Keresés

Részletes keresés

ferenc5940 Creative Commons License 2018.05.04 0 0 174576

Bocsi. Elírtam. Nem hiperion, hanem aperion lenne a helyénvaló kifejezés. Ami azért egy kissé egészen mást jelentene.

Előzmény: ferenc5940 (174573)
hizi Creative Commons License 2018.05.04 0 0 174575

Weöres Sándor:

                        Én is világot hódítani jöttem,

                               s magamat meg nem hódíthatom,

                               csak ostromolhatom nehéz kövekkel,

                               vagy ámíthatom és becsaphatom.

                               Valaha én is úr akartam lenni;

                               ó bár jó szolga lehetnék!

                               De jaj, szolga csak egy van:

                               az Isten, s uraktól nyüzsög a végtelenség.

Amida Creative Commons License 2018.05.03 0 0 174574

Észlelés – Wikipédia https://hu.wikipedia.org/wiki/ÉszlelésAz észlelés olyan folyamat a filozófiában, pszichológiában és a kognitív tudományban, amely az érzéki információk megértésére, illetve a tudatosság ... kísérletek sora által, feltételezhetjük, hogy erőteljes kapcsolat van "leírás" (agyban)↔ érzékek ↔ környezet között, mely tényezők mindegyike igaz atapasztalás lineáris ...Típusok · ‎Észlelés és valóság · ‎Észlelés a cselekvésben · ‎Az észlelés biológiai ...

 

 

 


A tudat tizenhét pillanata (A korai buddhista filozófia érzékelés-teóriája1) hps.elte.hu/~km/17pillanat.pdfA tudat tizenhét pillanata. (A korai buddhista filozófia érzékelés-teóriája1). FARKAS ATTILA MÁRTON - MUND KATALIN mundka@freemail.hu. Összefoglalás. A buddhista bölcselet mindenkor igyekezett cáfolni a lélek, ill. bármiféle szubsztanciális én létét, valamint az erre vonatkozó korabeli elképzeléseket. Emiatt viszont ...

ferenc5940 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 174573

 

"valóban Ánanda Ánanda."...

 

Igen, az észlelés szintjén. Ami ugye az a szint lenne amit relatív, illetve hétköznapi igazságnak nevezünk.

 

Az érzékelés szintjén viszont azért kissé másként nézne ki az a bizonyos "Ánanda". Nevezhetjük akár energia fluktuációnak is, vagy dharmák halmazának. Esetleg egy kvantum csomagnak. De ha valakinek az tetszik akkor nevezheti a "dolgokat" a hiperion megnyilvánulásának is.

 

Előzmény: Amida (174572)
Amida Creative Commons License 2018.05.03 0 0 174572

jogos a felvetésed

valóban Ánanda Ánanda.

 

Az is  randjén van, ha megismerted a kvantummemchaniát ... etc. persze nem feltétlernül eza megoldás

 

A rizstermelő is eljut a célig és nem tanult kvantimmechaniát

Egyszerűen azért írtam, hogy ime a dharma - úgy általánam az abhidharma - megfelel a tudomámyos nézeteknek ma is.

 

A két igazság tana valóban nem erről szól, csak azt mondja van ami igaz a szamszárában és van ami nem

Van ami igaz a nirvánán túl és van ami nem.

 

valamit most írok neked: a dharma tan megfelel a kavantummechanikának,szóvel nem kell megilyedni amikor mindent a nevén nevezünk, mert a név alakzat kamu

a bozont simán nevezhetjük dharmának

persze itt megint van egy apró probléma ... több két igazságtana is van, egyetmondok atibeti az amit elvetek, de ettől valóban van két igazság

mutatok valamit neked, amit itt  nem mutattam még:

Az Üresség létmódjai: A "két igazság tana" mahasunya.blogspot.com/2008/11/kt-igazsg-tana.htmlA "két igazság tana". *. A buddhizmus előtti hinduizmus széles körben ismerte a "neti-neti" (kb. "nem ez, nem ez") fogalmát, mely arra utal, hogy a valóság, az "Önmaga", a "Brahman", nem írható le szavakkal. A preszókratikus filozófusok, ugyanebben az időben, jól ismerték az "apeiron" fogalmát, mely arra utal, hogy a ...

