Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lao13 Creative Commons License 2010.12.27 0 0 41236

Hi!

össze állítottam egy nagyobb csomagot,lényegében ugyan az de ebben már több év járat is van :

 

http://data.hu/get/3332061/Thalia.zip

 

Kb 80 mega.

lao13 Creative Commons License 2010.12.27 0 0 41235

Hello!

 

A mtorhoz sajna nincs. Nekem csak ez van :  

http://data.hu/get/2990866/Thalia_L65_8185.zip

 

NTSE 2x katt .ha utánna nem csinál semmit akkor a frissítés gombra katt .(firefoox)

KTsk Creative Commons License 2010.12.27 0 0 41234

Esetleg az egész "thália"???

De ezt is nagyon köszi!!

Előzmény: lao13 (41231)
szabeszka Creative Commons License 2010.12.26 0 0 41233

Motorral kapcsolatos ilyen leírásod nincs véletlenül?

Előzmény: lao13 (41231)
rabi Creative Commons License 2010.12.25 0 0 41232

Szia,

 

Köszönöm! Ez nagyon hasznos :)

 

Előzmény: lao13 (41231)
lao13 Creative Commons License 2010.12.25 0 0 41231

Helló!

 

itt van egy kis segítség :http://data.hu/get/3323428/biztik.pdf

Előzmény: rabi (41209)
kisfitti Creative Commons License 2010.12.25 0 0 41230

Szerintem se cserélgesd, dobd ki a régit, vagy használd valami másra, ennyi az élettartalma és kész, nekem 6 évet ment el az Inci, de 6 év csillaggarázs mellett normális szerintem. A garázs, sőt a fűtött garázs jó pár évet dob rajta.

Szóval, a legfontosabb, ha nem muszáj, ne tologasd, inkább "bebikázni". Nem tesz jót neki. Írja is a könyv, hogy ne tologassuk. Ugyanis, ha kevés a töltés az aksiban, akkor nem biztos, hogy megfelelően tudja működtetni az elektromos rendszert, gondolok a spriccekre, trafó(k)ra, stb.

Szal, ha nem tartja a töltést az aksi, akkor új kell. Legalább is szerintem.

Na egyetek sok bejglit, meg halászlevet, ne gyújtsátok fel a karácsonyfát, örüljetek az ajándékoknak, és segítsetek elmosogatni... :)

Boldog Karácsonyt!

Előzmény: hant90 (41228)
wartburger Creative Commons License 2010.12.25 0 0 41229

Egy átlag akksinak 7-8 év az élettartama, teljesen felesleges cserélgetni, mert a régi már tönkre ment és az újnak sem tudod meghosszabítani az életartamát a cserélgetéssel, mert az állás többet öregít rajta mint a használat. Egyszerűen be kell tenni az újat és kész.  

Előzmény: hant90 (41228)
hant90 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 41228

Nekem 2003 májusi Thaliám van (1.4 benzines 8 szelepes). Még az eredeti akkumulátor van benne, már tavaly télen éreztem néha, hogy egy kicsit nehezen indít. Most télen három reggel csinálta meg, hogy egyáltalán nem indított. Inditóztam, minden elsötétült (csak az olajnyomásjelző lámpa nem). Mindhárom alkalommal úgy kellett betolni. Egyszer úgy jártam, hogy betoltuk, és megszokásból -amikor visszamentem becsukni a kaput- leállítottam a motort. Érdekes, nem kellett újra tolni, szinte pöccre indult. Én is akksi hibára gyanakszom, meg is vettem az újat (55Ah-s, AKKSI típusú: 13.500 Ft). Most ebben a szép időben megint könnyen indul a régi akkuval (Inci akkü 47 Ah). Úgy gondoltam megpróbálom ezentúl a kettőt párhuzamosan használni, mondjuk havonta cserélem. Nem tudom jó ötlet-e. Lehet, keresek egy akkus fórumot.

Közben úgy látom a gyerekek már feldíszítették a fát, úgy hogy megyek. Mindenkinek szép estét, sziasztok!

hant90 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 41227

Szia tom-y!

