Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bigjohni Creative Commons License 2014.05.22 0 0 50528
Szerintem is normális.
Mit fújjon szerencsétlen, ha az összes alkatrész forró?
Előzmény: superb2000 (50527)
superb2000 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 50527

 

 

Köszi,köszi,a hozzászólásokat!

Előrébb nem sokkal jutottunk eddig!

Szóval a lényeg abban áll, hogy szerintem kikapcsolt klímával sem fújhatna meleg levegőt,teljesen hidegre állítva, tök sokáig (percekig).Természetesen, ha bekapcsolom a klímát ez a probléma megszűnik az általatok is említett 10-15 másodperc alatt.Csak nem bírom a klímát és kimondott kánikulában szeretném csak használni!!Ezért nem állítom be az auto módot sem , nem akarom használni a légkondit, csak, ha nagyon muszáj!Viszont klíma nélkül meg ezt a rohadt meleg levegőt fújja az arcba,jó sokáig minden egyes leállítás után!Ez nem normális, nekem ne mondja senki!

Egy autóm sem csinálta eddig ezt!

Természetesen a szervíz azt mondja ,itt minden rendben a parameterek amiket az auto produkál tökéletes!

Erre varjál gombot!

Rühellek már beleülni..pedig ezt leszámítva,,elég jó!!

bigjohni Creative Commons License 2014.05.21 0 0 50526

Nekem hosszabb időnek tűnt, igaz sosem mértem stopperrel.

Mondjuk OII-m sem volt soha.

Előzmény: Octi19 (50525)
Octi19 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 50525

Hát barátom, pont most néztem... az autóm -mint azt tudod- antracit színű és egész nap a tűző napon állt. Most amikor mentem a srácaimért a suliba, akkor mutatott 30,5 fokot a hőmérő (ami azután sem változott, hogy mentem az autóval 8-10 km-t). A beindítás után (illetve azután, hogy a klíma érezhető légáramlatot keltett a rendszerben) 8 másodpercig forrót és 11 másodperc után határozottan hideget fújt.
De, hogy ne mondhasd azt, hogy ez még nem nyár: hasonló tesztet végeztem el egy tavalyi strandolás és egyszer a talán legmelegebb nyári napon, a kecskeméti repülőnap után egész nap a parkolóban aszalódó autón és a nagyságrendek ott is stimmeltek...
Egy O-II automata klímája képes arra, hogy a legvadabb nyárban áthevült utastér esetén is AUTO üzemben ~22°C-ra beállított hőmérsékletnél kevesebb mint fél percen belül hideg levegőt produkáljon! (és ha nem AUTO üzemben van, hanem a venti sebessége max 4-es sebességre van állítva akkor még nyerhet az ember pár másodpercet mert nem olyan gyorsan zúdul át levegő a hőcserélőn és van ideje jobban lehűlni... ...és orkán sem lesz az utastérben!)

Előzmény: bigjohni (50524)
bigjohni Creative Commons License 2014.05.21 0 0 50524

Ha rendesen átforrósodott az egész autó, akkor 10-15mp. múlva még semmit nem érzel.

Előzmény: Octi19 (50521)
bigjohni Creative Commons License 2014.05.21 0 0 50523

Bírom ezeket a tudományos javaslatokat.

:)

Előzmény: stevie-13 (50522)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 50522

És a szervíz nem talál semmit!

 

 

A konkrét kérdést passzolom, de mivel garanciális korúnak tűnik az autód, mindenképp javaslom, hogy a márkaszervizben vegyetek fel jegyzőkönyvet a hibáról.

Előzmény: superb2000 (50518)
Octi19 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 50521

Ugye tudod, hogy a klíma csatornái és persze a benne lévő levegő is qurvára át tudnak forrósodni napos időben... Igazából mennyi az amíg forró levegőt fúj, illetve fedett helyen például teremgarázsban is csinálja-e? Ha bekapcsolod a klímát akkor az segít-e rajta 10-15 másodpercen belül? (egy jó klímának ennyi idő után már hideget kell fújnia!)

