Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wastegate Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36206

Pff...

 

Előzmény: almacsiga (36205)
almacsiga Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36205
"Dicsőitjük a márkát, hogy ilyen jó meg olyan faxa és amikor kell hozzá valami mert a gyári minőség elhasználódik akkor kotorászunk a szemétben ...???" Ezt te mondtad.

Nagyon különbözőek vagyunk... Biztos van akit nem zavar ez a hangvétel, de engem igen.
Tipikus kioktató, lenéző hozzállás egy magát nagyon nagy szakértőnek képzelő embertől.
Nem érts félre, én nem kérdőjelezem meg a hozzáértésedet, csak a stílusodat. Tőlem lehetsz nagyon nagy szakértő ;-)

Ja és az is vicces, hogy ismeretlenül mondasz ilyeneket:

"Hidd el tudom mi a különbség fék és fék között, de neked úgymond kevés a gyakorlati tapasztalatod és az is hiányos ... "
Azt vajon tudod e, hogy mennyi a megengedett kopás a féktárcsán a nagykönyv szerint?"
Nyílván a neked beszerelt betét már egy méret alatti tárcsával párosul, de nem baj ... jó az még mert kishazánkban ez a divat!"

Nem tudom, és amit nem tudok, azt szakemberrel nézetem meg, mint ahogy pl. 1 hete voltam szerelőnél akit ismerek és ő mondott véleményt a fékjeim állapotáról (betét vastagság és tárcsaállapot).




Előzmény: wastegate (36202)
wastegate Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36204

Még egyszer mondom ... NEM MONDTAM,HOGY GYÁRI HONDA ALKATRÉSZT VEGYEN!

(hiszen posta fordultával elküldtem az álltalam jónak ítélt és kipróbált termékekről az ajánlatot)

 

A gyári árakat viszonyítás és tájékoztatás képpen írtam be ...

 

Senki nem vonta kétségbe Vid313 mondandóját ...

 

Látod még azt sem tudod ki gyártja a HONDA logós jazz betéteket ...

 

Nem mondtam, hogy nem lehet jobb és olcsóbb féket összeállítani mint a gyári holmival ...

 

Kár volt ennyit írnod, semmi újat nem mondtál ...

 

Te már bizonyítottad számomra a fergeteges tehetséged az ígényes újításaid bemutatásával amit a kocsidon végeztél :O)))

 

Köszönöm a hsz-t, szórakoztató és tanulságos volt ismét!

 

w

 

 

Előzmény: gyanta ati (36203)
gyanta ati Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36203
Itt senki sem siránkozik, csak minél jobb ár-érték arányt akar elérni.
Te azt gondolod, hogy Vid313 hazudik, mikor 22 év alkatrészbeszerzői tapasztalatát osztja meg velünk? Esetleg bárki más is, akinek a véleménye, saját tapasztalata nem egyezik a te x éves műhelytapasztalatoddal?
Köztudomású, hogy a gyári beépítésű alkatrészeket is ugyanazok a gyártók gyártják, mint a többit. Nincs olyan gyár, aminek a kapujára az lenne kiírva, hogy "Honda Components Factory".Ergo a gyári alkatrészek beszállítóit ugyanúgy megversenyeztetik, mint mondjuk a Tesco gazdaságos alufólia gyártóját. Tudom, mert én szállítottam be jó ideig. Persze ezt sem kötelező elhinni.
Ebből az következik, hogy a Honda, de bármely más autógyár a tenderben megjelöl egy minimum feltételt, aminek meg kell felelnie az alkatrésznek.
A beszállító hülye lenne 50%-kal tartósabbra méretezni az alkatrészt, ha a megengedett tűrés +/-5 %. Elég csak 5%-kal, és a szúrópróbaszerű ellenőrzésen mindegyik megfelel a kritériumoknak.
A gyári alkatrész pedig nem azért kerül duplájába a márkás "utángyártottnak", mert kétszer olyan jó minőségű, (sőt, sok esteben még gyengébb is) hanem azért, mert a gyár aranyárban méri ki a szervízeknek. Ez pedig azt jelenti, hogy igenis lehet olcsóbban jobb minőségűt kapni. Ezt neked kellene a legjobban tudni.
A szakértelmed senki sem vonja kétségbe, de attól hogy valaki még nem a te véleményeddel ért egyet, még nem tudatlan amatőr!
Előzmény: wastegate (36202)
wastegate Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36202

Sziasztok!
Esedékessé vált egy nagy fékszervíz a Jazz-ünkön (tárcsa, betét, elöl, hátul), kérdésem az lenne, hogy milyen gyártmányt ajánlotok és honnan? Mindenképpen valami jobb minőség kellene. Brembo, Textar, vagy valami más? Köszönöm előre is a tippeket és a segítséget!