nem állítom hogy ez az igazság, csak azt hogy segít gondolkodni azon, amin kell

Előzmény: ferenc5940 (174568)
Amida Creative Commons License 2018.05.02 0 0 174571

én nem monstam semmit arról hogy az miami ott van a te posztodban

én azt írtam le emit én gondolok

a válaszod pedig teljesen elfogadható, igaz

 

szóval örülök annak hogy válaszoltál ...  kösz.

Előzmény: Tiszta tudat (174563)
Tiszta tudat Creative Commons License 2018.05.02 0 0 174570

 

https://terebess.hu/keletkultinfo/gyszutra.html

 

 

Tanulmányozd a gyémántvágót amig az elméd fel nem adja, ....akkor átfordul valami benne.

Előzmény: ferenc5940 (174568)
hizi Creative Commons License 2018.05.02 0 0 174569

 

MEGJEGYZÉS: Einsteint idézem: „Vagy minden csoda, vagy semmi sem az.”


Mik az entitások? 
Az Entitás a Webster szótár szerint :
Minden, amit úgy tapasztalunk, önálló fizikai léte van, legyen az élő, vagy nem élő. Az entitások, definiált energiák, tehát minden entitás, amit definíciók, meghatározások határolnak körbe.

Ezen meghatározás alapján  én is, a családom is, a barátaim, és a nem barátaim is, vagyis minden ami körülvesz,  számtalan különböző fizikai tulajdonságokkal biró  ENTITÁS. A KÉRDÉS bennem  akkor most félelmet kelt, mert, én is csak egy entitás VAGYOK…vagy lehet hogy nem VAGYOK AZ?

Szerencsére a semmiből jön a felismerés, de hát én egyszerre egy végtelen tud at is vagyok….vagyis….ha viszont mint végtelen tudat vagyok jelen, akkor nem vagyok entitás.  A FELISMERÉS MEGSZÜLETETT : csak  ha meghatározott tulajdonságokkal bíró lényként vagyok jelen, akkor entitás vagyok. (Milyen jóóó:J))) közben …elmúlt  a félelmem az entitásoktól)….tehát a nézőpontjaim határoznak hogyan miként viselkedem itt a fizikai világban, kivesznek e a végtelenből a határozatlanból,  és behelyeznek egy limitált állapotba…..amiből azután kilesve szűknek érezvén a korlátozásokat  és „AZ IGAZAMAT”  követelve bizonyíthatom (vicces ugye)  az igazamat a többi nézőpontnak.

 

ferenc5940 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 174568

Hát nem is tudom... Már ketten próbáltok meggyőzni arról, hogy a Buddha amikor Ánándához szólt nem is az embert, az érző lényt látta hanem valami egészen mást. Amit azért következetesen Ánandának nevezett.

Ha valaki tudja és érti a kvantummechanikát attól a világ még nem változik. Az bizony továbbra is ugyan úgy működik mind annak előtte, hogy valaki megértette a kvantumszerűség lényegét.

Szerintem a két igazság tanítása nem arról szólna amit itt magyarázni próbálkoztok.

Előzmény: Amida (174561)
evolúciómérnök Creative Commons License 2018.05.01 0 0 174567

nem gondolom az általam ismert megvilágosodottak képesek volnának ..helyesen élni-gondolni...a/szégyen a gépi intelligencia szintjét nem haladják meg ... mégis példaképnek állítják az emberiség elé. ...  hol lehet a csapda ? !  ....

Előzmény: Amida (174558)
evolúciómérnök Creative Commons License 2018.05.01 0 0 174566

ja fizika ... kémia nélkül ... megvalósíthatatlan. hiszan az összetettség lehetősége rejlik bennük.

Előzmény: ferenc5940 (174553)
evolúciómérnök Creative Commons License 2018.05.01 0 0 174565

a szöveg értési probléma akkor megfogható, amikor a tudatosodás értékrend változást eredményez már......

