Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cs_geza Creative Commons License 2004.03.13 0 0 1140
Gondolom alkatresznek hoznad. Milyen allapotuak?
Előzmény: BerTom (1139)
BerTom Creative Commons License 2004.03.13 0 0 1139
Látom mindenkinek "tetszett" a piros szörnyűség. :-) (utólag is bocsi a lelki megrászkódtatásokért Géza!) Nem akar valaki venni tarcsiba egy X 1/9 et? Volna a németeknél 2 db. egy 78'as és egy 80'as 1200.-EUR ért a kettő, nekem csak a 80 as kellene, de a kettő együtt eladó! Jó hétvégét mindenkinek!
SantoS Creative Commons License 2004.03.12 0 0 1138
Ez egy Ferrari Testarossa? :DDDDD

Más: még mindig eladó két darab 15mm-es acél pogácsa csavarokkal együtt... Valamint egy felújításra szoruló kipuff. Senkinek sem kell?

Thomaster: képzeld, tegnap rátettem kocsira a gumírozást, nagyon jó lett, akármekkora zuppanóba megyek bele, SEMMI csattogás!!! Csak nagyon nagyon halkan hallatszik a gumi nyekergése. Tökéletes lett! Viszont van egy kis probléma, hogy nem lett elég és ha nem lenne túl nagy kérés, légyszives még 1 métert tegyél nekem félre, nagyon megköszönném! A lámpát is megcsináltam, kitisztítottam motorteret, leszedtem oldalsó légbeömlőket, ott is kipucoltam, majdnem 5 órán keresztül csináltam a dolgokat tegnap, meg is lett az eredménye!

Előzmény: BerTom (1136)
cs_geza Creative Commons License 2004.03.12 0 0 1137
Este bulivót, aluttamvagy 4orat, esakkormeg ezzelbuntecc.......;(((((((((
Előzmény: BerTom (1136)
BerTom Creative Commons License 2004.03.11 0 0 1136
A következő képeknek ezt a címet adnám: "Sok pénz ízlés nélkül" avagy szörnyűlködjünk együtt....




BerTom Creative Commons License 2004.03.10 0 0 1135
Hát nem kapott szépség és kiváló technikai megoldás díjjat a klíma elhelyezése :-)
laczekk Creative Commons License 2004.03.10 0 0 1134
Jaja az a baj hogy ha van egy ilyen régi autód akkor állandóan csak MEGY A PÉNZ!!
Előzmény: BerTom (1133)
BerTom Creative Commons License 2004.03.09 0 0 1133
Thomaster: köszi a sok infót, a barátodnak is thanks! Felveszem a kapcsolatot az eladóval aztán meglátjuk. Felniügyben egyelőre marad a mellékelt lemez, mert nem tudom pontossan milyet is szeretnék, meg hát van még hova tenni a pénzmagot :-) Ha jól emlékszem a kocsi tele volt "pogikkal", vagy 2-3 garnitura(igaz jó rozsdás) és most is egy I-es Golf felni van rajta 4x100 as osztóval, de 4x98 ast szeretnék...
Thomaster Creative Commons License 2004.03.09 0 0 1132
BerTom, ha már 15-ös kerékben gondolkozol, akkor az aproneten most hirdetnek egy olyan garnitúrát mint az enyém (ha igaz a mellékelt kép), 15-ösben:

"Eladó 4 db 15''- os Borbet alufelni 4x 100- as körosztóval. Felni ET száma: 35 Ne írj, HÍVJ!
Hely: Budapest Feladás dátuma: 2004-03-09 Feladó: sztrovy@freemail.hu Lejárat dátuma: 2004-03-27 Telefon: 20-3777187 Ár: 40.000"

Így néz ki 14-esben az én autómon.

Járulékos költség: pogácsák kb. 16-18 ezer + önbeálló hosszú csavarok 16x600 Ft, vagy osztókör módosító pogácsa + normál csavarok 32x300 Ft.

