Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.10 0 0 28495

Fényképezhettél volna, könyebb lenne alkatrészt keresni, hogy ne kelljen egy komplett tükör.

Előzmény: tothjo2 (28494)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.10 0 0 28494

Hát barátaim szétszedtem a visszapillantót és szomorúan vettem tudomásul hogy nem javítható:-(

A tükör mögött van a motor ami oda-vissza hajtja a tükröt, és van a forgó alkatrészeken egy megakasztó pöcök. Amikor az a valaki nekiment a tükörnek, a forgó alkatrészeket annyira megfeszítette hogy túlment azon az álláson ahol az a pöcök megakasztja. Nem csak hogy túlment, hanem le is "nyalta" a pöcköt. Így most amikor elektromosan kihajtom, tovább ugrik, mert a pöcök nem tudja megtartani. Nem szó szerint, de lényegében ez a baj. Az a szürke kis darab ami letört, az csak a szinezett burkolat egy kis darabja, ami patentként szolgált. Egyébként máshogy szereltem szét mint az a megan leírásnál volt, de az is sokat segített.

J

tothjo2 Creative Commons License 2012.06.10 0 0 28493

Köszönöm szépen. Akkor tovább keresgélek:-((

j

Előzmény: zoltan1967 (28492)
zoltan1967 Creative Commons License 2012.06.09 0 0 28492

A 7 lábas nem behajtós.

Előzmény: tothjo2 (28485)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.09 0 0 28491

:) nem szép, sajnos, de kutakodjunk hátha

Előzmény: stevie-w (28490)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.09 0 0 28490

Ha még valakit érdekel: lőttem egy Heko-féle légterelőt:

 

 

ThomBoy Creative Commons License 2012.06.09 0 0 28489
Köszi Stevie, ezt nem tudtam, hogy lényegében ez az "üzemi" értek és nem fokozatosan romlik, hanem hirtelen. Akkor nem foglalkozom vele.

Egyébként a Monroe Reflex milyen választás lenne? A gyári beszállító nem a Monroe?
Előzmény: stevie-w (28487)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.09 0 0 28488

Sziasztok: Pécsi topiktárs van a forumba??

stevie-w Creative Commons License 2012.06.09 0 0 28487

A vas lassan vizsgára megy és eszembe jutott, hogy amikor vettük, a hátsó lengéscsillapítókra 60-70%-ot mondtak, ami idén nyárra valószínű még rosszabb már. Lehet érdemes lenne cserélni még akkor is, ha egyébként semmit nem érezni a mostanin, hogy cserés lenne (persze nem tudom milyen a 100%) de talán jobb a békesség.

 

 

Van egy jó hírem: a lengéscsillapítód teljesen tökéletes, gyári állapotú :-)

 

A lengéscsillapító mérés végén valóban egy százalékos értéket közölnek, ez azonban nem úgy értelmezendő, hogy a 100% a jó lengéscsillapító és a 0% a rossz, hanem a százalékos érték [A] egy viszonyszám, a dinamikus és statikus talperő aránya, és a 60-70% érték az éppen optimális :-)

 

A lengéscsillapító kopását amúgy sem úgy kell elképzelni, mint a fékbetétét vagy a gumiabroncsét, hogy gyakorlatilag az első pillanattól kezdve folyamatosan kopik. A lengéscsillapító egészen addig tökéletesen teszi a dolgát, amíg a szerkezetében lévő folyadék viszkozitása állandó. A mai lengéscsillapító folyadékok mind kémiai- mind fizikai szempontból meglehetősen stabilak, így a gondot a szerkezet tömítetlenségei, szivárgásai okozzák, azaz amikor a folyadék mennyisége csökken. Ennek gyakran szabad szemmel is jól látható jelei vannak: olajfolyás, olajpára a lengéscsillapító házán. Ez a fajta hiba hirtelen jelenik meg, és viszonylag gyorsan végzi ki a lengéscsillapítót.

