Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
köszönöm.a kertemben szeretném használni.a nagyobb területeken fűnyíró t használnám.a kerítés és az olyan helyeken használnám ahol a fűnyíró nem használható.lehet erre a célra segy olcsóbb is megfelelne?
Az nem kasza hanem egy szegélynyíró gép otthoni felhasználásra, kaszálni maximum otthon az árok partot lehet vele ahová nem tudod tolni a fűnyírót. Egybefüggő nagyobb területet kaszálni alkalmatlan. Az ára jó ha jó állapotban van.
sziasztok.adott egy stilh 45 megkímélt állapotban fukasza benzines Szerintetek jó választás lenne?esetleg valami tipushiba van nékik?30-ert tudnám megvenni.jó ár érte?köszönöm előre is a válaszokat.
Én nagyon köszönöm a segítséget, félre ne érts csak én Pesten vagyok a szerviz meg Zircen és csak telefonon tartom velük a kapcsolatot, amikor szétbontották én azt nem láttam.
Megvárom, hogy mit küldenek javítási ajánlatot, ha nem megfelelő akkor visszaküldetem a gépet és megoldom a javítását másképpen, keresek egy szakit :) és megveszem hozzá a kínai alkatrészeket. Úgy hogy tényleg köszönöm a segítséget.
Ha letapad a gyűrű, elkeni a dugót, stb az elsőre észrevehető ha próbálja az ember berántani. Egy új kaszát késsel pláne könnyű megsütni. Látom amit én írok, az nem érdekel. Ne sopánkodj, cserélj egy dugót és kész.
Augusztus végén még jó meleg időben használtam, frissen kevertem be az 1:40-es keveréket a kézikönyve szerint, a 4L benzinbe ment 1 deci olaj. Fél órát dolgoztam vele tárcsával, mert erős volt a növényzet, majd félre raktam pihenni. Mondjuk itt észre vettem, hogy a karburátorból csöpög az üzemanyag... megtörölgettem, de utána is még volt egy kis csöpögés, majd abba maradt. kb. 20 perc pihenés után újra dolgozni kezdtem vele. Vágás közben leállt, kifogyott az üzemanyag, akkor megint hagytam hűlni, gondoltam később feltöltöm és folytatom. Na ezek után már nem tudtam többet elindítani.
Előszőr azt gondoltam, hogy megszívta magát, így kivettem a gyertyát, berántottam párszor, hogy kiürüljön a henger, vissza a gyertya, újra beránt semmi.
Tovább nem próbálkoztam, összecsomagoltam, és vissza küldtem a forgalmazónak.
Nekem egy olyan hiba jelentkezett a fűkaszán,hogy ezekben a 15 fokokban nem sikerült beindítanom.15 berántásnál megállok,ha addig nem megy akkor más baj van.Karbit szétdöntöttem,kifujattam,gyertya hézag ellenőrzés de nem lett jó.
Aztán átvizsgáltam a levegőszűrőt és a szivató műanyag lapja nem zárt le pontosan,hanem elállt 1mm-t.Hőlégfúvóval visszahajtottam,azóta jó.Ez sem gyakori eset.
Van nálam fuszekli tartós teszten, kettő is. Egy fűrész, meg egy sövényvágó. Eddig a fűrész hibamentes, a sövényesnek volt pár pici kehe. Olyanok, amik nem jelentősek. Benzincsövet kellett cserélni, nem azért, mert szétment, hanem a pumpedlitől a tankba visszamenő cső olyan rövid volt, hogy a járó motor rázkódása kihúzta a gumidugóból, és dőlt belőle a benya. A karbin állítani kellett, mert hidegen egyszerűen nem indult, csak ha a hengerbe öntöttem benzint. Állítás után ez megszűnt. És végül egy indítási kísérletnél kicsúszott a kezemből a berántó fogantyú, odavert a gépnek és ezzel le is tört egy darab a fogantyúból. Hát ennyi. Viszont szorgos agysebész kezek bozótozásnál, út széli gallyazásnál, sövényvágásnál elkövettek sok mindent, ami nincs a használatiban, de bírta.
Igazságtalan vagy, mert szerintem igenis volt neki damil, csak nem az a szar hosszú, hanem a kis ügyes. Egyébként meg figyelt a motorra, mert pisztolyozott keményen, "addig is hül". :-))))))))))
Egy komplett ÚJ motor ezekre 20 E Ft.Gyújtással,karbival.
Nincs ismerősöd aki javított már kisgépet?Ennek a felújítása anyagköltségen 10 E-ből megállna.Új henger dugattyúval,főtengely,csapágyak-igen a piacról.
Mondjuk a hajtókar meg a kipufogó miért sérült a szervizes szerint azt nem tudom.Olaj nélkül simán csak a dugattyú és max a henger sérül.Az meg a piacon 3000 Ft.1 óra alatt kicserélhető.
Valószínű szegény volt a keverék + a hideg idő miatt lett ez.A Saját gépemen is kellett állítanom ami a 30 fokos melegben kiváló volt,legutóbb a 14 fokban már szegény volt neki.
Ugyan már egyszer írtam, megpróbálom újra. Dugót kéne cserélni (cirka 3-4 ezer). Szinte kizárt, hogy a hajtókar meg (pláne) a kipufi károsodott. Már szerintem.
Tegnapi napon felvettem a kapcsolatot az olaj fogalmazójával.
A képviselőjüktől azt a választ kaptam, hogy a magas fordulatszámú gépekhez a FAVORIT Fullsynt 2T olajat ajánlják.
Erre visszakérdeztem, hogy amennyiben mégis csak a 2T típust használom akkor károsodhat-e a gép.
Az alábbi válasz érkezett:
"Ettől az olajtól sem szabadna károsodnia a berendezésnek, de ,ahogy írtam az előzőekben, a magas fordulat miatt a másik típusút ajánljuk inkább, mert annak a kenése kisebb adagolásban is jobb."
Sajnos jelen pillanatban úgy érzem, hogy esélyem nincsen az igazamat bizonyítani (nem Amerikában vagyunk), a javítási költség 30-40 ezer ami várható, úgy látszik ezt most le kell nyelnem mint tanulópénzt, ez az olaj meg megy a kukába.