Nem tudom, akkor hogy nézett ki a járat útvonala, de Szászvárt elvileg ki kellett kerülni az alacsony aluljáró miatt, nemdebár? Még ma is van néha sakkozás, hogy mi fér át ott.
Azért 1994 őszén, (1995 kora tavaszán ??) amikor egy Megalinerrel mentünk 1 kör, Szeged-Zalaegerszeg-Szeged utat, menetrendszerinti járaton, nem jött panaszlevél utána a Tisza Volánhoz........................:-))
Nem ilyen busszal, hanem ezzel.
Akkoriban ez a gyár bemutató kocsija volt. Én vittem le Szegedre és egy hétköznap, kettő Tisza Volános sofőr vitte a járatot Zalaegerszegre, majd másnap vissza.
Odafelé mndenhol összefutott az autóbusz állomás közönsége ahol megálltunk.
Sokan hiányolták, hogy nincs náluk fényképezőgép.
Megmondtuk (amúgy tudták), hogy másnap mikor jövünk visszafelé, addigra hozzanak magukkal fényképező gépet.
Visszafelé majd minden autóbusz állomáson túltartózkodtunk (emiatt késtünk is) mert több tucat fotót készítettek a szabályosan feltáblázott menetrendszerinti járatról.
Kár, hogy majd végig esett az eső.
------------------
Ez promóciós (ingyenes) körút lett volna minden Volánhoz.
Érdekes, hogy csak 6-8 volán kért az ingyen útból, a többiek elutasították az ajánlatot.
Még érdekesebb. hogy a 6-8 volán társaságból mely elfogadta az ajánlatot, csak kettő, a Tisza meg a Zala tette be közforgalmú járatra, a többinél csak a helyi volán vezetők megnézték a telephelyen, hümmögtek, majd elhoztam a buszt.
A hazai körút végén a buszt egy kolléga vissza vitte Stuttgartba.
Dehogy valami jót is mondjak és ésszerűt a DAKK-ról. A nyárra az emelt szintű kieg. jegyess Szeged-Bfüred járatra az MXU-917 TÖKÉLETES választás. Kényelmes, jól felszerelt. Na az egy igazi távolsági kocsi!
Lerágott csont, tudom, hogy többször nemtetszésem fejeztem ki a Tourismokkal kapcsolatban, másnak meg az Intooro nem tetszik...kinek a pap, kink a papné. A nyáron leutaztam a Szeged-Veszprém távot DAKK-os Tourismoval és Intouroval is, nekem az utóbbi még a fapados ülések ellenére is sokkal de sokkal jobb volt. Ha meg a "nem fapados" Intouro megy, akkor már összehasonlítani sem kell, ég és föld kényelmi szempontból a Tourismoval szemben, dehát kinek a pap...Nekem a Tourismonál kényelmetlenebb busz jelenleg nincs a világpiacon. De megértem, mivel minden vonalon (a büki kivételével) ez jár, ezt kell szeretni. Jó éjt!
Annyi mindent hallottam már ebben a topicban a Tourismok-ról (jót és rosszat egyaránt) , hogy mostmár nekem is muszáj lesz letesztelnem őket hogy legyen saját véleményem róluk. :DD
Típusháborúnak nincs értelme főleg úgy, hogy az általad említett márkáknak már csak a hírvivői maradtak, s azok közül is a legfiatalabb már túl van az egy évtizedén. A Dakk részéről hatalmas lépés volt ezeket az autóbuszokat beszerezni, s a visszajelzések nem azt mutatják, hogy az utazóközönség ne szeretné a járműveket. Mindig is lesznek önjelölt szakemberek akik megmondják a frankót ( vagyis csak azt hiszik). A buszokkal semmi baj sincs, inkább a fejekben vannak gondok. Ha valamihez eleve úgy állunk hozzà, hogy csak a kivetnivalót keressük benne, akkor...
Mellesleg, ha a németeknek megfelel a balatoni útra a kicsit magasabb felszereltségű, HD kivitelű Tourismo ugyanezen üléssekkel, akkor a magyar utazók egy részének miért nem? Sőt igazábol azt sem tudom miért f.staicskák ezek az autóbuszok? Lehet, ha megkérdeznénk az örök elégedetlenkedőktől, csak hümmögés lenne. Ha úton útfélen lerohadnának a tizenéves kocsikkal akkor meg a szolgáltató lenne a sz.r meg a szemét, mert ilyen kohószökevényeket közlekedtet.
Úgy gondolom, hogy a topikban mindenki véleményét, észrevételét, kérdését szívesen veszi a társaság, de egyes emberek értelmetlen fanyalgása már kezd sok lenni.
Nem szeretnék típusháborút elindítani, mert mindenkinek az tetszik, ami. Az EAG-okat, de a 200-asokat is nagyon szeretem, csak hát eljárt felettük az idő.
De úgy gondolom, hogy fel lehet állítani objektív szempontokat, melyek alapján egy autóbusz megfelelősége elég jól értékelhető. Légkondicionálás, csomagtartó, olvasólámpa, egyéni légbefúvók, nagy, dönthető ülések és megfelelő hangszigetelés azok, melyek az utaskényelem szempontjából leginkább mérvadóak, ezeknek szerintem a típus nagyjából mind megfelel, nem beszélve a hazai Volán gyakorlatban eddig nem igazán jellemző nagy üléstávolságról. Persze lehet mindenkinek kedvenc típusa, de hülyét tudok kapni, mikor egész jó, szinte zsír új buszokon egyéni hülyeségek miatt fanyalognak hobbisták.
hétfőn találkoztam vele orosháza felé. :D ha lenne időm, kipróbáltam volna már ezt a nyári járatot, bár gondolom nem olyan kényelmes ennyi időt utazni, szeged-zeg sem semmi :D
Nem sz.rok, hanem f.stalicskák XD. Én sem vagyok oda a Mercedesért, s inkább utaznék egy E98-assal hosszabb távon, de valljuk be a Mercedes az Mercedes. Volt szerencsém utazni Dakk-os Tourismoval hosszabb távon többször is, s nekem speciel semmi problémám nem volt velük kényelmi szempontból. Jó persze nem egy hűde csúcskategória, de szerintem örüljünk, hogy ilyennel is utazhatunk.
Holnaptól pedig az eredeti NIJ. És mivel a Zalaegerszegire is a héten FLM-963 helyett visszatért gondolom a NIJ (mert csak a Tourismoknál nem ír az xmap rendszámot) , így a Szegedről induló összes távolsági járaton az a fo.talicska van!!! Nem sűrűn fogok utazni a nyáron már :(
Nem lett fordás kocsi. Szerintem ilyen, s ehhez hasonló kérdésekre már ne nagyon várjatok választ. Pontosabbat tudnak sokan. Tudni illik az emberarcú Tisza Volán már megszünt, s az új cég már csak árnyéka régi önmagának. A belsős infókat mindenki megtartja magának.