Jó reggelt.Kösz az észrevételt,igyekszem vigyázni rá.Az első kerekek a "szerzett"gumikhoz lettek igazítva,de már egy gyári felnit sikerült vennem,egyet még kerítek hozzá és a következő gumizásnál rá kerül a mg. gumi.Mivel már földmunkát nem végzel vele pár éve,(el is adtam az ekét,tárcsát,kombinátort stb.)el vagyok ezekkel a gumikkal,még nem sikerül vennem rá valót.
Minden elismerésem a géphez,nagyon jó állapotban van a kis durcás :) Kár hogy az elsö kerekek nem a gyáriak.De ettöl eltekintve super. Szeretném már én is az enyémet ilyen kondícióban látni. Csak az idö hiányzik hozzá.Bár ami a legfontosabb hogy a motor,váltó,hajtások,gumik jók, villamos berendezés felújítva,tulajdonképpen föleg a szépítgetés van hátra. Mindenesetre örülök/örülünk ha "újabb" Dutrások csatlakoznak a fórumhoz,és bövül a Dutra társadalom.Így még többen oszthatjuk meg tapasztalatainkat,segíthetünk egymáson (ha már a komcsik így cserben hagyták a Dutrát) A további hosszú Dutrázáshoz jó egészséget kívánok.
Mi még nem ismerjük egymást, meg ahogy vissza olvasom a topikot, (sajnos csak ritkán tudok írni , főleg ebben az időszakban ), úgy látom van egy pár új barátunk is, ezen a fórumon, aminek rajtam kivűl, szerintem jó pár ember örül, hogy egyre bővül a " Dutrás Társadalom ". De ami nagyon fontos, ide csak a jó emberek férnek be! Volt már itt az ellenkezőjére példa. Ezt nem neked mondom, hanem mindenkinek aki új a csapatban. Csak vissza kell olvasni pár száz hozzászólást.
No de, nem is ezért írtam! Ezt a képet, Én mindenhol protezsálnám, nem hogy nem merem fölrakni különböző fórumokra ! Igen büszke lehet a " dudu " tulaja, akárki is az, hogy ilyen pótot utána mert akasztani, ( szabályos , vagy nem, az külön fejezet ), és a Class rá ürit minimum hármat, ha már ilyen pót van mögötte, és abban is biztos vagyok, hogy el is húzza. 80- évek közepe? Ifa, Mtz stb. a sláger gépek??? Rám tolt Class, a gépesre, meg a pótra szűk négy ürítést, ( kb. 6-8 t legjobb esetbe ) és nem igen kellett gondolkoznom az Ifa- n, hogy hol van az 5., mert jó ha 4.-el országúton elporoszkáltam 45 km/ó-val.
Szóval! Örömmel látunk minden Dutra, ill. gép szerető embert!
Én nem vagyok gépész, csak Dutra ill. gép szerető ember, ja, és egy " boldog szürke dudu " tulajdonosa "! Ja különben az öregemmel, egy 344-s Csepelt nyüstöltük az erdőn, kb úgy 15 évet!
Szeretettel várunk mindenkit augusztus 7-én, a Kemencei Erdei Múzeumvasúton rendezendő Kisvasúti Napon. A programokban járműbemutató valamint veterán Ikarus és Csepel járművek találkozója is szerepel. Részletek itt: http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1130
Jó napot mindenkinek.Szerencsére nagy hibák nem voltak.Főleg szimeringnél olaj szivárgás,pár lelazult csavar.ilyesmi.Igaz,hogy amikor széthúzom pl. szimering miatt,kicserélek és megjavítok minden ott elérhető cuccot.Ennyi belefér,a sok szántás,tárcsázás stb.után.Hüvely,dugattyú lett cserélve 3X,pár éve kapott új főtengelyt,hengerfejeket,112 es hüvely garnitúrát,új hajtókarokat stb.Így megbízható a gép.Pláne most,hogy már földmunkával nem nyaggatom,sokáig egyben lesz remélem.
Igen az erdőben is jobb így,de főleg a tsz feldarabolt szőlészetében amit előtte az elejétől a végéig hosszában műveltek.Aztán meg a keresztben levő 2 m es úttól a követketző 2 m es útig amit a tsz traktoros csak szüretkor használt.Na erről a keskeny útról befordulni a betonoszlopok közé a csővázas X tárcsával nem volt egyszerű.Így meg ahol nem veri be az orrát,ott elfér az első kerékagy is.
Jópofa a lámpa, látszik, hogy használati célt szolgál azzal, hogy nem töri le a 3. fa a gyérítésben. A dutrák amúgy is híresek a lámpák elhagyásáról főleg a nagyok ha bólintanak egy nagyot, sőt még az olajszűrő is veszélyben van.
Hamar el kellet végeznem egy pc tanfolyamot.Azért szeretem a 28 ast,mert nincs benne compúter.Na szóval ez az én masinám.Van rajta pár átalakítás külalakban+ motorban is amit a szükség hozott.Egyébként gyári az egész gép.
Amott is reagáltam...de talán itt hamarabb olvasod ..
Kedves pléhúsz uram !
Az írásaid nyomán,nagyon jól ismerlek már ! rendszeres olvasója vagyok a Dutra topic-nak....én is nagyon szeretem ezt a márkát......Komolyan mondom,jó érzéssel tölt el az a tudat,hogy vannak emberek,akik még az ördöggel is farkasszemet mernek nézni,ha a szeretett és méltán nagyra- becsült márkájuk nimbuszáról esik szó,negatív felhanggal. És mint ahogy írtad is,meggyőződhettél róla,hogy itt egészen másról volt szó....A Dutrák nagyszerűségét,minden traktorokhoz értő és szerető embernek el kell ismernie ! Mint ahogyan az MTZ traktorok érdemeit is !:-) ....hogy egy kicsit haza is beszéljek....Éppen ezért megígérem,ha ebben a topicban, fikázni merészeli valaki a Dutrákat,azt én fogom legelőször elküldeni a büdös pi..ába ! (a Zetor traktorokra ez nem vonatkozik !!!!) Annál is inkább,mert távoli terveim között,mindenképpen szerepel egy kis 28-as beszerzése !Remélem hogy még nagyon sokáig ,tevékenyen tudól örülni, ezeknek a nagyszerű és csodálatos gépeknek ! Ennek reményében kívánok neked jó egészséget és még rengeteg Dutrás élményt.
Tiszteletem minden Dutrásnak.Én Esztergomban garázdálkodom a kisdutrámmal.79 től nálunk van,azóta húzza az igát.Pár éve nyugdíjba helyeztem.Addig végig szántott minden tavaszt+őszt.Nagyon fajin kis gép.Minden évben meg akarják venni,de nem eladó!Öröm látni,hogy ennyien megbecsülik a Dutrákat.
Sziasztok miután olvastam Pléhúsz írását MTZ-Freddy topikjában gondoltam benézek ide, a márkatársak közzé. Először is egy kis bemutatkozás Sz-Sz-B megyében élek Fehérgyarmaton 2 darab UE-28-asunk van. Az egyik már lassan 5 éve áll. A másikat permetezésre kaszálásra és fák közt tárcsázásra használjuk. Most az elejét kell megcsinálni mert ráz és a kormányt is nehezen lehet tekerni, a blokkja nemrég volt felújítva új porlasztó gyűrűcsere. Ezzel be is fejeztem a kis mondókámat. :) Végezetül egy kép: KATT!