Néhány napig nem olvastam a fórümot, csak most láttam, amit írtál a kézifékről. Leírom én, hogy jártam. Egyszer teljesen laza lett a kézifék, szinte kisujjal be lehetett húzni. Elvittem szerelőhöz, mondta, hogy csak a bowden volt kiakadva. Egy-két év múlva újra így jártam. (Vagy legalább is azt hittem!) Egy pár ezer kilométert így használtam, tudtam, hogy hamarosan szerelőhöz megy műszaki vizsga miatt. Mire eljutott, mondta a szerelő, hogy ki kellett cserélnie a hátsó fékbetéteket (dobfék), mert az egyik keréknél, az egyik betét folyamatosan fékezett. Valami olyasmit mondott, hogy ... na most rájöttem, hogy el is felejtettem. Valami rugó, meg valami kiakadás, nem tudom pontosan, a lényeg, hogy amit éreztem (lazán jár a kézifék) emiatt volt, és közel 30.000 Ft-ot megspórolhattam volna, vagy legalábbis ráért volna még a betét csere. Én az autó teljesítményén nem vettem észre semmi változást, nem éreztem, hogy folyamatosan fékeződne. Ennyi!

(Annyi jó tanácsot kaptam már, gondoltam én is hozzászólok egyszer -érdemben.)
Még írok az akksiról is.

Előzmény: tom-y (41163)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.24 0 0 41226

Lemostam, kipuceváltam a kocsit, jöhet megint a szutykos út.:-(

 

Mindenkinek békés, boldog, szeretetben gazdag karácsonyt kívánok!

nagya2 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 41225

Hali Mindenki!

Békés Boldog Karácsonyt minden kedves fórumozónak!

Üdv Nagya

Anonymus23 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 41224

Áldott és békés karácsonyt mindenkinek!

Balesetmentes közlekedést akik úton lesznek!

;)

KTsk Creative Commons License 2010.12.24 0 0 41223

KELLEMES ÜNNEPEKET KÍVÁNOK MINDENKINEK!!!! Az utazóknak balesetmentes szerencsés utat!!!!

szabeszka Creative Commons License 2010.12.24 0 0 41222

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden kedves márkatársamnak!!!

 

Szabi

tom-y Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41221

Nekünk kb 2 hónapja halt meg a gyári,(2003) akksi.Előjel csak annyi volt,hogy egyik reggel elfelejtette a napi km-t.Gondoltam,hogy vki lenyomta.Aztán mégegyszer megtörtént.Nem foglalkoztam vele.A rádió és az óra sem nullázódott le.Könnyen indult a kocsi.Még aznap reggel is szépen pörgette,délutánra meg már csak kattogott,hunyorított a kocsi.

ÖregMackó Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41220

Szia!

 

A lehulló trutyi attól alakul ki, hogy nincs az aksi sohasem üzemközben rendesen kisütve és utána feltöltve. Nagy áramú indítás, majd folyamatos töltés menet közben. Nem tud az ólomoxid rendesen apró kristályokban felrakódni, hanem nagy rögökben pakolódik fel a fegyverzetekre. Aztán mikor már túl laza akkor leesik. Jót tenne néha, mondjuk negyedévente egy szép folyamatos kisütés valamilyen terheléssel és utána egy formáló töltés. De ilyent az ember használatban lévő autónál soha sem tesz. Nincs rá idő. Még annó mikor balatoni telkünk volt két aksim volt és rendszeresen lemerítettem a faház világítással az egyiket, míg a másik az autóban használatban volt. Na az jót tett az aksiknak.

 

ÖregMackó

Előzmény: Vulkan16V (41218)
gessztenye1 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41219

60 Ah-som van 1.5 dci 80 lovasban. 5 éves tudor (gyári) akksi. Köszöni, jól van.

Előzmény: Garfield007 (41217)
Vulkan16V Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41218

Mintha egy kicsit félreértettetek volna... Biztos rosszul fogalmaztam... Nekem is volt akkum, ami egyik pillanatról a másikra halt meg és még nagyon sok ilyen van most is. Csak arra szerettem volna célozni, hogy ha valakinek nem muszáj "vékony cérnával varrnia", akkor tud olyat is venni, ahol a cellazárlat nem léphet fel. Pl azért, mert a lemezek felületéről a trutyi nem tud lehullani, nem alakul ki a cellák alján egy egyre vastagabb réteg, ami végül eléri a lemezek szintjét és rövidre zár. Legalábbis amikor az autószerelő szakmunkás bizonyítványomat szereztem (de sosem műveltem), akkor úgy magyarázták, hogy a zárlat ezért lép fel. Ha sikerül a lemezeket darabonként egy finomabb hálóba burkolni, mint a lehulló trutyi részecskéi, akkor az alsó réteg nem alakul ki és soha nem hízik szép kövérre.  