Előzmény: superb2000 (50518)
gsis Creative Commons License 2014.05.21 0 0 50520

Klímás szakember látta már , vagy csak " szagszervizes " alkatrész cserélgető nyilatkozott

Előzmény: superb2000 (50518)
yotti Creative Commons License 2014.05.21 0 0 50519
Annyira nem vagyok otthon a kérdésben,de én pl. a Superb l-ben nem kapcsolom ki a klímát soha.
Előzmény: superb2000 (50518)
superb2000 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 50518

Üdv mindenkinek!

 

Örülök, hogy ráleltem a Superb fórumra mert van egy elég furcsa dolog amihez hátha hozzá tud szólni segítségül valaki!

Superb 2012-es 2000-es benzinest vezetek és teljesen meg vagyok elégedve egyetlen dolgot leszámítva amire a szervízben is csak lesnek és nem találnak semmi hibaüzenetet.

Szóval a kocsit leginkább kikapcsolt klímával használom és mikor használat közben leparkolom majd 15-20 perc múlva visszaülök bele és elindítom, elképesztő meleg levegőt tud befújni az utastérbe elég hosszú ideig.Mindezt teszi úgy, hogy a belső hőmérsékletet állító gomb kékre, tehát a leghidegebbre van mindig állítva.Nagyon zavaró!És a szervíz nem talál semmit!

Volt valakinek hasonló tapasztalata??

Kérlek segítsetek!!

 

TraguAre Creative Commons License 2014.05.19 0 0 50517

Szegény Passat.... Viszont a lényeg lemaradt: hol a hátsó lábtér?

Mondjuk gyenge poénnak elmegy.

Amúgy a korabeli A6 segge jobban passzolna a koncepcióba.

Előzmény: thomas974 (50515)
yotti Creative Commons License 2014.05.19 0 0 50516
Nekem nem tetszik.
Előzmény: thomas974 (50515)
thomas974 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 50515

:-)))) Van aki megróbálta, és szép is lett:

http://www.superb-combi.de/front/index.htm

 

Előzmény: TraguAre (50505)
409 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 50514

"muszerfal 90°C -ot mutat a radugott computer is azt a homersekletet latja."

 

 Melyik vezérlőben lát ennyit?

 

"A valasz egyszeru a viz ami a tartalyba van hideg!"

 

Nem nem ez a válasz. Ennek nincs köze a nyomáshoz, ha egyébként a többi folyadék üzemmeleg. Azért tudod kinyitni, mert nincs nyomás, ami valószínűleg a nem záró hűtősapka eredménye. (amennyiben hideg motornál lezártad a tágulásit és csak üzemmelegnél nyitottad ki. Ha közben is nyitva volt, nincs mitől nyomás legyen benne) A tágulásiban nem kering a folyadék, az a hűtő alsó csövére van kötve, abban akkor van keringés, ha kinyitott a termosztát, de ekkor sem keringeti a tágulási felé. A vékony cső az légtelenítő, azon kevés folyadék megy, az sem folyamatosan.

Szóval, könnyen lehet, hogy kreáltál magadnak egy nem létező problémát. :-))

 

Donibcsivel egyetértve a trisó miatt jobban aggódnék...... :-//  (a trisó igen erősen oldja az alumíniumot)

 

 

Előzmény: rpeti85 (50508)
rpeti85 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 50513

Mint irtam , nem töményen  kerult bele.

Tok mindegy.. ha udvarban all ha megyek vele akkor  is felmelegszik mutato szerint! De a tartalyban levo viz az max langyos (testmeleg) ahogy irtam is . Idojaras most  hetvege 11-19 °C  volt kb. Tehat menet kozben ez a menetszel hutotte.

Előzmény: Donibcsi (50512)
Donibcsi Creative Commons License 2014.05.18 0 0 50512

Ha mész vele (nem 1500ford.-on) és megállsz, utána is hideg, vagy csak az udvarban állva nem melegszik fel alapjáratról?

Előzmény: rpeti85 (50510)
Donibcsi Creative Commons License 2014.05.18 0 0 50511

A trisó iszonyat lúgosít, akár 9 is lehet a ph-ja, ezért az aluminiumot szinte harapja.

Előzmény: rpeti85 (50510)
rpeti85 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 50510

Szia Doni !