Ja, majd elfelejtem: van otthon egy eladó pogácsagarnitúrám, csavarokkal, 4x98-ról 4x100-ra módosít, 15mm vastag, a külső tehermentesítő átmérője 66,3. Itt látható, a felnikhez adták, de nekem nem kell. Mondjuk 10 ezerért elvihető.

Előzmény: BerTom (1115)
Thomaster Creative Commons License 2004.03.09 0 0 1131
BerTom, megkaptad a mailt az amerikába szakadt kollégámtól? Mert én igen, de a 2,4MB képmelléklettel nem tudom, megbirkózott-e a freemail.
Előzmény: BerTom (1127)
Thomaster Creative Commons License 2004.03.09 0 0 1130
Tulajdonképpen igen. Ahol lakatolták és megbontották a gyári fényezést vagy az alvázvédőt, ott a fémre ez került először. Meg az üregekbe is, ahova drótkefe sose jut be.
Előzmény: BerTom (1129)
BerTom Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1129
A Korant alapozóval az egész autót lealapozzátok?
BerTom Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1128
BerTom Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1127
Részvét.. a Pontiac ügyében. Ha gondolod van egy barátom akinek mindíg USA autója volt, gondolom tud segíteni 1-2 dologban...

Ez a felni:

Kösz az a klíma ügyében, infót látom megkapta a barátod is. A képek alapján minden megvan a klímához... elgondolkozom rajta!

Törölt nick Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1126
sajnos a hengerfejet nem tudtam levenni, nem volt hozzá elég erős szerszámom. illetve a főtengely miatt ki kellett volna venni a motort, de csak alulról lehet, le kellett volna emelni róla a kasztnit, vagy valahogy egy szerelőaknába leengedni (de inkább a kasztnit emelni le róla). nekem meg ehhez nem volt megfelelő eszközöm. bár ha tudom, h ennyi idő és pénz lesz a semmiért, akkor gyártottam volna magamnak valami spéci emelőt.

c'est la vie.

Előzmény: murray (1125)
murray Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1125
hát részvétem!
mellesleg amit olvastam Te sem vagy annyira elveszett ember a témában, -gondolok itt a dolgaidra amit csináltál nem mertél volona nekiállni egyedül?
nekem gazdaságos dizelem van, azért az sem leányálom. én is szenvedtem a hengerfejjel..
melyik ez a szerviz?
pontos cím/név?
Előzmény: Törölt nick (1121)
Thomaster Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1124
Hát, részvétem... :-((( ilyenkor kezd bennem mocorogni valamelyik neandervölgyi ősöm szelleme, bunkósbotot lóbálva, hogy talán azzal kéne pedagógiai ráhatást gyakorolni az ilyen szarházira. Eddig én is csak 1 azaz egy lelkiismeretes szerelővel találkoztam (na jó, kettővel, de a második az elektronika varázslója és már átment más iparágba). Ez egy maszek srác, haver ajánlotta, na amit eddig ő csinált, az korrekt volt. Sajnos nem hozzá vittem felújítani az autót... mert azt mondta, hogy akár 2-3 hónapig is eltarthat. Most már tudom, hogy ő legalább megmondta.
Előzmény: Törölt nick (1121)
Thomaster Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1123
Légkondi ügyben mail ment (remélem bírja a freemail a 400 kB-s képet).

A felni képét meg nem látom...

Előzmény: BerTom (1120)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1122
ja még annyit, hogy a motorteret átnézve több vezeték is csak úgy lógicsál, meg kell majd még néznem, hogy ezek honnan hiányozhatnak, illetve az önindítóhoz futó pozitív tápkábel hozzá volt érve a kipufogó leömlőjéhez, rá is olvadt, még szerencse, hogy ezt idejében észrevettem, elég csúnya lett volna ha rövidrezárja az akksit. és látványra is elég csúnyán volt összerakva a motor, a szelepdekli körül, kis konzolokon futottak eddig a gyújtáskábelek, na ezek most össze-vissza a szelepdekli fölött mennek. gondolom túl bonyi lett volna az eredeti konzolokba visszanyomogatni őket.
Előzmény: Törölt nick (1121)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1121
úgy tűnik befejezem kétüléses középmotoros kisautós pályafutásom, és a héten kivonatom (ideiglenesen) a forgalomból a fieromat, aztán ha kifizettem a javíttatása miatt felhalmozott tetemes adósságom, veszek egy tecsó gazdaságos kombi dízelt.

