Valahol olvastam, hogy a gyári KLOKKERHOL - nem biztos:) -, az Iharos az magyar utángyártott. Valóban vannak már 20 körül fényezetlen komplett, minden funkcióval üzemelők, igaz nem gyári de kit érdekel.
Az első szériás SII bandzsasága nekem sem tetszik. Annyira nem tetszik, hogy az autó vásárlásakor nagyon fontos szempont volt, hogy a ráncfelvarrás utáni legyen a kicsike.
De ez a bandzsaság teljesen más, mintha a tompított világítana belül. (pl Nissan Almera) A szembe jövő VW-n, Audi-n és ezen is látszik, hogy DRL világít, és nem a tompított. Tehát -nekem legalábbis - ez a bandzsaág nem az a bandzsaság, ha érthető ez így :-)
A motorosan behajtható gyári újonnan 70k körül van, szóval a tied vagy nem olyan, vagy a 22k-s nem lesz jó (hacsak az a része nem kompatibilis és a kettőből össze tudod rakni).
Valóban szubjektív, mert nekem meg az a megoldás nem tetszik. Nem mintha nézegetném szemből a kocsit szemből, de pont olyan "bandzsa" kinézete van, mint az első szériás GSII-nek, akkor inkább égettek a xenont...
Egyébként szemre meg van a 25cm, mivel az alváz 14-re van, a lámpa meg nagyjából annyival feljebb van. Ráadásul a ködlámpára is ugyan ez a 25cm vonatkozik -> tehát a megoldás megfelelő ez alapján.
Műkszik rendesen. 10-ért vettem bontottat, és ingyé beraktam. Azóta mint a frigóban olyan hideg van. Airbag már hívott hogy itt van füreden. Lassan indulok haza.
Arra vigyázzatok, hogy a ködlámpa alsó része nem lehet közelebb az úttesthez 25 cm-nél, mert akkor megnitcsak nem kombinálható a nappali menetfénnyel! Nem mértem le, de így emlékezetből ottan körül lehet!
6/1990 Köhém
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
Ha simán csak a Start/Stop gombot nyomod meg, akkor csak a kényelmi funkciók "élednek fel". Normál kulcsos autónál ez az ACC állás. (OFF-ACC-Gyújtás-Indítás)
Gyújtásról a Start/Stop gomb kétszeri megnyomásával levenni.
Másik módszer?
Hát az az, amikor normál módon indítod a motort. Akkor is gyújtáson van.
Szerintem az ilyen autót hamarabb kiveszik a rend éber őrei a forgalomból, épp azért, mert ködlámpának néz ki, amivel világít.
Viszont állítólag ennek a cuccnak van E-jóváhagyása, tehát különösebb faxni nélkül használható. Ha megállít a rendőr, udvariasan tudomásul kell vennie, hogy "Nem nyert" cédulát húzott. (Bár as kötszer szavatossági idejét az elsősegélydobozban még mindig neiállhat ellenőrizni.)
Egyetértek. KoAnDRL rulez. Megbízható, olcsóbb, mint bármi más és és mivel a gyári rendszeren kívül más fényforrással nem operál, így észrevehetetlen. Csak a dolgát végzi. :))
Nem kell aggódnod a különféle tükrök miatt, alvázszámra megmondják neked a márkaszervízben mi a cikkszáma, igy már könyebb keresni. Ha pedig szétbontod akkor te is láthatod a klf alkatrészek cikkszámait:)
Amúgy az előtét ellenállás szereléséről elfelejtkeztem, pedig nem is régen volt, működik azóta is?
Ja. Köszi. Mindenképp figyelek majd rá. Újonnan 22 e forint. Remélem nem kell addig elmennem hogy újat kelljen vennem. Bár ha az a valami ami eltört nem pótolható vagy javítható....
Eddig nem foglalkoztatot hogy be lehet hajtani a tükröket, de amióta felfedeztem hogy nekimentek azóta idegesít.
