Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

konyak_ad Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29388
Az enyémet holnap csinálják. Sztm ha nem is nagy, de hülyeség ha nem csináltatod meg.
Előzmény: jazzcool1,2 (29386)
wastegate Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29387

Én ma voltam reggel ... kb fél óra.

Nekem a régivel sem volt semmi bajom, mindegy kész van.

 

w

Előzmény: jazzcool1,2 (29386)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29386
néhány napja én is kaptam értesítést a Hondától, hogy kicserélnék a rögzítőfékkart, s egyeztessek időpontot. de még nem tudom, hogy jelentkezek-e, egyszerű lustaságról van szó. nagy hülyeség?
Marcu Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29385
Én is:)
Előzmény: almacsiga (29384)
almacsiga Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29384
Köszönöm az infót !
Előzmény: wastegate (29382)
zozomax Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29383

Hello,

 

Olyan autókon, ahol az olajszűrőhöz nehéz a hozzáférés, a legjobb eszköz egy derékszíj...

Pici helyen rá lehet tuszkolni,szintén pici helyen kifér és a szíj végét is lehet húzni... amikor húzod biztosan fog (minél jobban húzod, annál jobban szorul) , amikor elengeded könnyedén meglazul... Persze a húzásiránynak megfelelően kell rátenni!

 

A 323F-n most cseréltem olajat, a szűrő a tűzfal felől van, a szívósor alatt, csak az ujjaimmal értem el felülről... aknáról lehetne elérni, de az nekem sincs, szíjjal viszont lejött, felment gond nélkül... Jó módszer, ajánlom. 

Előzmény: FGyula 27 (29376)
wastegate Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29382

villáskulcsot nem használnék sem olajdugóhoz sem a műa fedélhez ...

 

zárt csillagkulcs vagy crova (dugókulcs) ... kézzel nem jön, van benne egy gumigyúrű.

 

a fedélen rajta van a max Nm a meghúzáshoz ... különben törik.

Előzmény: almacsiga (29380)
almacsiga Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29381
Én most töltöttem bele a hétvégén negyedszer Castrolt. Az első két alkalommal GTX Magnatec 5w-40 volt, a 3. és a 4. TXT Softec 5W-40. Szerintem mindegyik tökéletesen megfelel. Mindegyikkel 20000 km-es szervízintervallumokat mentem gond nélkül.
Előzmény: Marcu (29379)
almacsiga Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29380
Kössz az infót. Sejtettem, hogy a műanyag fedél alatt lehet, de még véletlenül sincs ráírva semmi, így nem akartam bizgerálni :-(
Egyébként ezt a műanyag fedelet hogy lehet leszedni ? A tetején van egy csavar alakú kiemelkedés, ezt szabad villáskulccsal tekerni ? Nem akarom eltörni a műanyagot. Vagy egyszerűen kézzel letekerem ?

A spéci csavarokkal kapcsolatban nekem is ez jutott eszembe. De azért sem megyek szervízbe, inkább veszek egy Tesco gazdaságos torx készletet :-)
Előzmény: wastegate (29377)
Marcu Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29379
Esedékes lenne egy következő olajcsere, eddig csak shell olajat kapott az 1,2-es jazz, de most gondolkodom a castrol TXT olajon. Mit gondoltok, elég jó?
almacsiga Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29378
Mondjuk ha csak aláfeküdni tudsz, akkor azért nem leányálom lecsavarni az olajszűrőt és a leeresztőcsavart, de nem gond (egyértelmű, jól látszik). Aknáról tökéletesen szerelhető, de az nekem nincs :-(
Előzmény: FGyula 27 (29376)
wastegate Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29377

Olajszűrő betét van benne nem felcsavarós ... felűlről a motortérben fekete műanyag fedél a szűrőházon.

 

Csavarok ... talán azért, hogy ne otthon csinálják a szervízmunkákat :O)

 

w

Előzmény: almacsiga (29375)
FGyula 27 Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29376
Nem egy korszakból valók az autók!

Nekem a Jazz előtt egy 1999-es 1.3-as corollám volt.Na,azon sem egyszerű az olajcsere. Megfogni kizárólag kézzel,de abból is a kisméretű tenyér fér csak oda. Az a barom aki kitalálta. Az újabbik corollán már orvosolták a problémát.

