ÜDV plé20. NEKEM AZÉRT kellene váltó,mert már az első tulaja ujítgatta.ÉN pedig egy honapja le zúztam ajobb féltengelyt deugy,hogy a tegelyház eltört.Dinamóval meg hegesztettük,de nem egy életbiztosítás ha azerdőndolgozom.Nekem féltengelyház is jó lenne vagy ha valamelyik dutráé jó lennerá, Üdvözlettel BEDI PETI
Így mégjobb... az előző erőssen tesztjellegű történet volt... mármint a felfogóképesség és a kreatív kiegészítőképesség tesztje...
Engem tegnapelőtt majdnem kirúgtak egy provokatív futó miatt... jöttem vissza Lepsényből gépmenet, Szemes után futott szembe a párhuzamos úttesten egy "ámulatbámulat" hölgy, de ettől még nem bambultam volna úgy utána... de ez a nő úgy tudott futni is, ahogy ritkakevesen tudnak járni is... szóval csípőringatva... ilyent még életemben nem ettem... Szóval utánabámultam... meg mégegykicsit... aztán mikor fölnéztem, elémugrott a lellefelsői bejáratijelző egy vörössel... még a sarkamat is kinyújtottam fékezni...
Khhhmmm... szerencsémre jó a viszony a menetirányítással, tehát nem rúgtak ki..
Érdekesen hozta le az index, eredetileg így lett volna.
Még egy kicsit a nőkről. Táborfalván voltunk hadgyakorlaton, ott meg Erzsihez lógtam el Örkénybe. Osztálytársam volt, de idősebb 2 évvel, a fizika tanárt nem bírta legyűrni. Olyan alakja volt mint Raquel Wellsnek, csak nem sziloplasztból. Jókat nevetett amikor az osztály kérésére gyakorta stand up comedyztem, amúgy magasról tójt rám. Amikor megjelentem nála gyakorló katona szerkóban strand papucsban, kedvesen fogadott, volt még ott rajtam kívül vagy 4 motoros vagesz.
20 év múlva találkoztunk egy iskolai megemlékezésen, erős érdeklődést tanúsított, túl volt már 2 alkesz férjen és jobban nézett ki mint valaha. A körül dongott, hogy elmúltam negyven és nem vagyok alkoholó de presszó. A buli után haza vittem, mármint az ő házához. Megkérdezte nem jössz be. Kössz nem!
Ha ezt 1977-ben kérdezte volna.
"Nekem se kellett kétszer mondani, egyből rohantam ágyat bontani" EDDA.
Még egy kicsit a nőkről. Táborfalván voltunk hadgyakorlaton, ott meg Erzsihez lógtam el Örkénybe. Osztálytársam volt, de idősebb 2 évvel, a fizika tanárt nem bírta legyűrni. Olyan alakja volt mint Raquel Wellsnek, csak nem sziloplasztból. Jókat nevetett amikor az osztály kérésére gyakorta stand up comedyztem, amúgy magasról tójt riskolai megemlékezésen, erős érdeklődést tanúsított, túl volt már 2 alkesz férjen és jobban nézett ki mint valaha. A körül dongott, hogy elmúltam negyven és nem vagyok alkoholó de presszó. A buli után haza vittem, mármint az ő házához. Megkérdezte nem jössz be. Kösszám. Amikor megjelentem nála gyakorló katona szerkóban strand papucsban, kedvesen fogadott, volt még ott rajtam kívül vagy 4 motoros vagesz.
20 év múlva találkoztunk egy nem!
Ha ezt 1977-ben kérdezte volna.
"Nekem se kellett kétszer mondani, egyből rohantam ágyat bontani" EDDA.
Ja és elsős középiskolás voltam és hulla szerelmes a harmad éves Ilába, aki kosaras lány volt. Katonaság alatt ellógtam hozzá Hódmezővásárhelyről Mezőhegyesre. Elmentünk a strandra, finom ebédet kaptam, visszavitt autóval Vásárhelyre. Ennyi.
Nehéz elképzelni, hogy 10 LE igényű fűrészt, egy 50-90 LE dutrára szerkesztettek volna. Legvalószínűbb hogy kis dutra volt UB-28 vagy UE-28. Nagyon sok volt még K-25 és szuper zetor.
Kérdés remélem hogy van makó környéki fórumos rajtam kívül, ami annak idején 1982 körül Csanádpalota ,Mezőhegyes,Pitvaros körül szaladgált fűrészes traktor,kotyogó hangú zöld.Egy öreg járt vele a főutcánkban lakott, milyen traktor dutra, vogy DK4 volt?
Absztrakt dolgot kérsz, megfoghatatlan mint a tűzes vas. Az 50-esekből nagyon keveset gyártottak, ennek arányában kevés van belőlük, mégkevesebb a cucc hozzájuk. Ha van váltód akkor semmi probléma, mindenféle kerék van hozzá. Ha nincs, akkor csak annyit tudok mondani figyelni fogom, de én még nem találkoztam eladó 50-es váltóval.
Szeretettel várunk mindenkit augusztus 7-én, a Kemencei Erdei Múzeumvasúton rendezendő Kisvasúti Napon. A programokban járműbemutató valamint veterán Ikarus és Csepel járművek találkozója is szerepel. Részletek itt: http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1130
Majd miután 1957-ben visszakerült a traktorfejlesztés a VCS traktorgyárba az M25-tel szerzett tapasztalatok ( 2000 órás próbaüzem) kezdték fejleszteni az önhordó Ux -28 családot.
208D : E osztály már W124 (ill.S124 a kombiné) sorozatból is létezett (krómos kilincsek, kis maszkos géptető, csomtetőn króm díszléc...), s az utódnál , W210 folytatódott.Sajnos az MB-nél is a fő hangsúly a fejlesztés során a költséghatékonyság volt, ez pedig magával hozta a folyamatosan romló minőséget, csökkenő élettartamot.