Előzmény: ferenc5940 (174553)
hizi Creative Commons License 2018.05.01 0 0 174564

megjegyzés: 

 

tud
1. egy olyan képesség birtoklása, amely létrehozhat, irányíthat, és végrehajthat egy vagy több határozott célt megvalósitó mozgássorozatot. 
(Lajos jól tud autót vezetni )

tudat:
1.A tudat az ismeretek olyan rendszerének birtoklása, melyben az egyes ismeretek egymással összefüggenek és készek az alkalmazásra. 

tudás:
1. olyan képesség mely ismeri egy vagy több elképzelésnek vagy tárgynak a létezési célját valamint birtokolja alkalmazásukat használatukat. 
2.olyan képesség mely tanulás során, a cselekedetek utáni tapasztalatokból összefüggések felismerésével megszerezhető. 
3. a képesség még létrejöhet tudattalanul kialakult összefüggések felismerése révén. A képességeket az emberek, akárcsak az állatok, gyakorlat (tanulás vagy másolás) során szerzik. 
4.filozófiában:a tudás egy igazolt vélekedés.

tudatos: 
1. Egy semleges nézőpontból megfigyelni, beazonosítani, egy magam, vagy mások által okozott hozzáállást viselkedést. (amikor egy baráti társaságban berúgtam, láttam egy pillanatra magam, hogy mennyire nem vagyok ebben az állapotban tudatos.

2. amikor éber vagyok, az éberségem által észlelek információkat, és ezekről tudom hogy "információk"

 

tudatosság:  

1. egy adott pillanatban jelen lévő létezési állapot.  

2. valamilyen tulajdonságba  beleazonosul úgy, hogy tudatában van ennek a cselekedetének. (tudatosan vagy gonosz, hogy bántod ezeket az embereket?)

 

A Tudatosság az a képességed, hogy jelen vagy az életed minden pillanatában anélkül, hogy ítélkeznél magad, vagy bárki más felett. A képesség, hogy mindent befogadsz, semmi felett nem ítélkezel, és megengeded az egész Univerzumnak, hogy az legyen, ami. Ha semmit nem bírálsz, akkor annak látod a dolgokat, amik, nem annak, amik akarod, hogy legyenek, vagy amiknek lenniük kellene, hanem csak annak, amik. Ebből a térűrből át tudsz alakítani és meg tudsz változtatni mindent, és meg tudsz teremteni mindent, amit kívánsz, jobbat, mint amid jelenleg van, és többet, mint amit el bírsz képzelni.

 

Tiszta tudat Creative Commons License 2018.05.01 0 0 174563

 

"amikor a nemtusás okán az ego akaratából azt gondolod, hogy szemtanú vagy akkor jön létre a téves dualitás nézete és kezdődik el a szamszára

az advaita nézetben nincs purusa és nincs prakriti, mert minden egy"

 

 ..... valahogy meg kellett fogalmaznom,... ahogyan te is megtetted ebben fenti idézetben. Dualitásokban tudunk csak kommunikálni hiszen jeleket és gondolatokat használunk ehhez, mégis értjük egymást......mikor onnan szemlél az "Egy" már fel se merül az Adviata  vagy duális nézet, sem Purusa, sem Parkriti, vagy az Egy...se lét se nemlét. 

 

....semmi, se semmi. 

 

 ...... szóval törekszem. 

 

Üdv.

 

 

 

Előzmény: Amida (174562)
Amida Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174562

amikor a nemtusás okán az ego akaratából azt gondolod, hogy szemtanú vagy akkor jön létre a téves dualitás nézete és kezdődik el a szamszára

az advaita nézetben nincs purusa és nincs prakriti, mert minden egy.

