Sziasztok szeretrném megkérdezni vettem egy 2007 superb és kérdésem az lenne hogy el inditom a kocsit és egyböl kapcsolódik a villágitás is e van arra mód hogy valahol valami módon kicsapcsolni vagy ez gyárilag lehet ilyen lehet e kódolni vagy programozásal bi xenon fényszóró ha valakinek van ilyen vagy ért hozzá szivesen veszem a tájékoztatását szépnapot mindenkinek
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy van 2003-as superb Digit klimával és valamiért nem fújja be a hideget, elvittem feltöltettni de ott azt mondták,hogy gáz van benne és a csövek hidegek csak nem tudja befújni mert valami allító lamella nem kap áramot és nem áll át hűtési fokozatba. REMÉLEM ÉRTELMESEN IRTAM.
mi lehet a problémája? Van ennek valahol egy külön biztosítéka?(a vezérlő világít meg lehet rajta nyomkodni mindent) Vagy a vezérlő lehet a hibás?(a fűtést elvileg vezérli.) esetleg valami más???
Úgy néz ki engem is megtámadhatott a zár mikrokapcsolós hiba. (jelenség az egyelőre csak, hogy nem villog a kis led a bal első ajtóban). Két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. Az egyik az, hogy ilyen esetben ha tényleg a mikrokapcsoló a ludas, akkor biztosan a bal első a rossz vagy lehet bármelyik a 4 közül?
A másik az, hogy rengeteg ilyet kapcsolót hirdetnek, jó minőségűt szeretnék ha már egyszer időt és pénzt szánok a cserére, hol lehet Pest és környékén megbízható minőségi mikrokapcsolót venni?
Alap feladat: az első pár 100 méteren teljesen lehúzott ablakokkal kicsapatjuk a 60-70 fokos levegőt az autóból, ez már javítja a közérzetet.
A klímának is egyszerűbb lenne, ha nem a 70 fokos levegőt kell hűtenie hanem csak kintről beáramló 30 fokosat.
A meleg levegő beáramlása elkerülhetetlen, amíg le nem hűlnek a műszerfali légcsatornák.
Erre csak azt lehet tenni, amennyiben nem akarsz klímázni, hogy lehúzod az ablakot és kikapcsolod a szellőzést. Amikor az utastér elfogadható hőmérsékletű, és visszahűlt a műszerfal is, akkor lehet bekapcsolni a szellőzést, hogy segítsen picit, meg nyilván autópályán nem igazán lehet lehúzott ablakkal 130-cal közlekedni. Akkor csak a ventilátor marad.
Mit vársz szerencsétlentől? Az egész autó olyan kb 70°C-ra van áthevülve a napon. Minden alkatrész ami az utastérben van! Amikor elkezd levegőt keringtetni és a beszívott levegő is közel 30°C-kos, akkor bizony az a levegő előbb azt a sok hőenergiát fogja az arcodba tolni (már ha nincs annyi eszed, hogy a fúvókákat ne az arcodba irányítsd...) ezt a tényt már a 9 éves kisfiamnak is elsőre sikerült elmagyaráznom minden gubanc nélkül, pedig ő még csak most végezte a másodikat és még évekig nem tanul fizikát...
Félre ne érts, de nem értem, hogy mi ebben az olyan nagyon felfoghatatlan dolog... Ha a klímával rendesen működik akkor az első pár másodpercre kapcsolj klímát és/vagy húzd le az ablakot kissé és esetleg használj légterelőt!
Szóval a lényeg abban áll, hogy szerintem kikapcsolt klímával sem fújhatna meleg levegőt,teljesen hidegre állítva, tök sokáig (percekig).Természetesen, ha bekapcsolom a klímát ez a probléma megszűnik az általatok is említett 10-15 másodperc alatt.Csak nem bírom a klímát és kimondott kánikulában szeretném csak használni!!Ezért nem állítom be az auto módot sem , nem akarom használni a légkondit, csak, ha nagyon muszáj!Viszont klíma nélkül meg ezt a rohadt meleg levegőt fújja az arcba,jó sokáig minden egyes leállítás után!Ez nem normális, nekem ne mondja senki!
Egy autóm sem csinálta eddig ezt!
Természetesen a szervíz azt mondja ,itt minden rendben a parameterek amiket az auto produkál tökéletes!
Erre varjál gombot!
Rühellek már beleülni..pedig ezt leszámítva,,elég jó!!