elmondom miért:

tavaly november közepén vontattam be a pontiacot a fvári börgöndi úti ford szervízbe, ahol elvállalták a javítását: a főtengelyt kellett csak kicserélni. december végén hívtak, hogy szétszedték a motort (azaz másfél hónap kellett hozzá!!!). megrendeltem a szükséges alkatrészeket, sajnos a tömítéskészlet a magyar kir. posta hibájából két hét késéssel érkezett meg, így csak január végére lett meg minden alkatrész. hétfőn vittem be a szerelőhöz, azt mondták, hogy a héten kész lesz. teltek-múltak a hetek, mindig "a héten kész lesz"-t kaptam a telefonba. aztán kiderült az is, hogy a fiero-s weblapról amcsiból rendelt tömítéskészlet nem ehhez a motorhoz való, ezért az olajteknőhöz gyártatni kell tömítést. ez azért roppant furcsa... a tizenakárhány év alatt ez a tömítéskészlet először az én autómhoz volt rossz. na persze ez újabb csúszással járt.

a múlt hét kedden már az volt, hogy aznap kész lesz, nos ebből csütörtök lett, de ez már igazán elhanyagolható. péntek reggel elmentem a kocsiért, kifizettem a 110e munkadíjat (ebben benne van az olaj, hűtőfolyadék, olajszűrő is), csak én hülye nagy boldogságomban nem is figyeltem, hogy nem kaptam számlát. aztán elhoztam a kocsit (a hangja kicsit fura volt, dehát gondoltam még bizti össze kell kopni az új dolgoknak). rögtön a zöldkártyáshoz mentem (kb 500 méter), útközben egyszer lefulladt a kocsi. hideg, gondoltam. a zöldkártyásnál beálltam, mikor ki akartam nyitni a motorháztetőt kiderült, hogy a motortér zárjába félig beletörték annak kulcsát, már csak egy icipici kis fém tartotta csak. megnyomtam az elektromos nyitót is, de semmi. biztos nem kötötték vissza, gondoltam. elrohantam hát kulcsmásolni, szerencsére sikerült a fvári auchan-ban (első korrekt szakember volt akivel hosszú ideje találkoztam). vissza a zöldkártyára (természetesen újabb várakozás). hazafele menet aztán elkezdett valami gőz szállni kifele a motortérből, gondoltam csak a kondenzvíz párolog a motorról. a vízhőmérséklet rohamosan emelkedett. aztán hamarosan egyre jobban füstölt, így hát megálltam gyorsan. egy parkolóban. a motort megnézve láttam, hogy az oldalán egy helyen ki van szakadva egy tömítés, és ott árad kifele a gőz. szerencsére a tömítéskészletben volt egy pont odavaló tömítés, valamiért nem cserélték ki, látszik jó alapos munkát végeztek a pénzükért. elszaladtam a közeli praktikerbe, vettem gyorsan megfelelő kulcsot, és kicseréltem a kiszakadt tömítést. aztán folytattam volna az utam, de a hűtővíz megint felforrt, kb 500 méter után. akkor úgy döntöttem, ott hagyom a kocsit. ekkor vettem észre, hogy a jobboldali ajtót nem zárja a központi zár, belülről kellett bezárnom.

másnap este mentem vissza a kocsiért, gondoltam szépen meg-megállva megteszem a maradék 8-10 km-t hazáig. csináltam egy kapcsolós kábelt, amivel fixre bekötöttem az akksira a hűtőventillátort, így már rögtön hűtötte a vizet. sajnos nem jutottam messzire, az autó 2 km után ismét lefulladt, tíz perc szenvedés után sikerült beindítani. aztán már kevés volt neki a hűtő, és újra felforrt a víz. ekkor úgy döntöttem riadóztatom a családot, és inkább hazavontatom a gépet (ami egy össztárcsafékes automataváltós autó esetében se nem praktikus, se nem biztonságos dolog). szerencsére éjszaka már nem volt forgalom.

