Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Tripla az előbb említette a vezetőnőt ez még egy múlt heti kép (Péntek), délben vitamin gyűjtött . Én meg szorosan a leveleket próbáltam 🤪. Nekem lett volna egy jóban ötletem mind a kettőnk számára
Itt most állt el a szemetelő eső , de kitudja mikor kezdi újból . Azért itt látszata is van az egésznapos szitálásnak . Igaz nagyon messzire nem látni a párás ködös levegőben . Most megyek Vácra a lányt viszem táncolni 17³⁰ ra.
Azt nem tudom . De a bölcsőde vezetője is megázott .
No olyan 10 től elkezdett szitálni az eső . Olyan bosszantó fajta , ahogy kavicsos szokta írni . S még most is szitál , már a pára is kezd egyre jobban leerszkedni . A Nyaszály hegyet nem is látni 🕵️, de a faluban is egyre jobban párás a levegő . A hőmérséklet nem is ment fel csak 10 fok ig .
Szép reggelt s hetet mindenkinek ! Nekünk is 8 fok jutott , de itt már volt eső . Vizes volt az út , s most is cseperegni kezdett . Nehogy szárazon kezdjem a napot (:-))))
Az akkumulátort egy speciális tartályba helyezték a törzs 9. és 10. kereteinek körzetében. Az elektromos berendezés egységek vezérlése és a fogyasztók csatlakoztatása a pilótafülke elektromos paneljére koncentrálódik. Az áramkörök védelme érdekében 10 biztosítékot helyeznek el a kapcsolótábla hátulján.
Az előző oldalon megadott "DC" típusú villanymotor táplálására Um = 24 V-os feszültségre van szükség.
Mivel a motor teljesítményfelvétele 0.5 LE, azaz 0.36 kW, ezért a motor áramfelvétele a maximális 5900 / perc fordulatszámon Imax = PkW / Um = 367.75 kW / 24 V = 15.3 A.
-
Arról is olvashattunk az előző oldalon, hogy a villanymotorokból nagyon rövid ideig akár a névleges teljesítmény háromszorosát is kivehetjük, azaz a mi esetünkben Imax_vez = Imax * 3 = 15.3 A * 3 = 45.9 A-t.
-
Célszerű a vezérlőt úgy tervezni, hogy ezt a csúcsáramfelvételt is elviselje károsodás nélkül, ezért ezt az értéket még emeljük meg 20 %-kal, azaz Imax_vez = Imax * 3,2 = 15.3 A * 3,2 = 49.0A.
A teszi a dolgát arra értettem hogy nem döglött a jószág. Autó villamosság szerelő nézte döglött vagy nem anno a generátort. Terheléses vizsgálat és fordulat számlálás sem volt. Egyszerre a két ág még nem volt indítva tehát üzemszerűen meghajtó motorként még nálam nem üzemelt. A szerelő sem értette hogy külön,külön is 12v-on reagál a tengely. Szétszedve nem volt és a gyerekkori haver(autó villamosság szerelő) azt mondta vigyem a francba mindig ilyen csodabogár dolgokkal foglalkozok :) - Ezt a szemem előtt produkálta a jószág. 12v-al= 1-3 pont rövidre zárás (forgórész) lassú tengely fordulat - 12v-al= 2-4 pont rövidre zárás (állórész) gyors tengely fordulat - Én 24v-al 2-4 pont rövidre zárás (állórész) nagyon gyors tengely fordulat (terhelés nélkül de 5Ah biztosíték védelemmel amit 6-8 mp múlva levágott. Van 25Ah biztosítékom is de azt már nem mertem megpróbálni szakértő megkérdezése nélkül..."
Bizony-bizony te nevezték el bennünket ingyen . Csak emlékezz vissza amit írtál hajdanán kavicsos Gyulának , de lehet én sem emlékszem jól ( a noteszbe sem írtam fel :) ) s drótszamaras Zsoltinak írtál 🤔🙄🤷
Meg kellene valahogy mérni külön-külön az álló,és forgórész áramfelvételét. Azután a forgórész áramához lehetne keresni valamilyen szénkefés motorhoz, elektromos kerékpár, robogó szabályzót. Bár nézegettem elég gyengéket találtam. De, ha esetleg valami kistraktor féleségen gondolkodsz, több fokozatú váltóval egy nyomógomb is elegendő lenne. Én régebben "gyártottam az unokabátyámnak egy 3 kerekű rokkant kocsit, egy nyomógombbal egy kontaktort kapcsolt, és az adta az áramot a motornak. A kisöreg megpakolta mindenféle zsákos cuccal, a vezérlők nem bírták a klímát. A kontaktor bírta. Meg kell találni a megfelelő lassítást.
Én egy permanens ( állandó) mágnesű motort használtam, ott csak a forgórésznek kellett áramot adni. A te motorod is párhuzamos gerjesztésű motor, csak annyi a különbség, hogy az állórész tekercs, (nem állandómágnes) Tehát ha neked az a generátor, 24 voltod ad le, akor az állórésztekercsnek, bírnia kell a 24 voltot. A forgórésztekercset pedig szabályzóval tudod gerjeszteni. Ha generátorként 5 volttal gerjesztették, és akkor adta le a 24 voltot, akkor valószínű hogy nem fogja bírni a a 24 voltot, de az akkut meglehet csapolni, és mondjuk 12 voltra kötni a forgórészt a szabályzóval.
Ezt írtad:12v-al= 1-3 pont rövidre zárás (forgórész) lassú tengely fordulat - 12v-al= 2-4 pont rövidre zárás (állórész) gyors tengely fordulat
Ez így értelmezhetetlen. Tehát , generátor üzemben a 3,4 láb ki van kötve testre, az 1 lábon kapja a gerjesztést, és a 2 lábon tölti az akkumulátorokat. ( valamilyen viszáram kapcsolón keresztül. ) Motorüzemben,: a 3,4 lábat kikötöd testre, a 2 lábra ráadod a 24 voltot, és az 1-es lábat pl 1 vagy 2 kocsi reflektor égőn keresztül gerjeszted. Ha nem tudsz mérni így próbálhatod ki. Ezek a generátorok nem 200-300 Wattosak, hanem még 1000-nél is több, nem fog melegedni. A legjobb az lenne ha PWM -el, pl ilyen: https://variometrum.hu/dc-motor-sebesseg-szabalyzo-pwm-60v-20a