én még mindig nem értem a 7+ezer forintos literenkénti árat az olajnál
Nagyon egyszerű.
A magyar kenőanyag piac még csak most érkezett meg az EU-ba.
A kilencvenes években, amíg az áruk mozgása lassú és körülményes volt, egy csomó termék esetében a magyar piac zárt piacként viselkedett. Ilyen volt az autógumi és a motorolaj, egyebek mellett.
Ekkoriban mindenki a "kizárólagos importőr" úgynevezett listaárában gondolkozott, ebből adtak kegyesen 10% engedményeket.
A határok megnyílásával, illetve az internetes kereskedelem térhódításával egyszerre csak kiderült, hogy a magyar listaár teljesen fiktív. 2004 után kezdtük úgy árulni a külföldről behozott gumikat, hogy a (valós, létező, dokumentált) magyar "listaárból" 50 és 60% közötti kedvezményt tudtunk adni -- és még bőven maradt is árrés.
A gumipiac reagált gyorsabban, az olajpiac lassabban. Az első nagy áttörést a kenőanyagoknál a Formula 3000 Bt (azóta kft) megjelenése okozta, akik Letenyéről egyszerűen átugrottak a szomszédos Ausztriába áruért, és a net segítségével elkezdték országosan teríteni: nagyjából a benzinkutas árak feléért.
A márkaszervizek viszonylag kevéssé rugalmasak: nekik szükségük van az olaj importőrök támogatására (elsősorban a fáradt olaj visszagyűjtése miatt), és még mindig hosszú távú szerződésekben utaznak, amelyekben az olajat azon a bizonyos listaáron kalkulálják.
A neten ugyan csomó helyen meg lehet venni az X olajat 2000 ft/l ár környékén, de a listaára bizony továbbra is 4-5000 ft/l a magyar importőrnél...
Nnna, egy napig tartott a hibamentesség, megint Check Emission. A kocsi teszi egyebekben a dolgát. Ennek gázpedálcsere lesz a vége.
Mit írjak a 2008-asról???
Szélterelő vonatkozásában én a Heko-t javasolnám, de füstszínűben. Tapasztalatom szerint annak az anyaga valahogy "keményebb", mint a színtelené, de fogalmam sincsen, hogy miért lehet ez.
Szatunát annó rendeltem, de nem bírtam feltenni a kocsira, akárhogy is próbáltam egy centivel hosszabb volt az egyik oldala. Visszavittem, pénz vissza, azóta ez a kérdés nem foglalkoztat. Heko-t adtam el pár szettet, nem volt vele még hiba, igaz nem Scenic-re. Jelenleg az Octaviánkon egy német Hermann, vagy mi a fene van. Na nem Hermann, hanem Aerolift.
- átvállalják az alkatrészre adott garanciát. Azaz ha valami nem stimmel, egy helyre kell visszamenned reklamálni, és nem kell azzal számolnod, hogy egymásra mutogat a szerelő és az alkatrészkereskedő
Ha ad számlát egyáltalán az egész műveletről... Sajnos ez nem így van.
- kezelik a lecserélt alkatrészt (ami inkább gyakrabban mint ritkábban veszélyes hulladéknak minősül)
Köhöm....
Ha kihúzod a bevételi forrásaik egyikét, akkor a másikat fogják drágábban adni.
Ezzel nem értek egyet. Sajnos a maszek szerelők már nem is szerelők hanem kereskedők, alkatrész beszerelő szolgáltatással...Ebben természetesen nem csak ők a hibásak hanem a nagykerek üzletkötői!!! Ha viszel egy szerelőnek alkatrészt, hogy szerelje be rögtön az orrát húzza! Sajnos kurvát csináltak a szerelőkből. /én is szakmabeli vagyok/voltam és nem sértésnek szánom amit írtam./
Már jártam úgy is, hogy nem volt hajlandó a szerelő nekem kicserélni valamit, mert én vittem az alkatrészt. Na nem is megyek oda soha többet.
Nem hiszem, hogy "átverésről" vagy "lehúzásról" kellene beszélni.
Nem átverés, de lehúzás az biztos.
A nagykerek is kurvák egyébként, mert ott csak a forgalom a fontos. Ha kevés a bevétel akkor odadják Pistabának is az alkatrészt olcsóbban is csak legyen forgalom.
a nagy mennyiségű vásárlásért kedvezményt kapnak az alkatrész nagykertől (amit a nagyker utcára nem ad ki - tehát nem arról van szó, hogy elveszik tőled a pénzt, hanem nagyrészt olyan árrésből gazdálkodnak, ami neked semmiképp nem elérhető)
Azért ez csak általában igaz állítás, én még mindig nem értem a 7+ezer forintos literenkénti árat az olajnál. Sarki aranykezű mesterrel lehet alkudozni is a discount megosztásán is, de a márkaszerviz nehány esetben irreális árakat ad, valamiben meg meglepően jót persze.