 

Ha már ennyire megkondult az önérzeted akkor legalább görgesd vissza ehhez a kérdéshez ...

 

Senki nem mondta, hogy gyári tárcsát vagy betétet vegyen ...

 

Hidd el tudom mi a különbség fék és fék között, de neked úgymond kevés a gyakorlati tapasztalatod és az is hiányos ...

 

Azt vajon tudod e, hogy mennyi a megengedett kopás a féktárcsán a nagykönyv szerint?

Nyílván a neked beszerelt betét már egy méret alatti tárcsával párosul, de nem baj ... jó az még mert kishazánkban ez a divat!

 

Senki nem oktatott ki, a véleményem mondtam el ...

 

Amikor itt a fórumon hirdette a srác a gyári betét garnitúrát (első-hátsó) 12.000.-Ft-ért senkit nem érdekelt rajtam kívűl, de meg is vettem azonnal ...

 

Egyébként pedig itt inkább az a "szokás" miszerint mindenből mindig a legolcsobbat legyen az szűrő, olaj, fék, szőnyeg, szelepsapka, stb.

 

Ellent mondást érzek a HONDA márka használata és a "mindegy csak pénzbe ne kerüljön" sirámok között!

 

w

Előzmény: almacsiga (36201)
almacsiga Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36201
Volt már olyan, hogy más tapasztalatát elhitted ?
Nem hinném, hogy szemétben kotorászásnak számít, ha olyan betétet vettem, ami már most túlszárnyalta az eredeti gyárit élettartamban és a fékhatásra sem volt soha panaszom.
Nevetséges, amikor valaki gyakorlati tapasztalat ellen beszél, kioktató stílusban.
Persze a sok laikus megeszi ezt, de nem mindenki.
Kioktatás nélkül is el lehet mondani a véleményedet egy fórumon. Én soha nem bánom , ha valaki meggyőz valamiről normális emberi hangnemben.
Előzmény: wastegate (36199)
vidi313 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36200
Elég furcsa jelenség számomra az alkatrészkérdés. Céges koromban egy nagy multinál dolgoztam, annak gépparkjához külföldről hoztam be alkatrészeket, ami kb. 6000 féleséget jelentett, ami évenként többször is megfordult, éves szinten milliárd Ft-os nagyságrendben, folyamatosan 22 éven keresztül.
Nekem aztán nincs jó véleményem az úgymond gyári alkatrészekről.
Persze gyártócég látogatások, stb. szélesítette a repertoárt.
Volt olyan világhírű gyártó cég, aki ugye a nevén viselte a berendezés nevét, stb. hogy kb. 80 féle alkatrészt saját maga állított elő, a többi 60.000-et meg másoktól vásárolta össze, és természetesen sajátja, azaz gyári alkatrészként szállította tovább, azaz adta el.
A különbség legtöbb esetben a 200%-os felár!!!
Volt olyan szintén nagy nevű gyártócég, amelyik egyetlen tételt sem gyártott, sőt még csak nem is készletezett. Termékeik a beérkező alkatrészek ütemében készültek el. Természetesen ők is szállítottak úgymond "gyári alkatrészeket", ami nyilván "biztos minőséget" jelent, a magasabb árak mellett.

Nem a Jazz-nél, hanem a másik autómnál (Saxo) a gyári tárcsafék betétek a vasig koptak 60.000 km. után. Tárcsával együtt persze csere.
Semmilyen nevű, nem is tudom a márkát, mert nem is foglalkoztam vele, 4000 Ft-ért vettem 1 garnitura fékbetétet, (a gyárinak az ára a csillagos egekben) másik 60.000 km. megtétele után még mindig 50% -os, tökéletesen működik, nem nyikorog, nem rosszabb a fékhatás, stb.
Számomra a gyári alkatrész, tekintettel arra, hogy láttam egyet, s mást, egyenlő az átveréssel. Vannak akik feltétel nélkül hisznek benne, nos azokra én úgy nézek, mintha a Marsról érkeztek volna, de hát ez az én dolgom...
Előzmény: wastegate (36199)
wastegate Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36199

Nem csak betétről van szó ... abból van vagy 8 féle kapásból, de van akinek magasabbak az elvárásai fék ügyben is.

