Mi hirtelen felindulásból elugrottunk nyaralni, s mivel az egykori jégverés óta a Bravo-t nem szívesen hagynám szabad ég alatt sokáig, így a micrával mentünk fel Pestre tegnap. Nos, autópályán nagyjából konstans óra 140-el mentünk, végig klíma, 2 felnőtt, egy csecsemő, jól meghízott csomagok. :-) Annál a tempónál talán csak leheletnyivel eszik kevesebbet, mint a Bravo. Tud néha kicsit többet mutatni a pillanatnyi, de jellemzően valamivel alatta, olyan 7,8-8 liter körül. Egyébként, manuális klíma, nyilván nem nagy teljesítményű kompresszorral, de bitangul hűt. A Bravo egészséges hűtőrendszerrel, sokkal magasabb hűtési fokozaton se volt képes soha ilyesmire. Bár nyilván fekete, nagyobb légtér, a másik meg fehér, meg lefóliázott ablakok, de akkor is... Egyébként, nem megy rosszul a kis dög, az meg külön vicces, hogy a nagy többség 130-as tempója miatt szinte "végig belső sávban" közlekedtem. ;-)
Nos, sok gondolat megfordult nekem is a fejemben, mert ha minden igaz, a közelében nem tankolt ennek a mennyiségnek itt senki, leszámítva őt. De mindig szavahihetőnek bizonyult, így ebben sem kételkedtem, bármitől is lett annyi az annyi...
Nekem is ilyen sajnos. Elég hangos, és kb. 13-15 fok a kifújt levegő (kánikulában). Pár napja a garázsban fali hőmérővel 11 fokot mértem. Ha árnyékban állt az autó, akkor még elegendő ez a teljesítmény is, de a felforrósodott kocsit nem tudná rövid idő alatt lehűteni.
Sajnos nem a hűtőközeg mennyiségével van a baj, tavaly volt töltve.
Nekem megfelel. Különösen azért, mert az első kivételével kicsik az ablakok. Egyébként a nagyon hideg levegő nem is egészséges, ezt nagyjából 40 felett kezdi érezni az ember.
Tegnap épp ráértem vezetés közben és megnéztem a tetőkárpitot. Teljesen normális volt a hőmérséklete. Ergo jól szigetelt. a klímánál ennek is van jelentősége.
A Mazda a baxott nagy ablakaival nem csak a jéghideg klímát igényli, hanem az - ideiglenes - sötétítéseket is. Más világ.
Hát, bár tudom háttal nem kezdünk mondatot, de két felnőtt plusz egy gyerek, M3 pályán 140 km/h-t tartva nyolc, vagy hétkilenc. Ha nem tempomattal megyek, akkor talán kevesebb. Egyébként azt érzem, hogy tempomattal szerintem többet eszik. No nem olyan sokkal, de 2-3 dl-re tippelek, mivel még nem mértem ki.
Épp a klímáról akartam kérdezni... légkondi használatakor elég hangos a kompresszor. Hidegnek hideget fúj, de nem sarkvidéki jellegűt. Ezek szerint a hangja valószínűleg normális... a hűtési teljesítménye ezek szerint nem.
Persze, végül a booking.com-on sikerült még 2 apartmant találni a Solar Club Hotelben. Így megoldódott a 10 fős csapat minden tagjának szállás gondja. Persze olcsó nem lett, de egyszer VOLT egy évben... ;-)
A hutoventilator keretje egy ponton konkretana levego bejovetel mellet csak fwlfekszik a hutore es a remegestol utviszonyok miatt idovel a kis gumibakocska kidorzsolibes kilyukad.ez van nalam. Masnak allitolag oldalt jott szet az itteni szerviz is azt mondta hogy mar par tulajnak csereltek.
viszont szoltak,hogy fekbeteteket tarcsakat csereerettek.kezifekbowden is2db,gyertyak,olaj szuro,pollenszuro..ezeket vegzik rajta most..na meg a hutot:-) jo kis osszeg lesz.bar a fekeket hazilag oldom meg.
Én hétfőn csináltam egy 450km-es kört az Ypsilonnal Bp-Edelény-Bp, gyakorlatilag megállás nélkül. Hát, meg kell állapítanom, hogy a Bravo sokkal kényelmesebb hosszú távon, ott a 600-700 km-es adriai út után sem vagyok olyan fáradt, mint ahogy most kiszálltam a kisautóból.
Igaz, nem siettem -94km/ó lett a teljes útra az átlagseb- de pont 6 literes átlegfogyi jött ki klímahasználattal. Vasárnap megint lesz egy ilyen menetem, nagyon nem ugrálok érte, de havi matricát vettem, úgyhogy a kocka el van vetve. :-)
( És -a matrica miatt- 2 hét múlva Sopronba is a Lancia visz minket (VOLT) , mert csak hárman utazunk, így elférünk kényelmesen, meg abba is pörögjön a km, talán így utoléri a Bravot, mert az pihen, hiszen robogószezon van . )
Uraim! Kigyött a műszerfalon egy villáskulcs. Lehet, érzékeli, hogy 59.xxx km van benne? Második olajcserénél nem ütötték ki vagy ilyesmi?
Egyébként ma mentem egy 600km-es kört, Bp-Nyháza-Bp. Kb 40km város, 250km 140 utazó, 3 személy, a maradék 160 utazó, 2 személy. Ez jött ki kb 7,5 literre. Ez szerintem nagyon jó!
Ez a 3. benne.Az első hűtött valamit és hangos volt.A második halk volt, de funkcióját tekintve szinte haszontalan.A haramadik, ami most már negyedik éve bent van szerencsére sarki hideget fúj, viszont annyira borzalmasan hangos, hogy a kocsi melkett szinte nem lehet beszélgetni.
Igazad van elírtam :) 225/45 R17, most 205/50 van fent rajta (mivel a felnit elcseréltem még anno itt a fórumon, ez volt rajta). Mindenképpen a gyárit akartam rá venni elkopás után, de így hamarabb válik aktuálissá.. :S
Nem csak neked cseréltek hűtőt, hanem nekem is.Valami hozzáér valamihez, és kidörzsölik egymást, aminek a hűtő issza meg a levét.Nekem még bőven garanciaidőn belül történt.Mondjuk én se láttam, egy klímakompresszor cserén volt bent, amikor szóltak, hogy ha már ott volt, akkor kicserélték a hűtőt is, mert szarul nézett ki.