Jó lenne tudni hogy még meg van valahol. Akkor megnyugodnék. A Közlekedési Múzeummal is beszéltem, hozzájuk nem került. Még Fehérvánál kellene tudakozódni.
Árat nem tudok mondani, de az biztos, hogy annak idején az Ikarus vezér fél millát mondott eszmei értéknek. Én most ha tehetném 200000 Ft-ért visszavásárolnám. De hát sajnos ..
Egyébként nem a gyár számára, hanem magamnak készítettem, de rábeszélésre adtam el.
Kárpótlásul vettem egy Classicbus 280-ast, 1:43-ban.
Erről a felújított 31 - 311-ről lehet valamit tudni? Mikor újíthatták fel, esetleg most kinél lehet? Nem nagyon lehetett láni még eddig sehol sem. A felújítása befejeződhetett? Elég jól néz ki az alsó képeken már. (Esetleg ez sem érte meg napjainkat??)
De bizony neki lett kezdve méghozzá elég rendesen,eljutottak egészen addig,hogy már megkezdték a jármű glettelését is egy 311-es társaságában,csak a 311-es a fényezést is megkapta,sajnos azóta nem tudom hova lett kinek a tulajdona.
2002-ben még mindkét autóbusz a gyár területén állt közel a mostani Lantához az átfedésben,majd eltüntek.
Erre a farosra én is egy éve bukkantam rá újra, fekete ponyvával letakarva a megadott címen.
Azért ha belegondolsz közben eltelt 10 év,ez nem múlt el nyomtalanul rajta sem.
Ha most lenne rá megrendelés hozzávetőleg milyen árszinten mozogna ennek a modellnek az ára mondjuk?
Egyébbként sok híresztelés kelt napvilágra a múzeum sorsát illetően,volt aki azt mondta,hogy széles levitette Fehérvárra tehát ott van nála,de volt olyan verzió is miszerint széthordták a volt IKARUS-os kollégák,én ezt nem tartom valószínűnek,mivel egyik napról a másikra tünt el minden modell.
De az is lehet,hogy a közlekedési múzem is kapott belöllük,bár ez sem reális,mert akkor már kiállították volna őket.
Nekem egy IK 250-est sikerült kikukáznom szó szerint,állítólag a tanműhelyben készült még 1970 környékén.
Én még szerencsés voltam,mert még működött a gyár és kb öt hónap alatt teljesen feltudtam ujjítani,majd hazahoztam és már 17 éve itthon van egy örök emléket biztosítva.
Gyula készített még más modellt is a múzeum számára?
Nekem is tetszene faros1 járgánya színátmenetesen (meg pl. középkék színű ülésekkel):-). Csak az a gond - ahogy már többen is írták -, hogy egy javításnál nem tudják jól eltalálni a színátmenetet. Kár:-(. Pedig pl. a Zöld Bálnának is nagyon jól állt volna a színátmenet...
Ez olyannyira befejezésre váró, hogy még neki se lett kezdve.
Szóval a vázra bontással, teljes szétszereléssel kell folytatni a történetet ebből az állapotból, és eztán lehet befejezni.
Ehhez pedig kell még jó néhány szál zártszelvény, pár tábla lemez, kábel, rétegeslemez a padlónak, igelit, és még megannyi anyag és alkatrész, nem kis adag türelem, no meg jó pár millió forint.