Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28358

Mert csak taposod neki ész nélkül:)

Heko-ban tudsz olyat ami nem béna, mint ahogy a képen látszik amit betettem?

2008-asról???, mint egy normál hirdetés:), esetleg kép.

Előzmény: Trotter66 (28356)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28357

én még mindig nem értem a 7+ezer forintos literenkénti árat az olajnál

 

 

Nagyon egyszerű.

 

A magyar kenőanyag piac még csak most érkezett meg az EU-ba.

 

A kilencvenes években, amíg az áruk mozgása lassú és körülményes volt, egy csomó termék esetében a magyar piac zárt piacként viselkedett. Ilyen volt az autógumi és a motorolaj, egyebek mellett.

 

Ekkoriban mindenki a "kizárólagos importőr" úgynevezett listaárában gondolkozott, ebből adtak kegyesen 10% engedményeket.

 

A határok megnyílásával, illetve az internetes kereskedelem térhódításával egyszerre csak kiderült, hogy a magyar listaár teljesen fiktív. 2004 után kezdtük úgy árulni a külföldről behozott gumikat, hogy a (valós, létező, dokumentált) magyar "listaárból" 50 és 60% közötti kedvezményt tudtunk adni -- és még bőven maradt is árrés.

 

A gumipiac reagált gyorsabban, az olajpiac lassabban. Az első nagy áttörést a kenőanyagoknál a Formula 3000 Bt (azóta kft) megjelenése okozta, akik Letenyéről egyszerűen átugrottak a szomszédos Ausztriába áruért, és a net segítségével elkezdték országosan teríteni: nagyjából a benzinkutas árak feléért.

 

A márkaszervizek viszonylag kevéssé rugalmasak: nekik szükségük van az olaj importőrök támogatására (elsősorban a fáradt olaj visszagyűjtése miatt), és még mindig hosszú távú szerződésekben utaznak, amelyekben az olajat azon a bizonyos listaáron kalkulálják. 

 

A neten ugyan csomó helyen meg lehet venni az X olajat 2000 ft/l ár környékén, de a listaára bizony továbbra is 4-5000 ft/l a magyar importőrnél...

 

Előzmény: ThomBoy (28352)
Trotter66 Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28356

Weboldal:

Nnna, egy napig tartott a hibamentesség, megint Check Emission.  A kocsi teszi egyebekben a dolgát. Ennek gázpedálcsere lesz a vége.

 

Mit írjak a 2008-asról???

 

Szélterelő vonatkozásában én a Heko-t  javasolnám, de füstszínűben. Tapasztalatom szerint annak az anyaga valahogy "keményebb", mint a színtelené, de fogalmam sincsen, hogy miért lehet ez.  

Szatunát annó rendeltem, de nem bírtam feltenni a kocsira, akárhogy is próbáltam egy centivel hosszabb volt az egyik oldala. Visszavittem, pénz vissza, azóta ez a kérdés nem foglalkoztat.   Heko-t adtam el pár szettet, nem volt vele még hiba, igaz nem Scenic-re.  Jelenleg az Octaviánkon egy német Hermann, vagy mi a fene van.  Na nem Hermann, hanem Aerolift.

 

Előzmény: Törölt nick (28336)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28355

Ma vicces kedvedben vagy, vagy nem akarod érteni elmagyarázzam?

Két három hsz-dből összevághatok én is valami vicceset, de most fáj a gyomrom:(

 

Előzmény: stevie-w (28353)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28354

- átvállalják az alkatrészre adott garanciát. Azaz ha valami nem stimmel, egy helyre kell visszamenned reklamálni, és nem kell azzal számolnod, hogy egymásra mutogat a szerelő és az alkatrészkereskedő

 

Ha ad számlát egyáltalán az egész műveletről... Sajnos ez nem így van.

 

 - kezelik a lecserélt alkatrészt (ami inkább gyakrabban mint ritkábban veszélyes hulladéknak minősül)

Köhöm....

 

Ha kihúzod a bevételi forrásaik egyikét, akkor a másikat fogják drágábban adni.

 

Ezzel nem értek egyet. Sajnos a maszek szerelők már nem is szerelők hanem kereskedők, alkatrész beszerelő szolgáltatással...Ebben természetesen nem csak ők a hibásak hanem a nagykerek üzletkötői!!! Ha viszel egy szerelőnek alkatrészt, hogy szerelje be rögtön az orrát húzza! Sajnos kurvát csináltak a szerelőkből. /én is szakmabeli vagyok/voltam és nem sértésnek szánom amit írtam./

 

Már jártam úgy is, hogy nem volt hajlandó a szerelő nekem kicserélni valamit, mert én vittem az alkatrészt. Na nem is megyek oda soha többet.

 

Nem hiszem, hogy "átverésről" vagy "lehúzásról" kellene beszélni. 

