Keresés

Részletes keresés

tibitrain Creative Commons License 2010.02.02 0 0 17891
Azért azt nem felejtsd el hogy: közös lónak...
Előzmény: SD EJC (17889)
petiteto Creative Commons License 2010.02.02 0 0 17890
Természetesen igen, ebbe nem szólok bele:)
Előzmény: SD EJC (17889)
SD EJC Creative Commons License 2010.02.02 0 0 17889
Oké, Petiteto, én várok, ööö, azért majd szóljál, ha rendben vannak a dolgok, mert engem érdekelne a dolog. Ezzel kapcsolatban: Ugye, akkor, az én részemet úgy alakítanám, ahogy akarom? EZ alatt azt értem, hogy a weboldalam kinézete az egytől egyik ugyanaz maradna?
petiteto Creative Commons License 2010.02.02 0 0 17888
Malőr van, csak nem az Én hibámból. A tárhelyszolgáltatóval vannak, pontosabban csak voltak stabilitási problémák, mivel köztem és a szolgáltató közt felbomlott a szerződés. Most azon megy a vita, hogy melyik fél tartozik kinek és mennyivel. Próbálok gyors lenni ez ügyben, de egyenlőre úgy néz ki, hogy 20 000 Forintot kell majd kifizetnem a szolgáltatásért, aminek a stabilitása nem érte el a szerződésben leírtakat.
Előzmény: Gothpaladinus (17885)
tibitrain Creative Commons License 2010.02.02 0 0 17887
"csak ne lenne körülötte ennyi malőr"
Körülötted nem volt sose???

Gothpaladinus (17816):
Senki se tökéletes, mint tudod :)

:)))
Előzmény: Gothpaladinus (17885)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.02.02 0 0 17886
A Google-féle tárolt változata az oldalnak azért még szerencsére (?) elérhető, habár annak megjelenése nos...nem az igazi képek, háttér és oldalelrendezettség híján, de a lényeg, hogy mi volt rajta tegnapelőttig (vagy meddig), az azért látszik rajta még így is, ha kellőképpen átvizsgáljuk azokat a megmaradt szeletekeit!
Előzmény: petiteto (17883)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.02.02 0 0 17885
Na igen, neked mint Extrás oldalat vezető, és a Szimulátor Klubra is író egyszerre BVE-s és MSTS-es srácnak bizony jól jönne egy ilyen tárhely...csak ne lenne körülötte ennyi malőr, mint amennyi kb negyed éve és amennyi most akadt!
Előzmény: SD EJC (17882)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.02.02 0 0 17884

Arra a megálló/táblacsomagra gondolsz azzal a "kiadnéksággal", kitalálom?

Nekem amúgy sohasem tűnt olyan borzaztó komolynak ez a modellezés, látván, hogy kb 5 év alatt majdnem a teljes magyar MÁV-os járműpark és szinte minden "hozzávaló" (magyar jelzők, jelzések, néhány állomásépület, egyéb házak, utak, sínek, stb...) sikeresen lemodellezésre került mindössze kb 10 BVE-s személy által, kivéve persze a Tálentet meg sok GYSEV járművet...

Előzmény: maztro (17881)
petiteto Creative Commons License 2010.02.02 0 0 17883
Természetesen ingyen ajánlottam, de az elmúlt 2 napban jogi vitába keveredtem a tárhelyszolgáltatóval és felbontották a szerződést, így nem elérhető az oldal. Amíg a legalább a domain nevet nem sikerül rendeznem, addig nem tudom betartani az ajánlatom, de Március elejére már megoldódik a probléma szerintem.
Előzmény: SD EJC (17882)
SD EJC Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17882

Petiteto!

 

Érdeklődöm, hogy még mindig áll-e ez a tárhely-es dolog? Ingyen ajánlod?

maztro Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17881
Én régebben nagyon nem tudtam elképzelni, hogyan modelleznek virtuálisan 3D-ben. Annyit tudtam, hogy ez egy nagyon összetett programozás eredménye (a szabályos, valósághű megjelenítés), ezért azt gondoltam, majd a BVE-hez is egy halom bonyolult számítással lehet majd csak modellezni, valami megfélemlítő matematikával. Nem gondoltam arra, hogy ezt a megfélemlítő részt majd a program elintézi helyettem pár általam megadott, rém egyszerű kódot követve. Hatalmas kő esett le a szívemről, amikor megértettem, hogy X,Y,Z, és enyhe matek az egész. :D

