"Dicsőitjük a márkát, hogy ilyen jó meg olyan faxa és amikor kell hozzá valami mert a gyári minőség elhasználódik akkor kotorászunk a szemétben ...???" Ezt te mondtad.
Nagyon különbözőek vagyunk... Biztos van akit nem zavar ez a hangvétel, de engem igen. Tipikus kioktató, lenéző hozzállás egy magát nagyon nagy szakértőnek képzelő embertől. Nem érts félre, én nem kérdőjelezem meg a hozzáértésedet, csak a stílusodat. Tőlem lehetsz nagyon nagy szakértő ;-)
Ja és az is vicces, hogy ismeretlenül mondasz ilyeneket:
"Hidd el tudom mi a különbség fék és fék között, de neked úgymond kevés a gyakorlati tapasztalatod és az is hiányos ... " Azt vajon tudod e, hogy mennyi a megengedett kopás a féktárcsán a nagykönyv szerint?" Nyílván a neked beszerelt betét már egy méret alatti tárcsával párosul, de nem baj ... jó az még mert kishazánkban ez a divat!"
Nem tudom, és amit nem tudok, azt szakemberrel nézetem meg, mint ahogy pl. 1 hete voltam szerelőnél akit ismerek és ő mondott véleményt a fékjeim állapotáról (betét vastagság és tárcsaállapot).
Itt senki sem siránkozik, csak minél jobb ár-érték arányt akar elérni. Te azt gondolod, hogy Vid313 hazudik, mikor 22 év alkatrészbeszerzői tapasztalatát osztja meg velünk? Esetleg bárki más is, akinek a véleménye, saját tapasztalata nem egyezik a te x éves műhelytapasztalatoddal? Köztudomású, hogy a gyári beépítésű alkatrészeket is ugyanazok a gyártók gyártják, mint a többit. Nincs olyan gyár, aminek a kapujára az lenne kiírva, hogy "Honda Components Factory".Ergo a gyári alkatrészek beszállítóit ugyanúgy megversenyeztetik, mint mondjuk a Tesco gazdaságos alufólia gyártóját. Tudom, mert én szállítottam be jó ideig. Persze ezt sem kötelező elhinni. Ebből az következik, hogy a Honda, de bármely más autógyár a tenderben megjelöl egy minimum feltételt, aminek meg kell felelnie az alkatrésznek. A beszállító hülye lenne 50%-kal tartósabbra méretezni az alkatrészt, ha a megengedett tűrés +/-5 %. Elég csak 5%-kal, és a szúrópróbaszerű ellenőrzésen mindegyik megfelel a kritériumoknak. A gyári alkatrész pedig nem azért kerül duplájába a márkás "utángyártottnak", mert kétszer olyan jó minőségű, (sőt, sok esteben még gyengébb is) hanem azért, mert a gyár aranyárban méri ki a szervízeknek. Ez pedig azt jelenti, hogy igenis lehet olcsóbban jobb minőségűt kapni. Ezt neked kellene a legjobban tudni. A szakértelmed senki sem vonja kétségbe, de attól hogy valaki még nem a te véleményeddel ért egyet, még nem tudatlan amatőr!
Sziasztok! Esedékessé vált egy nagy fékszervíz a Jazz-ünkön (tárcsa, betét, elöl, hátul), kérdésem az lenne, hogy milyen gyártmányt ajánlotok és honnan? Mindenképpen valami jobb minőség kellene. Brembo, Textar, vagy valami más? Köszönöm előre is a tippeket és a segítséget!
Ha már ennyire megkondult az önérzeted akkor legalább görgesd vissza ehhez a kérdéshez ...
Senki nem mondta, hogy gyári tárcsát vagy betétet vegyen ...
Hidd el tudom mi a különbség fék és fék között, de neked úgymond kevés a gyakorlati tapasztalatod és az is hiányos ...
Azt vajon tudod e, hogy mennyi a megengedett kopás a féktárcsán a nagykönyv szerint?
Nyílván a neked beszerelt betét már egy méret alatti tárcsával párosul, de nem baj ... jó az még mert kishazánkban ez a divat!
Senki nem oktatott ki, a véleményem mondtam el ...
Amikor itt a fórumon hirdette a srác a gyári betét garnitúrát (első-hátsó) 12.000.-Ft-ért senkit nem érdekelt rajtam kívűl, de meg is vettem azonnal ...
