Amúgy egyáltalán nem ritka, hogy az NDK múltú, vagy a szovjet/FÁK exportból visszamaradt gépek helyi kivitelük ellenére helyközi gépek lesznek, amíg botosak, addig kényelmesebb velük így dolgozni, mint megállni minden fánál. Néhol átalakítják őket, néhol nem.
Mindenhol csak annyit ír, hogy Ikarus 260-280, altípust nem ír sehol sem. Egyébként elég ritkaságszámba megy ez a könyv, 1000-et nyomtattak, és ez az egyetlen neten fellelhető darab... Amúgy egyenes műszerfal van benne, mint ami a 260T-ben is:
'73-as, altípust nem ír, de van PRÁGA váltós meg mechanikus is benne (HAFE ASH 72.2), tehát részben gondolom a 0-ás BKV-sok, a másik kéziváltós nem tudom, milyen.
Nem emiatt kérdeztem, engem a régi kapcsolópiktogramok érdekelnének. Nemrég itt szerepelt egy '84-es, már abban is csak úgy van, hogy mellette a"jövőben alkalmazni kívánt" jelképek is fel vannak tüntetve.
Azokon nem "falazták" be valamelyik ajtót? Tény, hogy nem ismerem az SZV mindnen buszát, de 3 ajtós 260-ast nem láttam még csíkosan, ettől függetlenül lehet. Ha így van elnézést kérek!
A BFD az a Magyar Rádió busza, és úgy tudom, hogy ők rendelték meg annak idején, ráadásul ebben a kivitelben (egyes források szerint a típus 260.MR, mások szerint 260.90, ám az már többféle buszt is jelölt). Igazából főleg a másikra vagyok kíváncsi, hogy evvel egyező kivitel-e, vagy csak véletlenül sikerült kívülről ilyen hasonlóra átépíteni (esetleg a rádiós kivitel terveinek segítségével).
Az rendben van,de a Hajdú Volánnál új állapotukban sem volt már rajtuk ilyesmi,a HELYÜK viszont lehet,hogy meg volt valamilyen elfedettséggel.A sofőr valszeg ezt a fedettséget nyithatta fel,sok év után,gondolom.
Érdekesség,hogy a BV-87-19 (BPY-163)280.33-asunkon újkorában NARANCS színű MAGASSÁGJELZŐ világított.(Citromsárgát láttam már azelőtt,a'sszem a GF-50-es széria jött így,de narancs színű magasságjelzőt azelőtt soha.Feltételezem,hogy a középső három,tehát a feleslegessé váló hosszúságjelző lámpákból csereberélték üzembe állítás előtt a 87-19-re ) Egy idő után aztán már hagyományos fehérre cserélték le a narancs búrákat.
Amúgy a pécsi BZ-28-20-as 284-esen is volt három narancs hosszúságjelző,ha már ennyire belemerültünk a lámpa-témába.