Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ha letapad a gyűrű, elkeni a dugót, stb az elsőre észrevehető ha próbálja az ember berántani. Egy új kaszát késsel pláne könnyű megsütni. Látom amit én írok, az nem érdekel. Ne sopánkodj, cserélj egy dugót és kész.
Augusztus végén még jó meleg időben használtam, frissen kevertem be az 1:40-es keveréket a kézikönyve szerint, a 4L benzinbe ment 1 deci olaj. Fél órát dolgoztam vele tárcsával, mert erős volt a növényzet, majd félre raktam pihenni. Mondjuk itt észre vettem, hogy a karburátorból csöpög az üzemanyag... megtörölgettem, de utána is még volt egy kis csöpögés, majd abba maradt. kb. 20 perc pihenés után újra dolgozni kezdtem vele. Vágás közben leállt, kifogyott az üzemanyag, akkor megint hagytam hűlni, gondoltam később feltöltöm és folytatom. Na ezek után már nem tudtam többet elindítani.
Előszőr azt gondoltam, hogy megszívta magát, így kivettem a gyertyát, berántottam párszor, hogy kiürüljön a henger, vissza a gyertya, újra beránt semmi.
Tovább nem próbálkoztam, összecsomagoltam, és vissza küldtem a forgalmazónak.
Nekem egy olyan hiba jelentkezett a fűkaszán,hogy ezekben a 15 fokokban nem sikerült beindítanom.15 berántásnál megállok,ha addig nem megy akkor más baj van.Karbit szétdöntöttem,kifujattam,gyertya hézag ellenőrzés de nem lett jó.
Aztán átvizsgáltam a levegőszűrőt és a szivató műanyag lapja nem zárt le pontosan,hanem elállt 1mm-t.Hőlégfúvóval visszahajtottam,azóta jó.Ez sem gyakori eset.
Van nálam fuszekli tartós teszten, kettő is. Egy fűrész, meg egy sövényvágó. Eddig a fűrész hibamentes, a sövényesnek volt pár pici kehe. Olyanok, amik nem jelentősek. Benzincsövet kellett cserélni, nem azért, mert szétment, hanem a pumpedlitől a tankba visszamenő cső olyan rövid volt, hogy a járó motor rázkódása kihúzta a gumidugóból, és dőlt belőle a benya. A karbin állítani kellett, mert hidegen egyszerűen nem indult, csak ha a hengerbe öntöttem benzint. Állítás után ez megszűnt. És végül egy indítási kísérletnél kicsúszott a kezemből a berántó fogantyú, odavert a gépnek és ezzel le is tört egy darab a fogantyúból. Hát ennyi. Viszont szorgos agysebész kezek bozótozásnál, út széli gallyazásnál, sövényvágásnál elkövettek sok mindent, ami nincs a használatiban, de bírta.
Igazságtalan vagy, mert szerintem igenis volt neki damil, csak nem az a szar hosszú, hanem a kis ügyes. Egyébként meg figyelt a motorra, mert pisztolyozott keményen, "addig is hül". :-))))))))))
Egy komplett ÚJ motor ezekre 20 E Ft.Gyújtással,karbival.
Nincs ismerősöd aki javított már kisgépet?Ennek a felújítása anyagköltségen 10 E-ből megállna.Új henger dugattyúval,főtengely,csapágyak-igen a piacról.
Mondjuk a hajtókar meg a kipufogó miért sérült a szervizes szerint azt nem tudom.Olaj nélkül simán csak a dugattyú és max a henger sérül.Az meg a piacon 3000 Ft.1 óra alatt kicserélhető.
Valószínű szegény volt a keverék + a hideg idő miatt lett ez.A Saját gépemen is kellett állítanom ami a 30 fokos melegben kiváló volt,legutóbb a 14 fokban már szegény volt neki.
Ugyan már egyszer írtam, megpróbálom újra. Dugót kéne cserélni (cirka 3-4 ezer). Szinte kizárt, hogy a hajtókar meg (pláne) a kipufi károsodott. Már szerintem.
Tegnapi napon felvettem a kapcsolatot az olaj fogalmazójával.
A képviselőjüktől azt a választ kaptam, hogy a magas fordulatszámú gépekhez a FAVORIT Fullsynt 2T olajat ajánlják.
Erre visszakérdeztem, hogy amennyiben mégis csak a 2T típust használom akkor károsodhat-e a gép.
Az alábbi válasz érkezett:
"Ettől az olajtól sem szabadna károsodnia a berendezésnek, de ,ahogy írtam az előzőekben, a magas fordulat miatt a másik típusút ajánljuk inkább, mert annak a kenése kisebb adagolásban is jobb."
Sajnos jelen pillanatban úgy érzem, hogy esélyem nincsen az igazamat bizonyítani (nem Amerikában vagyunk), a javítási költség 30-40 ezer ami várható, úgy látszik ezt most le kell nyelnem mint tanulópénzt, ez az olaj meg megy a kukába.
