Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28474

Valahol olvastam, hogy a gyári KLOKKERHOL - nem biztos:) -, az Iharos az magyar utángyártott. Valóban vannak már 20 körül fényezetlen komplett, minden funkcióval üzemelők, igaz nem gyári de kit érdekel.

Megvan, ki törte le?

Előzmény: tothjo2 (28471)
Trotter66 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28473

Hehe, nekem nem faceliftes van, és nem bandzsa, ugyanis DRL-ként a fényszóró év csökkentett üzemmódban. :))  Este meg olyan mindegy.... 

Előzmény: EME (28472)
EME Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28472

Az első szériás SII bandzsasága nekem sem tetszik. Annyira nem tetszik, hogy az autó vásárlásakor nagyon fontos szempont volt, hogy a ráncfelvarrás utáni legyen a kicsike.

De ez a bandzsaság teljesen más, mintha a tompított világítana belül. (pl Nissan Almera) A szembe jövő VW-n, Audi-n és ezen is látszik, hogy DRL világít, és nem a tompított. Tehát -nekem legalábbis - ez a bandzsaág nem az a bandzsaság, ha érthető ez így :-)

Előzmény: ThomBoy (28468)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28471

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx

Meg van ez, és ez olyannak tűnik

Előzmény: ThomBoy (28469)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28470

http://www.fekmester.hu/visszapillanto_tukor/visszapillanto_tukor/renault/scenic/

Most írtam nekik és kérdeztem meg. Kíváncsi vagyok a válaszra.

Előzmény: ThomBoy (28469)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28469
A motorosan behajtható gyári újonnan 70k körül van, szóval a tied vagy nem olyan, vagy a 22k-s nem lesz jó (hacsak az a része nem kompatibilis és a kettőből össze tudod rakni).
Előzmény: tothjo2 (28461)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28468
Valóban szubjektív, mert nekem meg az a megoldás nem tetszik. Nem mintha nézegetném szemből a kocsit szemből, de pont olyan "bandzsa" kinézete van, mint az első szériás GSII-nek, akkor inkább égettek a xenont...

Egyébként szemre meg van a 25cm, mivel az alváz 14-re van, a lámpa meg nagyjából annyival feljebb van. Ráadásul a ködlámpára is ugyan ez a 25cm vonatkozik -> tehát a megoldás megfelelő ez alapján.
Előzmény: EME (28460)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28467

Műkszik rendesen. 10-ért vettem bontottat, és ingyé beraktam. Azóta mint a frigóban olyan hideg van. Airbag már hívott hogy itt van füreden. Lassan indulok haza.

Előzmény: Törölt nick (28462)
earthy Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28466

Arra vigyázzatok, hogy a ködlámpa alsó része nem lehet közelebb az úttesthez 25 cm-nél, mert akkor megnitcsak nem kombinálható a nappali menetfénnyel! Nem mértem le, de így emlékezetből ottan körül lehet!

 

6/1990 Köhém

55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Előzmény: ThomBoy (28451)
Trotter66 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28465

Ha simán csak a Start/Stop gombot nyomod meg, akkor csak a kényelmi  funkciók "élednek fel".  Normál kulcsos autónál ez az ACC állás. (OFF-ACC-Gyújtás-Indítás)  

 

Gyújtásról a Start/Stop gomb kétszeri megnyomásával levenni.

 

Másik módszer?

Hát az az, amikor normál módon indítod a motort.  Akkor is gyújtáson van.

Előzmény: _Zsolesz_ (28457)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28464

Szerintem az ilyen autót hamarabb kiveszik a rend éber őrei a forgalomból, épp azért, mert ködlámpának néz ki, amivel világít.

 

 

Viszont állítólag ennek a cuccnak van E-jóváhagyása, tehát különösebb faxni nélkül használható. Ha megállít a rendőr, udvariasan tudomásul kell vennie, hogy "Nem nyert" cédulát húzott. (Bár as kötszer szavatossági idejét az elsősegélydobozban még mindig neiállhat ellenőrizni.)