Amúgy mostanában szoktam objektumozni, tehát elmúlt az utóbbi idők hosszú, lappangó semmitérősége. A közeljövőben pár újdonságról megint lesznek képeim. :) Azt viszont nem tudom, hogy mikor fogok a meglévő dolgaimból késznek, és kiadhatónak tekinteni valamennyit, pedig már átadnék nektek is valamit-valamit. :)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17880
Bocs, de Tibi nem a Face-kről, hanem a Coordinatesről írt...
Nekem tűnnek inkább a 0-3-nál nagyobb számú Face-k bonyinak _első ránézésre_, de persze ha ki is próbálnám őket végre, akkor lehet, hogy simán mennének!
És Tibihez hasonlóan én se próbáltam ki Krisz feladványait, csak a példákat alakítgattam, és először egy jó darabig csak egyoldalú objektumokkal próbálkoztam, míg végül kb egy hete összeállt bennem a kép.
Előzmény: maztro (17877)
tibitrain Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17879
Igen igen! A face-vel még mindig nem vagyok tisztába. sehogy se tudom elképzelni hogy ha pl a sintől jobbra lesz letéve az objektum és a bal oldalát látjuk akkor hogyan kell írni. mert az se mindegy hogy az objektum origója hol van. Középen, vagy jobbra esetleg balra van tolva az origóhoz képest.
Mindegy lényegtelen. Csak példát akartam írni de már ebbe is belezavarodtam :)))
A face2 viszont tévedhetetlen. Sima face-val csak próbálgatás után tudtam volna rájönni de ezt pl a nohab esetén nem akartam. Sokkal több idő lett volna mire objviewerbe megnézem hogy mi nem stimmel és kikeresem a b3d-ből.
Előzmény: maztro (17877)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17878
Köszike, majd meglesem.
Előzmény: phontanka (17872)
maztro Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17877
Én akkor lepődtem meg, amikor a budapesti metrók objektumaiban felfedeztem, hogy a textúrákat sokszorosítani is lehet. Ha volt, ha nem, Krisz leírásából ilyen nekem nem maradt meg. :)

Egyébként a face-ekkel még mindig van egy kis bajod, nemde?
Az összekötési szabály az, hogy ha adott pontokat, elhelyezkedésük figyelembevételével az óra járásával azonos sorrendben kötjük össze, akkor „elölről” fog látszódni a felület.

Vagyis, például ha az óra járásával ellentétes irányban kötöd össze, akkor a pontok „hátulról” nézve olyanok, mintha az az „eleje” lenne a felületnek, és valóban, az óra irányának megfelelően van összekötve, onnan nézve tényleg az tűnik az óra járásával megegyező iránynak. Ez csak nézőpont szerint van így, valójában az visszafelé lett összekötve. Érdekes.

:)

(Remélem segítettem, ha viszont már nem csak tudtad ezeket, de eddig is tudtad értelmezni, és tudod használni a face-t 2-es nélkül, akkor bocsi. :) )
Előzmény: tibitrain (17876)
tibitrain Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17876
Nem rossz kis objektumok. bár én krisz feladatait nem csináltam meg. Hamar ráéreztem, ezért nem volt szükség rá. nekem igazán a coordinates rész okozott nagy gondot. nagyon sok idő (talán fél évnél is több) kellett mire rájöttem mi is ez és hogyan működik.
Előzmény: maztro (17875)
maztro Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17875
Egyébként amikor én tanulgattam az objektumépítést (óó, milyen lázban égtem akkor :) ), ...érdekes visszaemlékezni rá. Millió hibát ejtettem, és napokig nem találtam rá, hogy pl. 01 helyett 10-át írtam, és ez a baj. Ma már ránézek az objektumra, és nyomban tudom hol a hiba. Nem kell ehhez a b3d kódsort néznem. :)

Érdekességképp ideiglenesen elhelyeztem egy képet a honlapomon:
Első b3d-im, első (sosem lesz kiadva) pályám.
(A járda fél méter magas, a sorompó kissé böhöm - akkoriban kevésbé voltam tisztában azzal, hogy a valóságban semmi sem olyan hatalmas, sőt, egész parányi ahhoz képest, amit hittem. Ja és a pálya a 3-as villamos mintájára készült, de korántsem az. :) )
tibitrain Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17874

Jó lesz az a ház csak vágd ki a falakat, és nyujtsd 2 hatványára ha a régebbi bve-hez kell. Ha valami belelóg a falba (pl fa, autó, oszlop...) akkor simán painttal retusáld. Vágj ki egy kis falbarabkát egy tiszta helyról, és tedd rá oda ahol belóg valami. Ha nincs akkora nagy felületed akkor a kissebb darabot többször tedd rá. Elég időigényes de meg fogja érni a fáradtságot. ha tulságosan nagy feluletet takar el például egy fa, a valóságban is nagyon közel van a falhoz, akkor hagyd úgy. Amikor épited a b3d-t akkor tegyél oda egy fa texturát is, pontosan oda, és akkora méretban mint a ház textura képén. Ezt a fát persze külön a pályaépitéskor is leteheted ide, de szerintem célszerű rögtön a b3d-be beleépiteni.