 

A másik halálozási ok a mechanikus sérülés, amikor valamelyik bekötési pont sérül (reped, törik, deformálódik), vagy a szár elgörbül, meghajlik, de ezek megint nem a folyamatos terhelés miattt történnek, hanem egy-egy konkrét, nagy mértékű mechanikai behatás eredményei.

 

Elgondolkoztató, hogy az "1 millió km-t futott" Golfnak még eredetiek a mellső lengéscsillapítói:

 

http://totalcar.hu/tesztek/2012/06/07/golfot_egymillio_kilometerrel/2/#szoveg

 

 

Előzmény: ThomBoy (28486)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.09 0 0 28486
A vas lassan vizsgára megy és eszembe jutott, hogy amikor vettük, a hátsó lengéscsillapítókra 60-70%-ot mondtak, ami idén nyárra valószínű még rosszabb már. Lehet érdemes lenne cserélni még akkor is, ha egyébként semmit nem érezni a mostanin, hogy cserés lenne (persze nem tudom milyen a 100%) de talán jobb a békesség.

GSII 2.0dCi ugye a vas, nem tudjátok, hogy a gyári mennyire elfogadható áru, illetve ki gyártja a Renaultnak?

Vagy egyáltalán érdemes a gyárit venni? Annó a Clionál volt pár alkatrész ami gyáriban gyengébb minőség volt (drágábban), mint a neves gyártó utángyártottja...
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28485

Na találtam egy bontót ahol van jobb oldali tükör. Hőmérő van benne, de nem tudta megmondani az eladó hogy elektromos_e. Azt mondja 7 tűvel kapcsolódik a kaszniból kijövő vezetékhez. Tud valaki mondani ezzel kapcsoléatban valamit?

J

tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28484

Persze. Nem is akartam zavarkolódni mert gondoltam hogy még tart. Csak próbálok keregélni utánpótlást ha már meglesz a hiba, tudjam mit rendeljek.

J

Előzmény: Airbag. (28483)
Airbag. Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28483

Üdv.

Még egy kis türelmet kérek,még a hivatalban vagyunk.

Csak sajnos bele csaptunk a lecsóba....:-(

A.

Előzmény: tothjo2 (28481)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28482

H4435 Nyíregyháza-Rozsrétszõlõ, Tulipán u. 14
Tel.: 42 / 727 - 001, Tel.: 20 / 9655-659 , 20 / 9655-658

 

Debrecenben is van, de az megint szervezés után:)

Előzmény: tothjo2 (28481)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28481

Egyébként már vagy 6 bontót hívtam, de még senki nem tudott segíteni. Amíg nem tudtam hogy behajthatóak a tükrök, nem is érdekelt. Most hogy tudom, de nem műkszik, majd megesz a fene hogy nem jó:-)

J

tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28480

RAJT VAGYOK A TÉMÁN, CSAK MÉG NEM MERTEM NEKIÁLLNI SZÉTSZEDNI HOGY MEGTUDJAM MI IS KONKRÉTAN A BAJ.

J

Előzmény: Törölt nick (28479)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28479

Gyanítom hogy a szomszéd ajtaja csapódott neki a múlt héten a nagy viharban mert a festék nyomok azonos színűek a kocsija színével.

beszélj vele, szerintem.

Nincs letörve, csak meg van repedve. Ami letört az a belsejéből egy kis pöcök, ami nem akasztja meg normál helyzetben.

bontottat is lehetne kerresni, szétszedni összepakolni

Előzmény: tothjo2 (28475)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28478
Egy próbát megér a biztosító felé szerintem. Én jártam mar úgy is, hogy ki se jött a biztosító, úgy is, hogy szenyózott, úgy is, hogy (vihar kár) a biztosító mondta el mit kell tegyek, hogy fizessen...
Előzmény: tothjo2 (28475)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28477
Ha meg van ki volt a tettes, csak nekik kell szólni:

http://www.youtube.com/watch?v=cOFG29nzNfY&feature=youtube_gdata_player

Nekem is csak a műanyag fényezetlen szürke rész repedt, ezért tok mindegy milyen a többi része... Majd egyszer foglalkozok vele...
Előzmény: Törölt nick (28474)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28476

Egyébként a belinkelt címeken ezek a típusok vannak annyiért. Nem eredeti, de ugyanazt a funkciót tudja. Egyébként meg ha csak a belsejét kell cserélni, lehet nem is cserélem le a házat.