Most készülök a jazz-en olajcserére. Ezek szerint ezen egyszerű lesz. :-)
Előzmény: almacsiga (29375)
almacsiga Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29375
Hétvégén nekiálltam szervízelni a Jazz-emet és a húgom G Opel Astra-ját.
Lett volna olaj-, olajszűrő-, légszűrő-, és pollenszűrőcsere. Plussz az Astrában gyertyák.
Tény, hogy az Hondában már tudtam mindent, hogy hogy kell csinálni az Astra-t nem ismertem, de gondoltam ezek nem túl magas szintű szerelések.

A Hondához kellett egy db 17-es villáskulcs az olajleeresztő csavarhoz, egy 10-es csőkulcs (vagy villás, de a cső kényelmesebb) a légszűrőhöz, meg egy olajszűrő leszedő. A pollenszűrőhoz nem kell szerszám és egy óvodás is ki tudja cserélni. Szóval marha egyszerű minden.

Az Opelnek a változatosság kédvéért imbusz kulcs kell az olajleeresztő csavarjához. Ez még talán OK, de nem találtam meg az olajszűrőjét :-( Nem vagyok szerelőzseni, de már csináltam pár olajcserét a Jazz-en kívül Lada Samara-n és Citroen Saxo-n is. Soha nem volt gond. Hiába feküdtem alá, elérhető és látható közelségben nem találtam. Ha valakinek van tapasztalata kérem árulja el, hol találom. Olajcsere elhalasztva :-(
Jött a légszűrő. Na mondjuk ez egyszerű, csak pár patent és ugyanolyan könnyen hozzáférhető, mint a Hondában.
Következett a pollenszűrő. Természetesen sem a használati kézikönyvben, sem a szervízfüzetben nincs leírva, hogy hol és hogy cseréljem, kivéve, hogy szervízben :-) Gondoltam elindulok, úgy, ahogy a Hondában kell. A kesztyűtartó kiszereléséhez 6 db torx csavaron át vezet az út. A pollenszűrő, véletlenül sincs feliratozva, de érzésre eltaláltam. A fedele csak csavarhúzóval kipattintható patentekkel van rögzítve, amik szanaszét röpködnek, miközben az ember teljesen kitekeredve próbál odaférni. Ez is megvolt kb. 20 perc alatt.
Jött a gyertya. Jött volna :-( Nem tudom hányas, de valami nagyobb méretű torx csavarokat kellett volna kicsavarni, hogy hozzáférjek a gyertyákhoz. Mondja meg valaki miért jobbak a torx csavarok, mint a normál, csőkulcsos csavarok, vagy esetleg egy Philips-fejű csavar ? Itt is elakadtam, mert nem szerelő lévén, nem tartok otthon egy teljes torx készletet. A Jazzben a gyertya cseréhez a gyertyakulcson kívül csak egy 10-es csőkulcs kell.

Csak ennyit szerettem volna megosztani veletek. Nem gondoltam volna, hogy első nekifutásra nem birkózom meg az Opel-ben ezekkel a feladatokkal :-(



Marquitos Creative Commons License 2008.12.01 0 0 29374
Na, hát akkor kb. ugyanannyit megyünk (130 km/nap), 3 éve szintén :) Szerintem ilyen áron, ilyen felszereltségű, ekkora belterű autó nem nagyon van. (Ha van, melyik az?) Talán pont emiatt kiemelkedő.Ebben alapból bent van minden biztonsági cucc, ami nekem fontos, és nem kell extraként megrendelni.
Előzmény: Davidovics P. (29372)
konyak_ad Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29373
Elnézvén sok ember küzdelmét, azért egyvalamiben mégis az...

