Az a mágneskapcsoló, ami rá van építve az önindítóra. Erre mennek rá a vezetékek.
De sajna szét kell szedni, mert lehet, hogy neked a kefék vannak elkopva, ezt csak akkor lehet látni, ha szét van szedve. Nem ördöngősség, 2-3 órás munka egy hozzáértőnek, én mint írtam kicseréltettem benne a keféket is, így lett 19K az anyag mágneskapcsolóval.
Sajnos nem lehet csak úgy kiszűrni, mivel, ha indítóznál, és nem forgat, és nem hallasz kattanást sem,(mint ahogy én sem hallottam) az még lehet kefe is, mivel a kefén keresztül testel le a mágneskapcsoló, így nem húz be az sem.
Azóta folyamatosan jó, sőt jobban is pörget, ez meg abból adódik, hogy az egyik oldalon jobban el volt kopva a kefe, így volt amikor szinte csak az egyik dolgozott.
Egy szépséghiba azért akad.
Túl zsíroztuk a bendixet, így hidegben síron túli hangja van, mivel nem tud rendesen kilökődni a helyére. Ha már kicsit járt és utánna próbálom, akkor már jó. De mégegyszer ez miatt nem szedetném le, mivel nekem útban vannak a gázcsövek, és egy esetleges szivárgás nem jönne jól. Ha meghal, akkor veszek egyet bontottan, már én is neki mernék állni, simán.
Kisfitti köszi az infót. Mivel nem vagyok szakember, melyik mágneskapcsolóról van szó? Én 2 hete kint parkolok a Thaliaval ebben az időben és semmi gáz sincs. Reggelente pöccre indul. Picit lassabban teker ebben az időben de azonnal indult eddig. Még várok vele kicsit aztán sztem én is véghez vitetem ezt a munkálatot amit a tiedén csináltak. Azóta egyébként nincs gond? Próbálgattad?
Nagyon szépen köszönöm! Jó lett a rádió. Izzót még később cserélek:)
Viszont amit nem ír a kijelzőn az a külső hőmérséklet. 2002-es 1.5dci ex.. Gyárilag ha jól tudom kellene. Mi lehet a hiba és hol van az érzékelője elhelyezve?
2db van benne,és jó szar kicserélni.(Már elnézést a csúnya beszédért)
1:Kiveszed a boxot,és felnyúlsz.Hosszú ujj kell hozzá,és markoljon az ujjhegyed mint a fogó,mert nem fogod tudni elforditani.
2:kiveszed a boxot,kiveszed a 2 csavart alul,felnyúlsz,leakasztod a bowdeneket,asszem 2-öt és kiforditod vagyis inkább beforditod,és kijön.És ha kivetted még véletlenül sem csavargatod a rostély állitót meg a hideg-meleg szabájzót.Mert esetleg nem oda fog füteni ahova mutat.Bár lehet itt nem lehet másképp össze rakni már nem emlékszem.
Ide feltöltöttem. (Felelősséget nem vállalok érte, de ahonnan letöltöttem, ott mindenkinek sikerült kikódolni. 1-2 -szer próbáld meg max., ha nem megy, akkor más megoldás után kell nézni, pl. ebay-en is vannak 100%-os userek, akik csinálnak ilyet 1GBP-ért)
Nem értem összefüggéseiben az egészet! Tehát vagy a hátsó lambdaszonda a rossz,vagy a termosztát? Akkor nem fűtene az autó,hogy minusz 8 fokban ingben tudjak vezetni.
Es ne feledkezzunk meg arrol sem ha csak siman a termosztat halt meg(most mar nekem is van egy nyari termosztatom ;oD) es ez mellett vilagit a lampa is :-)
Köszönöm a segítséget, megpróbálom a kontakt hibát orvosolni,a másikat megnézetem szervizbe . Ez is volt a terv,csak nem tudtam,hogy motor vagy valami más károsodása nélkül használhatom e az autót.
Ez utóbbit javíthatod te magad is, ha az ülés alá nézel, akkor fogsz látni egy csatlakozót, amibe egy kábel megy, nah ott szerintem van egy kontakt hiba. Tipikus eset. A MIL lámpa kigyulladásának okát, meg egy gyors diaggal meglehetne nézetni, és majd karácsony után már célirányosan tudod majd javíttatni, ha több lesz a cash. :)
Nekem is és még sokaknak ugyanaz a hiba mint, amit janobá is leírt. Ha a kat. utáni diagnosztizáló lambda-szonda rossz, akkor semmilyen működésbeli különbséget nem veszel észre az autónál, ugyanúgy megy, ugyanolyan a hangja, ugyanannyit fogyaszt.... csak hát világít a műszerfalon az az átkozott ikon.
Nekem kb 2 évig világított, és most is világítana, ha nem kötöttem volna át a SERV ledre. (Tudom, ez nem tisztességes megoldás, de már nagyon zavart az állandó világítása.)
Köszi a választ! Jártál vele,vagy rögtön vitted a szervizbe? Mennyibe kerül ez a hátsó lambda szonda? Házilag ki tudom cserélni? Kinyírom e a katalizátort ha továbbra is járok vele? Az nem lehet gond,hogy kb 1 hónapja csak városi közlekedés,rövid utak hidegben. Minusz 8 van Szolnokon.
Ezen kivül mást nem okoz? A melegedés a menetszél miatt (ami jócskán minusz) szerintem semmi köze a lámpához. Nálam a hátsó (katalizátor utáni) lambdaszonda döglődése csinálta a jelzést.
A fütésköre ment tönkre. De ha más jelenség is van akkor nem ez a gond.Szerintem.
A tiusa 1.4 16v és 2003 as gyártású. Tegnap vettem én is észre,ebben a hidegben nehezebben melegszik a motor. Cora oda vissza 9 km, és csak langyi volt.
Sziasztok! A segítségeteket kérném! Tegnap váratlanul kigyulladt a motort szimbolizáló ikon. Leírás nagyon szűkszavú, vigyem szervizbe. Most karácsony előtt? Nem lehetne valamit előtte megnéznem? Lehet így vele járni? Előre is köszi!
Én tegnap vettem először észre, hogy pl. lámpánál megállva, kell 1-2 mp. mire visszaáll olyan 800-850 körülre 1000-1200 ról, de inkább nagy hidegben...(1,4 16v)