Én tegnap vettem először észre, hogy pl. lámpánál megállva, kell 1-2 mp. mire visszaáll olyan 800-850 körülre 1000-1200 ról, de inkább nagy hidegben...(1,4 16v)
Kérnék egy kis segítséget.+6 c fok alatt 1200-1500 alapjáratom van üzemi hőfokig,akkor is csak nagyon nehezen áll be 850 re.Voltam diagn.ott nem találtak semmit.Lenne valakinek valami ötlete?Köszönöm.1.4 16V taliga.
Naszóval, kész az önindító. A fő bűnös, az a mágneskapcsoló volt. Tipusa:Valeo,
száma: 5080 22H2 P
Ez került volna 30 K körül, de mi utángyártottat vettünk, viszont annak más volt a felfogatása, és egy kicsit át kellett faragni. Ha már szét volt szedve, akkor kicseréltük a keféket is mivel rendesen meg voltak kopva, bár gondot még nem okoztak.
De leszedni az önindítót maga volt a pokol, mivel a gázasok össze-vissza fűzögették a csöveket, és kábeleket, ezért nem tudtunk lebontani mindent burkolatot. Azért sikerült.
Ja azt még el is felejtettem hogy pont ez a szomorú hogy közel 100000 km után volt mindez.
Elég gáz ha csak ennyit bír ki egy ilyen nagynyomású szivattyú meg az injektorok.
Én erre mondtam hogy többet soha ilyen rendszerű motor.
A sógorommal együtt vettünk 2002-ben egyforma kocsit,ezt a 1,5 dci Thaliat mert jó áron volt jó felszereltséggel.
Ő többet autózik a munkája végett,így pár év alatt összejött neki 90000 km.
Na nála akkor kellett cserélni injektorokat.
Rá fél évre gyorsan eladta és vett egy Lagunát használtan.Azóta beletett kb 130000 km-t és semmi üzemanyagellátási problémája még nem volt.Na erről beszélek.Az egyik Delphi a másik Bosch.
Persze ez az én véleményem,biztos van akinél nincsenek ilyen gondok.Nálam lettek.
Renault gyári készlet.Csövekkel,injektorokkal,tömitésekkel.Közös nyomócső ultrahangos tisztitása megvolt.Üzemanyagszűrőcsere is megvolt.Szivattyú az nem lett cserélve mert nincs többszázezes felesleges forintom.
Felesleges itt egymást győzködnünk,nem vagyok teljesen amatőr hozzá.Ami szar gyárilag az szar.
Ha nem igy lenne akkor nem lenne ez téma szinte minden Renault szervizben és itt a neten is.Lásd az általam belinkelt cikkeket is.
Persze lehet némiképp enyhiteni a dolgokat,meg akár még szerencséje is lehet valakinek,de azért az nem véletlen hogy ennyi meghibásodás van ezek körül.
Bocs a kései válaszért. Halvány segédfogalmam sincs. Elég sokat járok kis sebességgel alacsony fokozatban (az utcánk földesút és többet ér a futóművem épsége, mint, hogy 1-2 perccel hamarabb hazaérjek) ilyenkor eléggé fel szokott melegedni a hűtővíz. Kb. egy éve szépen lassan elkezdett eltűnni a kiegyenlítőtartályból a lé, a(z akkori) szerelőm meg rátöltött. Lehet, hogy túl is töltötte, mondván, hogy majd visszafogy. Akihez fűtőradiátor cserére vittem azt mondta, hogy megdeglett a kiegyenlítő sapija. Lehet is benne valami, mivel egy ideje eléggé szamovár hangja van.
A feltételezett túltöltés miatt arra tippelek, hogy a rendszer leggyengébb pontján az anyagfolytonosság egy kis helyen megszűnt és itt elkezdte ereszteni a levet.
Mióta nálam van - 2008. - nem volt cserélve a fagyálló. Lehet, hogy ha töltöttek rá, a rátöltött gyengébb minőségű volt.
Az új radiátornál észrevettem, hogy nem úgy fűt, mint a régi, de ez csak pár napig volt így. Ma már kellemes meleget tud kelteni.
Motortértető: Nekem 2002. augusztusi 1.4 8v-m van Expression felszereltséggel és van hővédőpaplan benne. Igaz a középső stiftet valahol elhagytam, ez miatt a bal oldali (rendezői jobb) meg átszakította magát az anyagon. Utóbbi kapott egy kevés műbőralátétet, most jó a középső viszont még rondán belóg.
Tavasszal, ha még lesz munkahelyem lecseréltetetm az olajat is. Fogggalmam sincs mit tettek bele, de most nagy valószínűséggel 10W 40-es BP-t rakatok bele. Jövő ilyenkor meg kap a kiszdrága egy új téli cipőgarnutúrát, mert a fentlévő SAVA-k már csutkáka elkoptak.
Zsír új injektorok - 20e km. Ezek beépítésekor alap a szivattyúcsere/felújítás, és az összes cső legalább ultrahangos tisztítása, vagy cseréje. + üzemanyagszűrő csere. Ezek is megvoltak? Ha nem, akkor ne az injektorokat hibáztasd, hanem a kontár szerelést.