Hát barátom, pont most néztem... az autóm -mint azt tudod- antracit színű és egész nap a tűző napon állt. Most amikor mentem a srácaimért a suliba, akkor mutatott 30,5 fokot a hőmérő (ami azután sem változott, hogy mentem az autóval 8-10 km-t). A beindítás után (illetve azután, hogy a klíma érezhető légáramlatot keltett a rendszerben) 8 másodpercig forrót és 11 másodperc után határozottan hideget fújt. De, hogy ne mondhasd azt, hogy ez még nem nyár: hasonló tesztet végeztem el egy tavalyi strandolás és egyszer a talán legmelegebb nyári napon, a kecskeméti repülőnap után egész nap a parkolóban aszalódó autón és a nagyságrendek ott is stimmeltek... Egy O-II automata klímája képes arra, hogy a legvadabb nyárban áthevült utastér esetén is AUTO üzemben ~22°C-ra beállított hőmérsékletnél kevesebb mint fél percen belül hideg levegőt produkáljon! (és ha nem AUTO üzemben van, hanem a venti sebessége max 4-es sebességre van állítva akkor még nyerhet az ember pár másodpercet mert nem olyan gyorsan zúdul át levegő a hőcserélőn és van ideje jobban lehűlni... ...és orkán sem lesz az utastérben!)
A konkrét kérdést passzolom, de mivel garanciális korúnak tűnik az autód, mindenképp javaslom, hogy a márkaszervizben vegyetek fel jegyzőkönyvet a hibáról.
Ugye tudod, hogy a klíma csatornái és persze a benne lévő levegő is qurvára át tudnak forrósodni napos időben... Igazából mennyi az amíg forró levegőt fúj, illetve fedett helyen például teremgarázsban is csinálja-e? Ha bekapcsolod a klímát akkor az segít-e rajta 10-15 másodpercen belül? (egy jó klímának ennyi idő után már hideget kell fújnia!)
Örülök, hogy ráleltem a Superb fórumra mert van egy elég furcsa dolog amihez hátha hozzá tud szólni segítségül valaki!
Superb 2012-es 2000-es benzinest vezetek és teljesen meg vagyok elégedve egyetlen dolgot leszámítva amire a szervízben is csak lesnek és nem találnak semmi hibaüzenetet.
Szóval a kocsit leginkább kikapcsolt klímával használom és mikor használat közben leparkolom majd 15-20 perc múlva visszaülök bele és elindítom, elképesztő meleg levegőt tud befújni az utastérbe elég hosszú ideig.Mindezt teszi úgy, hogy a belső hőmérsékletet állító gomb kékre, tehát a leghidegebbre van mindig állítva.Nagyon zavaró!És a szervíz nem talál semmit!
"muszerfal 90°C -ot mutat a radugott computer is azt a homersekletet latja."
Melyik vezérlőben lát ennyit?
"A valasz egyszeru a viz ami a tartalyba van hideg!"
Nem nem ez a válasz. Ennek nincs köze a nyomáshoz, ha egyébként a többi folyadék üzemmeleg. Azért tudod kinyitni, mert nincs nyomás, ami valószínűleg a nem záró hűtősapka eredménye. (amennyiben hideg motornál lezártad a tágulásit és csak üzemmelegnél nyitottad ki. Ha közben is nyitva volt, nincs mitől nyomás legyen benne) A tágulásiban nem kering a folyadék, az a hűtő alsó csövére van kötve, abban akkor van keringés, ha kinyitott a termosztát, de ekkor sem keringeti a tágulási felé. A vékony cső az légtelenítő, azon kevés folyadék megy, az sem folyamatosan.
Szóval, könnyen lehet, hogy kreáltál magadnak egy nem létező problémát. :-))
Donibcsivel egyetértve a trisó miatt jobban aggódnék...... :-// (a trisó igen erősen oldja az alumíniumot)
Tok mindegy.. ha udvarban all ha megyek vele akkor is felmelegszik mutato szerint! De a tartalyban levo viz az max langyos (testmeleg) ahogy irtam is . Idojaras most hetvege 11-19 °C volt kb. Tehat menet kozben ez a menetszel hutotte.
Nem olyan nagy mennyisegu kerult bele, nem habzott fel meg semmi extra nem tortent. Mi bajt okozhat ? Miert irod , hogy csere? Egyebkent nem utangyartott egyik alkatresz sem ! Arra gondolsz , hogy a vizpumpa nem keringettet?