(110 km/nap). Immáron három éve, minden munkanapon. Eddig csak a kulcs és a töltőpisztoly kellett
Előzmény: Davidovics P. (29372)
Davidovics P. Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29372
A napi sok km nálam is megvan (110 km/nap). Immáron három éve, minden munkanapon. Eddig csak a kulcs és a töltőpisztoly kellett, de a következő autóm nem Jazz lesz ilyen körülményekre. A Jazzel kapcsolatban az az érzésem, hogy szinte mindenre jó, de semmiben sem kiemelkedő.
Előzmény: Marquitos (29371)
Marquitos Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29371
Kereskedésben beszámítás nyomott áron,ez egyértelmű, de azért megnézetem velük, kíváncsi vagyok. A Jazz kompromisszum, ez is egyértelmű, mivel nem csak családilag van rá szükségem, hanem napi sok km-hez. Így nem jön szóba mondjuk egy Altea (ha már márkahű akarnék lenni.)
Előzmény: Davidovics P. (29370)
Davidovics P. Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29370
Ha rám hallgatsz, egyelőre tartsd meg. A Seatot csak nyomott áron fogod tudni eladni (pláne Hondáéknál), a Jazzből pedig egy forintnyi kedvezményt nem fogsz kapni. Ha nincsen gondod a Leonnal, akkor egyelőre várj. Ha a gyerekkérdés van képben, akkor nem biztos, hogy a Jazz a legjobb választás (erős kompromisszum).
Előzmény: Marquitos (29369)
Marquitos Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29369
Jól érzed :) Már nyáron gondolkoztam a cserén, de nem vágtam bele, pedig akkor könnyebb lett volna. Most sem siettetem, de remélem előbb-utóbb összejön.
Davidovics P. Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29368
Egy Seat Leont érzek :)
Előzmény: Ptom71 (29367)
Ptom71 Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29367
A nagyobb kocsiktól most nehezebb megszabadulni. Kíváncsi vagyok, hogy Te milyen autót szernél lecserélni.

Valami hasonló helyzetet ír a Totalcar.: http://totalcar.hu/magazin/velemeny/valsagindito/
Előzmény: Marquitos (29363)
vasijazzes Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29366
Ok!Visszaírtam!:-)))
Előzmény: Marquitos (29365)
Marquitos Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29365
Már válaszoltam is :))
Előzmény: vasijazzes (29364)
vasijazzes Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29364
Olvastad az e-mailem?Válaszolsz rá?:-)
Előzmény: Marquitos (29363)
Marquitos Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29363
Én pénteken viszem a kocsim a Hondához, megnézik, aztán ajánlanak egy árat... Kíváncsi leszek, mennyivel mondanak kevesebbet, mint amennyit én gondolok reálisnak. Jó lenne, ha be tudnám számíttatni, mert nehéz eladni.
Előzmény: Vén Halász (29362)
Vén Halász Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29362
A Golf VI-ból csak a Trendline kivitelűek vannak, a jobb felszereltségűek majd decemberben jönnek. Nem próbáltam még ki semmit.

Egyenlőre az a legnagyobb problémám, hogy a jelenlegi kocsimat még nem tudtam eladni, emiatt a kocsivásárlás nem aktuális. Csak az autóbeszámítás a járható út, azonban a Honda - teljesen érthető okokból - Audit nem vesz be, így lehet, hogy más márka felé kell néznem. Jó konkrét ajánlatot kaptam eddig Ford Focus 2.0d és Peugeot 308 2.0d-cserére, de még várok. Egy jó Golf VI akciós ár (már keresem a kiskapukat) esetében belevágnék egy cserébe. A Porsche beveszi az Audit.

Így el kell majd búcsúznom a topiktól, kivéve, ha előbb el tudom kp-ért adni a kocsimat, mert akkor a Jazz is szóba jöhet.
Előzmény: Labdacs (29358)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29361
A Stream mondjuk sosem volt egy húzómodell. Valahogy nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az 1.7-es motor kicsi bele, a 2.0-ás Accord moci meg nem egy fogyibajnok, viszont azzal tisztességesen megy. Alapvetően szűk a kasztni, a leghátsó 2 ülés meg végképp kölköknek való, viszont úgy meg nincs csomitartó. Utolsó 12 évére kapott ráncfelvarrást, azzal kicsit pofásabb lett az amúgy uncsi eleje. A hátulja az mindig is jól nézett ki. :)
A Shuttle volt az igazi 7 személyes autó, de az már nagyon rég óta nem kapható idehaza. Csak és kizárólag 2.2-es automata verzió volt. Ha abból kifogsz egy jó példányt, az biztos beváltja a hozzá fűzött reményeket.
Előzmény: Jazzig (29359)
Ptom71 Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29360
Előzmény: Jazzig (29359)
Jazzig Creative Commons License 2008.11.30 0 0 29359

Kicsit OF, de talán itt van olyan H-fan, aki tud segíteni.

7 személyes Hondát keresek, milyenek vannak itt európában és hol lehet venni ilyet, pl. nálunk Mo-n is lehet? A Shuttle-t még gyártják? Szóval ez a téma érdekelne.

Kössz előre.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!