Egyébként egyet értek az elmélettel, magam a márkaszerviz munkadíjait sem tartom elvetemültnek, de ezt már egyszer kiveséztük...
Szerintem simán elférne igy osztott ablakkal is egy tükörig kiérő, bár nem tudom van e rá valami külön előírás, miért ilyen.Több kocsimon volt már és szerettük.
Na ja, csakhogy a gond -- ahogy már írták is -- a rögzítéssel van. Csak olyan ablak kéderébe lehet belepasszintani, ami lejár.
Azon gondolkodom, hogy csak hátsót veszek , de az is béna látvány, aki jár kel valami jobbat lát, lécci szoljon:)
Szerintem simán elférne igy osztott ablakkal is egy tükörig kiérő, bár nem tudom van e rá valami külön előírás, miért ilyen.Több kocsimon volt már és szerettük.
Azon gondolkodom, hogy csak hátsót veszek , de az is béna látvány, aki jár kel valami jobbat lát, lécci szoljon:)
Errefelé - Nógrád megyében - elég nehéz már olyan szervizt találni, aki nem b@sz át... keményen az életben maradásért húzzák már a maradék kuncsaftot és nem csak az a két márkaszervíz
Nekem nincs üldözési mániám, engem tényleg üldöznek :-)
nekem aztán semmilyen kedvezményes árról nem beszélnek/tek soha :S s ezt a lehúzást megelőzendő próbálom magam beszerezni az alkatrészt
És mennyiért dolgoznak? :-)
Csak hogy értsd: az autószerelők és szervizek kétféle bevételre támaszkodnak: egyrészt az elvégzett munkájukért munkadíjat kapnak, másrészt alkatrészt értékesítenek.
Az értékesítés annyiban jelent hozzáadott értéket, amennyiben
- a nagy mennyiségű vásárlásért kedvezményt kapnak az alkatrész nagykertől (amit a nagyker utcára nem ad ki - tehát nem arról van szó, hogy elveszik tőled a pénzt, hanem nagyrészt olyan árrésből gazdálkodnak, ami neked semmiképp nem elérhető)
- tudják, hogy milyen alkatrészt kell beszerezni, nem kell fórumon kérdezősködniük. Ha mégis elcseszik, a saját idejük/pénzük bánja
- tapasztalatból, szakirodalomból, visszacsatolásból tudják, melyek azok az alkatrész márkák, beszerzési források, amiket jobb elkerülni (hiába olcsók a kínai-szlovák VIKA alkatrészek, ha egy éven belül újra cserélni kell őket)
- mentesítik az ügyfelüket az alkatrész után rohangálás nyűgje alól (idő és pénz)
- átvállalják az alkatrészre adott garanciát. Azaz ha valami nem stimmel, egy helyre kell visszamenned reklamálni, és nem kell azzal számolnod, hogy egymásra mutogat a szerelő és az alkatrészkereskedő
- kezelik a lecserélt alkatrészt (ami inkább gyakrabban mint ritkábban veszélyes hulladéknak minősül)
Ha kihúzod a bevételi forrásaik egyikét, akkor a másikat fogják drágábban adni.
Nem hiszem, hogy "átverésről" vagy "lehúzásról" kellene beszélni.
Nagyobb javításoknál nyilván meg lehet beszélni a szerelővel, hogy osztozzatok az árrésen. Hogy egy motortartó bak cseréje ide tartozik-e, abban nem vagyok biztos.
Kösz a jótanácsot , persze, hogy nem én akarom cserélni :) pusztán csak arra voltam kiváncsi, hogy Ez a motortartó szokott-e eltörni? Errefelé - Nógrád megyében - elég nehéz már olyan szervizt találni, aki nem b@sz át... keményen az életben maradásért húzzák már a maradék kuncsaftot és nem csak az a két márkaszervíz, szóval csak azért kérdem, mert nekem aztán semmilyen kedvezményes árról nem beszélnek/tek soha :S s ezt a lehúzást megelőzendő próbálom magam beszerezni az alkatrészt. ...de ez más téma.
Visszatérve az eredeti problémához: akinek már volt ilyen "remegős" probléma, ezt a bakot kellett cserélni?
Nem nagyon van olyan oldalablakos autó még egy, aminek nem tekerhető le teljes hosszában az első üvege. A légterelőt márpedig csak a letekerhető ablakra lehet feltenni. Azért néz ki ilyen bénán.
Amúgy tényleg hasznos dolog, ha az ember letekert ablakkal akar utazni. Főleg esőben.