A kérdés szerintem az, hogy tényleg elkente a dugót? Mert egy szervizben bármikor van egy elkenődött dugó, hogy megmutassák. Na most ha elkenődött, az lehetett például az "okosba" betekert karbitól is. Egy új kaszánál az is elég lehet, ha hozzá nem értő damil nélkül üvölteti. Ezerszer látott dolog, hogy kaszál, a damil leszakad vagy elkopik, és damil nélkül keni neki bőszen. HALLANI kell a motorhangot. Szerintem. Ez a garis dolog véleményem szerint elég könnyen bukta lehet, a legegyszerűbb megoldás venni egy kínai dugót, és belerakni. A hengert meg ha szükséges némi polírpapírral kipucolni.
Először is az én magánvéleményem az, hogy nem olyan sűrűn kell 2T olajat venni otthoni felhasználásra, hogy ne érné meg azt a plusz 1-2 ezer forint plusz költséget beruházni egy jó minőségű FULL SZINTETIKUS olajra!
Másodszor, hogy a te problémádra visszatérjek, én nem hagynám ennyiben a dolgot! Mindenképpen próbálj meg még valamiféle egyezségre jutni valahogyan a szervizzel, de nem kell azonnal rájuk rúgni az ajtót, és az összes létező hatósággal fenyegetőzni! Na persze ha szép szóval nem megy, akkor lehet (kell!) továbblépni. Én véleményem az, hogy egy független szakértői vizsgálat, fogyasztóvédelem, jó ügyvéd, stb... esélyt adhat a bizonyítási eljárás során az igazad alátámasztására. Viszont mind időben, mind pénzben is elég sokba is kerül(het) ha elbukod a pert. Kérdés, hogy egyáltalán megéri-e pert indítani?! Szerintem nem nagyon, ha csak a saját lelki békéd miatt nem (én megtenném ha tuti igazam lenne), és hogy mással ne történjen meg az, amit pontosan nem tudunk hogy hogyan is történt valójában. Az ördög mindig a részletekben van, na meg a kutya is oda van elásva általában:)
A lényeg, ügyvéd nélkül esélyed sincs! Tehát.... tegyél a zsebedbe kb...60.000ft-ot, hogy tudj kötni egy jó furfangos (hasonló ügyekre szakosodott) ügyvéddel egy megbízási szerződést, aki ezután hivatalosan is a Te jogi képviselőd lesz, és elmondja hogy egyáltalán mi van, és eljár az ügyedben az illetékes hatóságoknál! Te meg ezután már bátran fenyegetőzhetsz a saját ügyvédeddel bárhol stb... Meg, jobb ha a paragrafusokban jártas ember intézi az ilyen ügyeket, mert egyébként úgyis elhajtanak mindenhonnan. Én személy szerint nagyon sajnálom hogy így jártál, de azért a dolognak két oldala van, a tiédet már hallottuk, és másodkézből a szervizét is. Mer, csak elkenődött az a dugó valami oknál fogva ugye?! Én hiszek neked, ám ez sajnos neked kevés! Neked kell harcolnod, kiállnod az igazadért! Egy biztos, ha elbukod az fájni fog "Nem kicsit, Nagyon!".
Sok sikert, és majd oszd meg a további fejleményeket is az ügyeddel kapcsolatban légy szíves!
Tanácsot szeretnék kérni, a következő a problémám:
Vettem egy Güde GFS 1501B fűkaszát, olajból még tavalyról volt egy flakon FAVORIT 2T-m amit 1:40 arányban bekevertem ahogy a gépkönyv írta.
Az első használatkor a fűkasza kétszer fél órás működés után nem indult, a hibakeresés alapján a gyertyát eltávolítottam ( itt szeretném megjegyezni, hogy a gyertyára olyan erősen van rászorítva a forgatórugós biztosító megoldás, hogy a szigetelő gumi a kezemben maradt, amit nem tudtam visszarakni...), a gyertyát megtisztítottam, visszaraktam és a kézikönyv alapján újra próbáltam indítani sikertelenül.
A hibát jeleztem a szerviz felé, összecsomagoltam visszaküldtem az egészet garanciális javításra.
Eltelt négy hét mire végre a mai napon felhívnak, hogy a dugattyú teljesen szét van kenődve, meg besült, hajtókart kell cserélni, meg a kipufogó... szerintük nem kapott kenést és csak benzin lett beletöltve, mondom nekik, hogy gépkönyv szerint 1:40-es keverékkel töltöttem fel. Erre közlik velem, hogy ez így nem garanciális, és az olaj forgalmazójánál reklamáljak, ők küldik az árajánlatot a javításra ami több mint az új fűkasza ára... (50ezer volt)
Ilyenkor most mit csináljon az ember, az olaj számlája már nincs meg, bár sokat biztos nem érnék vele...
Ők állítják, hogy nem kapott kenést, én állítom, hogy igen. Az olaj fogalmazójánál mégis mivel tudok érvelni?