.

Tudnék még pár jótanácsot adni, de akkor én nem haladok sehova. Azért csak kérdezz bátran...

Előzmény: Gothpaladinus (17870)
maztro Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17873
Ott azért több mindent át kell majd még irogatni, meglehet, hogy az egészet.
Amit most írni fogok, az szerintem pozitív indulatú kritika. :)
Minek olyan alfát mutogatni (az objektumokra értem), ahol az előzőekhez képest gyakorlatilag nemhogy fejlődés lenne, visszamaradás mutatkozik? (egy egyszerű texturázott kocka) Próbáld meg úgy kialakítani a házat, hogy a textúra csak a falakat mutatja (mindenféle transzparentezés nélkül), ami a kockára lenne ráhúzva, a tető pedig egész más (persze, akár ugyanazon textúrának használt képen lehet az is) része az objektumnak! :)

Amúgy CG Textures a neve, és itt megtalálod! :)
Előzmény: Gothpaladinus (17870)
phontanka Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17872
Én egyszer csináltam egyet, de nem letölthető. Ha elő tudom keríteni, este felteszem a BVE Klubra.
Előzmény: Fáradt Vándor (17871)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17871
Sziasztok, megint én!

Kisfiam rendelése alapján OpenBVe alatt használható Szilire lenne szükségem (amit a neten találtam az BVe2-vel műxik csak). Ha valaki tudna segíteni, megköszönném.
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17870
Igen, de ez még inkább csak "alfás", még most is épp írogatok az egyes b3d-kben át egy-egy részt (vagy többet is), meg még "elő kell túrnom" egy jó tetőtextúrát is (bár van egy erős sejtelmem, hogy honnét tölthetnék le jót, valami CV vagy milyen Textures nevű site-on láttam jókat, amire Mamutsegg oldalán van link...), mert hát milyen lenne már létrával menni oda, csak hogy egy-két tetőt lefotózzak jó kameraállásból...:)))
Előzmény: maztro (17869)
maztro Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17869

Szerintem előbb tanulj meg "objektumozni". A háttérnek, meg a tetőnek -szerintem- nem kéne ott lennie a textúrának alkalmazott képen, vagy ha mégis, akkor nem így, hanem a "feladatra kiképezve" kéne összevágni a tetőt is.

 

Egyébként a pálya (nem akarom elkiabálni magam) nekem tetszik, mert eddig nem sok pálya produkált ilyen szép nagy íveket, miközben több vágány is kanyarog jobb, meg bal oldalt. :)

Előzmény: Gothpaladinus (17868)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.02.01 0 0 17868

Készülőfélben van Rákosrendező a 2-es és 70-es vonalhoz:

 

Rákosrendező 1st shot
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.31 0 0 17867
Ha már mindenki OFF-ol, akkor én is felteszek egy OFF jellegű kérdést:
Kinek van az itteni olvasóközösségből Twitter-blogja, és akinek van, annak blogját milyen néven/linken érhetném el? Ugyanis szeretnék magyar BVE-seket követni, csak nem tudom, ki csiripel errefelé!
Engem a twitter.com/gothpaladinus címen követhettek, ha akarnátok ;)
OFF vége mára részemről, jó éjt mindenkinek! :)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.31 0 0 17866
Én inkább RAR-okba meg 7z-kbe rendezem őket, úgy kisebb és könnyebb számomra a rendezés!
Előzmény: petiteto (17865)
petiteto Creative Commons License 2010.01.31 0 0 17865
Szerintem meg ez a rossz módszer, tapasztalatból mondom. A későbbiekben sokkal előnyösebb, ha mappába vannak rendezve a dolgok.
Előzmény: Gothpaladinus (17859)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.31 0 0 17864
Ezzel én is egyetértek, csak meglepett a hirtelen jött ellazulás (?). De azért jó így. :)
Előzmény: tibitrain (17862)
petiteto Creative Commons License 2010.01.31 0 0 17863
Teljes mértékben egyetértek veled:)
Előzmény: tibitrain (17862)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.31 0 0 17862
"(Hű, mostanában mennyire nem OpenBve a téma az én objektumépítési tanulmányomon kívül...)"
Szerintem pont ez a jó. Nem ragaszkodunk szigorúan a témához. Olyan mint egy igazi klub, tele haverokkal barátokkal. Szerintem ez a legjobb ebben a topikban. Én, ellentétben néhány emberrel, szeretek itt lenni! :))
Előzmény: Gothpaladinus (17859)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!