 

Ha úgy lenne feltéve az alap kérdés, hogy mindenből a legolcsóbb akkor nyílván lehet lavírozni az olcsóbb  "márkák" között.

 

Dicsőitjük a márkát, hogy ilyen jó meg olyan faxa és amikor kell hozzá valami mert a gyári minőség elhasználódik akkor kotorászunk a szemétben ...???

 

:O)

w

 

 

Előzmény: almacsiga (36197)
wastegate Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36198

Neked 240mm tárcsa van elöl és dob hátul ... más a méret és az ára is.

 

Nekem meg aztán teljesen tök mindegy csak nem szeretem a mellé beszélést, mindenki azt vesz amit akar és a buxtárca megenged.

 

w

 

Előzmény: km218 (36196)
almacsiga Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36197
Hasonló mondhatok én is. A gyári betéteket elöl 60000-nél cserélni kellett, a mostaniak amit m165le-től vettem már 63000-a futottak de még mindig van jópár mm.
Előzmény: km218 (36196)
km218 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 36196
m165le -nel vasarolt japan tarcsa + civic betet-et hasznalok elol mar ~50E km -ota. Fele annyira sem kopik mint ahogyan a gyari tette, pedig a vezetesi stilusom nemigen valtozott. Szerintem folosleges 2x 3x annyit adni erte :)
Előzmény: wastegate (36195)
wastegate Creative Commons License 2010.04.10 0 0 36195

Nem 240-es tárcsa van rajta elöl hanem 258x21mm hűtött ... az pedig a legalja minőségben is 11.000.-Ft/db.

(gyári 22.000-Ft/db)

 

Jó fékbetét pedig minimum Delphi, Ferodo vagy ATE 15.000.-Ft/garn.

(gyári betétgarn: 23.300.-Ft)

 

----------------------------------------------------------

 

Hátsó tárcsa színtén a legolcsóbb variációban 239x9mm teli ... 8.000.-Ft/db.

(gyári 18.000.-Ft/db)

 

Jó fékbetét színtén Delphi vagy Ferodo 10.000.-Ft ill. 14.000.-Ft)

(gyári betét garnitúra:19.000.-Ft)

 

w

 

 

 

 

Előzmény: m165le (36194)
m165le Creative Commons License 2010.04.10 0 0 36194
Féktárcsa 7900.- /db első betét garnitúra 8800.- mindkettő japán. ha érdekes keress meg priviben.
Előzmény: gg72 (36175)
Piet 52 Creative Commons License 2010.04.10 0 0 36193
Használd egészséggel, nekem nincs rá szükségem ,csak 35 fokban, akkor én is használom ,ez évente 3-4 szer fordult elő, az elmult 3 évben.
Előzmény: Törölt nick (36191)
Davidovics P. Creative Commons License 2010.04.10 0 0 36192
Jövő héten kiderül, mi is történt valójában. Beírom majd, hátha másnak is hasznos lehet.
Előzmény: avl2 (36174)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.09 0 0 36191

Nem azt írtam, hogy aki nem használja, az hülye.

 

Hanem, hogy

nem kell azért szapulni, mert

vannak akik rosszul használják és ...

...ezért megszívják, vagy csak fölöslegesnek

tartják, mert nem tudják mikor jó/hasznos éppen.

 

 

Aztán meg példát hoztam arra, hogy a dehát ez...

"nagyon egészségtelen" duma is  viszonyítás kérdése.

 

Az pedig, aki egyéb okból kizárt a használatából,

így járt, attól még sokaknak jó és hasznos.

 

Ahogy én nem mondom, hogy kötelező, úgy

más se mondja, hogy fölösleges/tilos...ennyi.