 

 Nem átverés, de lehúzás az biztos.

A nagykerek is kurvák egyébként, mert ott csak a forgalom a fontos. Ha kevés a bevétel akkor odadják Pistabának is az alkatrészt olcsóbban is csak legyen forgalom.

Előzmény: stevie-w (28348)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28353

nem tudom van e rá valami külön előírás, miért ilyen. [...] Tisztában vagyok a légterelők dolgaival, volt már pár darab.

 

 

:-)

Előzmény: Törölt nick (28351)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28352
a nagy mennyiségű vásárlásért kedvezményt kapnak az alkatrész nagykertől (amit a nagyker utcára nem ad ki - tehát nem arról van szó, hogy elveszik tőled a pénzt, hanem nagyrészt olyan árrésből gazdálkodnak, ami neked semmiképp nem elérhető)

Azért ez csak általában igaz állítás, én még mindig nem értem a 7+ezer forintos literenkénti árat az olajnál. Sarki aranykezű mesterrel lehet alkudozni is a discount megosztásán is, de a márkaszerviz nehány esetben irreális árakat ad, valamiben meg meglepően jót persze.

Egyébként egyet értek az elmélettel, magam a márkaszerviz munkadíjait sem tartom elvetemültnek, de ezt már egyszer kiveséztük...
Előzmény: stevie-w (28348)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28351

Tisztában vagyok a légterelők dolgaival, volt már pár darab.

A Hekot is néztem, de ott is - mivel import - én a gyártó lapján sem találtam csak ezt a bénát

Előzmény: stevie-w (28350)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28350

Szerintem simán elférne igy osztott ablakkal is egy tükörig kiérő, bár nem tudom van e rá valami külön előírás, miért ilyen.Több kocsimon volt már és szerettük.

 

 

Na ja, csakhogy a gond -- ahogy már írták is -- a rögzítéssel van. Csak olyan ablak kéderébe lehet belepasszintani, ami lejár.

 

 

Azon gondolkodom, hogy csak hátsót veszek , de az is béna látvány, aki jár kel valami jobbat lát, lécci szoljon:)

 

 

http://heko-legterelo.hu/WebProduct.aspx?WPID=5115&WPLV=0&NU=4&MN=Menu0&LN=Hungarian

 

A "képeken" nem sok látszódik, de élőben ezek sokkal szebbek a Szatunánál, és a minőségük is jobbnak tűnik.

Előzmény: Törölt nick (28349)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28349

Pedig simán lehet a ház előtt is cserélni:), emelő, nyomattékkulcs kell csak.

http://www.youtube.com/watch?v=VJxR0b6H-HM

 

szalaics EME

Szerintem simán elférne igy osztott ablakkal is egy tükörig kiérő, bár nem tudom van e rá valami külön előírás, miért ilyen.Több kocsimon volt már és szerettük.

Azon gondolkodom, hogy csak hátsót veszek , de az is béna látvány, aki jár kel valami jobbat lát, lécci szoljon:)

Előzmény: stevie-w (28348)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28348

Errefelé - Nógrád megyében - elég nehéz már olyan szervizt találni, aki nem b@sz át... keményen  az életben maradásért húzzák már a maradék kuncsaftot és nem csak az a két márkaszervíz

 

 

Nekem nincs üldözési mániám, engem tényleg üldöznek :-)

 

 

nekem aztán semmilyen kedvezményes árról nem beszélnek/tek soha :S s ezt a lehúzást megelőzendő próbálom magam beszerezni az alkatrészt

 

 

És mennyiért dolgoznak? :-)

 

Csak hogy értsd: az autószerelők és szervizek kétféle bevételre támaszkodnak: egyrészt az elvégzett munkájukért munkadíjat kapnak, másrészt alkatrészt értékesítenek.

 

Az értékesítés annyiban jelent hozzáadott értéket, amennyiben

 

- a nagy mennyiségű vásárlásért kedvezményt kapnak az alkatrész nagykertől (amit a nagyker utcára nem ad ki - tehát nem arról van szó, hogy elveszik tőled a pénzt, hanem nagyrészt olyan árrésből gazdálkodnak, ami neked semmiképp nem elérhető)

 

- tudják, hogy milyen alkatrészt kell beszerezni, nem kell fórumon kérdezősködniük. Ha mégis elcseszik, a saját idejük/pénzük bánja

 

- tapasztalatból, szakirodalomból, visszacsatolásból tudják, melyek azok az alkatrész márkák, beszerzési források, amiket jobb elkerülni (hiába olcsók a kínai-szlovák VIKA alkatrészek, ha egy éven belül újra cserélni kell őket)

 

- mentesítik az ügyfelüket az alkatrész után rohangálás nyűgje alól (idő és pénz)

 

- átvállalják az alkatrészre adott garanciát. Azaz ha valami nem stimmel, egy helyre kell visszamenned reklamálni, és nem kell azzal számolnod, hogy egymásra mutogat a szerelő és az alkatrészkereskedő

 

- kezelik a lecserélt alkatrészt (ami inkább gyakrabban mint ritkábban veszélyes hulladéknak minősül)

 

Ha kihúzod a bevételi forrásaik egyikét, akkor a másikat fogják drágábban adni.