az utolsó megállás előtt egyébként a kocsinak már újra szörnyű hangja volt, minden megtett méterrel egyre rosszabb volt mióta elhagytam a szerelőt.

még pénteken az első felforralásnál felhívtam a szerelőt. szerintem egy normális országban egy korrekt mester ilyenkor rögtön odajönne, hogy megnézze mi lehet a gond. de ő csak azt mondta, vigyem be hétfőn. hát fasza.

én viszont most úgy döntöttem, nem viszem vissza. mivel gyakorlatilag négy hónap után több hibával hoztam el mint ahogy odavittem, nos ehhez nincs semmi kedvem újra, pláne hogy kitalálja, hogy még ez meg az kellett hozzá, és mégtöbbet fizessek. és főleg nem vinném vissza olyan kontárokhoz, akik még egy kulcsot is képesek beletörni egy zárba, aztán persze hallgatnak róla. négy hónap alatt az ujjaimmal szétcsavaroztam volna a motort... meg ahhoz sincs kedvem, hogy újabb nap szabit vegyek ki és vontatgassam át a városon a kocsit, meg persze újra riadóztassam miatta a családot vagy a barátokat.

így hát a kis pontiacot egy időre elrejtem az udvaromon valahol, forgalomból kivonatva, majd ha lesz pénzem építtetek rá egy diablo kasznit, addig meg majd néha-néha megnézegetem, kicsit bütykölök rajta, vagy ha valakinek kell, hát viheti. de így vadiúj főtengellyel és hajtókarokkal nem akarom párszázezerért eladni, többet meg úgyse kapnék érte. marad hát a ponyvázás.

ezt csak azért írtam le, hátha más tanul belőle. ne támogassuk már a kontárokat... ha nem muszáj ne vigyetek kocsit a fent említett "szervízbe", inkább hozzátok el hozzám. én is tudok rajta ülni, elkérni egy valag pénzt és utána pár dolgot elrontva rajta visszaadni. oké?

üdv, egy leendő kombidízelcsaládiautótulajdonos

BerTom Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1120
Valószínűleg egy ilyen egyszerű felni lesz rajta elsőre 40 EUR-ért.


Találtam egy 1,5-ös be való komplett klímarendszert 300 EUR-ért, beszerelhető az a sima 1,5-ös be? Vagy csak az amerikai szériába?

Thomaster Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1119
A fényezés nem vészesen drága, 200-400 körüli árakat mondtak nekem is, persze egy 200 ezres ajánlatot fogadtam el. Ezt látatlanba mondta a fickó, hozzátéve, hogy ha nagyon macerás lesz, mondjuk rengeteget kell kittelni, akkor max. 250-ig felmehet. Hát majd meglátjuk.

A cinkes alapozásnak csak fémtiszta felületen van értelme, tehát ha homokfújják a kasznit. Ugyanis a cinknek elektromos vezető kapcsolatban kell lenni a védeni kívánt vassal.

Előzmény: BerTom (1118)
BerTom Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1118
De jó is lenne :-) Találtam (pontosabban Laci a szerelőm) Herceghalmon másik lakatost aki hajlandó végiglakatolni az autómat, azt mondja kb. 2 hónap. 150-200.e pénz + a fény (cinkes alapozás, alváz és üregvédelem, fény stb.)+ 300.e pénz. A fényen még gondolkodom, kicsit sokallom! Amúgy van neki is egy X 1/9-e éppen kilakatolt stádiumban,UNO turbó motor van benne, elmondása szerint 5 körül van 100-n. Amúgy az álatalatok említett alapózó mehet fény alá is?
Thomaster Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1117
Egyébként már csak a 15-ös kerék hiányzik az autódról? :-)
Előzmény: BerTom (1115)
Thomaster Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1116
grds kolléga rakétáján vannak 195/50R15 papucsok... az enyémen meg 185/60R14, aminek hajszálpontosan ugyanakkora az átmérője, tehát esélyes. De én 6" széles felnire nem raknék 195-ös gumit. Lehet ugyan, de a 7"-oson szebben áll.