Fordon is előre érő van, az mondjuk jobban néz ki :)
Szerintem ez függ a kocsi formájától is, hogy mennyire tolja és keveri a levegőt menet közben.
Azért is írtam, hogy lehet más vélemény, mert másnak lehet bejön, Mi így vettük anno a kocsit, és hamár rajat volt, hagytam is, de Én nem vennék.
Igaz amit írtál indokok, hogy a hátsó ülésen ülökhöz becsap a menetszél és ez zavaró lehet elég indok. Ha ez segít rajt akkor tényleg nem árt, Ezt nem tudom, mert nem szoktam magam mögött ülni! :D
Viszont tényleg esőben jó szolgálatot tesz, szoktam is használni, mert nem párásodik belül annyira, de a Renault ezt megoldja :)
Ha meleg van akkor klíma.
A gyerköc sem szokott panaszkodni, hogyha le van húzva az ablak elöl, hogy zavarja a menetszél.
Nekem volt más kocsin, teljesen előre érő, soha nem okozott gondot.
A levegő zavaróan becsap lehúzott ablaknál, amikor az unokát vagy a legkisebb saját utódot viszem, a tetőamlak sem jó, mert hátsó ülésre vannak kötve és oda bizony vág a szél. Ráadásul a z eső sem esik be ha le van húzva a terelő aljáig. A szellőzéssel én is igy használtam ahogy irod.
Cikkszám alapján gyári ujat találtam 21 e Ft-t, webshop, használtat kb 10 e-t, de külföldön:( szóval a szereléssel együtt 40 az nem sok, 50 sem annyira, de szomorú..
Nekünk van, igaz nem a Renaulton, hanem a Ford fiestán. Nekem spec nem jön be.
1. Autómosásnál, ápolásnál akadék, és nem lehet szépen megpucolni tőle, sem az ablakot, sem magát a légterelőt.
2. felesleges, mert a Scenic első kis fix üvege,amúgysem engedi azt, hogy a levegő zavaróan becsapjon lehúzott ablaknál.
3. szerintem zajos, lehúzott ablaknál...
4. kacolódik hamar, a mosókeféktől is már...
Amiért esetleg hasznos /na nem Pesten :)/ hogy a kertben, zárt parkolóban 1 cm-es rést hagyva szellőzik a kocsi /nem melegszik fel annyira, mert jár a levegő.
Lehet másnak más a véleménye...
/Fordon 1ért jó, mert lehúzott ablaknál nem csap be annyira a menetszél, a zajt meg szokni kell, a pucolhatatlanságot meg tűrni! :) /
Ez lehet a cikkszám. Ha jól tudom, ez egy régi cikkszám, van ebből már újabb fajta is, de nekem még ezt tették bele. (azt is meg tudnám nézni, de az az otthoni gépemben van...)
Na, ma kaptam egy check emission feliratot.... :)) A kocsi egyébiránt - ahogy az elvárható - szépen megy, megáll stb.
A gázpedál dobott egy hibát, ahogy irtad, én is láttam már, hogy leállított autónál, kikapcsolt motornál 107 %-n dolgozott a pedál, ok nélkül erre irtam, az UFO jelenséget, magyarázat nincs:)
Persze 1,75 mill. Amiket néztem eddig az alapján nem sokallom. 1,6-körül sokkal rosszabbak voltak, 1,8-1,9-ért pedig hasonlóak, csak több km-el, vagy nem teljes szerviztörténettel, vagy jobban leélt belsővel.
Apropó belső. Nagy a dilemmám, mert annyira tetszik a belseje, meg szerintem nagyon jó kondiban van a kárpitozás (világos) hogy nem nagyon akaródzok üléshuzatot tenni rájuk. Viszont a két gyerkőc miatt meg muszály lenne. Az univerzális szett felejtős kinézetre (nincs egy normális anyagú, a ráhímzett sárkányokról nem is beszélve :-) is, és a különálló hátsó ülések miatt is. Érdekelne hogy Ki mit/milyet használ a verdájában?
A 2008-as Scenic nincsen hirdetve, rajtam keresztül elérhető, ha valakit jobban érdekel. Felhőkék színű francia eredetű és hibátlan. A km.-et fejből nem vágom, de nem kilométert, hanem állapotot veszünk. :-)))) A továbbiakat mélben.
Ez a "módszer" a kézifék kioldására vonatkozik, a motor nem jár. Csak gyújtás van ráadva, és azután oldjuk ki a kéziféket (fékpedál benyomva, váltó egyesben), ill. tartjuk kioldott állapotban.
Amúgy a motort általában üresben, benyomott kuplunggal inditom be, de a kérdésed arra irányult, hogy hogy lehet a kéziféket kioldott állapotban hagyni, ha leállitjuk a motort.