Előzmény: EME (28460)
Trotter66 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28463

Egyetértek. KoAnDRL rulez.  Megbízható, olcsóbb, mint bármi más és és mivel a gyári rendszeren kívül más fényforrással nem operál, így észrevehetetlen.  Csak a dolgát végzi. :))

Előzmény: EME (28460)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28462

Nem kell aggódnod a különféle tükrök miatt, alvázszámra megmondják neked a márkaszervízben mi a cikkszáma, igy már könyebb keresni. Ha pedig szétbontod akkor te is láthatod a klf alkatrészek cikkszámait:)

Amúgy az előtét ellenállás szereléséről elfelejtkeztem, pedig nem is régen volt, működik azóta is?

Előzmény: tothjo2 (28449)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28461

Ja. Köszi. Mindenképp figyelek majd rá. Újonnan 22 e forint. Remélem nem kell addig elmennem hogy újat kelljen vennem. Bár ha az a valami ami eltört nem pótolható vagy javítható....

Eddig nem foglalkoztatot hogy be lehet hajtani a tükröket, de amióta felfedeztem hogy nekimentek azóta idegesít.

Előzmény: ThomBoy (28450)
EME Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28460

Szubjektív vélemény, de nekem továbbra sem tetszenek az olyan nappali menetfények, amik működés közben úgy néznek ki, mintha a ködlámpa világítana. (ami ugye köd nélkül tilos)

Ilyen például az új Škoda Octavia is. 

Szerintem az ilyen autót hamarabb kiveszik a rend éber őrei a forgalomból, épp azért, mert ködlámpának néz ki, amivel világít.

Én továbbra is a KoAn féle DRL-t tartom a legjobbnak. Olcsóbb is, jobb is, gyári kialakításúnak tűnik is, stb

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112045222&t=9098903

Előzmény: ThomBoy (28451)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28459
Tapasztalatom alapján elegendő csak a start stop gomb megnyomásával pedál és váltó érintése nélkül ráadni. Teszem hozzá, én mindig sebességben hagyom, tehát úgy is nyomom meg a start stop gombot, hogy közben 1-esben vagy épp rükvercben van. Tehát nem kell félni úgy ráadni a gyújtást, nem fog indítózni, ettől okosabb a rendszer.

A kézifék kioldalánál talán azért kell fék + 1-es, amiért én is sebességben hagyom, hogy ne guruljon el az autó ha kioldod (már bocsánat, de "hülye biztos" megoldás), vagy akár a gyerek is játszhat benne, ő viszont véletlen nem tudja nyomni a féket és húzni a kézifék kioldót ráadott gyújtás mellett (persze ki az aki otthagyja a kártyát ilyenkor).
Előzmény: _Zsolesz_ (28457)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28458
Köszi a választ, ennek örülök, mert ez egy jó megoldás lehet, még kutatok kicsit utána, most úgy sem aktuális.
Előzmény: stevie-w (28456)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28457

> A Scenic gyújtás ráadásának egyik bevett módszere a sebességbe tett váltó és a fékpedál nyomása

> közben a start-stop gomb megnyomása. Az automatika ilyenkor nem indít csak gyújtást ad. íilyen

> helyzetban a váltónak üresben kell állnia, akkor indít.

 

Van másik módszer is? Én azt hitttem, hogy erre - mármint gyújtás ráadása indítózás nélkül - elegendő simán a "Start Stop" gomb megnyomása ott lévő indító kártyával (szabdkézinál akár zsebben, másiknál a kártya tartóban a műszerfalon). Ezzel a sebességben_a_váltó+féken_állni+Start_gomb módszerrel más állapotba kerül a kocsi?