 

Nem hiszem, hogy "átverésről" vagy "lehúzásról" kellene beszélni.

 

Nagyobb javításoknál nyilván meg lehet beszélni a szerelővel, hogy osztozzatok az árrésen. Hogy egy motortartó bak cseréje ide tartozik-e, abban nem vagyok biztos.

 

 

Előzmény: lightoska (28347)
lightoska Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28347

Kedves Stevie-w

Kösz a jótanácsot , persze, hogy nem én akarom cserélni :) pusztán csak arra voltam kiváncsi, hogy Ez a motortartó szokott-e eltörni?
Errefelé - Nógrád megyében - elég nehéz már olyan szervizt találni, aki nem b@sz át... keményen  az életben maradásért húzzák már a maradék kuncsaftot és nem csak az a két márkaszervíz,
szóval csak azért kérdem, mert nekem aztán semmilyen kedvezményes árról nem beszélnek/tek soha :S s ezt a lehúzást megelőzendő próbálom magam
beszerezni az alkatrészt. ...de ez más téma.


Visszatérve az eredeti problémához: akinek már volt ilyen "remegős" probléma, ezt a bakot kellett cserélni?

 

Üdv
Ricsi

Előzmény: stevie-w (28310)
EME Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28346

Nem nagyon van olyan oldalablakos autó még egy, aminek nem tekerhető le teljes hosszában az első üvege. A légterelőt márpedig csak a letekerhető ablakra lehet feltenni. Azért néz ki ilyen bénán.

Amúgy tényleg hasznos dolog, ha az ember letekert ablakkal akar utazni. Főleg esőben.

Előzmény: Törölt nick (28342)
szalaics Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28345

Hát ez tényleg nem szép :)

Fordon is előre érő van, az mondjuk jobban néz ki :)

Szerintem ez függ a kocsi formájától is, hogy mennyire tolja és keveri a levegőt menet közben.

Azért is írtam, hogy lehet más vélemény, mert másnak lehet bejön, Mi így vettük anno a kocsit, és hamár rajat volt, hagytam is, de Én nem vennék.

Igaz amit írtál indokok, hogy a hátsó ülésen ülökhöz becsap a menetszél és ez zavaró lehet elég indok. Ha ez segít rajt akkor tényleg nem árt, Ezt nem tudom, mert nem szoktam magam mögött ülni! :D

Viszont tényleg esőben jó szolgálatot tesz, szoktam is használni, mert nem párásodik belül annyira, de a Renault ezt megoldja :)

Ha meleg van akkor klíma.

A gyerköc sem szokott panaszkodni, hogyha le van húzva az ablak elöl, hogy zavarja a menetszél.

 

Előzmény: Törölt nick (28342)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28344
Szia! Kösz hogy emlékeztél. Este írok privátban.
Előzmény: lackalo (28334)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28343
Sajnos ez van. Ja még egy kijelző átállítás angol nyelvre is benne van az 50 -ben.
Előzmény: Törölt nick (28341)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28342

Nekem volt más kocsin, teljesen előre érő, soha nem okozott gondot.

A levegő zavaróan becsap lehúzott ablaknál, amikor az unokát vagy a legkisebb saját utódot viszem, a tetőamlak sem jó, mert hátsó ülésre vannak kötve és oda bizony vág a szél. Ráadásul a z eső sem esik be ha le van húzva a terelő aljáig. A szellőzéssel én is igy használtam ahogy irod.

Ez amit találam nagyon nem szép

Előzmény: szalaics (28340)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28341

Cikkszám alapján gyári ujat találtam 21 e Ft-t, webshop, használtat kb 10 e-t, de külföldön:( szóval a szereléssel együtt 40 az nem sok, 50 sem annyira, de szomorú..

 

Előzmény: Törölt nick (28331)
szalaics Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28340

Nekünk van, igaz nem a Renaulton, hanem a Ford fiestán. Nekem spec nem jön be.

1. Autómosásnál, ápolásnál akadék, és nem lehet szépen megpucolni tőle, sem az ablakot, sem magát a légterelőt.

2. felesleges, mert a Scenic első kis fix üvege,amúgysem engedi azt, hogy a levegő zavaróan becsapjon lehúzott ablaknál.

3. szerintem zajos, lehúzott ablaknál...