 

Szánkhja – Wikipédia https://hu.wikipedia.org/wiki/Szánkhja

Az egyik tényező, az ún. purusa a passzív, permanens, változatlan, szemlélődő szellem, amely hasonló szerepet tölt be a számkhjában, mint a njája és a vaisésika rendszerben az átman, azzal az eltéréssel, hogy a purusa sohasem cselekszik. A másik tényező az ún. prakriti az aktív, cselekvő, immanens, a világ dolgaiba 

...Isten · ‎Dualizmus · ‎A megszabadulás útja · ‎A szánkhja kategóriái

Előzmény: Tiszta tudat (174557)
Amida Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174561

pedig pontosan erről van szó, kedves feri

aki tudja a kvantunechanikát és érti pont úgy lát mindent mint bozonok halmazát egy olyan térben ahol egyenlő eloszlásban van egy bozon-mező

a valami az meg a hullámzás


"Ha ez létezik, az keletkezik. Ennek a keletkezésével az keletkezik. Ha ez nem létezik, az nem keletkezik. Annak a megszűnésével az megszűnik."   – Szamjutta-nikája 12.61 

Az okozati lánc visszafordítása megmutatja, hogy hogyan lehet véget vetni a szenvedésnek

Ezt  kellene érteni.

 

ezt hárman játszák: az értelem, az elme, és az ego

A jelenségek csupán addig léteznek, amíg az őket fenntartó tényezők jelen vannak.

 

Előzmény: ferenc5940 (174553)
Amida Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174560
Előzmény: ferenc5940 (174553)
Amida Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174559

a buddha tudat az a tudat mely megszabadult a téves tudás rabságából 

mert:

a függő keletkezés - 12 tagú ok-okozati láncolat, melyek minden pillanatban egyszerre vannak jelen és egymást létrehozva örök körforgásban tartják a szenvedésteli létforgatagot (samsara). Nágárdzsuna

amit mi így értelmezünk:

Az okról szóló nagy beszéd
Mahánidána szutta, 

DN 15

(Függő keletkezés)

"Mikor természetük üres, nyugodt és kialudt,
Akkor a dharmák megjelenhetnek [függő keletkezés által].
Ahogy nyugodtan tartózkodnak, nem keletkeznek.
Minden függőn keletkezett dharma
Függőn keletkezett, [de] nem teremtett.
Mivel a függő keletkező tényezők nem teremtettek vagy megszűntek,
A teremtés-megszűnés természete ezért üres és nyugodt.
A függő keletkezés természete alany és tárgy megjelenését okozza,
Ezek a keletkezések az alapvető függő keletkezés [természetéből] jelennek meg.
Így a dharmák megjelenése nem [közvetlenül] a függő keletkezés [miatt van].
Ugyanez a helyzet a függő keletkezés meg nem jelenésével.
Minden dharma, ami a függő keletkezés által jelenik meg,
Az olyan dharmák [lévén végső soron üresek] tisztán függőn keletkezettek.
A teremtés és megszűnés jellegzetességeinek függő keletkezése
Önmagában szabadok a teremtéstől és megszűnéstől."

 

Lehet próvizórikusabban is emlegetni és a 12 láncszemet megnevezni, de az nagyon félrevezető és egyszerűsítő szemléltetése valaminek ami meghaladja a képességeinket.(én is azzal kezdtem, de már nem úgy emlegetem)

mondjuk ez mint átmeneti cél felmerülhet:

A tudat  a függő keletkezésben szereplő tizenkét nidána közül a harmadik. A függő keletkezés értelmezésében a különböző kanonikus beszédek másféle tudatot különböztetnek meg. Hagyományosan a következő értelmezésekben szerepel a vidzsnyána kifejezés:

  • mentális késztetések által kondicionált tudat (szankhára);
  • egymástól függő tudat és tudat-test (námarúpa)
  • életerőként működő tudat, amely átvisz az újjászületések során.

Az avidjá a függő keletkezés tizenkét oksági láncolatában az első — a sorozat a karmikus folyamatot ábrázolja, amely az érző lényeket a szamszárában tartja (létforgatag).