 

Így már kezd tényleg világossá válni ez a kézífék kiengedési módja nem járó motor esetén. :)

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: Trotter66 (28292)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28456

Ha DRL, akkor van valakinek ezzel tapasztalata?

 

 

Ilyet még nem láttam, de a gyártót (In-Pro) ismerem, és nagyon színvonalas termékeket

láttam eddig tőlük.

 

 

Előzmény: ThomBoy (28451)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28455

 

> de vannak új belépők is

 

Köszönet, és bocs', hogy nem olvastam tovább! Szóval az előző hozzászólásom tárgytalan!

 

_Zsolesz_

Előzmény: Trotter66 (28292)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28454

> de a Scénic nem indítható sebességben, csak kinyomott kuplunggal, tehát szerintem nem olyan nagy a veszély...

 

Ez tuti? Csak mert a műszerfalon 2 dolog van kiírva váltakozva indítás előtt "Nyomd a kuplungot + Start vagy Nyomd a féket + Start". Ezek alapján a kuplung ill. fékpedálokat biztos érzékeli (kapcsoló), de a sebességben létről nem ír semmit. A lényeg: sebességben hagva /felejtve és csak a féken állva (kuplongon nem) nem indítható az autó? Nem fogom kipróbálni, meg az eddigi autókból jött beidegződés alapján ürest ellenőrzöm és kuplungot kinyomva indítózok, de azért kíváncsi vagyok, hogy hogy is van ez tényleg.

 

Előre is kösz': _Zsolesz _

 

Előzmény: stevie-w (28290)
lackalo Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28453

Értem és mégegyszer köszi.

Előzmény: Trotter66 (28452)
Trotter66 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28452

Csak annyi, hogy ha netán eldurran a töltő akkor a kettőhuszas feszültség az akksi kapocspontjain látogatást tehet a kocsi 12 V-os rendszerében. Ha más nem is, de az ECU, a kényelmi komputer és még egy két nemesebb eletronikus kütyü biztosan örülne a nagy testvér látogatásának.

Előzmény: lackalo (28423)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.07 0 0 28451
Ha DRL, akkor van valakinek ezzel tapasztalata?

http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-80/TUNING-SHOP/VILAGITAS/NAPPALI-MENETFENY-VILAGITASOK/RENAULT/GRAND-SCENIC/InPro_99130-R28-Renault-Grand-Scenic-Kodlampa-Nappali-Menetfennyel-Evj.-2004-től.html

Ez a megoldás tetszene, csak kérdés a ködlámpa része mennyire működik jól, mert a LED-es részt nehezebb elrontani talán...
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.07 0 0 28450
Mi úgy vettük, hogy a szürke műanyag ház (amit látsz ha az autóban ülsz) repedt. A szalonban mondtak, hogy az elektromos tükör másmilyen, mint a sima (pontosan nem tudom, hogy elektromosan behajthatót kell-e érteni ez alatt, vagy létezett kézzel állítható).
Tehát arra figyelj, hogy az 5k HUF-ős tükör olyan legyen, mint amit keresel.

Egyszer én is nekiállok a cserének, de mivel csak esztétikai probléma nálam, mindig elhalasztom. Azért az eBay-én már nézegetem a tükröket... :)

Ha valakinek egyébként van ilyen ép tükör része, arra vevő lennék...
Előzmény: tothjo2 (28439)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.07 0 0 28449

Az 50 az sok lesz:-)

J

Előzmény: Törölt nick (28441)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.07 0 0 28448

Köszönöm mindenkinek. Jó kis társaság ez. Örülök hogy a tagja lehetek.:-)

J

Előzmény: tothjo2 (28447)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.07 0 0 28447

Ment a mail. Köszönöm

J

Előzmény: Airbag. (28444)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.07 0 0 28446

Nem vagyok én olyan nagy ember, csak egy senki:)

Előzmény: szalaics (28443)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.07 0 0 28445

:) köszi

Előzmény: Airbag. (28444)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!