Szerintem meg igenis az autó hibája,illetve a rendszer gyártójáé hogy olyan országokba is vigan eladják ahol tudják hogy nem felel meg a gázolaj ottani minősége.
Illene legalább figyelmeztetni vásárláskor a vevőket hogy ilyen meg olyan adalékokkal javitsanak a dolgon,nem pedig a szervizben széttárt karokkal szajkózni hogy azért szart be az injektor mert biztos kannázik a tulaj.Na nálam ez verte ki legjobban a biztositékot.
Legalább a Mercedes elismeri a rendszer gyengeségét.
Na mindegy.Az biztos hogy én tanultam ebből és soha többet Delphivel szerelt dci motor.
Amúgy magával az autóval maximálisan elégedett vagyok.8 éves és tulajdonképp semmi baja nem volt az injektorokon kivűl.Viszont azok húzós tételek és ráadásul nálam valószínűleg a cikkben leirt szivattyú hiba lehet,mert a zsír új injektorok nem birtak ki csak 20000 km-t.Most vagyok dilemmában hogy megint beruházzak-e injektorokra vagy szabaduljak a kocsitól.
Mondjuk úgy látszik mégsem csak a magyar gázolajjal van a probléma...
"Világszerte ennél is magasabb az érintett autók száma..."
Mondjuk egy kicsit más a Merci hozzáállása a dologhoz:
"a központ hivatalos levélben kér elnézést a tulajdonosoktól, illetve figyelmességről is tanúbizonyságot tesz: az érintettek körülbelül 200 euró értékű szervizcsekket kapnak kárpótlásul."
Ahogy azt Kisfitti is megírta, egymással szemben van a két gomb a csatlakozón, azt kell egyszerre nyomni és közben húzni lefelé a szűrőről.
Ha koszos persze nehezebben lehet összenyomni, érdemes elötte kissé letakarítani ( így a csőbe sem kerül véletlenül a koszból, ami hasznos :-) ).
Én is emelés nélkül csináltam és sikerült.
A gyertyáról hát nem tudom, csak ismételni tudnám magamat, elvileg persze jónak kell lennie másik márkának is, mégis azt mondják ( nem márkaszervíz :-) ) hogy a gyárit tegyük bele ( EYQUEM RFN58LZ )
Az a gyanúm, hogy az index-et is vezérlő időzítős automatika panelen vagy annak csatlakozóinál lesz a bibi. Ez az egység a motorteret nyitó kar felett található, kb. a fényszóró magasságát állító szabályzó mögött. Ezen a NYÁK-on van az index zümmere (csipogója) is. Nálam csipog, ha megy az index, nálad lehet, hogy más hangja van.
Tade15: nem újonnan vettem, de annyira körbe lett mérve, és annyira egyértelműen egyben van az autó, hogy 99%-osan kizárható a töröttsége. és volt már olyan benzines rönóm, ami '96-ban volt 5milla (persze azt sem újonnan vettem :-) ), és abban sem volt géptetőtakaró gyárilag, tudom, mert amikor az volt aktuális, rákérdeztem a rönónál és ők mondták, hogy tényleg nem kell lennie benne gyárilag. meg fogok próbálni beszerezni egyet, köszi az infókat
Köszönöm a gyors választ, sajnos műszerészt nem találtam, így nem tudtuk nagyon szétszedni a relét, kipróbáltuk a kontaktjavító spray-t, ami kicsit javított a helyzeten, enyhült a zörgés hangereje. Viszont a Fer-Vill-ben találtunk relét 1600 Ft-ért (igaz, nem az autótípusra kellett rákérdezni, mert arra rögtön rávágták, hogy olyan biztos nincs, hanem a relén lévő cikkszámot beazonosítva találták meg a kellőt), így inkább cseréltem.
A probléma megoldódni látszott, ám úgy kb. 10 km megtétele + egy éjszaka állás után elkezdett megint hangokat adni, ám most olyan, mintha indexelnék, miközben nem is, de csak egy-két kattanás hallható menet közben, illetve menet közben hébe-hóba elkezd gyorsan kattogni, mint amikor indexelnék, de nem működik valamiért, úgy, hogy hozzá sem érek a karhoz. Ilyenkor a relédoboz is "mocorog".
Még nem tudtam a szerelővel egyeztetni, de úgy tűnik, ez nem teljesen csak relé, ugye?
Ha valakinek van ötlete, tapasztalata, akkor szívesen venném! :)
Ha leveszed belülről az ajtó burkolatát, akkor eléggé szembeötlő lesz az ablakemelő mechanika. :)
Nekem annak idején ott jött szét, ahol az a bowdenes/fémspirálos rész a motorhoz csatlakozik. Esélytelen volt javítani, kellett szerezni másikat. Mondjuk szerencsém volt, mert a jobb első ment szét. Bal elsőt nem kaptam volna, mert mindenkinek az romlik el először, és olyan a bontóban sincs.