Különben Kellemes és BALESETMENTES Karácsonyt minden kedves márkatársnak!

Előzmény: kovacas (41211)
Garfield007 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41217

Csak jelzem a vekonyabb cernaval varro tulajoknak, hogy a 74 Ah olyan, mint az asztali gepeknel a 600W-os tap. Nem rossz-nem rossz, de sosem lesz kihasznalva :-)

A gyari inci-finci akkuval(vagy max. egy lepcsovel felette) jar a Thaliasok nagy resze, nem nagyon hallottunk problemarol :-)

Előzmény: dx man (41200)
GOFE Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41216

Igen az egyik a klíma , a másik ,amit írtam.

Előzmény: rabi (41215)
rabi Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41215

A két fekete relé teljesen egyforma azt megnéztem. És a kocsi is indult, úgyhogy lehetett kontakthiba valóban. Csak van ott több relé is, szép színesek, csak tippeltem, hogy az egyik fekete lehet a klíma. Próbáltam doksit túrni, hogy melyik mi, de egyelőre nem találtam semmit.

 

 

Előzmény: GOFE (41213)
Garfield007 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41214

Tegnap eppen sogorom Astrajabol dobtunk ki egy cellazarlatos akkut. -18-ban inditott, gond nelkul. Majd megerkezett hozzank, kipakoltunk az autobol(10perc) es utana mar nem tudott elindulni.

Nos, ennyit az elojelekrol :-)

Előzmény: Vulkan16V (41207)
GOFE Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41213

Hali!  Szerintem a két relé egyforma lehet , nézd meg a cikkszámot rajuk. Ha az lenne a baj forrása, akkor most nem indulna az autód, mert a másik relé segíti az üzemanyag nyomás felépülését indítózás közben.

Lehet, hogy csak kontakt hiba volt . De vannak itt tőlem okosabb szakik, majd megmondják a tutit.

Előzmény: rabi (41209)
rabi Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41212

Az eddigi teleken nem volt gond, hidegben is elindult. Persze azóta fogyhatott a gáz.

 

A "párezerért feltöltik"-kel igazad van, de a relét megnézni meg tök ingyenes :)

 

 

Előzmény: gessztenye1 (41210)
kovacas Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41211

Jani vagyok,nem Andersen! Csak nem találok ki nektek esti mese gyanánt az akumulátoromról történeteket!? :) A 6-8 éves aksiknál szerintem cellazárlat a hunyó. Az aksi feszültség egy minimum szint alá süllyed,akkor az autóban egy elektronikai elem nem engedi az indítást. Másnap töltöttem a régi aksit,de még a12 v -ot sem sikerült elérnie.  

Előzmény: Vulkan16V (41207)
gessztenye1 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41210

Ha fogyóban a gáz, vagy kint nagyon hideg van, akkor előfordul, hogy nem kapcsol be a klíma. Párezerért feltöltik, ellenőrzik. Érdemes ránézetni szakemberrel. Én csak utána keresnék elektromos hibát.

Előzmény: rabi (41209)
rabi Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41209

Sziasztok!

 

Meg tudná valaki mondani, hogy melyik a klíma reléje? dci 65.

Párátlanításra használtam volna, nem indult el. Itthon néztem, biztosítékok rendben, relék közül a két fekete kisebbet kiszedtem, visszatettem, most viszont megy a klíma. Bár belegondolva lehet, hogy felcseréltem, akkor viszont valami elromolhatott :)

 

Szóval ha valakinek lenne anyaga arról hogy melyik relé mire való azt megköszönném!

 

 

gessztenye1 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41208

Több megános klubtárs is járt már úgy, hogy pl. megy haza, megáll a kapu előtt, motor leállít, kinyitja a kaput, visszaül, és seképsehang. Szóval mégiscsak. Ez nem legenda, hanem tapasztalat.

Előzmény: Vulkan16V (41207)
Vulkan16V Creative Commons License 2010.12.23 0 0 41207

Aki akkumulátor cserére szánja el magát és nem csak a legolcsóbbra van pénze, az érdeklődjön a boltban. Vannak olyanok, amiknél ez az egyik nap még jó, a másik napon se kép - se hang (és a műholdas adások sem jönnek:-) ) nem lehetséges. Csak fokozatosan tud meghalni. Tehát előre érzékelni lehet, hogy megérett az idő a cserére. Hirtelen meglepetés ellen ez hasznos lehet. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!