Pontosan úgy mint a Dutra M25 és a UA-B-C sorozat. Pont ezért tervezték alá a mellsőhajtást különben eladhatatlan lett volna. Ebből a kényszertervezésből lett világszínvonalú gép.
Egyáltalán nem érted miről beszéltem. Arról beszéltem, hogy amikor ezt óriási nagy tervezői munkával kihozták akkor már a koszos 6-os IFA-kban is több komfort volt, akkor meg minek a fejlesztés?? A fejlesztés arról szól, hogy egy lépéssel előrébb legyünk a jelentől ne pedig kettővel hátra.
Üdvözlet Pléhúsz Mester! Szerintem nem csak "magyar sajátosság" az h külföldön elöbb restaurálták ill. nagyobb Dutra gyüjtemény van,hanem inkább (nem kifogásként) az anyagiak az okai. Szerintem itt a fórumozók közül bárki ha tehetné,lenne 8 vagy akár 25 Dutrája is. Bizony ez föleg pénz és/vagy idö kérdése.Talán nem is csak megvenni,és hazaszállitani kerül sokba,hanem felújítani mégegyszer annyiba,és sok idöbe. Akinek van Dutrája,az tudja. Ismerek olyanokat akik az alkatrészhiány miatt adták el vagy félnek venni. Aki eladta,vagy elszalasztott egy jónak igérkezö vételt,az mind bánja. Föleg aki mtz-re cserélte,vagy azt vett a Dutra helyett.Olyan is van aki John Deer-re cserélte,és rettenetesen bánja,hogy nem tartotta meg veterán hobby-nak,mert most nincs mit szerelnie :) Szerintem bizony meg kellene tiltani,de legalább korlátozni a mükincs értékü magyar gépek külföldre történö eladását,mint ahogy kellene ezt tenni a magyar földdel. Ez az utolsó lépese Magyarország eladásának.A fidesz is ugyanúgy megszavazta,mint a maszop,ezért,és a Románia EU-hoz való csatlakozásának feltétel nélküli elfogadásáért mélységesen megvetem öket.Minimum Székelyföld (de inkább Erdély egészében) autonómiáját kellett volna vétójogunk által kicsikarni, Szlovén mintára. Horvátország azért nem Eu tag( pedig 100x jobban áll mint pl. Bulgária),mert vétózza Szlovénia "határrendezési" nézeteltérés miatt. Szerintem mindenki érti,mire célzok ezzel. Elnézést hogy eltértem a témától,de kikívánkozott belölem.
Köszönöm mindenkinek! Így már minden világos és maximálisan egyetértek én is a hozzá állásotokkal! Türelmes vagyok és szivesen tanulok! Igaz magyarként nekem is elegem van a külföldiek szinte minden területen történő előre törésének és kizsákmányolásának! Véleményem szerint ha az emberek tisztában lettek volna vele (sajnos velem eggyütt is) hogy mit szavaznak meg amikor az eu csatlakozást válaszottuk biztosan nem csatlakoztunk volna! Megértem és támogatom amit csináltok, olyan ez mint a földvásrlás moratórium. Azt is fent kell tartani ha meg már nem lehet akkor meg el kell lehetetleníteni!
A III. Dutra találkozóra szívesen elmegyek azt hogy apukám eljön-e akkor ha aktuális lessz megkérdem tőle!
Köszönöm a szives fogadtatásokat! Jelenleg Szeged-Budapest-Balassagyarmat vonalon mozgom. Ha valaki esetleg akkora alkatrészeket vásárol telefonon vagy interneten ami egy személyautó csomagtartójába befér és nem akar a postásnak fizetni szivesen elviszem! Pillanatnyilag ennyivel tudlak titeket segíteni!
A múlt héten, kettő db 90-es Dutra ment ki Németországba, előtte nem sokkal 2 db pedig Angliába, s egy dömper Svédországba. Nehogy azt gondolja bárki is, hogy elítélem, ha a tulajdonos eladja külföldre, csak sajnálom. Ami tűzzel-vassal írtandó az a spasszerság, ne éljen meg abból valaki remekül, hogy nemzeti szinbólumunk lett nagy dutrát kipucolja az országból. Sok spasszer azzal próbálja magyarázni a bizonyítványát, hogy ő szinte hivatalos mentőalakulat, csak nincs a fejére sziréna csavarozva. A külföldre átjátszott gépeket renbe hozzák, megmaradnak. Igaz, kint nincs rézeleje veszély, nálunk a cigányok ellenőrizetlen mindenféle "áldásos " tevékenységei folyamán, simán bármelyik pillanatban a haszonvasban végezheti a kincs traktorunk.
A dutra akkora tiszteletnek örvend a nagyon nagy műszaki múlttal rendelkező országokban, hogy el sem hinnénk. Magyar sajátosság, hogy külföldön előbb restauráltak dutrát és a legnagyobb gyűjtemény sem Magyarországon van.
Német 8 dutrás gyűjtő mondta a haveromnak, hogy ő a dutra miatt nagyon szereti és tiszteli a magyarokat. Vagyis a dutra holtában is nemzeteket hoz össze, jó hírünket kelti a mai napig. Hozsanna az aranykezű szakiknak akik ránkhagyták, mint édesapád. Szívesen látnám a III. Dutra Találkozón, akár mesélhetne is a gyárról.
Konklúzió: éppen az a cél, hogy minnél több dutra maradjon itthon, az ilyen fiatalokhoz jusson mint te. Ha képes vagy velem elhitetni, hogy meg tudsz venni eggyet, esélye van hogy elkészül, kapsz tőlem címet, nem egyet, de ez interneten keresztül nem megy.