)
"- lehet hogy érdemes papírt, ceruzát fogni, aztán számolgatni (tervet készíteni) hogy mi hány méter, stb." ...vagy fogja a nokiát és számolja ki azon. :)))
Ennek az átlátszóságnak egyébként az lesz a hátránya, hogy nem fogod tudni pontosan odailleszteni a tetőt, mivel nem látsz arról adatot arról, hogy hol kell a tetőnek az épülethez illeszkednie. Vagy ki számolod hogy hányadik pixelnél hányadik centiméter van és próbálgatod a tetőt... Az elején nekem is voltak ilyen jellegű próbálkozásaim :)) a régi angol pályából épített 2-es metróban az állomásból az alagútba behaladáskor a kijárat olyan volt hogy egy nagy síkbeli felület és középen az alagút kör alakú keresztmetszete "ki volt lyukasztva" azon haladt át a vonat... de a kör alak miatt "szögletes" volt az a kör (mivel az átlátszóság esetén nem szabályos kört törölsz a képben, hanem pixeleket és ezek aztán "lépcsőzetesen" jelennek meg) Aztán ez szépen meg lett szüntetve mert okádék volt :)
Most látom hogy a tetőt, stb átlátszósággal akarod megoldani? Az gyönyörű lesz, a házak előtt is szépen mutatnak a síkbeli parkoló kocsik. De nehogy csak fikázás legyen, tipp az objektumhoz (amennyire látszódik a helyzet, de nem kötelező betartani, viszont akkor _szergej_ írása a lényeg...) - külön kép az alsó részre, egyetlen "ablaknyi" legyen, ezt sokszorosítod az objectben vízszintesen (coordinates paranccsal) - külön kép a felette lévő világosabb részre, ugyanúgy 1 ablaknyi, utána sokszorosítva (coordinates paranccsal) - a tető rész a szabálytalan alakja miatt külön történet, ott lehet hogy több képet érdemes legyártani, és azokból külön meshbuildereket építeni - és erre lehet rátenni a szabálytalan alakú tetőt - aztán ahány oldala van a háznak aszerint lehet folytatni - lehet hogy érdemes papírt, ceruzát fogni, aztán számolgatni (tervet készíteni) hogy mi hány méter, stb.
"Most Bvemetrónak nem sikerült bemérni a középpontot"
Azt írtam, hogy ránézésre nem tudtam. Most ha betesz nekem valaki olyan objektumot, ami 4 külön szakaszból áll, tele van translate-tel és rotate-val abból nekem nem jön le, hogy hol van az origója. Ha elkezdem számolgatni, akkor persze hogy világos hogy hol van. (az első meshbuilder z irányban translate -5 méter, a második z irányban translate+5, a harmadik x irányban translate +5 és rotate 90 fok, a negyedik x irányban translate -5 és rotate 90 fok. de nyilván én voltam a béna, hogy ránézésre ebből nem jött hogy az origó a közép.)
Írtad, hogy a leírást is igénybe vetted. Úgy látszik sikeresen átsiklottál a következő 3 mondat felett: "Hangsúlyozom: a modell értékét elsősorban nem az határozza meg, hogy fotótextúrával van-e ellátva, hanem az, hogy maga a modell hogy néz ki. Ezalatt azt értem,hogy mindenki képzeljen el egy olyan autót, aminek minden oldala négyzet alakú. Ugye furcsa, hogy szemből ránézve a modellre a motorháztető és a szélvédő egy vonalban van" Namármost ez tökéletesen igaz a házadra... (Tanács: amíg a modell elkészítése nem megy, addig nem szükséges a textúrákat erőltetni)
"Azon gondolkoztam, ha a 4 sima fal "beállítása" több nap neked, akkor mikor lesz ezen tető... főleg ha bonyolultabb (pl L alakú épület, tetőtéri ablak...) mint egy sima 10*10-es házon. De hát én is így kezdtem valamikor régen... :)"
Bizony, valahol el kell kezdeni; áldozatok nélkül nincs győzelem, az áldozatok pedig jelen esetben a szabadnapok, de megéri őket ezért feláldozni, így lesz csak igazi siker ebből később! ;)
Oké, lehet hogy menne, de maga az openbve telepítése is rendkívöl bonyolult. meg amiker még mellé írtál... a felét se értettem. Ennyi bajlódást nem ér meg. Inkább saját b3d-ket használok aminek tudom, hol az origója. Azon gondolkoztam, ha a 4 sima fal "beállítása" több nap neked, akkor mikor lesz ezen tető... főleg ha bonyolultabb (pl L alakú épület, tetőtéri ablak...) mint egy sima 10*10-es házon. De hát én is így kezdtem valamikor régen... :)
Igen, persze, le fogom vinni az origót a padlózat közepére, hogy aztán az y értékkel ne kelljen majd bajlódni, csak az x-ekkel, de azzal se túl sokat!
Most amúgy így néz ki az objektum, egyes oldalait áttextúrázva és tetőt/padlót adva hozzá:
Hát igen, az átlátszóság még mindig nem tökéletes, meg hogy olyan most az egész, mint ha bele lenne az oldala repedve, meg a tető se az igazi egyelőre, de még bőven fogok rajta javítani; mindenekelőtt azt, hogy az y érték "padlóra essen"!
"de az openbve nem megy a gépemen ezért az objectviewer se"
Dehogynem, menne az simán a tiéden...nem kell ahhoz az OpenBve-t elindítani, simán csak letöltöd, melléteszed a dependency dll-eket, meg az ObjectViewer.exét, és már megy is...nem kell a gépigénnyel bajlódnod, max ha túl nagy textúrákat tennél be (1024p-nél nagyobbakat), de 512p-sek mellett nem izzadna meg a te géped sem az ObjectViewerrel!
Szerintem te még csak ki sem próbáltad azt, hogyan futnának az OpenBve mellé letölthető segédprogramok! Na meg ott volna a Train Editor is, az is messze túlszárnyalja a Mackoy-féle szerelvényszerkesztőt...
"Az igazán profik (pl. én :)) az origó helyét a b3d-ből is meg tudják állapítani"
Most Bvemetrónak nem sikerült bemérni a középpontot, pedig ő is eléggé profi e témában, mondjuk azt. :) És én itt végig csak +-5 pontos vertexeket és translateket használtam!
"ObjectViewer... (van még köztünk olyan, aki még azt használja Például én. Tudom, ez elég ciki szerinted de az openbve nem megy a gépemen ezért az objectviewer se. Az igazán profik (pl. én :)) az origó helyét a b3d-ből is meg tudják állapítani. :P
"a FreeObj parancsban y=0-t adna meg, y=5-el lenne "pont a földön", a 25*25-ösnél pedig y=12.5-nél" Épp ezt mondom, én pl úgy alakítom az objektumot, hogy ha normálisan elhelyezem mindenféle y tologatás nélkül, akkor az látszódjon és jó helyen legyen. Az x tologatása még hagyján, azt sok esetben kell használni. De az y tologatósdit nagy ívben kerülöm.