Jut eszembe mi az a kp meg mkp, mint mértékegység? Mert a buszok tömegét elnézve (9000 kp, meg 12200 kp) a kp kg-ot jelöl, de a másik mi? Valami forgatónyomaték? Mert pl a motor max forgatónyomatéka is ebben van megadva.
Nekem van egy'79-es meg egy 87-es kiadás is. A piktogramok megegyeznek azzal a különbséggel hogy a régebbiben fekete alapon van fehér vonalakkal rajzolva, míg ami gondolom neked is van ott ez fordított és ott vannak mellette az új jelölések. A régebbiben a Prága váltós résznél egyenes műszerfal szerepel, de később a kormányholtjáték vizsgálatánál van osztottról is kép.
Csak egy pillanatnyi fogalomzavar lehetett "Vagónka" topictárs részéről, amit aztán javított is, de Zsitvica kartács ideje korán lecsapta a magas labdát. :))
Az Ik-260-as városi-elővárosi típus. Semmi újra ne számíts az eddigi tudományodhoz képest.
Amúgy egyáltalán nem ritka, hogy az NDK múltú, vagy a szovjet/FÁK exportból visszamaradt gépek helyi kivitelük ellenére helyközi gépek lesznek, amíg botosak, addig kényelmesebb velük így dolgozni, mint megállni minden fánál. Néhol átalakítják őket, néhol nem.
Mindenhol csak annyit ír, hogy Ikarus 260-280, altípust nem ír sehol sem. Egyébként elég ritkaságszámba megy ez a könyv, 1000-et nyomtattak, és ez az egyetlen neten fellelhető darab... Amúgy egyenes műszerfal van benne, mint ami a 260T-ben is:
'73-as, altípust nem ír, de van PRÁGA váltós meg mechanikus is benne (HAFE ASH 72.2), tehát részben gondolom a 0-ás BKV-sok, a másik kéziváltós nem tudom, milyen.
Nem emiatt kérdeztem, engem a régi kapcsolópiktogramok érdekelnének. Nemrég itt szerepelt egy '84-es, már abban is csak úgy van, hogy mellette a"jövőben alkalmazni kívánt" jelképek is fel vannak tüntetve.