Biztosat egy próbaszerelés után lehet tudni. Amióta SantoS kerekeivel próbálkoztunk, én már semmit se értek. Nekem ugye van 185/60R14, 6x14 ET 17 felnivel. (ET37 a felni + 20 a pogácsa.) Ezután SantoSnak felpróbáltuk a 185/60R13 kereket 6x13 ET 30 felnivel és 15-ös pogácsával (szóval ET15-nek felelt meg), és nem lehetett kormányozni, annyira kint volt. Talán a féktárcsa közepe volt vastagabb? Fogalmam sincs. Szóval a próbaszerelés az egyetlen biztos dolog.

Előzmény: BerTom (1115)
BerTom Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1115
Akkor Sorry! Hegyalja kilőve... A BOGE is gyárt lengéscsillapítót az X 1/9-hez, a BOSAL pedig kipufogót!

Szerintetek ez a kerék beférne az X 1/9-alá:
6X15 - 4X98 / 195-50-15 gumi

Thomaster Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1114
Eladó alufelnik a duen-en. Járulékos költség: centírozó gyűrű esztergáltatás + 16x600 Ft-ért önbeálló csavarok.

Thomaster Creative Commons License 2004.03.08 0 0 1113
A Hegyaljánál csak a katalógusban van hátsó lengéscsillapító, de ott is a sor végén a Készlet oszlopban Nincs felirat szerepel. Egyébként isten óvjon mindenkit a hegyaljás Sora "márkájú", olasz lengéscsillapítótól. Nekem 3 éve ilyet raktak be, 4 hónapot bírt. Garanciális csere lehetőség nem volt, mert ez a Sora is "gyári felújított" és nem volt az olaszoknál tartalék, tehát csak az lehetett volna, hogy gátló ki, Hegyaljához el, ők kiküldik Olaszba, kb. két hét múlva visszajön... szerencsére a szerelőmet nem ejtették a fejére, rájuk kérdezett: addig fizetnek bérautót? Hát azt nem... -Akkor felújíttatjuk a Kárászyval 1 nap alatt ás kifizetik? -Hát garanciális ügyekben csak a gyár járhat el... Végül a Kárászy újította fel és valahogy kifizettette a Hegyaljával. A Kárászy féle felújítás 2 év után is 60%-os volt, de most, ha már szét van szedve az autó, ismét felújíttattam. Úgyhogy, mivel itthon Konit meg Kayabát nem kapni, a Kárászy a legjobb megoldás.

A 128-as / 138-as hengerfejekről semmit se tudok... megtisztelő a feltételezés, de én Bertone ügyben egyszerű user vagyok, csak nyitottam ezt a topikot, amikor már nagyon hiányzott a kisautóm. Amit egyébként ma visznek fényezni egy általam válaztott helyre... mondta az a szerelőnek látszó emberszabású, aki lassan 11 hónapja minden hónapban megesküszik, hogy a következő hónapban elkészül. Ebből bírósági ügy lesz, amint elhozom tőle az autót. A gatyáját is kifizeti kártérítésre.

Előzmény: BerTom (1109)
BerTom Creative Commons License 2004.03.06 0 0 1112
Na ez egy jó kérdés volt. Hívd fel Thomastert! Ő biztossan tudja. A motorszámból nem derül ki :-(
Csokis Creative Commons License 2004.03.06 0 0 1111
Mondjátok, mi a különbség a 128-as, és a 138-as hengerfej (1300-as, ill. 1500-ös) közt? Megüt a guta, mert az osztrák/német ebay-en van egy eladó itt a szomszédban, St Pölten mellett, csak 128-as. Gyári új, eredeti papírdobozzal. Még netközelben is leszek, amikor le kell majd csapni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!