Hát barátaim szétszedtem a visszapillantót és szomorúan vettem tudomásul hogy nem javítható:-(
A tükör mögött van a motor ami oda-vissza hajtja a tükröt, és van a forgó alkatrészeken egy megakasztó pöcök. Amikor az a valaki nekiment a tükörnek, a forgó alkatrészeket annyira megfeszítette hogy túlment azon az álláson ahol az a pöcök megakasztja. Nem csak hogy túlment, hanem le is "nyalta" a pöcköt. Így most amikor elektromosan kihajtom, tovább ugrik, mert a pöcök nem tudja megtartani. Nem szó szerint, de lényegében ez a baj. Az a szürke kis darab ami letört, az csak a szinezett burkolat egy kis darabja, ami patentként szolgált. Egyébként máshogy szereltem szét mint az a megan leírásnál volt, de az is sokat segített.
A vas lassan vizsgára megy és eszembe jutott, hogy amikor vettük, a hátsó lengéscsillapítókra 60-70%-ot mondtak, ami idén nyárra valószínű még rosszabb már. Lehet érdemes lenne cserélni még akkor is, ha egyébként semmit nem érezni a mostanin, hogy cserés lenne (persze nem tudom milyen a 100%) de talán jobb a békesség.
Van egy jó hírem: a lengéscsillapítód teljesen tökéletes, gyári állapotú :-)
A lengéscsillapító mérés végén valóban egy százalékos értéket közölnek, ez azonban nem úgy értelmezendő, hogy a 100% a jó lengéscsillapító és a 0% a rossz, hanem a százalékos érték [A] egy viszonyszám, a dinamikus és statikus talperő aránya, és a 60-70% érték az éppen optimális :-)
A lengéscsillapító kopását amúgy sem úgy kell elképzelni, mint a fékbetétét vagy a gumiabroncsét, hogy gyakorlatilag az első pillanattól kezdve folyamatosan kopik. A lengéscsillapító egészen addig tökéletesen teszi a dolgát, amíg a szerkezetében lévő folyadék viszkozitása állandó. A mai lengéscsillapító folyadékok mind kémiai- mind fizikai szempontból meglehetősen stabilak, így a gondot a szerkezet tömítetlenségei, szivárgásai okozzák, azaz amikor a folyadék mennyisége csökken. Ennek gyakran szabad szemmel is jól látható jelei vannak: olajfolyás, olajpára a lengéscsillapító házán. Ez a fajta hiba hirtelen jelenik meg, és viszonylag gyorsan végzi ki a lengéscsillapítót.
A másik halálozási ok a mechanikus sérülés, amikor valamelyik bekötési pont sérül (reped, törik, deformálódik), vagy a szár elgörbül, meghajlik, de ezek megint nem a folyamatos terhelés miattt történnek, hanem egy-egy konkrét, nagy mértékű mechanikai behatás eredményei.
Elgondolkoztató, hogy az "1 millió km-t futott" Golfnak még eredetiek a mellső lengéscsillapítói:
A vas lassan vizsgára megy és eszembe jutott, hogy amikor vettük, a hátsó lengéscsillapítókra 60-70%-ot mondtak, ami idén nyárra valószínű még rosszabb már. Lehet érdemes lenne cserélni még akkor is, ha egyébként semmit nem érezni a mostanin, hogy cserés lenne (persze nem tudom milyen a 100%) de talán jobb a békesség.
GSII 2.0dCi ugye a vas, nem tudjátok, hogy a gyári mennyire elfogadható áru, illetve ki gyártja a Renaultnak?
Vagy egyáltalán érdemes a gyárit venni? Annó a Clionál volt pár alkatrész ami gyáriban gyengébb minőség volt (drágábban), mint a neves gyártó utángyártottja...
Na találtam egy bontót ahol van jobb oldali tükör. Hőmérő van benne, de nem tudta megmondani az eladó hogy elektromos_e. Azt mondja 7 tűvel kapcsolódik a kaszniból kijövő vezetékhez. Tud valaki mondani ezzel kapcsoléatban valamit?
Egyébként már vagy 6 bontót hívtam, de még senki nem tudott segíteni. Amíg nem tudtam hogy behajthatóak a tükrök, nem is érdekelt. Most hogy tudom, de nem műkszik, majd megesz a fene hogy nem jó:-)
Egy próbát megér a biztosító felé szerintem. Én jártam mar úgy is, hogy ki se jött a biztosító, úgy is, hogy szenyózott, úgy is, hogy (vihar kár) a biztosító mondta el mit kell tegyek, hogy fizessen...
Egyébként a belinkelt címeken ezek a típusok vannak annyiért. Nem eredeti, de ugyanazt a funkciót tudja. Egyébként meg ha csak a belsejét kell cserélni, lehet nem is cserélem le a házat.
Nincs letörve, csak meg van repedve. Ami letört az a belsejéből egy kis pöcök, ami nem akasztja meg normál helyzetben. Gyanítom hogy a szomszéd ajtaja csapódott neki a múlt héten a nagy viharban mert a festék nyomok azonos színűek a kocsija színével. Épp azon gondolkodom hogy van biztosításom ami a parkolóban lévő kocsira is érvényes, csak nem tudom bizonyítani hogy ott történt.
Valahol olvastam, hogy a gyári KLOKKERHOL - nem biztos:) -, az Iharos az magyar utángyártott. Valóban vannak már 20 körül fényezetlen komplett, minden funkcióval üzemelők, igaz nem gyári de kit érdekel.
Az első szériás SII bandzsasága nekem sem tetszik. Annyira nem tetszik, hogy az autó vásárlásakor nagyon fontos szempont volt, hogy a ráncfelvarrás utáni legyen a kicsike.
De ez a bandzsaság teljesen más, mintha a tompított világítana belül. (pl Nissan Almera) A szembe jövő VW-n, Audi-n és ezen is látszik, hogy DRL világít, és nem a tompított. Tehát -nekem legalábbis - ez a bandzsaág nem az a bandzsaság, ha érthető ez így :-)
A motorosan behajtható gyári újonnan 70k körül van, szóval a tied vagy nem olyan, vagy a 22k-s nem lesz jó (hacsak az a része nem kompatibilis és a kettőből össze tudod rakni).
Valóban szubjektív, mert nekem meg az a megoldás nem tetszik. Nem mintha nézegetném szemből a kocsit szemből, de pont olyan "bandzsa" kinézete van, mint az első szériás GSII-nek, akkor inkább égettek a xenont...
Egyébként szemre meg van a 25cm, mivel az alváz 14-re van, a lámpa meg nagyjából annyival feljebb van. Ráadásul a ködlámpára is ugyan ez a 25cm vonatkozik -> tehát a megoldás megfelelő ez alapján.
Műkszik rendesen. 10-ért vettem bontottat, és ingyé beraktam. Azóta mint a frigóban olyan hideg van. Airbag már hívott hogy itt van füreden. Lassan indulok haza.
Arra vigyázzatok, hogy a ködlámpa alsó része nem lehet közelebb az úttesthez 25 cm-nél, mert akkor megnitcsak nem kombinálható a nappali menetfénnyel! Nem mértem le, de így emlékezetből ottan körül lehet!
6/1990 Köhém
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.