Szerintem se cserélgesd, dobd ki a régit, vagy használd valami másra, ennyi az élettartalma és kész, nekem 6 évet ment el az Inci, de 6 év csillaggarázs mellett normális szerintem. A garázs, sőt a fűtött garázs jó pár évet dob rajta.
Szóval, a legfontosabb, ha nem muszáj, ne tologasd, inkább "bebikázni". Nem tesz jót neki. Írja is a könyv, hogy ne tologassuk. Ugyanis, ha kevés a töltés az aksiban, akkor nem biztos, hogy megfelelően tudja működtetni az elektromos rendszert, gondolok a spriccekre, trafó(k)ra, stb.
Szal, ha nem tartja a töltést az aksi, akkor új kell. Legalább is szerintem.
Na egyetek sok bejglit, meg halászlevet, ne gyújtsátok fel a karácsonyfát, örüljetek az ajándékoknak, és segítsetek elmosogatni... :)
Egy átlag akksinak 7-8 év az élettartama, teljesen felesleges cserélgetni, mert a régi már tönkre ment és az újnak sem tudod meghosszabítani az életartamát a cserélgetéssel, mert az állás többet öregít rajta mint a használat. Egyszerűen be kell tenni az újat és kész.
Nekem 2003 májusi Thaliám van (1.4 benzines 8 szelepes). Még az eredeti akkumulátor van benne, már tavaly télen éreztem néha, hogy egy kicsit nehezen indít. Most télen három reggel csinálta meg, hogy egyáltalán nem indított. Inditóztam, minden elsötétült (csak az olajnyomásjelző lámpa nem). Mindhárom alkalommal úgy kellett betolni. Egyszer úgy jártam, hogy betoltuk, és megszokásból -amikor visszamentem becsukni a kaput- leállítottam a motort. Érdekes, nem kellett újra tolni, szinte pöccre indult. Én is akksi hibára gyanakszom, meg is vettem az újat (55Ah-s, AKKSI típusú: 13.500 Ft). Most ebben a szép időben megint könnyen indul a régi akkuval (Inci akkü 47 Ah). Úgy gondoltam megpróbálom ezentúl a kettőt párhuzamosan használni, mondjuk havonta cserélem. Nem tudom jó ötlet-e. Lehet, keresek egy akkus fórumot.
Közben úgy látom a gyerekek már feldíszítették a fát, úgy hogy megyek. Mindenkinek szép estét, sziasztok!
Néhány napig nem olvastam a fórümot, csak most láttam, amit írtál a kézifékről. Leírom én, hogy jártam. Egyszer teljesen laza lett a kézifék, szinte kisujjal be lehetett húzni. Elvittem szerelőhöz, mondta, hogy csak a bowden volt kiakadva. Egy-két év múlva újra így jártam. (Vagy legalább is azt hittem!) Egy pár ezer kilométert így használtam, tudtam, hogy hamarosan szerelőhöz megy műszaki vizsga miatt. Mire eljutott, mondta a szerelő, hogy ki kellett cserélnie a hátsó fékbetéteket (dobfék), mert az egyik keréknél, az egyik betét folyamatosan fékezett. Valami olyasmit mondott, hogy ... na most rájöttem, hogy el is felejtettem. Valami rugó, meg valami kiakadás, nem tudom pontosan, a lényeg, hogy amit éreztem (lazán jár a kézifék) emiatt volt, és közel 30.000 Ft-ot megspórolhattam volna, vagy legalábbis ráért volna még a betét csere. Én az autó teljesítményén nem vettem észre semmi változást, nem éreztem, hogy folyamatosan fékeződne. Ennyi!
(Annyi jó tanácsot kaptam már, gondoltam én is hozzászólok egyszer -érdemben.) Még írok az akksiról is.
Nekünk kb 2 hónapja halt meg a gyári,(2003) akksi.Előjel csak annyi volt,hogy egyik reggel elfelejtette a napi km-t.Gondoltam,hogy vki lenyomta.Aztán mégegyszer megtörtént.Nem foglalkoztam vele.A rádió és az óra sem nullázódott le.Könnyen indult a kocsi.Még aznap reggel is szépen pörgette,délutánra meg már csak kattogott,hunyorított a kocsi.
A lehulló trutyi attól alakul ki, hogy nincs az aksi sohasem üzemközben rendesen kisütve és utána feltöltve. Nagy áramú indítás, majd folyamatos töltés menet közben. Nem tud az ólomoxid rendesen apró kristályokban felrakódni, hanem nagy rögökben pakolódik fel a fegyverzetekre. Aztán mikor már túl laza akkor leesik. Jót tenne néha, mondjuk negyedévente egy szép folyamatos kisütés valamilyen terheléssel és utána egy formáló töltés. De ilyent az ember használatban lévő autónál soha sem tesz. Nincs rá idő. Még annó mikor balatoni telkünk volt két aksim volt és rendszeresen lemerítettem a faház világítással az egyiket, míg a másik az autóban használatban volt. Na az jót tett az aksiknak.