Egyébként pedig itt inkább az a "szokás" miszerint mindenből mindig a legolcsobbat legyen az szűrő, olaj, fék, szőnyeg, szelepsapka, stb.
Ellent mondást érzek a HONDA márka használata és a "mindegy csak pénzbe ne kerüljön" sirámok között!
Volt már olyan, hogy más tapasztalatát elhitted ? Nem hinném, hogy szemétben kotorászásnak számít, ha olyan betétet vettem, ami már most túlszárnyalta az eredeti gyárit élettartamban és a fékhatásra sem volt soha panaszom. Nevetséges, amikor valaki gyakorlati tapasztalat ellen beszél, kioktató stílusban. Persze a sok laikus megeszi ezt, de nem mindenki. Kioktatás nélkül is el lehet mondani a véleményedet egy fórumon. Én soha nem bánom , ha valaki meggyőz valamiről normális emberi hangnemben.
Elég furcsa jelenség számomra az alkatrészkérdés. Céges koromban egy nagy multinál dolgoztam, annak gépparkjához külföldről hoztam be alkatrészeket, ami kb. 6000 féleséget jelentett, ami évenként többször is megfordult, éves szinten milliárd Ft-os nagyságrendben, folyamatosan 22 éven keresztül. Nekem aztán nincs jó véleményem az úgymond gyári alkatrészekről. Persze gyártócég látogatások, stb. szélesítette a repertoárt. Volt olyan világhírű gyártó cég, aki ugye a nevén viselte a berendezés nevét, stb. hogy kb. 80 féle alkatrészt saját maga állított elő, a többi 60.000-et meg másoktól vásárolta össze, és természetesen sajátja, azaz gyári alkatrészként szállította tovább, azaz adta el. A különbség legtöbb esetben a 200%-os felár!!! Volt olyan szintén nagy nevű gyártócég, amelyik egyetlen tételt sem gyártott, sőt még csak nem is készletezett. Termékeik a beérkező alkatrészek ütemében készültek el. Természetesen ők is szállítottak úgymond "gyári alkatrészeket", ami nyilván "biztos minőséget" jelent, a magasabb árak mellett.
Nem a Jazz-nél, hanem a másik autómnál (Saxo) a gyári tárcsafék betétek a vasig koptak 60.000 km. után. Tárcsával együtt persze csere. Semmilyen nevű, nem is tudom a márkát, mert nem is foglalkoztam vele, 4000 Ft-ért vettem 1 garnitura fékbetétet, (a gyárinak az ára a csillagos egekben) másik 60.000 km. megtétele után még mindig 50% -os, tökéletesen működik, nem nyikorog, nem rosszabb a fékhatás, stb. Számomra a gyári alkatrész, tekintettel arra, hogy láttam egyet, s mást, egyenlő az átveréssel. Vannak akik feltétel nélkül hisznek benne, nos azokra én úgy nézek, mintha a Marsról érkeztek volna, de hát ez az én dolgom...
Hasonló mondhatok én is. A gyári betéteket elöl 60000-nél cserélni kellett, a mostaniak amit m165le-től vettem már 63000-a futottak de még mindig van jópár mm.
m165le -nel vasarolt japan tarcsa + civic betet-et hasznalok elol mar ~50E km -ota. Fele annyira sem kopik mint ahogyan a gyari tette, pedig a vezetesi stilusom nemigen valtozott. Szerintem folosleges 2x 3x annyit adni erte :)
Az aki nem használja a klímát, nem biztos hogy hülye. Ismerek olyan egészségi állapotú embert, aki nem hogy a klímát, de még a ventilátort sem tudja elviselni, a huzatról meg nem is beszélve. Nem egy örömteli állapot sem neki, sem az utasoknak. Ez ilyen. Aki akarja használja, aki nem, az meg nem. Az a néhány nap egy évből Mo-on, amikor úgymond elviselhetetlen az autózás légkondi nélkül, az nem több 2-3 hétnél. Ahol most vagyok Florida déli részén a lányomnál, itt már most ápr. 09-én a reggeli órákban is elviselhetetlen autóban lenni klíma használata nélkül. Tehát kell, hasznos berendezés, itt nélkülözhetetlen, de Mo-on a más éghajlat alatt sokkal kisebb jelentőséggel bír...