Előzmény: vidi313 (36190)
vidi313 Creative Commons License 2010.04.09 0 0 36190
Az aki nem használja a klímát, nem biztos hogy hülye. Ismerek olyan egészségi állapotú embert, aki nem hogy a klímát, de még a ventilátort sem tudja elviselni, a huzatról meg nem is beszélve.
Nem egy örömteli állapot sem neki, sem az utasoknak.
Ez ilyen. Aki akarja használja, aki nem, az meg nem.
Az a néhány nap egy évből Mo-on, amikor úgymond elviselhetetlen az autózás légkondi nélkül, az nem több 2-3 hétnél.
Ahol most vagyok Florida déli részén a lányomnál, itt már most ápr. 09-én a reggeli órákban is elviselhetetlen autóban lenni klíma használata nélkül. Tehát kell, hasznos berendezés, itt nélkülözhetetlen, de Mo-on a más éghajlat alatt sokkal kisebb jelentőséggel bír...
Előzmény: Törölt nick (36188)
wastegate Creative Commons License 2010.04.09 0 0 36189

Az a szerencse, hogy vannak tökéletes és okos emberek ... igaz?

 

w

Előzmény: Törölt nick (36188)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.09 0 0 36188

...bezzeg a melegben erőltetni a szívet+ereket,

a tüdőt és a bőrt az egészséges mint állat :-))

 

A melegbeni bambulástól lelassult rekació idő pedig, nyilván

még a növekvő biztonsággal is rásegít az egészségre ...ugye?

Hát persze...

 

Aki akkora barom, hogy

- megfázítja magát

- bacis klímát használ

az más aljasságr is képes, ez igaz.

 

De a hülyék miatt a klímát szapulni,

ettől még nem jó ötlet...szerintem....

Előzmény: wastegate (36187)
wastegate Creative Commons License 2010.04.09 0 0 36187

Miért nem tudjátok elfogadni ha valaki nem szereti és ezért nem használja a klímát ... ???

Ami egyébként egészségesnek cseppet sem mondható ...

 

w

Labdacs Creative Commons License 2010.04.09 0 0 36186
az van neki, de eddig még nem használta.
Előzmény: Hornet-007 (36185)
Hornet-007 Creative Commons License 2010.04.09 0 0 36185
"Szóval tök felesleges, sznobizmus az egész. " Savanyú a szőlő :-) Utaztál már egyátalán klímás autóban?
Előzmény: Piet 52 (36161)
gg72 Creative Commons License 2010.04.09 0 0 36184
Írtam mailt, kösz előre is! ;-)
Előzmény: wastegate (36180)
erchegyia Creative Commons License 2010.04.08 0 0 36183
Tulajdonképpen teljesen egyetértek Veled, de azért lássuk be, a "különben minek van" azért nem túl nyomós érv :)
Előzmény: Törölt nick (36182)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 36182

...hááát jómagam útközben 22 fokra állítom.

 

Aztán, ha éppen kánukila van odakünn, azaz 30 fok fölött,

akkor érkezés előtt pár kilométerrel kikapcsolom.

 

Így a kiszálláskorra már felkúszik bent is 28 fok környékére...

A kiszállás utáni hirtelen hősokk és leizzadás így elmarad.

 

A klímát (szerintem) tudni kell jól használni ...és akkor egész évben, 

fontos és kellemes eszköz tud lenni ...mindig amikor éppen szükséges/célszerű/előnyős/kellemes a használata...

 

...különben minek, van  ?!

Előzmény: Piet 52 (36176)
calamites Creative Commons License 2010.04.08 0 0 36181
a ventilátor NEM hűti a levegőt.

csak keringeti.

én kifejezetten nehezen viselem a meleget, ezért nekem az autóban már a 25 fok is sok, főleg ha még rám is süt a nap.
Előzmény: almacsiga (36179)
wastegate Creative Commons License 2010.04.08 0 0 36180

Küldj pontos adatokat a Jazz-ról és mondom mit tudok ... csak szerelve adom, megvárható.

 

w

Előzmény: gg72 (36175)
almacsiga Creative Commons License 2010.04.08 0 0 36179
Azt hiszem nem érted, kár :-(

Ha neked kellemes 30 fokos levegőt magadra fújatnod, akkor tedd azt, nem szólok bele :-)
Előzmény: Piet 52 (36176)
Labdacs Creative Commons License 2010.04.08 0 0 36178
szerintem pontosan érted, mire gondoltam.
Előzmény: Piet 52 (36177)
Piet 52 Creative Commons License 2010.04.08 0 0 36177
A légkondid hőt termel kifelé, ez üvegházhatást eredményez a főldön:-))
Igazad van, bár nem erre gondoltál, ugye?
Előzmény: Labdacs (36173)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!