Mintha egy kicsit félreértettetek volna... Biztos rosszul fogalmaztam... Nekem is volt akkum, ami egyik pillanatról a másikra halt meg és még nagyon sok ilyen van most is. Csak arra szerettem volna célozni, hogy ha valakinek nem muszáj "vékony cérnával varrnia", akkor tud olyat is venni, ahol a cellazárlat nem léphet fel. Pl azért, mert a lemezek felületéről a trutyi nem tud lehullani, nem alakul ki a cellák alján egy egyre vastagabb réteg, ami végül eléri a lemezek szintjét és rövidre zár. Legalábbis amikor az autószerelő szakmunkás bizonyítványomat szereztem (de sosem műveltem), akkor úgy magyarázták, hogy a zárlat ezért lép fel. Ha sikerül a lemezeket darabonként egy finomabb hálóba burkolni, mint a lehulló trutyi részecskéi, akkor az alsó réteg nem alakul ki és soha nem hízik szép kövérre.
Különben Kellemes és BALESETMENTES Karácsonyt minden kedves márkatársnak!
Csak jelzem a vekonyabb cernaval varro tulajoknak, hogy a 74 Ah olyan, mint az asztali gepeknel a 600W-os tap. Nem rossz-nem rossz, de sosem lesz kihasznalva :-)
A gyari inci-finci akkuval(vagy max. egy lepcsovel felette) jar a Thaliasok nagy resze, nem nagyon hallottunk problemarol :-)
A két fekete relé teljesen egyforma azt megnéztem. És a kocsi is indult, úgyhogy lehetett kontakthiba valóban. Csak van ott több relé is, szép színesek, csak tippeltem, hogy az egyik fekete lehet a klíma. Próbáltam doksit túrni, hogy melyik mi, de egyelőre nem találtam semmit.
Tegnap eppen sogorom Astrajabol dobtunk ki egy cellazarlatos akkut. -18-ban inditott, gond nelkul. Majd megerkezett hozzank, kipakoltunk az autobol(10perc) es utana mar nem tudott elindulni.
Hali! Szerintem a két relé egyforma lehet , nézd meg a cikkszámot rajuk. Ha az lenne a baj forrása, akkor most nem indulna az autód, mert a másik relé segíti az üzemanyag nyomás felépülését indítózás közben.
Lehet, hogy csak kontakt hiba volt . De vannak itt tőlem okosabb szakik, majd megmondják a tutit.
Jani vagyok,nem Andersen! Csak nem találok ki nektek esti mese gyanánt az akumulátoromról történeteket!? :) A 6-8 éves aksiknál szerintem cellazárlat a hunyó. Az aksi feszültség egy minimum szint alá süllyed,akkor az autóban egy elektronikai elem nem engedi az indítást. Másnap töltöttem a régi aksit,de még a12 v -ot sem sikerült elérnie.
Ha fogyóban a gáz, vagy kint nagyon hideg van, akkor előfordul, hogy nem kapcsol be a klíma. Párezerért feltöltik, ellenőrzik. Érdemes ránézetni szakemberrel. Én csak utána keresnék elektromos hibát.
Meg tudná valaki mondani, hogy melyik a klíma reléje? dci 65.
Párátlanításra használtam volna, nem indult el. Itthon néztem, biztosítékok rendben, relék közül a két fekete kisebbet kiszedtem, visszatettem, most viszont megy a klíma. Bár belegondolva lehet, hogy felcseréltem, akkor viszont valami elromolhatott :)
Szóval ha valakinek lenne anyaga arról hogy melyik relé mire való azt megköszönném!
Több megános klubtárs is járt már úgy, hogy pl. megy haza, megáll a kapu előtt, motor leállít, kinyitja a kaput, visszaül, és seképsehang. Szóval mégiscsak. Ez nem legenda, hanem tapasztalat.
Aki akkumulátor cserére szánja el magát és nem csak a legolcsóbbra van pénze, az érdeklődjön a boltban. Vannak olyanok, amiknél ez az egyik nap még jó, a másik napon se kép - se hang (és a műholdas adások sem jönnek:-) ) nem lehetséges. Csak fokozatosan tud meghalni. Tehát előre érzékelni lehet, hogy megérett az idő a cserére. Hirtelen meglepetés ellen ez hasznos lehet.