4. kacolódik hamar, a mosókeféktől is már...

Amiért esetleg hasznos /na nem Pesten :)/ hogy a kertben, zárt parkolóban 1 cm-es rést hagyva szellőzik a kocsi /nem melegszik fel annyira, mert jár a levegő.

Lehet másnak más a véleménye...

/Fordon 1ért jó, mert lehúzott ablaknál nem csap be annyira a menetszél, a zajt meg szokni kell, a pucolhatatlanságot meg tűrni! :) /

 

Előzmény: Törölt nick (28338)
EME Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28339

7701478726

 

Ez lehet a cikkszám. Ha jól tudom, ez egy régi cikkszám, van ebből már újabb fajta is, de nekem még ezt tették bele. (azt is meg tudnám nézni, de az az otthoni gépemben van...)

Előzmény: Törölt nick (28336)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28338

Van valakinek a kocsiján légterelő az ablakokon?

Ezt találtam csak, de nagyon gagyi, mert olyan lenne jó ami a tükörig kiér.

http://www.szatuna.hu/images/galeria/1928002.jpg

szalaics Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28337

Nálunk a trikohuzat jött be. /igaz ötötszürke belső fekete trikóhuzattal/

Amúgy gratula hozzá!

Előzmény: ClaasMan (28335)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28336

Valakinek nincs róla képe, vagy cikszáma?

 

Trotter66

Na, ma kaptam egy check emission feliratot.... :))  A kocsi egyébiránt - ahogy az elvárható  - szépen megy, megáll stb.

A gázpedál dobott egy hibát, ahogy irtad, én is láttam már, hogy leállított autónál, kikapcsolt motornál 107 %-n dolgozott a pedál, ok nélkül erre irtam, az UFO jelenséget, magyarázat nincs:)

Irj a 2008-s ról lécci.

 

ClaasMan

Az enyém félbőr nem használok semmit

Előzmény: EME (28329)
ClaasMan Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28335

Persze 1,75 mill. Amiket néztem eddig az alapján nem sokallom. 1,6-körül sokkal rosszabbak voltak, 1,8-1,9-ért pedig hasonlóak, csak több km-el, vagy nem teljes szerviztörténettel, vagy jobban leélt belsővel.

 

Apropó belső. Nagy a dilemmám, mert annyira tetszik a belseje, meg szerintem nagyon jó kondiban van a kárpitozás (világos) hogy nem nagyon akaródzok üléshuzatot tenni rájuk. Viszont a két gyerkőc miatt meg muszály lenne. Az univerzális szett felejtős kinézetre (nincs egy normális anyagú, a ráhímzett sárkányokról nem is beszélve :-) is, és a különálló hátsó ülések miatt is. Érdekelne hogy Ki mit/milyet használ a verdájában?

Előzmény: lackalo (28333)
lackalo Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28334

Szia.Idén hogy állsz Erdéllyel? Mi aug.12-én indulunk 2 hétre.

Előzmény: Törölt nick (28331)
lackalo Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28333

Gratula.Sok sikert és örömöt hozzá.Árra szabad rákérdezni?

Előzmény: ClaasMan (28319)
Trotter66 Creative Commons License 2012.06.05 0 0 28332

Nem ufó ez, hiszen azonosítva lett.  :)))

 

A 2008-as Scenic nincsen hirdetve, rajtam keresztül elérhető, ha valakit jobban érdekel. Felhőkék színű francia eredetű és hibátlan. A km.-et fejből nem vágom, de nem kilométert, hanem állapotot veszünk. :-))))  A továbbiakat mélben.

Előzmény: Törölt nick (28326)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.04 0 0 28331
Sajnos azóta nem erősödött a Forint, meg az infláció, szóval nekem a márkaszervízben a komplett mutatvány 50 e be fog fájni. :'(
Előzmény: EME (28329)
DAndras79 Creative Commons License 2012.06.04 0 0 28330

Ha még nem túl késő a válasz:

Ez a "módszer" a kézifék kioldására vonatkozik, a motor nem jár. Csak gyújtás van ráadva, és azután oldjuk ki a kéziféket (fékpedál benyomva, váltó egyesben), ill. tartjuk kioldott állapotban.

Amúgy a motort általában üresben, benyomott kuplunggal inditom be, de a kérdésed arra irányult, hogy hogy lehet a kéziféket kioldott állapotban hagyni, ha leállitjuk a motort.

Előzmény: _Zsolesz_ (28282)
EME Creative Commons License 2012.06.04 0 0 28329

Nekem 2010 novemberében törött el ez a flexibilis cső. Nekem is borzasztó hangzavarral és teljesítmény vesztéssel járt a dolog.

És nekem is 40ezerbe került munkadíjjal együtt, márkaszervizben.

Előzmény: Törölt nick (28328)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!