Ácsán Szucsitto magyarázata szerint a függő keletkezés folyamata a tévelygéssel kezdődik (avidjá), amelyet a buddhista ikonográfiában vak vagy bekötött szemű emberként ábrázolnak. Ez a szenvedéshez (dukkha) vezető buszút sofőrje. Az emberek olykor pejoratív értelemben veszik a tévelygést, holott az egyszerűen az ismeret hiánya - a négy nemes igazság tudásának hiánya. Amíg a tévelygés állapota fennáll, addig a tudat folyton keresi a kielégítő állapotot és amikor ezt nem találja, akkor csalódik. A zsák csilit falatozó emberhez szokás hasonlítani, akitől amikor megkérdezik, hogy miért teszi, azt feleli, hogy keresi köztük az édeset. Ez a tévelygés.

théraváda Abhidharma részét képező Patthána elemzi a tudat különböző állapotait és azok szerepét. A tudatállapotokat pozitív, negatív és semleges állapotokra osztották fel a karma szempontjából. Összesen 89-féle tudatot különböztetnek meg, amelyből 54 tartozik az érzéki világok létsíkjába, 15 a "finom anyagok", 12 az "anyag-nélküli" létsíkba és nyolc természetfeletti (nirvánával kapcsolatos).

Egészen pontosan egy vidzsnyána a koncepcionális tudat egy momentuma, és az általános mentális aktivitásunkat vidzsnyánák folyamatos láncolata alkotja

 

még ez is elmegy, ha a nagyon széles táblát nézzük, de tovább egyszerűsíteni atr inkább jobb elkerülni:

https://hu.wikipedia.org/wiki/A_tizenkét_nidána

 

ha mutatni akarom mivel jár az egysezrűsítés az nyalókánál vvolt megfigyelhető, akinek a szavakra lebontott 12 láncszem neve úgy beleégett a tudatába, hogy képtelen volt azt átlépni, inkább egy fékévet elmélkdnis mint megtanulni, mert következményei vannak a felelőtlenségnek.

Előzmény: ferenc5940 (174553)
Amida Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174558

ilyesmit kétlem, hogy itt olvashattál, de amit leírtál azt nem is kell elhinni, még megfontolni sem

csak tudat van, ez nem emberi vagy zsiráfi tudat hanem a tudat ami vagyunk

az ember test és tudat és a kettőnek nem tudjuk milyen módon van egymáshoz köze

valószínűleg a tudatnak szüksége van rá mert az ember ahogy az evolúcióban minden élőlény vidáman ellenne illyen tudat nélkül

a buddha tudat is ez a tudat ahol a buddha szó szó azt jelenti megvilágosodott tudat vagy felébredett tudat. Ezt a nevet Gótama Szidhártha felvette ... ha igaz. Én kétlem.

 

az utolsó szép hosszú mondatnak semmi értelmet nem tulajdonítok, de ennek semmi jelentősége nincs aki leírta az biztos érti

Előzmény: evolúciómérnök (174551)
Tiszta tudat Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174557

 

Ha szemtanuvá válsz kikerültél a létkerékböl. 

 

 

Előzmény: Tiszta tudat (174556)
Tiszta tudat Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174556

 

Pontosan! Mindent annak látott ami.

Persze ez csak az én véleményem,...a "buta purusáé". De mikor okos a Purusa, nem foglalkozik jelekkel, onnan azt látja amit Buddha látott....vagy amit te, ha üres az elméd. Lényegünk azonos,...mindennel.

 

 

Előzmény: ferenc5940 (174555)
ferenc5940 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174555

Ha jól értem amit leírtál, akkor a Buddha nem is embereket, növényeket, állatokat, tárgyakat látott hanem a kavargó dharmák tömegét /halmazát/?

Nekem ez kissé hihetetlennek tűnik.

Előzmény: Tiszta tudat (174554)
Tiszta tudat Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174554

 

Buddha tudatból nézve a világot minden az ami. A sokból az egy Purusa  ugyanazt látja,....ezt: minden az ami...

 

A buta "purusa" megjelö, jellemzőkkel ruházza fel a dolgokat, így merül el a káprázatba, evvel szővi a szenvedés fonalát.

 

 

Banális hogy a "buta purusán" keresztül vezet az út a felébredéshez.