J

Előzmény: Törölt nick (28474)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28475

Nincs letörve, csak meg van repedve. Ami letört az a belsejéből egy kis pöcök, ami nem akasztja meg normál helyzetben. Gyanítom hogy a szomszéd ajtaja csapódott neki a múlt héten a nagy viharban mert a festék nyomok azonos színűek a kocsija színével. Épp azon gondolkodom hogy van biztosításom ami a parkolóban lévő kocsira is érvényes, csak nem tudom bizonyítani hogy ott történt.

J

Előzmény: Törölt nick (28474)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28474

Valahol olvastam, hogy a gyári KLOKKERHOL - nem biztos:) -, az Iharos az magyar utángyártott. Valóban vannak már 20 körül fényezetlen komplett, minden funkcióval üzemelők, igaz nem gyári de kit érdekel.

Megvan, ki törte le?

Előzmény: tothjo2 (28471)
Trotter66 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28473

Hehe, nekem nem faceliftes van, és nem bandzsa, ugyanis DRL-ként a fényszóró év csökkentett üzemmódban. :))  Este meg olyan mindegy.... 

Előzmény: EME (28472)
EME Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28472

Az első szériás SII bandzsasága nekem sem tetszik. Annyira nem tetszik, hogy az autó vásárlásakor nagyon fontos szempont volt, hogy a ráncfelvarrás utáni legyen a kicsike.

De ez a bandzsaság teljesen más, mintha a tompított világítana belül. (pl Nissan Almera) A szembe jövő VW-n, Audi-n és ezen is látszik, hogy DRL világít, és nem a tompított. Tehát -nekem legalábbis - ez a bandzsaág nem az a bandzsaság, ha érthető ez így :-)

Előzmény: ThomBoy (28468)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28471

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx

Meg van ez, és ez olyannak tűnik

Előzmény: ThomBoy (28469)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28470

http://www.fekmester.hu/visszapillanto_tukor/visszapillanto_tukor/renault/scenic/

Most írtam nekik és kérdeztem meg. Kíváncsi vagyok a válaszra.

Előzmény: ThomBoy (28469)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28469
A motorosan behajtható gyári újonnan 70k körül van, szóval a tied vagy nem olyan, vagy a 22k-s nem lesz jó (hacsak az a része nem kompatibilis és a kettőből össze tudod rakni).
Előzmény: tothjo2 (28461)
ThomBoy Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28468
Valóban szubjektív, mert nekem meg az a megoldás nem tetszik. Nem mintha nézegetném szemből a kocsit szemből, de pont olyan "bandzsa" kinézete van, mint az első szériás GSII-nek, akkor inkább égettek a xenont...

Egyébként szemre meg van a 25cm, mivel az alváz 14-re van, a lámpa meg nagyjából annyival feljebb van. Ráadásul a ködlámpára is ugyan ez a 25cm vonatkozik -> tehát a megoldás megfelelő ez alapján.
Előzmény: EME (28460)
tothjo2 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28467

Műkszik rendesen. 10-ért vettem bontottat, és ingyé beraktam. Azóta mint a frigóban olyan hideg van. Airbag már hívott hogy itt van füreden. Lassan indulok haza.

Előzmény: Törölt nick (28462)
earthy Creative Commons License 2012.06.08 0 0 28466

Arra vigyázzatok, hogy a ködlámpa alsó része nem lehet közelebb az úttesthez 25 cm-nél, mert akkor megnitcsak nem kombinálható a nappali menetfénnyel! Nem mértem le, de így emlékezetből ottan körül lehet!

 

6/1990 Köhém

55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Előzmény: ThomBoy (28451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!