Nem  olyan nagy mennyisegu kerult bele, nem habzott fel meg semmi extra nem tortent. Mi bajt okozhat ?  Miert irod , hogy csere?   Egyebkent nem utangyartott egyik alkatresz sem ! Arra gondolsz , hogy a vizpumpa nem keringettet? 

Előzmény: Donibcsi (50509)
Donibcsi Creative Commons License 2014.05.18 0 0 50509

Trisó után, most gyűjthetsz új hűtőre, és fűtőradiátorra.

A vízpumpa nem valami ótvar után gyártott kevés lapáttal?

Előzmény: rpeti85 (50508)
rpeti85 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 50508

Sziasztok !

 

Erdekes problemam adodott egy egyszeru dologbol. 2007-es SI-es. Elerkezett a vezermuszij csere ideje. Termeszetesen szij , gorgok , vizpumpa. A vezerles csereje sikeresen megtortent , kapott uj hutovizet ami altal persze szegeny rendszer levegos lett. Innen derult ki a hiba amugy szoval a lenyeg futes van a hajam leeg olyan :) , muszerfal 90°C -ot mutat a radugott computer is azt a homersekletet latja. DE ha kinyitom a hutoviztartalyt - 90°C- os viz mellett ezt ki se kene tudnom nyitni de kitudom ! Hogyan? A valasz egyszeru a viz ami a tartalyba van hideg! Egy dugulas volt a visszatero vekony csonel ami a tartaly tetejebe megy ott nem jott vissza a viz ez orvosolva lett . Korulotte levo csovek forroak tehat valamilyen szintu aramlas van.. de Nekem ez olyan fura , hogy hideg viz van a tartalyban. Annyi lett csinalva , hogy le lett eresztve a viz majd ujrafeltolt mentem KB 100km-t leereszt majd megint feltolt. Most ott tartok , hogy a mutato 90°C-ot mutat a tartalyt ha lenyitom jon ki kis goz a viz langyos mondjuk azt hogy testmeleg...mivel siman bele tudok nyulni nem eget nem is hideg. A vizbe amugy lett teve triso az kozismert a tisztito , zsiroldo hatasarol...hat az elso leeresztesnel volt is meglepi... egyebkent a lentrol erkezo viz forro is volt... ugye leereszteskor erezni.. erzetkuszob meg nem forrazott. 

 

Talalkozott valaki hasonloval ?

Vagy van valakinek otlete mitol lehet ilyen homersekletkulonbseg a tartaly es a rendszerben levo viz kozott ( ami amugy ugyanaz a viz )?

 

 

 

bigjohni Creative Commons License 2014.05.17 0 0 50507

"superb mèltó ellenfele egy passat-nak vagy egy a6 -nak, sőt.."

 

Lenne néhány gondolatom.

Nem mindegy, hogy mi alapján hasonlítjuk össze a típusokat.

1. Lehet pl. a tartósság, üzembiztosság alapján.

Az SI ebben a fordulóban dobogós lehet, bár ne felejtsük el, hogy nem Skoda-ról hanem más piacon már gyártott hosszított Passat-ról beszélünk.

Mivel lényegében ua. a két autó jelentős különbség sincs közöttük.

Formatervben nálam egyértelműen a Superb a nyerő. A hátsó ajtó formája, az autó eleje, hátulja, és a műszerfal is jobban tetszik mint a Passat-ban.

A hasonló korú Octavia is egy igásló, bár a kényelmet (it nem a bődületes helykínálatra gondolok, hanem az ülések kialakítására) fékeket, kidolgozást, belső anyagok minőségét, szigetelést nézve igencsak gyenge eresztés. Szerencsére ezek a jellemzők nem mentek a strapabíróság rovására, de az SI nyomába sem ért.

Az SII-nél hallani ordas hibákról, ami miatt nem közelíti meg az SI-et, Passat-hoz viszont nem tudom hasonlítani mert nincs tapasztalatom.

2. Másik szempont (szerintem ez az elterjedtebb) a külső/belső forma, kidolgozás, anyagválasztás.....

Az SI és a hasonló korú Passat közötti, egyszerű okok miatt nem létező különbséget már megbeszéltük.

Viszont az azutáni szériáknál már van különbség. Lehet, hogy ezt nehéz elviselni, de így van rendjén.