 

Előzmény: ferenc5940 (174553)
ferenc5940 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174553

Úgy tűnik mintha szövegértési problémáim volnának. A buddha tudat és az amit abszolút igazságnak nevezünk ugyan az lenne? Mert ha igen, akkor én alaposan el vagyok tévelyedve. És ".. abból semmi jó nem lesz mint tapasztalható."

Az utolsó két soroddal csak egyetérteni tudok.

Előzmény: evolúciómérnök (174551)
evolúciómérnök Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174552

.. az észlelő a beleszületett ... ezért tan hogy az észlelés megismertjeit .... helyesen alkalmazza .. javítsa ... fejlessze..., tudatosodás. Az üresség elkerülése érdekében... a lét folyam-ért.. létéért*/*haláltalanság kapuja..../.

Előzmény: ferenc5940 (174546)
evolúciómérnök Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174551

a buddha tudatot .. s az ember tudatot miért választod szét?

.. abból semmi jó nem lesz mint tapasztalható.

a lényeg az volna hogy a tévesen tanított Gautamai felismerések, ne buddhistákat gyártsanak az elmebeteg-megalománia szolgálatára .. hanem gondolkodó értelmes lényeket a valóság fenntartására .. buddhákat.

 

Előzmény: ferenc5940 (174546)
evolúciómérnök Creative Commons License 2018.04.30 0 0 174550

azt nem értem ha, valaki értelmes miért hinne természetfelettiben .. istenben.. ?.. ha meg nem értelmes, az erőszakos magatartásán kívül , hogyan válhat vezetővé... !?// .. mert hogy a történelem során az emberi tudás a béka s@gge alatt volt .. azt megértem. ,, De ma, a tudosok tudomány képviselői miért terjesztik isten létét...? .. lehet nem kapnának fizetést...?//jól látható az istent hitek semmi másra nem valók , mint a szellemi rabszolgák tartására, kik nem élnek .. csak hiszik az élet hogyan .. s mikéntjét, ami a megfizetettség élményében teljesül ki.

Tiszta tudat Creative Commons License 2018.04.29 0 0 174549

Szabó Lőrinc - Mara lányai

 

Mara, a bölcs, vidám kisértő, 
elküldte hozzám lányait; 
egyik a Szomj, másik a Vágy s a 
Nyugtalanság a harmadik. 

Szépek voltak, mint száz nő együtt, 
mint száz nő együtt, ravaszok; 
megtettek mindent, ami bűbáj 
férfit valaha megfogott. 

Ha ezredannyit tettek volna, 
ma is itt volnának velem, 
ha századannyit, a halálig 
kísérték volna életem, 

de amit adtak és mutattak, 
oly teljes volt, oly örök, 
hogy egyszerre elszomorodtam 
az égi vendégek között. 

S láttam, milyen koldus az ember, 
s a lélek akármit csinál, 
belülről, mint almát a féreg, 
kiesz bennünket a halál; 

és az öröklétből kilopni 
egy élet minden gyönyörét: 
csak kóstoló, mutatni, hogy mily 
sok a többi, a veszteség

s láttam, kár elkezdeni bármit, 
és lettem, mint a kő, halott… 
S hívtak a lányok, szépek voltak, 
mint száz nő együtt, ravaszok, 

s elküldtem őket: – Szomjuság, menj! 
hagyj el, Vágy, és te, harmadik, 
távozz szívemből, Nyugtalanság! – 
Elküldtem Mara lányait, 

és Mara, a vidám kisértő, 
hozzám jött s letérdelt elém 
és az arca egy percre ép oly 
szomorú volt, mint az enyém

 

 

hizi Creative Commons License 2018.04.28 0 0 174548
Amida Creative Commons License 2018.04.25 0 0 174547

 

 

ez szerintem a tökéletes értelmezés

egyfelől a négy Dharma pecsét értelmezése ez

másfelől ebből vezethető le az éntelenség, ... célja hogy a téves nézeteket kizárja amikor az embert mint test és tudat összességeként határozzuk meg

hozzá tartozóan lehet alkalmazni a középút teoriát, ami nem más mint a nyolcrétű nemes ösvény.

Előzmény: ferenc5940 (174538)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!