Szubjektív vélemény, de nekem továbbra sem tetszenek az olyan nappali menetfények, amik működés közben úgy néznek ki, mintha a ködlámpa világítana. (ami ugye köd nélkül tilos)
Ilyen például az új Škoda Octavia is.
Szerintem az ilyen autót hamarabb kiveszik a rend éber őrei a forgalomból, épp azért, mert ködlámpának néz ki, amivel világít.
Én továbbra is a KoAn féle DRL-t tartom a legjobbnak. Olcsóbb is, jobb is, gyári kialakításúnak tűnik is, stb
Tapasztalatom alapján elegendő csak a start stop gomb megnyomásával pedál és váltó érintése nélkül ráadni. Teszem hozzá, én mindig sebességben hagyom, tehát úgy is nyomom meg a start stop gombot, hogy közben 1-esben vagy épp rükvercben van. Tehát nem kell félni úgy ráadni a gyújtást, nem fog indítózni, ettől okosabb a rendszer.
A kézifék kioldalánál talán azért kell fék + 1-es, amiért én is sebességben hagyom, hogy ne guruljon el az autó ha kioldod (már bocsánat, de "hülye biztos" megoldás), vagy akár a gyerek is játszhat benne, ő viszont véletlen nem tudja nyomni a féket és húzni a kézifék kioldót ráadott gyújtás mellett (persze ki az aki otthagyja a kártyát ilyenkor).
> A Scenic gyújtás ráadásának egyik bevett módszere a sebességbe tett váltó és a fékpedál nyomása
> közben a start-stop gomb megnyomása. Az automatika ilyenkor nem indít csak gyújtást ad. íilyen
> helyzetban a váltónak üresben kell állnia, akkor indít.
Van másik módszer is? Én azt hitttem, hogy erre - mármint gyújtás ráadása indítózás nélkül - elegendő simán a "Start Stop" gomb megnyomása ott lévő indító kártyával (szabdkézinál akár zsebben, másiknál a kártya tartóban a műszerfalon). Ezzel a sebességben_a_váltó+féken_állni+Start_gomb módszerrel más állapotba kerül a kocsi?
Így már kezd tényleg világossá válni ez a kézífék kiengedési módja nem járó motor esetén. :)
> de a Scénic nem indítható sebességben, csak kinyomott kuplunggal, tehát szerintem nem olyan nagy a veszély...
Ez tuti? Csak mert a műszerfalon 2 dolog van kiírva váltakozva indítás előtt "Nyomd a kuplungot + Start vagy Nyomd a féket + Start". Ezek alapján a kuplung ill. fékpedálokat biztos érzékeli (kapcsoló), de a sebességben létről nem ír semmit. A lényeg: sebességben hagva /felejtve és csak a féken állva (kuplongon nem) nem indítható az autó? Nem fogom kipróbálni, meg az eddigi autókból jött beidegződés alapján ürest ellenőrzöm és kuplungot kinyomva indítózok, de azért kíváncsi vagyok, hogy hogy is van ez tényleg.
Csak annyi, hogy ha netán eldurran a töltő akkor a kettőhuszas feszültség az akksi kapocspontjain látogatást tehet a kocsi 12 V-os rendszerében. Ha más nem is, de az ECU, a kényelmi komputer és még egy két nemesebb eletronikus kütyü biztosan örülne a nagy testvér látogatásának.
Mi úgy vettük, hogy a szürke műanyag ház (amit látsz ha az autóban ülsz) repedt. A szalonban mondtak, hogy az elektromos tükör másmilyen, mint a sima (pontosan nem tudom, hogy elektromosan behajthatót kell-e érteni ez alatt, vagy létezett kézzel állítható).
Tehát arra figyelj, hogy az 5k HUF-ős tükör olyan legyen, mint amit keresel.
Egyszer én is nekiállok a cserének, de mivel csak esztétikai probléma nálam, mindig elhalasztom. Azért az eBay-én már nézegetem a tükröket... :)
Ha valakinek egyébként van ilyen ép tükör része, arra vevő lennék...