Aki beül egy új Passat-ba megy vele egy kört, esetleg használja néhány napig, majd megismétli ugyanezt egy SII-vel, és nem érzi a különbséget, az az autógyártók ideális vásárlója.

Én néhány napig jártam egy Golf VI-al. Azt kell mondjam soha nem lesz olyan Skoda. Ez így van rendjén, mint ahogy a Passat is sokkal jobb autó mint az SII.

Pl. a Golf VI-ban ua. a motor és váltó volt mint a mostani Yeti-ben. A két autó között nem fényévnyi volt a különbség, hanem fényévszázadnyi. (anyagok, hangok, futómű, fék, motor, váltó.....)

Ez a távolság egyre nagyobb lesz.

Aki pedig Superb-et, Passat-ot egy lapon emlegeti az A6-al, annak komoly hiányosságai vannak pl. tesztvezetés, vagy műszaki érzék terén.

Nyugodtan be lehet ülni egy 2007-es SI-be, Passat-ba, A6-ba, de akár egy mostani évjáratú autóba is az említett típusokból.

Az SI egy elnyűhetetlen tank. Maga idejében az akkori autók között még szép is volt, de ne keverjük a szezont a fazonnal.

 

Szerintem

Előzmény: Dawyd66 (50501)
Dawyd66 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 50506

Szerintem anèlkül is.. de persze èn nem is vagyok egy nagy kombis.

TraguAre Creative Commons License 2014.05.17 0 0 50505

"egy superb mèltó ellenfele egy passat-nak vagy egy a6 -nak, sőt.. "

 

Ha az egyesből lett volna kombi....

Előzmény: Dawyd66 (50501)
Dawyd66 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 50504

Hàt na igen..

Persze pl. asszonykámnak egy c3asa van ès nincs vele baj, de nem is hasznàlja nagy kilomèter szàmban.

 

Vègülis az autó tesztekről meg annyit, hogy nekik is tartaniuk kell a sort a hàrom màrka között.. mert hàt hogy nézne ki hogy egy auditól jobb egy skoda...

 

De lènyeg, hogy mi akik hasznàljuk tudjuk hogy a vilàg egyik legjobb autójàt vezetjük, ràadàsul megfizethető àron!

 

stevie-13 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 50503

Hát most hírtelen nem jut eszébe,hogy miket mondtak de rosszakat.Namost vett egy citroen szarát.

 

 

A Xsarákból a legdrágább sem kerül 1 millánál többe.

 

Az a Superb, amit meg tudott volna venni 1 millából, az nem lett volna olyan jó.

 

 

Előzmény: yotti (50502)
yotti Creative Commons License 2014.05.16 0 0 50502
Van egy ismerősöm,használtautót akart venni...mondtam vegyen Superb1est..á azt nem vesz mert rosszakat mondtak róla,kerdezem kik mondták és miket?Hát most hírtelen nem jut eszébe,hogy miket mondtak de rosszakat.Namost vett egy citroen szarát.Erre mit lehet mondani?Egészségére.(a hülye)
Előzmény: Dawyd66 (50501)
Dawyd66 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 50501

Èrdekes dolog szokott lenni hogy az emberek lenézik sokszor a skodàkat, pedig azért egy superb mèltó ellenfele egy passat-nak vagy egy a6 -nak, sőt.. persze kinek mi tettszik. De nekkem az pont szimpatikus a skodàba hogy nincs annyi fölösleges folyton hibaforàskènt szolgàló elektronikai vacakkal. 

 

Igazàn ne haragudjon senki de olyan dolgok mint a tàbla felismerő is...  Ràadàsul le is szoltàk egy tesztben emiatt az új superbet..

A tàblàt nekem kell felismerni mert èn vezetek, nem az autó dolga figyelmeztetni...

Donibcsi Creative Commons License 2014.05.16 0 0 50500

Sajnos az új Superb sem a régi már, átvette a típusbajokat a Vw-től, de még mindig inkább Superb 2 mint Vw....a csigás autók pedig nem ezen a pályán futnak:)

Előzmény: yotti (50495)
yotti Creative Commons License 2014.05.16 0 0 50499
Az enyém 2003-as.268 ezer nem sok:))Pont bevan járatva:)))
Előzmény: Dawyd66 (50498)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!